home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Sep 2024, 22:40 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 575 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  El Infierno del Norte
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Udprint
Forfatter Emne: El Infierno del Norte  (Læst 32386 gange)
Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: El Infierno del Norte
« Svar #75: 05 Aug 2008, 16:13 »

Altid spænende med rygter. Glæder mig til, at se, hvem der evt. hentes.. Synes dog resultaterne svinger lidt, så måske et indkøb eller to vil være godt? ;-)

Og kom så med en update!
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: El Infierno del Norte
« Svar #76: 05 Aug 2008, 17:31 »

Altid spænende med rygter. Glæder mig til, at se, hvem der evt. hentes.. Synes dog resultaterne svinger lidt, så måske et indkøb eller to vil være godt? ;-)

Og kom så med en update!

Ja resultaterne har ikke været for gode, men jeg tror på et godt efterår. Der kommer måske en update i aften men jeg lover ingen ting  Peace
Logged


dasmessi
Gæst
 
Sv: El Infierno del Norte
« Svar #77: 05 Aug 2008, 23:36 »

Kanon update. Fedt med rygter og fin opsætning.
Logged

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
El Infierno del Norte
« Svar #78: 07 Aug 2008, 12:06 »


Tak til -Benja- for grafik!

Klar til forårssæsonen

Duncan ser skarp ud

Starten på forårssæsonen ligger lige om hjørnet og de fleste SAS Liga-hold er ved at være oppe i gear. I Brøndby har der været gang i svingdøren, og der har været besøg af et par store klubber. Schalke 04 og Heerenveen har begge været forbi Brøndby Stadion og spille opvisningskampe. Brøndby har også mødt endnu et Bundesligahold samt 4 hold fra 1. og 2. division.

4 spillere er hentet til, heriblandt Esbjergs Gunnar H. Torvaldsson, som skal afløse Chris Katongo der er skiftet til West Bromwich. Brøndby har også købt et brasiliansk stortalent ved navn Eduardo, som kan dække adskillige pladser. Udover Katongo har Martin Ericsson og Peguero taget turen sydpå henholdsvis til Le Mans og Vitesse.



Brøndby - Energie Cottbus 1-1 (1-1)
0-1 Branko Jelic (2.)
1-1 Gunnar H. Torvaldsson (39.)

Brøndby - Schalke 04 1-3 (1-2)
1-0 Gunnar H. Torvaldsson (16.)
1-1 Søren Larsen (33.)
1-2 Kevin Kuranyi (37.)
1-3 Halil Altintop (49.)

Brøndby - Heerenveen 0-1 (0-1)
0-1 Pedro Beda (28.)

Hvidovre - Brøndby 0-4 (0-1)
0-1 Jon Jönsson (30.)
0-2 Jon Jönsson, str. (52.)
0-3 Nicolaj Agger (56.)
0-4 Tobias Mikkelsen (72.)

Lyngby - Brøndby 0-3 (0-1)
0-1 Duncan (29.)
0-2 Max von Schlebrügge (69.)
0-3 Patrick Mortensen (86.)
FC Roskilde - Brøndby 0-5 (0-4)
0-1 Alexander Farnerud (7.)
0-2 Gunnar H. Torvaldsson (20.)
0-3 Gunnar H. Torvaldsson (22.)
0-4 Duncan (44.)
0-5 Jacob Andersen, sm (86.)

B 93 - Brøndby 0-8 (0-5)
0-1 Morten Wøhlke, sm (2.)
0-2 Pierre Kanstrup (10.)
0-3 Gunnar H. Torvaldsson (25.)
0-4 Alexander Farnerud (34.)
0-5 Gunnar H. Torvaldsson (45.)
0-6 Duncan (60.)
0-7 Patrick Mortensen (74.)
0-8 Kasper Lorentzen (80.)

En hård start på vintertræningen blev fulgt op af 3 hårde træningskampe. Først mod Cottbus, som noget ufortjent klarede 1-1 efter at være kommet foran tidligt i kampen, hvor nyerhvervelsen Torvaldsson debuterede med en scoring. Schalke-kampen blev en meget tæt affære men tyskernes form var markant bedre, hvilket kunne ses på skarpheden. Den tidligere Brøndbyspiller Søren Larsen satte gæsterne i gang med sin udligning til 1-1. Hollandske Heerenveen aflagde også et besøg på Vestegnen, og de fik let spil imod hjemmeholdet der aldrig fandt rytmen. Brasilianeren Pedro Beda scorede kampens enlige mål midt i første halvleg.

