home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23458
  0 Brugere, 811 Gæster Online.

Nyeste Bruger: oxoberyt
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Stadiondrab
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Stadiondrab  (Læst 3122 gange)
Dimma
Landsholdsspiller

Sv: Stadiondrab
« Svar #15: 08 Aug 2008, 19:49 »

Sådan fungerer det danske retssystem bare ikke. Dette kan også ses på anklagerens krav; Drab og minimum 7 års fængsel. Det skal dertil siges at anklageren, for det meste, vælger et højt krav i stedet for et realistisk bud, da det er svært at føre en sag på sidstnævnte.

Det har du helt ret i. Det er så der jeg spørger om det danske retssystem er forkert på den her?

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #16: 08 Aug 2008, 19:51 »

Det er fuldstændig absurt, at han kan slippe med en så mild dom. Grunden til at dommen er blevet som den er, bliver jo begrundet med hans unge alder, at han åbenbart ikke vidste han ville dø af det og så at han ikke brugte noget våben. Der vil jeg så sige at når man bruger fysisk magt, burde ens fysiske styrke, vel egentlig figurere som et våben.
Når man læser at 4 ud af seks nævninge ville have ham dømt for mandrab, som det værste, bliver jeg endnu mere forarget. For det første over at kun fire nævninge ville give ham en dom med orden "drab" i, men også at det er manddrab, og ikke overlagt drab/mord han skal dommes for. Der er ikke nogen der skal bilde mig en, at en 15.- årig ikke ved, at slag, spark og trampen i hovedet med meget stort sandsynlighed kan koste offeret livet.
Så derfor må jeg sige, at straffen er alt for svag. Jeg vil ikke udtale mig om en retfærdig domsudmåling, da jeg ikke syntes jeg har det rette grundlag, til at udtale mig om det. Men kan sige, at jeg dog er imod dødsstraf som en enkelt nævner, jeg syntes ganske enkelt det er for let sluppet.

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Chakana
Manager

« Svar #17: 08 Aug 2008, 20:02 »

Hvis man kan få sig selv til at trampe en mand i hovedet, så er man hjernelam!
Sørgeligt at folk er sådan..

Skuffet

Arsenal Football Club

Holm
Landsholdsspiller

« Svar #18: 08 Aug 2008, 20:03 »

Nu var rasmus en af mine gode veninder's kæreste og ved godt det ikke er nogen undskyldning, men drengen har ikke haft det nemt.. Ens opvækst har meget og sige om hvordan man bliver som person. Og han blev derefter. Desværre. God dreng over for hans venner ellers.. Men stoffer og alkohol gør mange ting ..

[Min signatur er for stor]

Lagotolio
Ynglingespiller

« Svar #19: 08 Aug 2008, 20:22 »

Nu var rasmus en af mine gode veninder's kæreste og ved godt det ikke er nogen undskyldning, men drengen har ikke haft det nemt.. Ens opvækst har meget og sige om hvordan man bliver som person. Og han blev derefter. Desværre. God dreng over for hans venner ellers.. Men stoffer og alkohol gør mange ting ..

Seriøst... Det er sgu da hamrende ligegyldigt om han så kommer fra en kernefamilie med citronmåne og hygge hver lørdag aften, eller om han har haft det svært i hans barndom... Jeg kunne ikke være mere hamrende ligeglad.. Intet, absolut intet kan forklare hvad idioten har tænkt, da han har gjort dette.. Intet kan undskylde det....

Han er en kæmpe taber i mine øjne, og burde aldrig se lyset igen. Han slipper alt alt for nemt. Han kunne max få otte år, og desværre fik han det ikke.

Heldigvis har folketinget taget en sag som denne til efterretning, og der arbejdes på et lovforslag om, at straffen for 15 - 18 årige bliver det samme som dem over 18... Det er sgu det eneste positive i denne sag.

Ja og lille Rasmus sidder garanteret og griner af det her.. Han slap billigt.. Måske han optager sit grin på mobiltelefon, for at blære sig over, at han er såååå sej, at han griner af en dom for at slå en anden ihjel..

Gosu_power
Landsholdsspiller

« Svar #20: 08 Aug 2008, 20:35 »

Hvordan kan det være han erklærede sig skyldig i dødsvold. Altså vold med døden tilfølge, men uskyldig i drab? Er det ikke det samme?

