Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 20:40:33
oxoberyt
Blogs
wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26
Broen13
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere:
23458
0 Brugere, 1156 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
oxoberyt
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Baren
Krigen i Georgien
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
Forfatter
Emne: Krigen i Georgien (Læst 3475 gange)
Batigol
Manager
Krigen i Georgien
«
:
11 Aug 2008, 22:18 »
Jeg kunne ikke finde nogen tråd om dette emne, så jeg valgte så at oprette en.
Konflikten i den georgiske region, Sydossetien, har nu stået på, siden Rusland satte tropper ind, den 8. august. Med bombardementer og flere sammenstød mellem georgiske og russiske tropper, er mange allerede omkommet, civile som militære. Russerne har dog ikke holdt sig indenfor Sydossetien's grænser, og det menes at en militær flybase nær den georgiske hovedstad, Tbilisi, også er blevet bombet, og det er endda også kommet til et decideret søslag på Sortehavet, hvor et georgisk skib blev sænket.
Men, nok om det - I kender vel selv til situationen. Men, hvad synes I der skal gøres, for dette skal vel have konsekvenser for Rusland.
Selv synes jeg, at Rusland's handlinger er fuldstændigt uacceptable, og de kan på ingen mulig måde retfærdiggøres, blandt andet, fordi Georgien er en suværen og selvstyrende stat. Ergo, har Rusland krænket georgisk territorium, og dette skal naturligvis have konsekvenser. Russerne bør naturligvis stoppe deres fremrykning i landet angående - det rapporteres at de i skrivende stund rykker frem mod hovedstaden Tbilisi, et stykke fra Sydossetiens grænser - og det er utilgiveligt. Jeg håber så sandelig der bliver lagt et umådeligt pres på den russiske regering, og især den forholdsvis nyindsatte præsident, Dmitry Medvedev, som bestemt ikke har imponeret mig. Desuden er jeg ekstremt skuffet over Rusland, og deres magtdemonstration. Utilfreds som jeg er, er jeg tæt på, at mene et boykot ville være på sin plads. Desværre er den russiske olie så vigtig, at det nok desværre er uaktuelt.
Nu må I så komme med lidt input: Hvordan ser I på denne konflikt? Hvad tror I ville gøre udslaget, og sikre en pålidelig våbenhvile? Spørgsmålene er mange, men svarene er nok desværre få. Hvad siger I?
Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.
Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.
Lars Pleidrup fan klub for livet.
The Red
Landsholdsspiller
Sv: Krigen i Georgien
«
Svar #1:
11 Aug 2008, 22:22 »
Ærligt talt, så kan jeg slet ikke tyde situationen. Selvfølgelig skal det have konsekvenser for Rusland, det de har gang i er fuldstændig uanstændigt. Men jeg er desværre mange for, at de er begyndt at tænke lidt sovjettisk igen...
AaB - Liverpool
Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion
Batigol
Manager
«
Svar #2:
11 Aug 2008, 22:24 »
Citat af: Gerrarden 11 Aug 2008, 22:22
Ærligt talt, så kan jeg slet ikke tyde situationen. Selvfølgelig skal det have konsekvenser for Rusland, det de har gang i er fuldstændig uanstændigt. Men jeg er desværre mange for, at de er begyndt at tænke lidt sovjettisk igen...
Selv samme tanke, har jeg også strejfet, men jeg håber i den grad, at FN og EU kan komme på talefod med den russiske regering, og tale dem fra denne vanvid.
The Red
Landsholdsspiller
«
Svar #3:
11 Aug 2008, 22:26 »
Citat af: FC Barcelona 11 Aug 2008, 22:24
Selv samme tanke, har jeg også strejfet, men jeg håber i den grad, at FN og EU kan komme på talefod med den russiske regering, og tale dem fra denne vanvid.
Jeg tvivler stærkt på det. Det gik galt da den nye Præsident blev indsat, tror i virkeligheden blot han er et skjold for Putin, som nok i virkeligheden stadig har det sidste ord. Jeg håber virkelig at der ikke sker noget, men hvis Rusland vil have de gamle sovjettiske lande tilbage, gør de det jo uden problemer, deres militære styrker er enorme. Det er vel reelt set kun USA og Kina der kan true dem.
AaB - Liverpool
Pride & Passion
Batigol
Manager
«
Svar #4:
11 Aug 2008, 22:31 »
Citat af: Gerrarden 11 Aug 2008, 22:26
Jeg tvivler stærkt på det. Det gik galt da den nye Præsident blev indsat, tror i virkeligheden blot han er et skjold for Putin, som nok i virkeligheden stadig har det sidste ord. Jeg håber virkelig at der ikke sker noget, men hvis Rusland vil have de gamle sovjettiske lande tilbage, gør de det jo uden problemer, deres militære styrker er enorme. Det er vel reelt set kun USA og Kina der kan true dem.