Så var det blevet tid til et par "lette" opgaver, som skulle banke selvtillid ind i de blågule. 4 hold fra lavere rækker. Diamanten på midtbanen er blevet skiftet ud med en mere flad variant, og det ser ud til at passe holdet fint. Spillet flyder, og defensiven står godt. Suppleret med to farlige angribere er Brøndby klar til at jagte guldet. Desværre må de undvære Gunnar Thorvaldsson i 1 måned pga. en ankelskade. Til gengæld er Alexander Farnerud blomstret op på sin nye plads som kantspiller.



Køb og salg

Eduardo
Købt i Bahia
Pris: 10 mil.
F CV, WB V, OM VC

Gunnar Torvaldsson
Købt i Esbjerg
Pris: 12 mil.
Bokspiller

Jonas Kamper
Købt i Bielefeld
Pris: 500.000 kr.
OM H

Erlend Thorvaldsen
Købt i Fredrikstad
Pris: 2 mil.
F V, WB, OM V
En ny målsluger, et stortalent fra Brasilien og en gammel kending skal være med til at hente mesterskabet tilbage til Brøndby. Gunnar Heidar Torvaldsson er hentet hos mesterskabsrivalern e fra Esbjerg, og skal lukke hullet efter Katongo. Islændningen har scoret 6 mål i ligeså mange kampe optil forårssæsonen, men må sidde udenfor med en skade i de første betydningsfulde kampe. Eduardo hedder det brasilianske stjerneskud, som Brøndbys scout Kim Vilfort fandt under en tur til Sydamerika. "Eduardo er meget professionel, og er det er ikke for sjov at flere storklubber holder øje med ham. Han er købt for at hjælpe holdet til at vinde titler, men om nogle år vil vi kunne sælge ham for et stort beløb", sagde Vilfurt om sit fund.
Gunnar H. Torvaldsson


Jonas Kamper er vendt tilbage til sin gamle klub, efter at have spillet et par år i Bielefeld. Den lynhurtige højrefløj blev hentet billigt i sin tyske klub fordi de ikke ville bruge ham. Nu skal han prøve at få karrieren på rette køl i Brøndby. Til den anden kant er unge Erlend Thorvalsen hentet, men nordmanden har endnu et par år til at slå igennem i. Han blev med det samme dlejet til Hvidovre for at få kamp træning på et højere niveau. Den 17-årige back er god med bolden, og ligner en spiller der kommer til at få en fast plads om nogle år. Hvidovre har udover Thorvaldsen også lejet David Williams og Daniel Wass. Brøndby har også sikret sig en ung polsk keeper ved navn Piotr Czaplinski, som skifter på en fri transfer til sommer.

De europæiske ligaer har holdt øje med Brøndby, og det er der kommet et par store handler ud af. Chris Katongo kostede West Bromwich 15 millioner + 20% af næste salg, og samme sum betalte Le Mans for at få Martin Ericsson i truppen. Anders Bjerregaard var meget tilfreds med de to salg: "Chris ville gerne videre, og følte sig ikke godt tilpas herude længere så da West Bromwich henvendte sig med et så godt tilbud var vi ikke i tvivl. Med hensyn til Ericsson-handlen er det klart at 15 millioner for en reserve er en stort beløb. Nu har vi fået ryddet lidt op i truppen, og jeg synes vi har en trup der kan vinde guld." Jean Phillipe Peguero er også blevet afskibet til Vitesse for 1,4 millioner. Brøndby-truppen forbereder sig nu på pokalkampen mod OB på Fionia Park og derefter venter FCN på Farum Park i årets første SAS Liga-kamp.
« Seneste Redigering: 07 Aug 2008, 16:23 af sheriffen87 » Logged


Wonder Jones
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: El Infierno del Norte
« Svar #79: 07 Aug 2008, 15:28 »

Endelig endnu en update fra min yndligsblog!