George Gillet: »Hvis Rafa (Liverpool-manager Rafael Benitez) siger, han ønsker at købe Snoogy Doogy, har han vores fulde støtte«. Grin

Elmander9
Landsholdsspiller

« Svar #21: 08 Aug 2008, 20:36 »

Han slap satme billigt!! Han skal da ikke dømmes for vold med døden tilfælde(Stav) Han skal da dømmes for uaksomtmandrab.. Offeret gispede efter vejret. Også hoppede han oppe på hans hovede fordi han ikke var død... Og det er Satme hjernelamt som i andre også siger!! Godt være at han har haft en svær barndom men det gør jo ikke at han bare må dræbe en han "lige" ville stjæle fra.. Syntes at han skulle have haft MINDST 8år!!

Holm
Landsholdsspiller

« Svar #22: 08 Aug 2008, 20:38 »

Det vil sige du tror ikke der er forskel på folk der kommer fra en lorte familie og andre fra en god familie ?

[Min signatur er for stor]

Elmander9
Landsholdsspiller

« Svar #23: 08 Aug 2008, 20:41 »

Det vil sige du tror ikke der er forskel på folk der kommer fra en lorte familie og andre fra en god familie ?

Skriver du til mig?

Zone 43
Manager

« Svar #24: 09 Aug 2008, 03:41 »

Hvis man kan få sig selv til at trampe en mand i hovedet, så er man hjernelam!
Sørgeligt at folk er sådan..

Skuffet

Heldigvis er der få af den slags, selvom det er for mange..

At han kun har fået fire år viser alt om vores retssystem. Skuffet

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Szczesny
Manager

« Svar #25: 09 Aug 2008, 04:06 »

Nu ved jeg godt at den ikke var henvendt mod mig, men. Selvfølgelig er der forskel på hvilken familie man kommer fra, men derfor kan det da aldrig på nogen måde retfærdiggøre at man tæver en mand til døde, fejrer det vha. sin telefon osv.

Kan slet ikke se hvor du vil hen!? Håber virkelig ikke at du forsvarer ham

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Chakana
Manager

« Svar #26: 09 Aug 2008, 04:10 »

Nu ved jeg godt at den ikke var henvendt mod mig, men. Selvfølgelig er der forskel på hvilken familie man kommer fra, men derfor kan det da aldrig på nogen måde retfærdiggøre at man tæver en mand til døde, fejrer det vha. sin telefon osv.

Mindreading...
Det er lige som jeg ville have sagt det!
Trist, sørgeligt og ikke til at fatte at personer kan være så bløde i nougaten!

Arsenal Football Club

Lagotolio
Ynglingespiller

« Svar #27: 09 Aug 2008, 20:04 »

Den var nok henvendt til mig, selvom jeg på intet tidspunkt hentydede det.

Men ja, du svarer faktisk ganske som jeg ville have gjort, så tak for det.  Wink

makkerskilap
Landsholdsspiller

« Svar #28: 09 Aug 2008, 20:26 »

Send ham til Texas eller Gitmo, så får han hvad han fortjener Djævel

ej...

den er jo lidt delt, ikke?

Han er 16..så 4 år er jo helt klart lang tid, og det bliver sikkert et helvede for ham, og mon ikke han fortryder det lidt (hvis ikke meget) indeni?.. Det synd at sådan noget sker, for begge familier og også synd at han skal ødelægge sit liv på det, men når det så også er sagt, så er jeg generelt enig i, at han, når han kan drikke sig stiv, tage stoffer(?), være ude om natten (generelt færdes i det miljø dér), og tilmed også SLÆBE MANDEN HEN TIL HVOR DER ER LYS, OG SÅ FILME HAM (!!!!!!!!), og SENDE DET VIDERE?! (WTF Sur), og ja, bare dét at yde vold, og, det var jo ikke sådan han bare gav ham en lussing.....og så endda bare for hans penge eller hvad det var? omg... Fatter ikke den tankegang - så synes jeg det er en lidt "lille" dom.
Jeg fulgte det på news og havde sku regnet med han røg ind i de 8, men nej..

I would consider myself lucky, if I were him  Huh

It's all, part of the plan.

mortenbrenoe
Landsholdsspiller

« Svar #29: 09 Aug 2008, 21:01 »

Hvis man kan finde på sådan noget, så er det livstid... Han fortjener fandme ikke at leve i vores priviligerede samfund...

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

Sider: 1 [2] 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010