Jeg er fuldkommen enig. Uden Putin havde Medvedev på ingen måde haft en chance, for at blive indsat som præsident. Jeg har altid tvivlet på Putin, men jeg havde ærligt talt håbet, at Medvedev ikke var så tro en Putin tjener, som man efterhånden får gisninger om. Hvis Rusland forsøger at indtage endnu et af de gamle Sovjet-lande, er jeg slet ikke i tvivl om, at konflikten vil eskalere så voldsomt, at de fleste lande vil gribe til handling og indsætte arsenalet og dermed sætte en stopper for russerne. Det er korrekt at de har en enorm militær styrke, men med USA og det meste af Vesteuropa, tror jeg ikke på de har meget at skulle have sagt. Jeg håber dog for guds skyld ikke, at det kommer så vidt.
The Red
Landsholdsspiller
«
Svar #5:
11 Aug 2008, 22:35 »
Citat af: FC Barcelona 11 Aug 2008, 22:31
Jeg er fuldkommen enig. Uden Putin havde Medvedev på ingen måde haft en chance, for at blive indsat som præsident. Jeg har altid tvivlet på Putin, men jeg havde ærligt talt håbet, at Medvedev ikke var så tro en Putin tjener, som man efterhånden får gisninger om. Hvis Rusland forsøger at indtage endnu et af de gamle Sovjet-lande, er jeg slet ikke i tvivl om, at konflikten vil eskalere så voldsomt, at de fleste lande vil gribe til handling og indsætte arsenalet og dermed sætte en stopper for russerne. Det er korrekt at de har en enorm militær styrke, men med USA og det meste af Vesteuropa, tror jeg ikke på de har meget at skulle have sagt. Jeg håber dog for guds skyld ikke, at det kommer så vidt.
Jeg håber det virkelig heller ikke. Men det er vel også urealistisk at det skulle eskalere så voldsomt lige pt., det kan vi vel først vurdere når EU og FN har haft fat i Rusland. Men det er bestemt urovækkende, at denne situation overhovedet er i tankerne.
AaB - Liverpool
Pride & Passion
Batigol
Manager
«
Svar #6:
11 Aug 2008, 22:40 »
Citat af: Gerrarden 11 Aug 2008, 22:35
Jeg håber det virkelig heller ikke. Men det er vel også urealistisk at det skulle eskalere så voldsomt lige pt., det kan vi vel først vurdere når EU og FN har haft fat i Rusland. Men det er bestemt urovækkende, at denne situation overhovedet er i tankerne.
Ja, det forekommer også ret fjernt for mig, at det skulle komme så vidt. Det bliver spændende at se, hvad der sker nu. Nicolas Sarkozy er jo taget til Georgien for at forhandle våbenhvilen på plads - Georgien har underskrevet, men russerne tøver.
Come on, guys - det kan da ikke passe, at der kun er to, der bekymrer sig over dette?
thomasmoll
Landsholdsspiller
«
Svar #7:
11 Aug 2008, 22:45 »
Jeg vil rigtigt gerne være med i debatten, men har ikke den nødvendige viden omkring emnet, kan i give nogle links til det hele, har været væk fra alt der hedder avis, internet osv i en uge snart.
Uden at vide præcist hvad der sker, bekymrer det mig en del, Rusland har som tidligere nævnt en kæmpe hær, men mon ikke der nok skal komme en våbenhvile inden længe.
Schytte
Landsholdsspiller
«
Svar #8:
11 Aug 2008, 22:46 »
Ved egentlig ikke helt så meget om den her krig, så kan ikke rigtig bidrage med noget. Men er det ikke noget med, at Rusland vil vælte styret i Georgien, eller er jeg helt ved siden af ?
The Red
Landsholdsspiller
«
Svar #9:
11 Aug 2008, 22:47 »
Der er massere af information på TV2, BT og URBAN
AaB - Liverpool
Pride & Passion
Batigol
Manager
«
Svar #10:
11 Aug 2008, 22:49 »
Citat af: thomasmoll 11 Aug 2008, 22:45
Jeg vil rigtigt gerne være med i debatten, men har ikke den nødvendige viden omkring emnet, kan i give nogle links til det hele, har været væk fra alt der hedder avis, internet osv i en uge snart.
Uden at vide præcist hvad der sker, bekymrer det mig en del, Rusland har som tidligere nævnt en kæmpe hær, men mon ikke der nok skal komme en våbenhvile inden længe.