Selvom det skriftlige niveau og sprogbrug ikke er på samme højde som mange andre blogs, så har det fanget min interesse, og det i selv er en kunst, da jeg læser få blogs. Jeg kan faktisk rigtigt godt lide den måde du skriver på, og den måde du sætter din blog op er helt genial.

Fantastisk opsætning, et sprogbrug jeg kan lide, og så skal dine nyindkøb roses. Jeg synes du har handlet godt på markedet. Thorvaldsson virker som et fremragende køb, og Eduardo skal man bare have i alle spil Thumbs Up
Logged

Brøndby fan til jeg dør!

Haha! Det dér, det er nice  Opstemt

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: El Infierno del Norte
« Svar #80: 07 Aug 2008, 16:26 »

Endelig endnu en update fra min yndligsblog!

Selvom det skriftlige niveau og sprogbrug ikke er på samme højde som mange andre blogs, så har det fanget min interesse, og det i selv er en kunst, da jeg læser få blogs. Jeg kan faktisk rigtigt godt lide den måde du skriver på, og den måde du sætter din blog op er helt genial.

Fantastisk opsætning, et sprogbrug jeg kan lide, og så skal dine nyindkøb roses. Jeg synes du har handlet godt på markedet. Thorvaldsson virker som et fremragende køb, og Eduardo skal man bare have i alle spil Thumbs Up

Mange tak for den store ros!  Peace

Dejlig kommentar som virkelig hjælper på lysten til at blogge, som i forvejen er stor. Opsætningen er også det jeg bruger mest tid på, og som SKAL være i orden. Hvis en update er flot skrevet men dårligt opsat ødelægger det helhedsindtrykket.

Det er første gang jeg prøver at købe Eduardo så jeg glæder mig til at se hvordan han gør det!
Logged


Wonder Jones
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: El Infierno del Norte
« Svar #81: 07 Aug 2008, 17:44 »

Mange tak for den store ros!  Peace

Dejlig kommentar som virkelig hjælper på lysten til at blogge, som i forvejen er stor. Opsætningen er også det jeg bruger mest tid på, og som SKAL være i orden. Hvis en update er flot skrevet men dårligt opsat ødelægger det helhedsindtrykket.

Det er første gang jeg prøver at købe Eduardo så jeg glæder mig til at se hvordan han gør det!

Jeg solgte Eduardo for 70-80 mio i mit Saturn spil, så han er et sikkert køb, og han var endda fast mand...
Logged

Brøndby fan til jeg dør!

Haha! Det dér, det er nice  Opstemt

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
El Infierno del Norte
« Svar #82: 08 Aug 2008, 00:56 »


Tak til -Benja- for grafik!

Brøndby og Esbjerg klar til guldkamp
Jon Jönsson skal holde Esbjerg fra fadet

Den bedste defensiv mod den bedste offensiv er hvad der venter i den kommende guldkamp. Brøndbys forsvar har kun lukket 20 mål ind i 25 kampe mens Esbjerg har scoret imponerende 63 mål. Esbjergs store styrke er at alle spillere scorer mål. Et godt bevis på det er at holdets topscorer Jesper Lange, blot står noteret for 12 fuldtræffere. "Helvede i Nord" skal ligge græs til den vigtige "mesterskabsfinale".

I pokalturneringen vandt Brøndby en flot 2-0 sejr i Odense over OB der leverede en katastrofal præstation. En præstation der var meget symptomatisk for OB’s sæson indtil nu. Fynboerne ligger sammen med FCM 2 point over stregen og der er ikke meget der skal gå galt før en af disse to hold rykker ned. SøndejyskE til gengæld ligner en sikker nedrykker.




FC Nordsjælland – Brøndby 1-2 (0-0)
0-1 Jon Jönsson (53.)
1-1 Marcus Pode (60.)
1-2 Duncan (75.)

Brøndby - AaB 1-1 (0-0)
0-1 Andreas Johansson (74.)
1-1 Alexander Farnerud (80.)

FC Midtjylland – Brøndby 0-1 (0-0)
0-1 Duncan (84.)

Brøndby – Randers 2-0 (1-0)
1-0 Eduardo (45.)
2-0 Alexander Farnerud (83.)

