home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:11:11 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 612 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Gialloblu
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Gialloblu  (Læst 16159 gange)
Yoggidk
Gæst
 
Gialloblu
« : 07 Aug 2008, 23:50 »



INTRO




Parma F.C er en fodboldklub, som ligger i Parma. Holdet er netop rykket ned i Serie B, hvor man dog er favoritter til at rykke op. En by som bla. har et af verdens ældste universiteter i byen (læs: University of Parma). Men tilbage til klubben, som blev stiftet i 1913, under navnet Verdi Football Club, navnet blev bragt i spil, som en hyldest til den berømte opera sanger Giuseppe Verdi, som blev født i netop Parma. Men man valgte dog blot et halvt år senere at ændre navnet, nu til Parma FC.

Parma begyndte så småt at spille liga bold i 1919-20 sæsonen. I løbet af 1924-25 blev man dog forfremmet til 1. division, for et par sæsoner senere (læs: 1928-29) at rykke op i Serie B. De første par år i 1930'erne blev brugt i Serie B, og det var også i det tidspunkt man igen ændrede navn, nu til AS Parma. I 1932 blev Parma forvist fra Serie B, og kom derfor i Serie C, hvor de resten af årtiet tilbragte deres fodboldhold.

Efter det lange årti i Serie C, ryggede man op i Serie B i sæsonen 1941-42, før italiensk fodbold blev udsat pga. anden verdenskrig, men efter dette havde Parma 3 sæsoner i Serie B, før man i 1948-49 igen rykkede ned. Så skulle der bruges 5 sæsoner i Serie C, før man i 1953-54 igen rykkede op. Efter dette kom nok en af klubbens mest succesrige perioder, og i 1954-55 satte man skal også en rekord, nemlig at blive nummer 9. i Serie b.

Parma fik deres europæiske debut i 1960-61, hvor man besejrede schweiziske hold Bellinzona i Coppa delle Alpi, men klubbens form faldt igen, og man blev i 1964-65 igen henvist til Serie C.

I slutningen af 1960'erne ændrede klubben navn talrige gange, indtil man endeligt fandt ud af at man ville beholde det gamle "AC Parma" som navn. Men i 1969 kom den lokale klub AC Parmense ind i billedet, da man valgte at ligge de 2 klubber sammen, men navnet forblev AC Parma.

Klubben kom tilbage til Serie B i løbet af sæsonen 1972-73, hvor man brugte 3 sæsoner, man endte nummer 5 en af gangene (læs: rekord). Men man rykkede igen ned i Serie C, indtil deres oprykning under Cesare Maldini i 1978-79. De slog bl.a. Triestina , på 2 mål af den unge Carlo Ancelotti (læs: Milan træner). Men man blev kun 1 sæson i Serie B, før turen gik ned endnu engang. De kom dog tilbage som mestre i 1984, dog blev man igen forvist, og rød i Serie C. De røg tilbage til Serie B under Arrigo Sacchi i sæsonen 1986-87, og opholdt sig der resten af årtiet.

Efter dette blev træner-Sacchi hentet til Rossoneri (læs: AC Milan), hvilket ikke var dårligt for Parma-klubben, da man hentede Nevio Scala som afløser, og i 1990 rykkede man derfor op i Serie A, på et 2-0 sejer mod Reggina, på mål af Marco Osio og Alessandro Melli, Serie A debutten tabte man dog til Juventus med 2-1, deres første Serie A sejr, kom 15 dage senere, mod Maradona's Napoli.

Efter succes i 1990'erne, under manageren Scale og senere Ancelotti, kom man i 2000'erne i økonomiske problemer, men man blev opkøbt af den tidligere Real Madrid formand Lorenzo Sanz, og alt var ved skønneste orden.

Nu hvor man er rykket ned, valgte man at fyre den tidligere træner, for at ansætte den tidlige Parma-spiller Melli, som har spillet helt vildt mange kampe for Parma, han glæder sig til udfordringen, og håber på stor succes.






Velkommen til min blog.
« Seneste Redigering: 15 Aug 2008, 15:22 af Yoggidk » Logged

Jaixo
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Giabloblu
« Svar #1: 07 Aug 2008, 23:55 »

Endnu en blog fra din side Yoggi... Så må vi se om du kan klare dig denne gang. Fin intro, dog synes jeg, at de mange årstal gør det lidt kedeligt at læse - men det er nok bare en smagssag.

Lige en fejl:
På banneret har du skrevet Gialloblu, men bloggens navn er Giabloblu Smiley

Håber på en lang blog!

EDIT:
"Nu er man rykket ned, og den nye manager Alessandro Melli, som tidligere har spillet et hav af kampe for Parma. Den 38. årige glæder sig til at få Parma F.C i den bedste række igen."

Mangler der ikke noget der?

Synes iøvrigt det ser lidt mærkeligt ud, at navnet Alessando Melli er skrevet med fed skrift og understreget, uden man rigtigt kan se hvorfor.
« Seneste Redigering: 07 Aug 2008, 23:57 af Jaixo » Logged

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Giabloblu
« Svar #2: 07 Aug 2008, 23:55 »

Meget grundig intro! Smiley Tror vi er eksperter i Parma nu Wink
Logged


Yoggidk
Gæst
 
Sv: Giabloblu
« Svar #3: 08 Aug 2008, 00:02 »

Endnu en blog fra din side Yoggi... Så må vi se om du kan klare dig denne gang. Fin intro, dog synes jeg, at de mange årstal gør det lidt kedeligt at læse - men det er nok bare en smagssag.

Lige en fejl:
På banneret har du skrevet Gialloblu, men bloggens navn er Giabloblu Smiley

Håber på en lang blog!