Selv foretrækker jeg Reuters:
http://www.reuters.com/news
Giver altid et godt overblik. Ellers kan du naturligvis prøve CNN, BBC, CNBC, NBC osv. osv.
Men ellers kan du få et fint overblik her på TV2:
http://nyhederne.tv2.dk/baggrund/article.php/id-14136850.html
Ellers er der også et fint kortfattet overblik i bunden af denne artikel:
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2008/08/11/175727.htm
Batigol
Manager
«
Svar #11:
11 Aug 2008, 22:53 »
Citat af: Schytte 11 Aug 2008, 22:46
Ved egentlig ikke helt så meget om den her krig, så kan ikke rigtig bidrage med noget. Men er det ikke noget med, at Rusland vil vælte styret i Georgien, eller er jeg helt ved siden af ?
Det kunne bestemt være en mulighed. Selve konflikten er dog startet, efter georgiske styrker slog ned på en gruppe oprørere i Sydossetiens hovedby Tshkinvali, hvilket russerne åbenbart ikke fandt sig i - blandt andet, fordi mange indbyggere i Sydossetien er russere. Men det ændrer ikke på at Sydossetien er en del af Georgien, hvorfor Rusland ikke burde have blandet sig.
Men det kunne også 'bare' være for, at sætte Georgien på plads, da de meget gerne vil ind i EU - som de da også har fået lov til.
Schytte
Landsholdsspiller
«
Svar #12:
11 Aug 2008, 23:03 »
Citat af: FC Barcelona 11 Aug 2008, 22:53
Det kunne bestemt være en mulighed. Selve konflikten er dog startet, efter georgiske styrker slog ned på en gruppe oprørere i Sydossetiens hovedby Tshkinvali, hvilket russerne åbenbart ikke fandt sig i - blandt andet, fordi mange indbyggere i Sydossetien er russere. Men det ændrer ikke på at Sydossetien er en del af Georgien, hvorfor Rusland ikke burde have blandet sig.
Men det kunne også 'bare' være for, at sætte Georgien på plads, da de meget gerne vil ind i EU - som de da også har fået lov til.
Okay tak - nu giver det noget bedre mening. Så bare lige i nyhederne, at russerne ville vælte styren i georgien eller sådan noget. Kunne også bare være en magtdemonstration, som skal give dem respekt eller what ever, nu ved jeg jo ikke så meget om politik
El Kun
Landsholdsspiller
«
Svar #13:
12 Aug 2008, 00:12 »
Nu ved jeg ikke så meget om konflikten her, men det er jo kendt at der er konflikter flere steder i de nye lande som tidligere var en del af sovjet. Både Abkhasien og Sydossetien har søgt om selvstændighed jf. Kosovos løsrivelse tidligere på året. Så vidt jeg har forstået, er russiske styrker rykket ind i Sydossetien, da russerne har flyttet russere til Sydossetien, som jo bekendt ligger i Georgien. Kort sagt er russerne så rykket ind i Sydossetien, da russerne skulle være krænket.
Hele situationen i Georgien, hvor der har været kold luft i mange år, er jo en lærestreg til russerne, og viser problemerne, her 16 år efter opløsningen af Sovjet. Det viser at det ikke er lige til, at dele et land i nye lande. Det er ikke kun et geografisk problem, med at inddele landene hensigtsmæssigt, men i høj grad også et spørgsmål om at varetage forskellige minoriteters interesser. Man kan ikke bare blande forskellige folkeslag og så udnævne det til et land, og jeg tror det er det, som hele konflikten bunder i. Uden at for alvor at kloge mig på det, så kan det vel også ses som en fordel, at Rusland rykker ind? Muligvis kunne det jo skabe ro i landet, efter præsidenten tidligere er blevet afsat. Jeg ser hellere Rusland forsøge at stabilisere landet, end rebelske oprører forsøger at overtage magten, som i værste fald kan udløse borgerkrig.
De store internationale linjer har jeg svært ved at se i dette emne. Jovist har USA fordømt det, men der har jo nærmest konsekvent været en dårlig stemning mellem USA og Rusland i lange tider, og det er jo kotume, at fordømme krishandlinger som disse, men en aktion fra nogle udenstående parter ser jeg ikke, med mindre fn's fredsbevarende styrker rykker ind, når situationen er stabil. Og mht. den franske udenrigsminister der mægler, så kan det jo lige så godt være imageplejer på nationalt plan. Man så jo også Sarkozy i en redningsaktion af bulgarske sygeplejersker i Libyen tidligere på året
Batigol
Manager
«
Svar #14:
12 Aug 2008, 00:53 »
Citat af: El Kun 12 Aug 2008, 00:12
Nu ved jeg ikke så meget om konflikten her, men det er jo kendt at der er konflikter flere steder i de nye lande som tidligere var en del af sovjet. Både Abkhasien og Sydossetien har søgt om selvstændighed jf. Kosovos løsrivelse tidligere på året. Så vidt jeg har forstået, er russiske styrker rykket ind i Sydossetien, da russerne har flyttet russere til Sydossetien, som jo bekendt ligger i Georgien. Kort sagt er russerne så rykket ind i Sydossetien, da russerne skulle være krænket.