Brøndby – SønderjyskE 4-0 (2-0)
1-0 Collins John (24.)
2-0 Duncan (40.)
3-0 Lars Jacobsen, str (63.)
4-0 Lars Jacobsen, str. (81.)

Vejle – Brøndby 0-1 (0-0)
0-1 Collins John (81.)

Brøndby – AGF 1-0 (0-0)
1-0 Samuel Holmén (55.)

Farum Park var omdannet til Brøndby Stadion til forårspremieren på SAS Ligaen hvor over 5.000 Brøndbyfans havde taget turen til Farum for at støtte holdet. Brøndby kombinerede godt, og holdte FCN fra fadet i store dele af kampen og samtidig sad Gislason og Holmén fuldstændig på den centrale midtbane. Jon Jönsson sendte et frispark direkte i mål, men Wieghorsts tropper svarede hurtigt igen ved Marcus Pode. Et kvarter før tid scorede Morten Duncan et vigtigt sejrsmål på en friløber, der sikrede Brøndby en god start på forårets SAS Liga. Brøndby skulle forsøge at ridde videre på bølgen i næste kamp hvor AaB kom på besøg men nordjyderne gjorde en god figur i en kamp der endte 1-1 på mål af de svenske kreatører Andreas Johansson og Alexander Farnerud. På SAS Arena forsøgte hjemmeholdet FC Midtjylland at hente et point i bundstriden, og det så længe ud til at deres defensive taktik skulle bære frugt. Endnu engang reddede Duncan dagen for Brøndby, med sit sejrsmål mod slutningen af kampen. Bittert for midtjyderne, men de havde på ingen måde fortjent sejren.

Stillingen i SAS Ligaen

De to følgende hjemmekampe var på papiret nemme kampe, som SKULLE vindes hvis gulddrømmen skulle opfyldes. Randers FC og SønderjyskE var de to hold der gæstede Brøndby Stadion, og ganske som forventet blev det til 6 point for de blågule. Begge hold stillede defensivt op og som de fleste gæstende hold på Brøndby Stadion gik de efter 0-0. Men det blev til to clean sheets til Stephan Andersen, i kampe hvor blandt andet Lars Jacobsen gjorde sig godt bemærket med to scoringer på straffespark mod SE. Også Collins John viste sig fra sin bedste side med en scoring og en assist i den kamp. Næste kamp skulle spilles i Vejle, og vejlenserne havde ikke meget at komme med. De var tilfredse med et enkelt point til nedrykningskampen, og det var ikke meget de kom frem til. Den defensive indstilling blev straffet 10 minutter før tid hvor Collins John blev matchvinder, og dermed fortsatte sin gode form. Da AGF kom til Vestegnen blæste århusianerne til angreb fra start, men det lykkedes ikke at passere Stephan Andersen. Til gengæld gav de sig selv svære arbejdsbetingelser da Sandro blev udvist i det 36. minut for en nødbremse på Duncan. Herefter styrede hjemmeholdet begivenhederne, og i det 55. minut sendt Samuel Holmén sejrsmålet i nettet fra 25 meter.





Holmén har været forårets store oplevelse

Intet titelforsvar i denne omgang

Brøndby havde ikke det store besvær med at ekspedere OB ud af pokalkvartfinalen, som blev slået 2-0 på eget græs. Duncan og Collins John scorede et mål i hver sin halvleg. Odenseanerne leverede en pinlig indsats og blev buh'et af banen af deres egne fans. Ikke den bedste start på et skæbnesvangert forår.


OB - Brøndby 0-2 (0-1)
0-1 Duncan (33.)
0-2 Collins John (46.)

AaB - Brøndby 3-1 (1-1)
1-0 Jeppe Curth (34.)
1-1 Stefan Gislason (36.)
2-1 Michael Jakobsen (60.)
3-1 Jeppe Curth (68.)

Brøndby - AaB 0-1 (0-0)
0-1 Andreas Johansson (62.)