EDIT:
"Nu er man rykket ned, og den nye manager Alessandro Melli, som tidligere har spillet et hav af kampe for Parma. Den 38. årige glæder sig til at få Parma F.C i den bedste række igen."

Mangler der ikke noget der?

Synes iøvrigt det ser lidt mærkeligt ud, at navnet Alessando Melli er skrevet med fed skrift og understreget, uden man rigtigt kan se hvorfor.

Det er rettet det hele, og forresten denne blog kommer minimum til at løbe 2 sæsoner, pånær hvis FMLive eller FM09 er kommet før det, tak for kommentar.

Meget grundig intro! Smiley Tror vi er eksperter i Parma nu Wink

Tudsind tak Søren Smiley
Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Giabloblu
« Svar #4: 08 Aug 2008, 00:12 »

Håber du har lidt mere fighterinstinkt denne gang, men jeg vil da læse med..
Logged


Arsenal Football Club


Yoggidk
Gæst
 
Sv: Giabloblu
« Svar #5: 08 Aug 2008, 00:13 »

Håber du har lidt mere fighterinstinkt denne gang, men jeg vil da læse med..

ved du hvad Nicolas, du har virkelig gjort mig opsat på dette, og fighter er jeg med hensyn til dette spil, tro mig?!  Hævet Øjenbryn
Logged

stimo92
Gæst
 
Sv: Giabloblu
« Svar #6: 08 Aug 2008, 00:15 »

synes ikke din intro er særlig god. det kan godt være den er god skriftlig, og godt sat op. Men hold da hel ferie hvor bliver det r*v sygt at læse. Alt det historie, og alle de årstal, og så har det garanteret ikke nogen videre betydning. men ellers en god start, men drop den lange historie intro.
Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Giabloblu
« Svar #7: 08 Aug 2008, 00:16 »

ved du hvad Nicolas, du har virkelig gjort mig opsat på dette, og fighter er jeg med hensyn til dette spil, tro mig?!  Hævet Øjenbryn

Dejligt at høre.. Jeg ser frem til resultaterne.... og modgangen! Wink
Logged


Arsenal Football Club


Yoggidk
Gæst
 
Sv: Giabloblu
« Svar #8: 08 Aug 2008, 00:19 »

Med hensyn til introen ville jeg give jer et blik på Parma's historie, som jeg syntes har været meget dramatisk... Der bliver ikke mere historie, lover jeg Wink
Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Giabloblu
« Svar #9: 08 Aug 2008, 00:21 »

Hvornår regner du med første update?
Logged


Arsenal Football Club


Yoggidk
Gæst
 
Sv: Giabloblu
« Svar #10: 08 Aug 2008, 00:22 »

Hvornår regner du med første update?

Imorgen Wink
Logged

jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Giabloblu
« Svar #11: 08 Aug 2008, 02:08 »

Tja, du kan slet ikke være manager for Pompey, og så vælger du et endnu dårligere hold, nemlig Parma? Det tror jeg ikke varer længe. Undskyld at jeg ikke er særlig positiv eller noget, men jeg synes bare det var for dårligt i Pompey bloggen..

Og så bevis at jeg tager fejl yoggi :-)
Logged

19-18!

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Giabloblu
« Svar #12: 08 Aug 2008, 02:11 »

Tja, du kan slet ikke være manager for Pompey, og så vælger du et endnu dårligere hold, nemlig Parma? Det tror jeg ikke varer længe. Undskyld at jeg ikke er særlig positiv eller noget, men jeg synes bare det var for dårligt i Pompey bloggen..

Og så bevis at jeg tager fejl yoggi :-)


Med glæde Wink
Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Giabloblu
« Svar #13: 08 Aug 2008, 11:54 »



INTRO



Padova - Parma
0-1 Selvmål Music 79'

Kiel - Parma
0-1 Reginaldo 51'

Konavljanin - Parma
1-0 Goran Vidovic 7'
1-1 Daniele Paponi 56'
1-2 Andrea Pisanu 62'
1-3 Daniele Paponi 65'

Karlovac - Parma
0-1 Julio Leon 8'
0-2 Cristiano Lucarelli 16'
0-3 Julio Leon 45'
0-4 Julio Leon 54'
0-5 Julio Leon 78'

Martina - Parma
0-1 Cristiano Lucarelli 41'
0-2 Stefano Marrone 74'
Julio Leon har været suveræn
Så er venskabskampene spillet for Parma, og man går ind i sæsonen med selvtillid, efter 5 sejre, ud af 5 mulige. Hvilket er meget godt, men angrbet har ikke overrasket, og det siges at Melli er ude efter en partner til den enkelte angriber Lucarelli, som plejer at være ekstremt målfarlig, Lawan, Baba Collins og Ken Fagerberg er mulige kandidater.

Venstrekanten Julio Leon har været venskabskampenes bedste spiller, da han har scoret 4 mål som vestrekant, dog alle i samme kamp, i de andre måtte han nøjes med et par assists.

Første vigtige kamp bliver mod Empoli i ligaen, før Modena venter i Coppa Italia, og efter den kommer Grosseto på besøg i ligaen.

Man går ifølge flere medier en spændende sæson i møde, dog forventes det at man henter et par spillere, især angrebet og målmanden skal helst forstærkes.

Flere målmænd er sat i forbindelse med Parma, bl.a. Kenneth Stenild og Thomas Sørensen, som er fritstillet i Aston Villa.


« Seneste Redigering: 08 Aug 2008, 16:42 af Yoggidk » Logged

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Giabloblu
« Svar #14: 08 Aug 2008, 16:30 »

5 sejre er fint, men på den anden side også hvad man kunne kræve Wink Stenild har ikke niveauet til Parma, men Thomas Sørensen ville være et scoop Smiley KIU!
Logged


Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010