home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  1 Bruger, 1053 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Uddannelses tråden
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Uddannelses tråden  (Læst 13309 gange)
absalonsen
Gæst

Sv: Uddannelses tråden
« Svar #30: 05 Aug 2008, 23:59 »

Jeg skal begynde på handelsgymnasiet i Ballerup her på mandag. Har valgt en linie med virksomhedsøkonomi og matematik på A-niveau. Glæder mig meget til at komme til et nyt sted, få nye lærer, nye venner og generelt bare ny luft.
Hvis alt går efter planen og jeg bliver student på hhx, ved jeg faktisk ikke hvad jeg godt vil lave efterfølgende. Der er tre år endnu, men har tænkt på et par muligheder:

- Gå direkte videre på CBS og finde en linie der. Kunne godt tænke mig noget med jura, da jeg finder det interessant. Skal dog ikke være hverken jurist eller advokat.

- Finde en læreplads af en art indenfor finans-/økonmiområdet, så jeg kan tjene penge og evt. flytte hjemmefra.

- Læreplads som revisor, hvis jeg vil i den retning. Det kræver dog at jeg læser HD i regnskab ved siden af om aftenen, og det skulle vidst nok være rigtigt hårdt.

Grasshoppers
Landsholdsspiller

« Svar #31: 06 Aug 2008, 00:04 »

På Mandag starter jeg på 10. klasse på en privatskole her i Vejle. Efter det skal jeg på handelskolen og her vælger jeg enten international eller kommunikations linien. Jeg vil meget gerne være sportsjournalist, så derfor er det en af de to. Sproget er fordi jeg godt kunne tænke mig at flytte til Zürich i nogle år, og kommunikation er fordi jeg gerne vil være jounalist.

Jeg har det mærkeligt med at skulle i 10. Nogle gange bliver jeg rigtig sur over at jeg skal det, for jeg vil gerne på Handelskolen med det samme. Andre gange tænker jeg "okay, det er fint nok med et ekstra år til at modnes i"..
Mit snit er sådan at jeg sagtens kunne have kommet på Handelskolen med det samme, men nu må vi se om 10. klasse bliver fint.

Dalle75
Førsteholdsspiller

« Svar #32: 06 Aug 2008, 00:07 »

På Mandag starter jeg på 10. klasse på en privatskole her i Vejle. Efter det skal jeg på handelskolen og her vælger jeg enten international eller kommunikations linien. Jeg vil meget gerne være sportsjournalist, så derfor er det en af de to. Sproget er fordi jeg godt kunne tænke mig at flytte til Zürich i nogle år, og kommunikation er fordi jeg gerne vil være jounalist.

Jeg har det mærkeligt med at skulle i 10. Nogle gange bliver jeg rigtig sur over at jeg skal det, for jeg vil gerne på Handelskolen med det samme. Andre gange tænker jeg "okay, det er fint nok med et ekstra år til at modnes i"..
Mit snit er sådan at jeg sagtens kunne have kommet på Handelskolen med det samme, men nu må vi se om 10. klasse bliver fint.
Var det ikke dig der skulle starte med at læse til Datamatiker i Vejle eller er det mig der husker forkert?

At diskutere med en kvinde er som at læse en avis i stormvejr

Grasshoppers
Landsholdsspiller

« Svar #33: 06 Aug 2008, 00:08 »

Var det ikke dig der skulle starte med at læse til Datamatiker i Vejle eller er det mig der husker forkert?

Eeehm ja, du husker forkert Wink

absalonsen
Gæst

« Svar #34: 06 Aug 2008, 00:08 »

De kigger ikke på dit snit, men blot om dine lærer har sagt god for dig til gymnasiet.

Grasshoppers
Landsholdsspiller

« Svar #35: 06 Aug 2008, 00:09 »

De kigger ikke på dit snit, men blot om dine lærer har sagt god for dig til gymnasiet.

ja okay, men de havde sagt god for det Smiley

Dimma
Landsholdsspiller

« Svar #36: 06 Aug 2008, 00:33 »

Jeg skal begynde på handelsgymnasiet i Ballerup her på mandag. Har valgt en linie med virksomhedsøkonomi og matematik på A-niveau. Glæder mig meget til at komme til et nyt sted, få nye lærer, nye venner og generelt bare ny luft.
Hvis alt går efter planen og jeg bliver student på hhx, ved jeg faktisk ikke hvad jeg godt vil lave efterfølgende. Der er tre år endnu, men har tænkt på et par muligheder:

- Gå direkte videre på CBS og finde en linie der. Kunne godt tænke mig noget med jura, da jeg finder det interessant. Skal dog ikke være hverken jurist eller advokat.