I semifinalen ventede nu AaB. Første kamp skulle spilles på Energi Nord Arena, og returkampen en uge senere i Brøndby. AaB fik den planlagte sejr på eget græs hvor man vandt 3-1. Jeppe Curth stod for 2 pletskud og Michael Jakobsen for et enkelt. Stefan Gislason scorede til 1-1, hvor han efter et flot angreb sparkede bolden op i nettaget fra kanten af feltet. Returkampen i Brøndby havde hjemmeholdet fuldt kontrol over men det blev en af de dage hvor bolden ikke ville over stregen. Ærgeligt for de blågule som egentlig havde fortjent at kvalificere sig til finalen, men i fodbold er det ikke altid det bedste hold der vinder. "Nu er vi ude af pokalen og det er både positivt og negativt. Det positive er at vi nu udelukkende kan koncentrere os om at vinde mesterskabet, og det negative er at vi meget gerne ville have forsvaret pokaltitlen, men vi prøver igen næste år", sagde Kent Nielsen ovenpå skuffelsen mod AaB. I den anden semifinale slog FC København Esbjerg ud, og FCK møder derfor AaB i finalen.
« Seneste Redigering: 08 Aug 2008, 00:59 af sheriffen87 » Logged


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: El Infierno del Norte
« Svar #83: 08 Aug 2008, 02:56 »

Stabiliteten ser ud til, at være der nu. Lækkert, og ærgeligt at pokalen sluttede i semifinalen.. KIU and go for the gold Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: El Infierno del Norte
« Svar #84: 08 Aug 2008, 09:27 »

Stabiliteten ser ud til, at være der nu. Lækkert, og ærgeligt at pokalen sluttede i semifinalen.. KIU and go for the gold Thumbs Up

Jeg tror den manglende stabilitet var en følge af de mange nye ansigter der kom i sommeren 2007, men de er nu spillet ind og så er Eduardo meget bedre defensivt end Thomas Rasmussen på venstre back og det har også hjulpet på det. I'm gonna.. Peace

Afstemning: Skal næste update være en "normal" update eller ska det være et referat af guldkampen mod Esbjerg?

STEM!!!  Cool
Logged


Wonder Jones
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: El Infierno del Norte
« Svar #85: 09 Aug 2008, 14:01 »

Godt at se at resultaterne kommer nu Thumbs Up

God update igen....
Logged

Brøndby fan til jeg dør!

Haha! Det dér, det er nice  Opstemt

sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: El Infierno del Norte
« Svar #86: 12 Aug 2008, 11:10 »

Vil lige oplyse eventuelle læsere at bloggen ikke er død men har holdt en pause pga. mangel på tid!

Der kommer nyheder fra VP i eftermiddag  Peace
Logged


sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Helvede i Nord - El Infierno del Norte
« Svar #87: 12 Aug 2008, 14:35 »


Tak til -Benja- for topbanner!

HH: "Champagnen er lagt på køl"
Holmén, Farnerud og Jönsson er i superform

Et drama ud over det sædvanlige udspillede sig på Brøndby Stadion da Esbjerg kom på besøg. Vestjyderne fik en varm velkomst af Faxe-tribunen, men kom hurtigt foran med 2-0. På mirakuløs vis fik hjemmeholdet vendt kampen, og fuldt fortjent ligner Brøndby nu et kommende mesterhold. Med 3 kampe tilbage ligger de blågule i spidsen med 3 point ned til vestjyderne. Dermed er Brøndbys mål om at blive Nordens bedste, ikke langt fra at blive opfyldt. Succesen har fået et par store klubber til at rette blikket mod Vestegnen.




Brøndby - Esbjerg 3-2 (1-2)
0-1 Jesper Bech (2.)
0-2 Søren Rieks (11.)
1-2 Samuel Holmén (28.)
2-2 Alexander Farnerud, str. (71.)
3-2 Alexander Farnerud (82.)

OB - Brøndby 0-2 (0-0)
0-1 Samuel Holmén (56.)
0-2 Jon Jönsson (86.)

Horsens – Brøndby 0-3 (0-0)
0-1 Jan Kristiansen (48.)
0-2 Lars Jacobsen, str. (87.)
0-3 Kasper Lorentzen (90.)

FC København - Brøndby 2-1 (1-1)
0-1 Samuel Holmén (27.)
1-1 Aílton (40.)
2-1 Hjalte Nørregaard (75.)

