home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 649 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Bienvenue en Lyon! [Afgørelsens time i Coupe de France]
0 Brugere og 26 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Bienvenue en Lyon! [Afgørelsens time i Coupe de France]  (Læst 12882 gange)
Siden 1887
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Bienvenue en Lyon! [Afgørelsens time i Coupe de France]
« : 12 Aug 2008, 00:13 »

Om spillet
Database: Roolands Update (Medium)
Valgte ligaer:
•   Frankrig (Championnat National og derover)
•   Danmark (2. Division og derover)
•   England (Coca Cola-league og derover)
•   Italien (Serie B og derover)
•   Spanien (Liga BBVA og derover)
•   Argentina (Primera B Nacional og derover)
•   Brasilien (Campeonato Brasileiro Série B og derover)




Ny mand i trænersædet

28/6-2007: Olympique Lyon har i dag noget overraskende for størstedelen af verden valgt at afskedige Claude Puel. Dette er sket på grund af muligheden for at hente den tidligere danske storspiller Anders Nygaard Andersen til klubben. ”Anders Nygaard Andersen som ellers ikke er et kendt navn på den internationale trænerscene er blevet hentet på grund af sine store visioner for holdet” udtaler Lyons formand Jean-Michel Aulas.
Om det vil lykkes for Anders Nygaard Andersen at føre sine store visioner ud i livet bliver spændende at følge. Indtil videre har han kun været træner for små hold, men nu tager han altså skridtet ind på den store scene, hvor han skal forsøge at føre Lyon til sit syvende mesterskab i træk.
« Seneste Redigering: 16 Aug 2008, 20:48 af Siden 1887 » Logged

Siden 1887
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Bienvenue en Lyon! [Ambitiøse planer]
« Svar #1: 12 Aug 2008, 00:44 »


Ambitiøse planer

Efter offentliggørelsen af Anders Nygaard Andersen som ny manager for Lyon kom Anders Nygaard Andersen med følgende udmeldelse:
”Jeg kan knap nok give udtryk for hvor meget det glæder mig at være blevet ansat her i Lyon. For mig er det en af de største klubber og jeg ser meget store muligheder i truppen. Første mål for mig er lige at få rettet truppen til. Selvom truppen allerede ser meget stærk ud er der stadigvæk plads til forbedringer. På længere sigt går jeg stærkt efter at vinde mesterskabet allerede her i første sæson. Selvom ligaen i år ser utrolig stærk ud tror jeg på at gutterne vil kunne klare dette hvis de yder deres bedste.”

Af andre mål der blev fortalt om var:
•   Minimum nå kvartfinalerne i Champions League
•   At vinde Coupe De France
•   Størstedelen af indkøbene til truppen skulle være franskmænd
•   Spille teknisk og offensiv fodbold
« Seneste Redigering: 12 Aug 2008, 13:40 af Siden 1887 » Logged

Mothi
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Bienvenue en Lyon!
« Svar #2: 12 Aug 2008, 00:51 »

Gode updates, enkelt og godt sat op. Vil bestemt følge med i bloggen, desuden også et meget interessant valg af hold med mange talentfulde spillere Wink

Fortsat god skrivelyst Smiley
Logged

Siden 1887
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Bienvenue en Lyon! [Transferrygter]
« Svar #3: 12 Aug 2008, 01:06 »



Transferrygter

Allerede kort tid efter ansættelsen af Anders Nygaard Andersen begyndte det at svirre med transferrygter om spillere på vej til klubben og også væk fra klubben.

Rygter om køb
Mamadou Sakho – den unge talentfulde forsvarspiller rygtes at være på vej til at underskrive en kontrakt med Lyon.

Armand Traore – Hr. Andersen skulle eftersigende være yderst interesseret i at hente venstrebacken fra Arsenal, spørgsmålet er dog om de kan blive enige om en pris.

Jeremy Menez – hvis det står til den nye Lyon-manager er Jeremy Menez snart at finde i Lyon. Dog bliver det svært at lokke ham ud af Monacos kløer.

Christian Eriksen – det lader til at den danske manager er interesseret i at hente hans landsmand til klubben som et stort talent for fremtiden.   

Rygter om salg
Cris – det rygtes at AC Milan er klar til at byde omkring 100 mio for at sikre den stærke centerforsvar.

Jeremy Toulalan – AC Milan lader til rigtig at tage på shopping i Lyon hvor de også er interesseret i Toulalan. Dog er der stor tvivl om hvorvidt Nygaard Andersen vil lade ham gå.

Kim Källström – op til flere storklubber rygtes at være interesseret i Källström, men indtil videre har Lyon afvist alle bud.

Karim Benzema – den unge talentfulde angriber er i Barcelona og Inters søgelys, men Lyon vil gøre meget for at holde ham i klubben.

« Seneste Redigering: 12 Aug 2008, 13:41 af Siden 1887 » Logged

Crazy-andreas
Gæst
 
Sv: Bienvenue en Lyon!
« Svar #4: 12 Aug 2008, 10:34 »

Ok start, dog har du skrevet rygtet om Cris to gange.
Logged

Mothi
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Bienvenue en Lyon!
« Svar #5: 12 Aug 2008, 11:15 »

Ja, bortset fra den skrivefejl, så er det smart sat op så man let får et overblik.
Logged

Siden 1887
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Bienvenue en Lyon!
« Svar #6: 12 Aug 2008, 13:15 »

Tak for kommentarerne.. Regner med at der vil komme et par updates i løbet af dagen, de er allerede skrevet skal bare lige rettes til..  Smiley
Logged

Siden 1887
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Bienvenue en Lyon! [De første transfers på plads]
« Svar #7: 12 Aug 2008, 13:39 »


De første transfers på plads

I dag var der indkaldt til stort pressemøde hos Lyon, hvor der efter rygterne både ville blive præsenteret 2 nye spillere samtidig med, at der ville blive sagt farvel til én.

Anders Nygaard Andersen kom afslappet ind til pressemødet og bød alle velkommen, hvorefter han sagde:
”I dag har jeg glæden af at præsentere to store talenter.
For det første er der tale om Mamadou Sakho, som jeg ser som et af Frankrigs største forsvarstalenter. Det lykkedes for os at skrive kontrakt med ham for snuden af Paris Saint Germain og denne kontrakt løber frem til sommeren 2010. Han er hentet som en gardering for fremtiden, og jeg har store planer for ham.
Den anden spiller er en jeg har stort kendskab til fra Danmark, hvor han betegnes som et af de største talenter på den  offensive midtbane. Navnet er Christian Eriksen, og han er hentet fra OB på en kontrakt indtil 2013. Jeg ser et stort lys i ham, og med vejledning fra spillere som Mathieu (red: Bodmer) og Kim (red:Källström) tror jeg, han kan udvikle sig til en ægte stjernespiller.”


Efter at disse spillere var blevet præsenteret og vist i deres nye trøjer med henholdsvis numrene 3 og 36, blev det også offentliggjort, at man havde solgt Cris til AC Milan for 100 mio., da man syntes at buddet simpelthen var for godt til, at man kunne sige nej.
Hermed er der lagt op til, at Lyon skal ud og finde en ny centerforsvarer, der kan gå direkte ind i centerforsvaret, med mindre man vælger at rykke Bodmer ned på pladsen.


Logged

Siden 1887
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Bienvenue en Lyon! [En blandet opstart]
« Svar #8: 12 Aug 2008, 13:52 »


En blandet opstart

Sommerens træningskampe bød på forskellige modstandere så som Sturm Graz, Istres, Panathinaikos samt en træningsturnering med Inter, Ajax og Besiktas.

Sturm Graz - Lyon
Første kamp under Anders Nygaard Andersens ledelse var kampen mod Sturm Graz. Dette blev en blandet fornøjelse. Kampens slutresultat var noget misvisende i forhold til chancerne 2-2. Samtidig blev Mathieu Bodmer sat ud af spil i 3 dage.

Istres - Lyon
Herefter kom kampen mod Istres som Lyon vandt 1-0 på mål af Kader Keita. Kampen gik med at afprøve spillere og  blandt andet Mamadou Sakho, Francois Clerc, Milan Baros, Yann Ekra og Miralem Pjanic fik chancen for at vise deres værd i den her kamp.

Panathinaikos - Lyon
Næste kamp på programmet var mod Panathinaikos. Denne kamp endte meget skuffende for Lyon 3-2 i Panathinaikos’ favør og oven i købet fik Kim Källström en lille skade der kostede ham en uge af optakten.

Træningsturnering
Lyon - Inter
Efter de første tre kampe var det tid til venskabsturneringen hvor Lyon i første kamp mødte Inter hvilket endte i et sandt målorgie. Efter de 90 minutter stod der således 6-4 på tavlen og med disse cifre var Lyon videre til finalen. Både Benzema og Kader Keita virkede meget skarpe og stod hver især for 2 mål.

Lyon - Ajax
I finalen mødte Lyon Ajax i en meget tæt kamp. Lyon startede med at komme foran 2-0 i første halvleg hvorefter Klaas-Jan Huntelaar viste sin målnæse og scorede 2 mål i løbet af 12 minutter. Herefter bølgede kampen frem og tilbage og det virkede længe som om at 2-2 ville være resultatet efter 90 minutter, men i 89. minut satte Juninho Pernambucano, som blev indskiftet i pausen, et flot langskud ind hvilket blev Ajax’s dødsstød og kampen sluttede således 3-2 til Lyon.

Altså fik Lyon en noget blandet opstart men viste i de sidste par kampe inden det virkelig går løs storspil og formåede at slå to af Europas stærke hold og som Anders Nygaard Andersen selv fortalte efter finalekampen mod Ajax kan holdet hvis det fortsætter spillet fra denne turnering komme meget langt.
Logged

Siden 1887
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Bienvenue en Lyon! [Coupe de Champions – en kamp om ære]
« Svar #9: 12 Aug 2008, 14:12 »



Coupe de Champions – en kamp om ære

Efter nogle veloverståede træningskampe stod menuen på Coupe de Champions for Lyon hvor de skulle forsøge at vinde for 6. gang i træk. Modstanderen var FC Sochaux.
Kampen der blev spillet for øjnene af over 23000 mennesker blev en rigtig spændende kamp hvor spillet bølgede mellem de 2 hold. Sochaux lagde bedst ud og chokerede Lyon ved at komme foran med 1-0 allerede efter 1 minut. Det tog lidt tid for Lyon at komme på benene igen men et kvarter senere svarede de tilbage med en scoring af Karim Benzema. Dette fik dog ikke Sochaux til at give op og 6 minutter senere fik Valter Birsa bolden forbi Johan Hartock der var i målet pga. Lloris’ skade. Dette resultat holdt halvlegen ud. Lyons spillere vendte tilbage fra omklædningsrummene med en hel ny attitude i forhold til første halvleg og der kan kun gisnes om hvad der er blevet sagt til dem. Lyon-spillerne mandede sig voldsomt op og fik efter fem minutters spil udlignet ved Kader Keita og scorede allerede igen 6 minutter senere da Kim Källström fik bolden ind. Herefter scorede Benzema sit andet mål i kampen efter 59 minutter og egentlig burde Lyon have været i stand til at lukke kampen, men i 71. Minut scorede Valter Birsa sit andet mål og Sochaux fik således blod på tanden igen. Sochaux kæmpede godt, men da Benzema scorede sit tredje mål i kampen i 82. minut var kampen lukket.

Efter kampen udtalte Nygaard Andersen sig således ”Det er jo fantastisk at vinde sit første trofæ med klubben efter så kort tid og jeg håber at kunne følge op med minimum et til to mere i den her sæson. Dagens spiller må uden nogen tvivl være Karim Benzema, den dreng er altså fantastisk. Selvom vi havde lidt problemer i forsvaret i dag formår vi alligevel at vinde og Benzemas tre mål var hvad der gjorde forskellen i mine øjne.”


Manden der nedlagde FC Sochaux
« Seneste Redigering: 12 Aug 2008, 14:29 af Siden 1887 » Logged

Siden 1887
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Bienvenue en Lyon! [Ny mand i forsvaret]
« Svar #10: 12 Aug 2008, 14:38 »


Ny mand i forsvaret

Den 28. juli var der endnu engang indkaldt til pressemøde hos Lyon. Rygterne gik på, at man havde fundet en ny centerforsvarer til at erstatte Cris. Og ganske rigtigt kom Anders Nygaard Andersen ind til pressemødet sammen med den 26-årige Sylvain Monsoreau. Det blev fortalt, at Monsoreau var blevet hentet til klubben for 65 mio., og at han fik trøje nummer 4. Monsoreau har tidligere spillet en sæson for Lyon, hvorefter han tog til AS Monaco FC, hvorfra han nu er blevet hentet tilbage.

Monsoreau sagde selv om at være tilbage i klubben: ”Det er fantastisk at være i denne klub. For mig er det den største klub i Frankrig. Jeg nød at være her sidst, jeg var her, og jeg glæder mig til at komme til at træne sammen med mine nye holdkammerater. Jeg ved, at det er et utrolig stærkt hold, og at jeg skal kæmpe for at få spilletid for holdet, men jeg har tænkt mig at yde mit bedste og tror på, at jeg derved kan komme på holdet.”

Manden der skal erstatte Cris i det centrale forsvar
Logged

Siden 1887
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Bienvenue en Lyon! [Truppen – styrker og svagheder]
« Svar #11: 12 Aug 2008, 16:22 »


Truppen – styrker og svagheder

5-8-2007: Her 2 dage før sæsonopstart vil Lyons trup blive gennemgået. Der vil blive set på truppens styrker og svagheder og set på hvem der formentlig kommer til at spille en hovedrolle for Lyon i den kommende sæson.

Formationen:
Ud fra træningskampene ser det ud til at Anders Nygaard Andersen har tænkt sig at spille en 4-2-3-1 hvor der er fokus på det fremadrettede spil.

Formationen ser således ud:


Dog kan der blive ændret på denne formation når Fred vender tilbage fra sin skade.

Målmænd:
Der er ingen tvivl om at Lyon har en af ligaens stærkeste målmænd i Hugo Lloris. Den unge målmand har allerede slået igennem i ligaen hos OGC Nice og skal nu overtage målet i Lyon. Dog virker de 2 reserver Vercoutre og Hartock ikke lige så skarpe og derfor kan der bliver problemer hvis Lloris bliver skadet


Højre back
På højre back står Lyon med to stærke alternativer i form af Francois Clerc og Anthony Réveillère. Umiddelbart ser det ud til at den lidt yngre Clerc er Andersens favorit, men han skal passe på da Réveillère er en meget stærk udfordrer på pladsen.


Venstre back
På venstre back bliver Fabio Grosso formentlig det klare førstevalg. Den rutinerede italienske back virker meget stærk og chancen for at det unge talent Sakho der både kan spille venstre back og centerforsvarer slår ham af er meget lille. Monsoreau kan også spille pladsen men vil formentlig blive brugt i centerforsvaret.


Centerforsvar
I centerforsvaret er der sket lidt udskiftning i løbet af sommerpausen. Cris er blevet solgt til AC Milan mens Monsoreau er blevet hentet i Monaco. Førstevalgene til centerforsvaret bliver formentlig John Mensah og Sylvain Monsoreau. I disse to spillere har Lyon et bomstærkt centerforsvar som det kræver en del at komme igennem. Som reserver har Lyon Jean-Alain Boumsong, Mamadou Sakho og til dels Mathieu Bodmer. Altså er disse pladser godt dækket.


Central midtbane
På den centrale midtbane bliver det med stor sansynlighed den teknisk begavede Juninho Pernambucano og stjernefrøet Jérémy Toulalan der kommer til at husere. Med disse to spillere får Lyon en midtbane der virkelig er god til at fordele spillet. Derudover råder Lyon også over Jean II Makoun og Fabio Santos hvis der er brug for en lidt mere defensiv indstillet spiller til pladsen.