- Finde en læreplads af en art indenfor finans-/økonmiområdet, så jeg kan tjene penge og evt. flytte hjemmefra.

- Læreplads som revisor, hvis jeg vil i den retning. Det kræver dog at jeg læser HD i regnskab ved siden af om aftenen, og det skulle vidst nok være rigtigt hårdt.

Netop det er det bedste ved at komme på HHX, ihvertfald i mit tilfælde har det bare været perfekt. Du møder en masse fantastiske mennesker, du finder ud af hvor dårlige lærene egentlig er i folkeskolen. Tunge

Jeg stod lidt i samme situation da jeg i 9 klasse skulle beslutte om jeg ville hoppe direkte på HHX eller om jeg skulle tage 10 klasse. Mange af mine venner tog på efterskole, men det havde jeg besluttet mig for at det ville jeg absolut ikke. Mine lærer synes helt bestemt at jeg skulle tage 10 klasse, da de ikke mente at jeg var klar til HHX. Jeg synes selv at jeg var da klar til HHX, og valget endte på HHX. Jeg har aldrig fortrudt det et sekund, jeg er før færdig end mange af mine venner. Jeg klarer mig fint på HHX. Men håber da at du har valgt rigtigt i at tage 10 klasse, tror aldrig det kan blive en ulempe, da du helt sikkert vil modne, hvilket aldrig gør noget.

Grasshoppers
Landsholdsspiller

« Svar #37: 06 Aug 2008, 00:37 »

Jeg håber også at det bliver et godt år, gad bare godt direkte på Handelskolen. Men nu skal jeg på 10. og det skal nu nok blive et godt år Smiley

Altid FCK
Manager

« Svar #38: 06 Aug 2008, 00:38 »

HG er det der hvor man kun skal være der 2 år?

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Grasshoppers
Landsholdsspiller

« Svar #39: 06 Aug 2008, 00:40 »

Ja.

Dimma
Landsholdsspiller

« Svar #40: 06 Aug 2008, 00:42 »

Jeg håber også at det bliver et godt år, gad bare godt direkte på Handelskolen. Men nu skal jeg på 10. og det skal nu nok blive et godt år Smiley

Kan jeg godt forstå. Så skal du bare glæde dig til at i skal på brobygning så  Thumbs Up

Altid FCK
Manager

« Svar #41: 06 Aug 2008, 00:42 »

Så er det det min fætter kalder hurtig genvej

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Dimma
Landsholdsspiller

« Svar #42: 06 Aug 2008, 00:43 »

Så er det det min fætter kalder hurtig genvej

Vil ikke kalde det en genvej, da du ikke havner samme sted nødvendigvis.

Juanito
Førsteholdsspiller

« Svar #43: 06 Aug 2008, 01:02 »

Jeg skal på HG, og det behøver jo ikke kun tage 2 år.
det kan tage op til 5 år, det kommer an på hvad du vælger Wink
Det tager kun mig 2 år, men så bliver jeg jo også kun assistent, hvis jeg vil mere, skal jeg jo tage 3 år mere Wink

HG, er efter min opfattelse meget for de skoletrætte typer, da der ikke er så store forventninger og krav, og knap så mange fag.

Practise makes Perfect!

GudenEricsson
Gæst

« Svar #44: 06 Aug 2008, 08:14 »

Jeg skal begynde på handelsgymnasiet i Ballerup her på mandag.

Ballerup FTW!!

Skal selv starte på Borupgaard gymnasie, STX, her efter ferien. Har valgt en sproglig linie, da matematik ikke siger mig det store. Samfundsfag og engelsk er på A niveau.

Efter ved jeg ikke hvad jeg vil. Engang ville jeg være sportsjournalist, men nu er jeg i tvivl. Godt der er lang tid, til at beslutte sig Smiley

Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010