Brøndby – FC Nordsjælland 2-0 (1-0)
1-0 Duncan (22.)
2-0 Gunnar H. Torvaldsson (64.)


"I dag skal vi gå ud og bevise at vi har formatet til at kalde os selv for Danmarksmestre. Vi SKAL have de 3 point, og, med Danmarks bedste fans i ryggen skal vi tage et stort skridt mod guldet. Esbjerg ved godt at presset ligger på os, for ingen havde regnet med at Esbjerg ville være kandidater til guldet", sagde Kent Nielsen inden guldkampen mellem SAS Ligaens nummer 1 og 2. Alle havde forventet et Brøndby-hold, som ville komme buldrende fra første fløj men, det var i stedet Troels Bechs tropper der sad på det hele fra kampens start. Efter 2 minutter scorede Jesper Bech et rigtigt fightermål, da han i 2 forsøg bragte gæsterne foran. Kort efter øgede Søren Rieks efter en flot frispilning føringen til 0-2, og det fik Troels Bech til at dirigere sine tropper længere tilbage på banen. Herefter stod der Brøndby på alt, og efter en lille halv time fik Samuel Holmén hul på bylden for de blågule. Efter pausen var det to hold der neutraliserede hinanden. Brøndby var godt klar over at endnu en Esbjerg-scoring formentlig ville sende guldet til Jylland så derfor havde man bevaret en kontrolleret defensiv. 20 minutter før tid kom forløsningen endelig. Nicolai Høgh nedlagde Duncan i feltet, og Alexander Farnerud skulle sparke sit vigtigste spark som Brøndbyspiller. Farnerud gik iskoldt til bolden, og da Lars Winde gik til den forkerte side stod det pludselig 2-2. Scoringen påvirkede Esbjerg der nu koncentrerede sig om at få sit ene point. Med 10 minutter igen sparker Lars Jacobsen et hjørnespark ind mod Max von Schlebrügge men Fredrik Björck får clearet. Bolden ryger ud på kanten af feltet til Alexander Farnerud der sparker bolden fladt i kassen. Et supermål, på et supervigtigt tidspunkt og så var der jubel på Faxe-tribunen. En af de bedste kampe i denne sæson, der samtidig sætter en tyk streg under at Brøndby er tilbage!


Stillingen i SAS Ligaen


Forud for de to følgende udekampe mod OB og Horsens var målet at hente minimum 4 point. OB blev let besejret da Brøndby endnu engang dominerede mod et tamt fynsk mandskab som kæmper for at undgå nedrykning. Igen stod Holmén for BIFs første scoring og kort før tid øgede Jon Jönsson direkte på frispark. Kampen mod Horsens mindede meget om OB-kampen. Første halvleg var noget af en langgaber, men tidligt i anden halvleg bragte Jan Kristiansen gæsterne på 1-0. Det lignede længe kampens eneste scoring, men først Lars Jacobsen og siden Kasper Lorentzen sørgede for en sikker 3-0-sejr over Kent Nielsen gamle mandskab. Sæsonens tredje og sidste Old Firm skulle spilles i Parken, og nok engang var Samuel Holmén kampens første målscorer. Noget ufortjent fik FCK vendt kampen ved Aílton og Hjalte Bo med et mål i hver sin halvleg. Brøndby vandt ellers skudstatistikken med 13-8 og Nedre C kvitterede med pibekoncert på trods af sejren. FCN var modstanderen i sæsonens næstsidste hjemmekamp, hvor Gunnar Torvaldsson fik scoret sit først officielle mål for Brøndby. Islændingen har været skadet det meste af foråret men var altså med til at sikre en sejr på 2-0 over FCN. Kampens andet mål blev sat ind af angrebskollegaen Morten Duncan Rasmussen.








Glæde på direktionsgangen
"Krølle" er bl.a. på ønskelisten i Espanyol

Succesen på banen har - naturlig nok - medført glæde hos direktør Hermann Haraldsson: "Vi er godt på vej mod at opfylde målsætningen om at vinde DM, og dermed kan vi også opfylde næste mål om at kvalificere os til CL-gruppespillet. Champagnen er lagt på køl, men vi har ikke tid til at have tømmermænd. Vinder vi SAS Ligaen skal vi arbejde endnu hårdere!", lød det fra HH der også kunne bekræfte at flere af spillerne kan være på vej væk. "Der er scouts herude til alle hjemmekampe for at kigge på vores spillere, og kommer der et godt tilbud så sælger vi altså uanset hvem det drejer sig om."