Højre wing
Hvem der kommer til at få pladserne som Lyons wings er meget spændende i og med at der er 3 stærke spillere der kan spille både højre og venstre wing. Der er her tale om Kader Keita, Sidney Govou og Cesar Delgado. Dog ser det ud til at Keita er Nygaard Andersens foretrukne på denne position.


Venstre wing
På venstre wing er situationen den samme som på højre. Dog lader det til at Cesar Delgado bliver sorteper i og med Anders Nygaard Andersen indtil videre har foretrukket Govou på denne plads.


Offensiv midt
På den offensive midt er Lyon stærkt rustet. Med spillere som Mathieu Bodmer, Kim Källström og Ederson til at dække pladsen ser Lyon uhyggeligt stærke ud her og hvem der bliver førstevalg kan være svært at forudsige. Der kan meget vel blive tale om et rotationsprincip alt efter hvem der virker til at være stærkest på dagen.


Angriber
Som spydspids for holdet ser det franske supertalent Karim Benzema ud til at være foretrukket af Anders Nygaard Andersen. Dog har der ikke været meget konkurrence om pladsen indtil videre da Fred har været ude med en brækket tå fra start. Derfor har eneste alternativ været Milan Baros, men når Fred vender tilbage vil der igen kommer mere kamp om pladserne


Vigtigste spillere
De vigtigste spillere for Lyon i denne sæson bliver formentlig:
•   Jérémy Toulalan – den unge franske spiller kommer til at skulle ligge og styre spillet fra den centrale midtbane sammen med den rutinerede
     Juninho Pernambucano
•   Hugo Lloris – Dette bliver sæsonen hvor Hugo Lloris for alvor bliver afprøvet på højeste niveau, men hvis det lykkes for Lloris at udfolde sit
     fulde potentiale vil Lyon stå med en meget solid defensiv
•   Karim Benzema – det eftertragtede vidunderbarn er allerede i de fleste topklubbers søgelys. Han bliver meget vigtig for Lyon i og med han
     som eneste angriber skal formå at score mange mål
Logged

Siden 1887
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Bienvenue en Lyon! [Fantastisk start - 5 kampe, 15 point]
« Svar #12: 12 Aug 2008, 18:17 »


Fantastisk start - 5 kampe, 15 point

5 runder inde i turneringen og Lyon har fået en flyvende start. Efter de første 5 kampe står Lyon med maks. point og en målscore på 10-3. Dette er kun overgået af AS Nancy-Lorraine, der ligeledes har maks. point men en målscore på 14-5.

Lyons resultater indtil videre har set således ud:
Lyon 2 – 0 FC Sochaux
FC Lorient 2-3 Lyon
LOSC 1-2 Lyon
Lyon 2-0 OGC Nice
Lyon 1-0 Stade Malherbe de Caen


Disse resultater kan Lyon i stort omfang takke Karim Benzema for, da han har stået for halvdelen af deres mål.
Om de første par kampe sagde Anders Nygaard Andersen: ”Det er jo altid rart at få en god start i en ny klub, og jeg føler virkelig, at drengene yder deres bedste. Hvis vi fortsætter på denne måde, er jeg sikker på, at vi kan vinde mesterskabet.”

Udover ligakampene har Lyon også spillet deres første kamp i Coupe de la Ligue, hvor de mødte Nîmes. Dette blev til en sikker sejr for Lyon med slutresultatet 5-0. Med disse cifre gik Lyon videre til 2. runde, hvor de har trukket Stade Brestois 29, som de skal møde i deres næste kamp.
Logged

Mothi
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Bienvenue en Lyon! [Fantastisk start - 5 kampe, 15 point]
« Svar #13: 12 Aug 2008, 19:04 »

Kanone resultater, held og lykke fremover Wink
Logged

Siden 1887
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Bienvenue en Lyon! [Fantastisk start - 5 kampe, 15 point]
« Svar #14: 12 Aug 2008, 19:06 »

Mange tak  Opstemt.. Håber at jeg når en update eller 2 mere i aften.. Skal bare lige have spillet lidt kampe så der er noget at skrive om..  Tunge
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010