Hele situationen i Georgien, hvor der har været kold luft i mange år, er jo en lærestreg til russerne, og viser problemerne, her 16 år efter opløsningen af Sovjet. Det viser at det ikke er lige til, at dele et land i nye lande. Det er ikke kun et geografisk problem, med at inddele landene hensigtsmæssigt, men i høj grad også et spørgsmål om at varetage forskellige minoriteters interesser. Man kan ikke bare blande forskellige folkeslag og så udnævne det til et land, og jeg tror det er det, som hele konflikten bunder i. Uden at for alvor at kloge mig på det, så kan det vel også ses som en fordel, at Rusland rykker ind? Muligvis kunne det jo skabe ro i landet, efter præsidenten tidligere er blevet afsat. Jeg ser hellere Rusland forsøge at stabilisere landet, end rebelske oprører forsøger at overtage magten, som i værste fald kan udløse borgerkrig.
De store internationale linjer har jeg svært ved at se i dette emne. Jovist har USA fordømt det, men der har jo nærmest konsekvent været en dårlig stemning mellem USA og Rusland i lange tider, og det er jo kotume, at fordømme krishandlinger som disse, men en aktion fra nogle udenstående parter ser jeg ikke, med mindre fn's fredsbevarende styrker rykker ind, når situationen er stabil. Og mht. den franske udenrigsminister der mægler, så kan det jo lige så godt være imageplejer på nationalt plan. Man så jo også Sarkozy i en redningsaktion af bulgarske sygeplejersker i Libyen tidligere på året
Med hensyn til Abkhasien og Sydossetiens ansøgninger om selvstændighed, må jeg erkende mig yderst uforstående over for dette ønske. Jeg kan på ingen måde forestille mig to så små lande i netop dette område fungere ordenligt. Først og fremmest ville de skulle bygge et økonomisk grundlag, for at kunne give borgerne de ydelser de pt. får fra Georgien. Jeg kan langt fra forestille mig Abkhasien og Sydossetien have ressourcerne til netop dette, hvilket jo ville skabe et stort problem for dem, og dermed også for de omkringliggende lande, og måske EU, da der sikkert vil blive søgt om støtte osv. Løsrivelsen af Kosovo foregik jo også langt fra fredeligt, og umiddelbart efter virkede det også som om der ville komme en konfliktoptrapning dér, men det aftog jo som bekendt efterhånden.
Sidst nævner du, at russerne sikkert har følt sig krænket, men dette kan jeg ikke se nogen sammenhæng i. Russerne bør på ingen måde blande sig i Georgiens forehavende med militærmagt. De kan sagtens mødes med Georgien, og få sat nogle ting på plads, hvis de føler de er blevet krænket, men at gribe til våbnene, og vade direkte ind i en suværen og selvstyrende stat, er krænkelse af højeste grad, hvilket ikke kan accepteres. Og glem nu ikke, at Sydossetien nu engang er en del af Georgien, hvilket du dog også selv nævner.
Dernæst må jeg tilstå, at jeg umuligt kan se, hvordan det kan være en fordel at Rusland rykker ind. Det kan måske, med et par meget optimistiske øjne, ses som en fordel, at de hjælper med at stabilisere tilstanden i Sydossetien, men det viser sig jo, at de vil mere end bare det, med deres endnu fortsættende indmarch, mens de nu nærmer sig Tbilisi, der altså ligger 80 km. fra Sydossetiens hovedby, Tshkinvali. Dette ser jeg fuldstændig unødvendigt, og som jeg tidligere har skrevet, begynder jeg at opfatte dette som en magtdemonstration fra Rusland, hvilken jeg er dybt uforstående overfor.
Ja, du kan til dels have ret i, at Sarkozy nok gør dette for at skabe sig et godt ry, men hovedgrunden er nu engang, at Frankrig har formandsskabet for EU, her i dette halvår.
Og tak, for et godt indlæg!
«
Seneste Redigering: 12 Aug 2008, 00:55 af FC Barcelona
»
Sider:
[
1
]
2
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »