home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:11:18 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 19:15:38 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23428
  0 Brugere, 522 Gæster Online.

Indlæg: 1132889 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: fera22
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [Stoppet] 39# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: [Stoppet] 39# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)  (Læst 28090 gange)
KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
[Stoppet] 39# En stor mands rejse i verden - Fiorentina(f. Tjekkiet - Bolton)
« : 05 Aug 2008, 16:51 »

Denne blog vil ikke komme med regelmæssige opdateringer, da jeg vil lave updates når jeg har lyst, dog vil der komme mindst en for hver halve sæson der er blevet spillet.
Man skal heller ikke forvente det store rent grafik- og opsætningsmæssigt, da jeg bare vil prøve at gøre det så godt som muligt.


Informationer om spillet:
Valgte ligaer:
Argentina(Primera Division), Belgien (Jupiler League), Brasilien (Campeonato Brasileiro Série A), Danmark (SAS Ligaen), England (Coca Cola Championship og Premier League), Frankrig (Ligue 1 Orange), Holland (Eredivisie), Italien (Serie B TIM og Serie A TIM), Portugal (liga betandwin.com), Spanien (Liga BBVA og Primera Division), Sverige (Allsvenskan), Sydafrika (Castle Premiership), Sydkorea (K-League), Tjekkiet (Gambrinus Liga), Tyskland (2. Bundesliga og 1. Bundesliga) og USA (MLS) I alt: 20 divisioner i 16 lande.

Database:
Rooland´s update. 29. Juli
Startdato: Sydkorea(januar 2008)
Databasestørrelse: Stor

Regler:
•   Må højst være i samme klub i 2 hele sæsoner. Dvs. hvis jeg skifter til ny klub i midten af en sæson, må jeg blive i klubben i to et halvt år, hvis ikke jeg spiller i Sydkorea eller USA. Når jeg er landstræner må jeg højst deltage i et kontinental mesterskab og et verdensmesterskab.

For at det ikke bliver for svært har jeg valgt at jeg er tidligere international spiller.

Afsløringen af det første sted for ham, vil komme i næste indlæg!





Karriere:

1. januar 2008 - 15. juni 2008: Tjekkiet
11. december 2008 - 1. juli 2010: Bolton Wanderes, England
4. juli 2010 - 2. juni 2011: ACF Fiorentina, Italien
2. juni 2011 - : Werder Bremen, Tyskland

Sæson for sæson:

2008: Tjekkiet
2008/2009: Bolton: 3. plads The Coca Cola Championsship og derefter oprykning efter sejr i Playoff finalen
2009/2010: Bolton: 8. plads i Premier Leauge og sejr i Carling Cuppen
2010/2011: Fiorentina

Titler:

Bolton Wanderers, 1 Carling Cup(2010)




« Seneste Redigering: 08 Sep 2008, 17:07 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
2# En stor mands rejse i verden(Nu Tjekkiet)
« Svar #1: 05 Aug 2008, 17:50 »

Ny tjekkisk landstræner


En kold januar dag kunne det tjekkiske fodboldforbund præsentere en ny landstræner, da Karel Bruckner er stoppet.
Den tidligere landsholdsspiller og udlandsprofessional Karel Poborsky er ham, som bliver offentliggjort som den nye landstræner, til stor overraskelse for den samlede verdenspresse. Han havde ellers blevet Sporting Manager i Dynamo České Budějovice

Karel Poborsky er 35 år gammel. Han blev født i Trebon, hvor han startede med at spille fodbold som 6 årig i TJ Třeboň. Han nåede at være i klubben i hele seks år, inden han som 12 årig tog til Dynamo České Budějovice. Her nåede han kun tre år, inden han tog til Jiskra Třeboň, hvor han så allerede året efter tog tilbage til Dynamo České Budějovice.

Som 18 årig fik han sin debut for D. České Budějovice, hvor han efter tre år, 82 kampe og hele 15 mål, tog til den mindre hovedstadsklub, Viktoria Žižkov. Hans første og eneste sæson i klubben blev en stor succes, han nåede nemlig at lave hele 10 mål i sølle 28 kampe. Så kaldte Slavia Praha på ham og en kamp inde i den nye sæson, skiftede han til lokalrivalerne. Et nyt sted, men her blev han også kun et enkelt år, da han efter at have imponeret alle under EM i England 96, skiftede han til Manchester United.



Halvandet år blev det i Manchester United. Desværre for ham, havde klubben også David Beckham, som  blomstrede op i Karels tid i klubben. Han nåede 32 kampe og 5 mål, inden Benfica lokkede ham til Portugal. Her blev han en kæmpe succes,  hvor han sammen med João Vieira Pinto blev meget populær blandt fansene.
61 kampe og 11 mål blev det for Karel i Benfica, hvor Lazio blev næste destination i vinteren 2001. I Lazio blev det til 48 kampe og 5 mål, inden han tog tilbage til sit fædreland.

Denne gang var det landets største klub han kom til, Sparta Praha. Han vandt mesterskaber, spillede Champions League. Men efter 3 et halvt år i klubben blev han fyret, først som anfører og til sidst skiftede han til České Budějovice. I Sparta Praha nåede han 87 ligakampe og 26 mål.

České Budějovice spillede i 2.liga, da han kom dertil. Det skulle kun blive sæsonen ud at holdet spillede i den anden bedste række. Næste sæson skulle blive hans sidste. Efter 26 kampe og 10 mål stoppede han karrieren.
Han nåede desuden 118 landskampe med 8 mål til følge.
« Seneste Redigering: 05 Aug 2008, 18:26 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 2# En stor mands rejse i verden
« Svar #2: 05 Aug 2008, 18:34 »

Spændende.. Smiley
Kan godt lide, at du har lavet regler!  Thumbs Up
Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
3# En stor mands rejse i verden
« Svar #3: 05 Aug 2008, 21:20 »



VM-Lodtrækning

Den sidste fredag i januar måned rejste den nye landstræner til Schweiz. VM kvalifikations lodtrækningen stod nemlig på dagsordnen.

Lag 1: England, Holland, Kroatien, Spanien, Tyskland, Frankrig, Italien, Portugal og Tjekkiet

Lag 2: Danmark, Polen, Rusland, Serbien, Tyrkiet, Grækenland, Rumænien, Schweiz og Sverige
Fra dette lag håber jeg at jeg kan komme i pulje med Schweiz. Det ville være en drøm, da de klart er det svageste land af de 9. Omvendt frygter jeg Sverige og Tyrkiet.

Lag 3: Belgien, Finland, Israel, Norge, Ukraine, Bulgarien, Irland, Nordirland og Skotland
Dette lag er niveauet blandt landene meget svingene og hvis vi er så heldige at trække Nordirland, kan vi få det lettere uanset landet fra lag 2. Omvendt hvis vi får Israel, Norge eller Ukraine er det mere tvivlsomt, om vi kan gå videre, selvom vi selvfølgelig skal til VM!

Lag 4: Albanien, Island, Østrig, Slovenien, Wales, Bosnien, Makedonien, Slovakiet og Ungarn   
Dette lag er niveauet mere stabilt. Dog ønsker jeg at vi trækker et hold som Island eller Wales, da de måske lige er en tand svagere end de andre. Dog ville jeg bande højlydt hvis vi trækker Ungarn eller for den sags skyld Slovakiet, da de godt kan drille mig.

Lag 5: Cypern, Georgien, Kasakhstan, Litauen, Montenegro, Estland, Hviderusland, Letland og Moldova
Her er det lige meget hvem vi trækker, så længe det ikke bliver Hviderusland. De er måske lige et niveau eller to over de andre hold. Håber at vi får Kasakhstan som modstander fra dette lag.

Lag 6: Andorra, Aserbajdsjan, Liechtenstein, Malta, Armenien, Færøerne, Luxembourg og San Marino
Hvis der er et hold herfra der skal kunne drille os, er det helt klart Malta, andre kan ikke gøre noget som helst modstand.

« Seneste Redigering: 05 Aug 2008, 21:36 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 3# En stor mands rejse i verden
« Svar #4: 05 Aug 2008, 21:23 »

Citat
Lag 6: Andorra, Aserbajdsjan, Liechtenstein, Malta, Armenien, Færøerne, Luxembourg og San Marino
Hvis der er et hold herfra der skal kunne drille os, er det helt klart Malta, andre kan ikke gøre noget som helst modstand.


Færøerne owner dig  Djævel
Logged

19-18!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 3# En stor mands rejse i verden
« Svar #5: 05 Aug 2008, 21:27 »

Hvordan får man billedet til at få den rigtige størrelse?
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 3# En stor mands rejse i verden
« Svar #6: 05 Aug 2008, 21:29 »

Du laver det du har gjort nu, men på denne måde

Du kan vel se forskelen ?Smiley

EDIT: sæt det her ind:
Logged

19-18!

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 3# En stor mands rejse i verden
« Svar #7: 05 Aug 2008, 21:30 »

Kode:
[img ]http://DITBILLEDE[/img]
Logged

- Veni, vidi, vici -

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 3# En stor mands rejse i verden
« Svar #8: 05 Aug 2008, 21:36 »

Jeg takker mange gange. Så fik jeg det på plads.
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

FredrikLeander
Gæst
 
Sv: 3# En stor mands rejse i verden
« Svar #9: 05 Aug 2008, 21:49 »

Det lyder spændende det her Thumbs Up
Jamen, jeg er da fast læser Wink
Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
4# En stor mands rejse i verden
« Svar #10: 05 Aug 2008, 22:32 »

VM kvalifikationspulje rne




Fra andet lag trak vi de forsvarende europamestre fra Grækenland. Ud fra hvad vi kunne trække at jeg meget tilfreds med det land. De har nogle rigtig gode spillere, og vi skal ikke forvente at vi bare kan gå over dem. Vi skal spille ude mod Grækenland d. 21. marts 2009 og hjemme d. 10. oktober samme år.

Skotland blev landet fra pulje 3. Et okay hold, som sagtens kan slå os, hvis de spiller op til deres bedste, men samtidig et hold jeg forventer at vi få seks point imod. Vi møder Skotland hjemme d. 30. maj 2009 og ude d. 14. oktober samme år.

Wales er endnu et britisk hold i vores kvalifikationsgrupp e. Et hold, som vi på ingen måder må smide point ud til. Hvis vi gør det, vil det være en stor katastrofe for hele landet.  Vi skal tage kampen om mod Wales d. 11. oktober 2008 i Cardiff, og spille mod dem året efter, nærmere sagt d. 5. september.

Her fik vi så det hold jeg håbede på, nemlig Kasakhstan. Dejlig for os, da vi på ingen måder kan tillade os at smide point til dem her.  Vi starter kvalifikationen i Kasakhstan d. 10. september  og møder dem hjemme d. 3. juni 2009.

Liechtenstein får vi som modstander herfra. Det gør ingen forskel om det er San Marino eller Liechtenstein, så det betyder ikke noget for os. Vi møder dem ude i den tredje kamp i kvalifikationen og hjemme i starten af september.



Næste opdatering vil omhandle grupperne under EM 2008 i Schweiz og Østrig.
« Seneste Redigering: 05 Aug 2008, 23:04 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 4# En stor mands rejse i verden
« Svar #11: 05 Aug 2008, 22:46 »

Jeg ved godt at grafikken ikke er det bedste. Men gør det så godt som jeg overhovedet kan.
Jeg vil gerne have lidt respons på denne blog, da jeg ikke har prøvet det før
« Seneste Redigering: 05 Aug 2008, 22:50 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
5# En stor mands rejse i verden
« Svar #12: 05 Aug 2008, 23:09 »

EM Puljerne




Tjekkiet kunne ikke ønske sig en værre gruppe end den de er havnet i. Det er en meget svær gruppe, og fodboldforbundet regner med en kvartfinaleplads, selvom det nok mere er sandsynligt at vi får en 3.plads. Men heldigvis er det spillet på banen der afgør placeringerne.

England, Italien og Serbien er modstanderne. 3 uhyggelige modstandere, så det bliver en stor udfordring for hele holdet. Serbien ser jeg som det hold, som vi skal slå, mens vi mod England og Italien bare skal kæmpe alt hvad vi har lært. Så må vi se hvad det rækker til.

Desuden kom Sydkorea med et tilbud om en venskabskamp, som de vil have til at finde sted i november i Seoul.
Vi valgte at takke ja til tilbuddet, da vi altid kan spille en kamp mere, og vi vil her få modstand på et rimeligt højt niveau hvilket er tilfredsstillende.

Jeg kunne desuden også godt tænke mig nogle træningskampe herop til EM-slutrunden, men det er åbenbart ikke muligt for mig at arrangere. Så holdet kan ikke nå at blive sammenspillet.
« Seneste Redigering: 05 Aug 2008, 23:11 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 6# En stor mands rejse i verden
« Svar #13: 06 Aug 2008, 18:55 »

EM truppen udtaget


Kæmpe talent og normal fast mand for Tjekkiet undladt fra truppen


Der blev sat spørgsmålstegn ved landstræner Karel Poborsky kvalifikationer, da han offentliggjorde truppen, som skal gøre ære for Tjekkiet under årets slutrunde. Det mest groteske pressen mente var at han ikke har udtaget den kommende stjerne i Lubos Kalouda fra CSKA Moskva, som han forlader til fordel for Reading i den kommende sommerpause. Alle havde mindst forventet at han blev udtaget, men udover at han slet ikke er med i truppen, er der kun en normal højremidtbanespille r i truppen, nemlig Libor Sionko fra de danske mestre, FC København.

26 årige Jaroslav Plasil fra spanske Osasuna og 34 årige Sparta Praha spiller Tomas Repka er ligesom Lubos undladt fra EM holdet. To af landets største stjerner ifølge pressen er ikke blevet udtaget og befolkningen føler sig svigtet af deres ellers normale helt, Karel.

Udover det har han også udtaget spillere som Martin Abramham fra Maccabi Haifa, som i en alder af 29, aldrig har spillet for Tjekkiet. Derudover har han valgt at udtage Slovan Liberec målmanden Zdenek Zlamal, som pressen mener er langt under landsholdsniveau.

Truppen:


Målmænd:

1. Petr Cech, 26 år, Chelsea
En klassemålmand, som skal passe på defensiven næsten selv, da forsvarer mangler en smule klasse. Han startede karrieren i tjekkiske Bisany, hvoraf turen gik videre til Sparta Praha og Rennes, inden han endte i storklubben Chelsea. I Chelsea har han vundet Premier League to gange.

12. Jaromir Blazek, 35 år, Sparta Praha
En ældre herre, som startede karrieren for hele 15 år siden i Slavia Praha. Han har siden optrådt for Viktoria Zizkov, Bohemians 1905 og spiller nu for Sparta Praha. Han har også spillet to kampe for den mindre klub, Pribram, i sæsonen 2001-2002.

20. Zdenek Zlamal, 22 år, Slovan Liberec
Nok Tjekkiets fremtid, som det ser ud nu. Han er uheldig i og med at Petr kun er fire år ældre end ham. Har optrådt for Kromeriz, Sparta Praha B, Zlin og spiller nu for Slovan Liberec.

Jeg mener at vi er rigtig stærke på målmandsposten. Vi har immervæk verdens bedste målmand i Petr, som selvfølgelig skal stå for os. At have en så stabil målmand som Jaromir som reserve, gør at vi i tilfælde af at Petr får en skade, sagtens kan skifte ham ud. Jaromir er den helt klart perfekte reserve. Som tredje målmand er der udtaget Zdenek, som kun er med for at lære. Han vil ikke få et eneste minuts spilletid under slutrunden.

Forsvar:

2. Tomas Ujfalusi, 30 år, Atletico Madrid
En ældre herre. Har i denne sæson spillet for spanske Atletico Madrid. Jeg ville nok starte med ham på højrebacks positionen hvis det ikke var fordi at han har haft en dårlig sæson i Madrid, hvor de endte på en 17. plads a point med Almeria på 18. pladsen.

3. Michal Kadlec, 23 år, Sparta Praha
En okay venstreback, som spiller i den hjemlige liga. Han er holdets svageste spiller i startformationen, men der er bare ikke andre på denne plads, som er i nærheden er ham. Ligner meget de to midterforsvar, dog en smule dårligere.

4. Tomas Hübschman, 26 år, Shakthar Donetsk
En stærk spiller som i denne sæson har været fast mand for det stærke ukrainske mandskab Shakthar. Dog har han ikke spillet det bedste fodbold, så jeg tvivler på om han er parat til at spille 90 min. mod angribere som Henry og Toni.

5. Zdenek Grygera, 28 år, Juventus
En stærk forsvarspiller som i denne sæson har været med til at spille Juventus i Champions League, med en 4. plads i Serie A. Han er god i at placere sig rigtigt og kan bevare roligheden selvom det ikke lige går vores vej.

15. Martin Jiranek, 29 år, Wolfsburg
En meget stabil spiller, som sagtens kan overhale Pospech og Ujfausi om pladsen på højreback.  Dog har han ikke være prangende for sin tyske klub, så vi må se hvor han står efter den første kamp.

16. Zdenek Pospech, 29 år, FC København
Har optrådt for en masse tjekkiske klubber og skiftede i vinterpausen Sparta Praha ud med de kommende danske mestre FC København. En meget offensiv back, som ikke rigtig har styr på det defensive. Men jeg vil give ham chancen i den første kamp og så må vi se.

18. David Rozehnal, 27 år, Lazio
En høj og stærk spiller, som har spillet i flere europæiske ligaer. Op til slutrunden har han været med til at spille Lazio i Champions via. en 3.plads. Han har mere eller mindre de samme forcer som Grygera.

21. Jiri Kladrubsky, 22 år, Malmö FF
Ung spiller, som både kan spille højre- og venstreback. Han vil nok ikke få noget spilletid under turneringen, men jeg har valgt at tage ham med, for vi i hvert fald har en erstatning, hvis vores normale førstevalg skulle blive skadet.

Forsvaret vil starte med at se ud med Pospech, Rozehnal, Grygera og Kadlec. Det er den kæde jeg vil satse på, da de har spillet bedre end de andre for deres klubber. Spørgsmålet er bare om det er nok. Men alt kan jo efterhånden ske i fodbold, så måske Ufjausi kan komme i betragtning om pladsen på højreback eller for den sags skyld i centerforsvaret.

Midtbane:

6. Martin Abraham, 29 år, Maccabi Haifa/Sparta Praha
Ifølge pressen har han intet at sige i truppen og han er da heller ikke tiltænkt så meget spilletid. Men vi kan sagtens få brug for hans kvaliteter.

7. Libor Sionko, 31 år, FC København
En erfaren spiller, som har genfundet sit normale høje niveau i den danske liga. Han har sammen med Pospech været en stor del af det københavnske offensive, og jeg håber at han kan være med til at videreføre det til landsholdet.

8. Tomas Sivok, 24 år, Besiktas
En stærk defensiv spiller, som har lavet hele 6 mål for Besiktas i den netop overståede sæson. Han skal forhåbentligt forbinde det defensive med det offensive.

11. Tomas Rosicky, 27 år, Arsenal
Han er den bedste på hele holdet. Har haft en god sæson i Arsenal, hvor de endte på 2.pladsen a point med Liverpool. Hvis vi kan få gang i ham, tror jeg på en plads i kvartfinalen.

13. Radoslav Kovac, 28 år, Sparta Moskva
Erfaren spiller, som i tilfælde af en skade hos Sivok skal ind og overtage den defensive midtbaneplads. En meget aggressiv spiller, som vi kan sætte ind, hvis vi skal jagte en scoring.

14. David Pudil, 22 år, Reggina
Ungt talent, som skal kæmpe med Marek om pladsen på venstre midtbane. Har et meget farlig skud og hans indlæg er en klasse for sig. Der er heller ikke noget i vejen med hans teknik.

17. Jan Polak, 27 år, Anderlecht
En stærk spiller som er fast mand for sit klubhold. Dog havde de en elendig sæson og endte på 4. pladsen. Der er ikke nogen ting han er dårlig til, men han kan en masse forskelligt, så en jokerrolle på den offensive kan vi nok bruge ham til.

23. Marek Heinz, 30 år, FC Nantes
Hans klubhold har haft en elendig sæson og han har selv spillet elendigt. Dog anser jeg ham for den bedste vi har, dog er intet selvskreven på denne position.

Libor Sionko – Tomas Rosicky – Tomas Sivok – David Pudil kommer min midtbane til at se ud, som det ser ud nu. En midtbane med europæisk klasse, dog er det spørgsmålet om, de kan hamle om med italienske og engelske stjerner.

Angreb:

9. Milan Baros, 26 år, Olympique Lyon
Tjekkiets bedste angriber. Han er i et niveau for sig selv. Det bevidner også i at han under sidste EM-slutrunde blev turneringens topscorer. Lad det gerne ske igen.

10. Jiri Stajner, 32 år, Hannover 96
En stærk spiller, som vi kan forvente os en masse af. Men som i denne sæson ikke har spillet så meget, for et fantastisk Hannover hold.
 
19. Jan Blazek, 20 år, Slavia Praha
Det unge store talent er tiltænkt en plads på banen. Han har spillet en landskamp med et mål til følge. Han er en meget hurtig spiller, som vi kan bruge, når Italien og England vil presse os.

22. Tomas Jun, 25 år, Teplice
Han er den spiller i den tjekkiske trup, som kommer fra den mindste klub. Han er rigtig god spiller, dog er han ikke den hurtigste eller stærkeste, så han må nok forvente at starte på bænken.

Jeg vil satse på Jan Blazek og Milan Baros. Men tiden vil selvfølgelig vise om det er det rigtige. Jeg føler at vi har tre gode angribere, hvor Jun så ikke er iblandt.

Jeg håber at nogen har lyst til at lave et topbanner eller to til mig

Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 7# En stor mands rejse i verden
« Svar #14: 06 Aug 2008, 20:32 »



Første kamp:


Serbien - Tjekkiet


Startopstilling:




Kampen blev spillet på St. Jakobspark i Basel foran hele 33.312.
Kampen startede blødt ud men allerede efter to minutter må den nye chef bruge sin første indskiftning, da Zdenek Pospech var kollideret med serbiske Jankovic. Ujfalusi kom ind.

De første ti minutter styre tjekkerne fuldstændig, med tre-fire hjørnespark til følge. De næste 20 minutter foregik spillet på midtbanen, uden nogle chancer til nogle af holdene, før serbiske Zigic kom frem til en stor chance, hvor han ramte overliggeren, men der var offside. Det sidste kvarters tid af første halvleg, var lige så kedeligt som midten af første halvleg og Tjekkiet kunne gå til pausen med 0-0.

Serberne startede anden halvleg som lyn og torden og havde flere nærgående forsøg på Petr Cech. Efter et kvarters spil kunne Dejan Stankovic score efter et hjørnespark, hvor bolden landede ude ved ham, hvor han så bankede den op i nettet. Fortjent serbisk føring. Efter målet tog blev Jan Blazek taget ud og Jiri Stajner kom på banen. Med ca. et kvarter igen kastede Milan Baros sig ned i en tackling, han fik bolden, men samtidig blev han skadet og ind kom den urutinerede Tomas Jun.

Tomas Jun spillede bolden ud til den usynlige David Pupil, som lavede et perfekt indlæg, som Rosicky satte hovedet på og Tjekkiet var tilbage i kampen, på deres første regulære chance i anden halvleg.
Men kort efter gik det igen galt for tjekkerne, da selvsamme Dejan igen scorede for Serbien på et langskud. Serbien endte med at vinde kampen med 2-1.

Serbien – Tjekkiet 2-1 (0-0)
2´ Zdenek Pospech skadet
3´ Zdenek Pospech ud,  Tomas Ujfalusi ind
60´ 1-0 Dejan Stankovic
61´ Jan Blazek ud, Jiri Stajner ind
73´ Nikola Zigic ud, Danko Lazovic ind
77´ Milan Baros skadet
78´ Milan Baros ud, Tomas Jun ind
83´ Gojko Kacar ud, Zdravko Kuzmanovic ind   
84´ 1-1 Tomas Rosicky
85´ Milas Krasic ud, Dusan Basta ind
88´ 2-1 Dejan Stankovic
95´ Kampen fløjtes af.

De andre kampe:

0-3 Schweiz - Holland
0-3 Tyrkiet - Tyskland
2-0 Italien - England
4-0 Frankrig - Rumænien
1-1 Østrig - Sverige
0-2 Grækenland - Portugal
1-2 Kroatien - Spanien

Jeg håber at I har noget at sige til denne blog. Det er som sagt første gang at jeg skriver en så jeg vil gerne have noget respons!


« Seneste Redigering: 06 Aug 2008, 20:40 af Vestjyde » Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Sider: [1] 2 3 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010