På rygtebørsen har flere spillere være meldt på vej til udlandet, og følgende klubber skulle være interesseret:

Alexander Farnerud - Sochaux
Jon Jönsson - Stoke, West Brom og Sochaux
Samuel Holmén - Hull, Birmingham og Genclerbirligi
Jan Kristiansen - Espanyol, Torino, Hull, West Bromwich og Sochaux
« Seneste Redigering: 12 Aug 2008, 14:56 af sheriffen87 » Logged


sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: El Infierno del Norte
« Svar #88: 13 Aug 2008, 10:47 »


Tak til -Benja- for topbanner!

Danmarksmestre anno 2008
Spillerne fejrer guldet med champagne

Inden de første 3 kampe var målet klart: 7 point ville sende mesterskabet til Sjælland. Nærmere betegnet Brøndby. De 3 modstandere var jyske, og de skulle hjælpe Esbjerg til at få guldmedaljerne. Det krævede dog at Esbjerg kunne skrabe de nødvendige point sammen, samtidig med at Brøndby satte point til. Jyderne formåede ikke at drille Brøndby nok, og da FCK slog Esbjerg i næstsidste spillerunde kunne Stefan Gislason løfte trofæet, og lade sig hylde af klubbens fans.

Den dag guldet blev sikret, var en mærkedag der markerede Brøndbys tilbagevenden til toppen af dansk fodbold. Nu skal der slappes af inden næste sæson der byder på CL-kval.



Brøndby - FC Midtjylland 3-1 (1-0)
1-0 Gunnar Torvaldsson (21.)
2-0 Jon Jönsson (60.)
3-0 Kasper Lorentzen (79.)
3-1 Antonio Flavio (80.)

OB - Brøndby 1-3 (0-3)
0-1 Gunnar Torvaldsson (11.)
0-2 Gunnar Torvaldsson (19.)
0-3 Gunnar Torvaldsson (33.)
1-3 Stefan Gislason, sm. (60)

AaB – Brøndby 2-1 (1-0)
1-0 Michael Beauchamp (37.)
2-0 Anders Due (73.)
2-1 Gunnar Torvaldsson (76.)


Hjemmekampen mod FCM var sæson sidste af slagsen, og begge hold havde hårdt brug for point i hver sin ende af tabellen. Ulvene havde for stor respekt for modstanderne og spillede meget tilbageholdende, som ikke liggefrem midtjydernes varemærke. Brøndby kørte på i deres sædvanlige tempo på hjemmebane og det gav pote efter 20 minutter. Gunnar Torvaldsson scorede sit første mål efter oplæg fra Max von Schlebrügge der sendte en god bold i dybden til islændingen. Efter en times spil afgjorde Jon Jönsson reelt kampen med sit hovedstødsmål, men Kasper Lorentzen sørgede for at der blev slået endnu et søm i kisten med sin scoring 10 minutter før tid. Brasilianske Antonio Flavio stod for FCMs trøstemål kort efter Lorentzens scoring.
Guldet blev sikret i Randers


2 kampe tilbage, og et forspring på 3 point ned til Esbjerg, der var det eneste hold der kunne nå Brøndby i guldstriden. Samtidig med at Randers tog imod BIF, skulle Esbjerg møde FC København i en kamp om sølvet. En mand overstrålede alle i de blågules sejr over kronjyderne. Gunnar Torvaldsson lavede et vaskeægte hattrick på 14 minutter, og det hentede Randers aldrig. Derfor var det uden betydning at anfører Gislason scorede selvmål i anden halvleg, og da FCK samtidig slog Esbjerg var Brøndby mestre. Sæsonens sidste kamp skulle bare overstås, og flere af de unge gutter fik chancen i Aalborg. Det blev til et nederlag på 2-1, men det ødelagde ikke jublen. Kent Nielsen har gjort Brøndby IF til Danmarksmestre anno 2008!




Reaktioner på mesterskabet

På lægterne har opbakningen været i top

Hermann Haraldsson: "Det er helt fantastisk at vi allerede har nået vores mål om at vinde DM. En stor cadeau til holdet og trænerteamet. Nu skal vi fortsætte vores udvikling og sætte overliggeren endnu højere end vi har gjort indtil nu."

Kent Nielsen: "Det er en ubeskrivelig følelse jeg står med. Vi startede sæsonen rigtig skidt med to nederlag til oprykkerne, men vi har i dén grad spillet os op og nu får vi belønningen, som er en guldmedalje. Gutterne har arbjedet stenhårdt på træningsbanen, og det har båret frugt: I denne sæson har vi scoret 28 mål på dødbolde og det er næsten halvdelen af hvad vi har scoret i alt."

Stefan Gislason:"Det er min første sæson som anfører i Brøndby og hvilken sæson det har været. Vi har kæmpet for hinanden i alle kampe, og selvom der skulle gå noget tid før vi kom med i toppen, så var vi ikke i tvivl om at vi havde kvaliteterne til at vinde DM. Nu skal vi have nogle øl, og så skal vi på ferie så vi kan være friske til den kommende sæson. Mesterskabet må ikke blive en sovepude for os."
Logged


sheriffen87
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: El Infierno del Norte
« Svar #89: 14 Aug 2008, 11:03 »


Opsummering af SAS Ligaen 07/08



Årets hold

Årets målmand blev fortjent nok Stephan Andersen. Han startede sæsonen skidt men i takt med at han lærte sit forsvar bedre at kende, blev præstationerne rigtig gode. I 32 kampe lukkede Stephan blot 26 mål ind, og var stærkt medvirkende til at BIF var det hold der lukkede færrest mål ind.

Foran Brøndby-keeperen har en enkelt holdkammerat i form af højrebacken Lars Jacobsen. På modsatte back finder vi Michael Jakobsen, som muligvis kan have spillet sin sidste kamp i AaB-trøjen da flere klubber jagter ham. I midterforsvaret er det en duo der kender hinanden særdeles godt. Fredrik Björck og Nicolai Høgh spiller til dagligt sammen i Esbjerg, og har begge fundet vej til årets hold.

På midtbanen er der også blevet plads til to holdkammerater. Jesper Grønkjær og Hjalte Bo Nørregaard fra FC København er således blandt de udvalgte. Nørregaard er startet på banen i samtlige 33 kampe for FCK hvilket i sig selv er en fantastisk præstation. Hjalte Bos makker på den centrale midtbane er Andreas Johansson der står noteret for 11 mål og 6 assists. Sidst men ikke mindst finder vi Alexander Farnerud der kom til Brøndby fra Stuttgart. Farnerud havde det svært da i begyndelsen af hans tid på Vestegnen men er bare blevet bedre og bedre.

De to frontløbere er Gilberto fra Horsens og Jeppe Curth fra AaB. Som topscorer i SAS Ligaen er Gilberto Macena selvskrevet til en plads, mens Jeppe Curth har krydret 18 mål med 6 assists.

Topscorer 07/08: Gilberto Macena


Top 3 kåringer

Bedømmelse   1. Søren Friis 7.35      2. Jeppe Curth 7.34               3. G. H. Thorvaldsson 7.33

Mål                1. Gilberto 22               2. Martin Bernburg 20            3. Jeppe Curth 18

Assists            1. Martin Fribrock 13  2. Hjalte Nørregaard 10         3. Morten Bertolt 9

MoM              1. Martin Bernburg 8  2. Dioh Williams 6               3. Gilberto 6

Mål(dødbold)  1. Brøndby 28           2. Esbjerg 23                      3. AaB 23

Årets mål       1. Gilberto vs EfB       2. Morten Karlsen vs EfB   3. Søren Friis vs EfB

Årets træner  1. Kent Nielsen, BIF    2. Ståle Solbakken, FCK    3. Troels Bech, Esbjerg



Sæsonen kort

Sæsonens helt store overraskelse Esbjerg lå længe i spidsen af SAS Ligaen, men to nederlag til Brøndby og FCK, i slutningen af sæsonen, betød at vestjyderne måtte tage til takke med en bronzemedalje. FCK missede mesterskabet, og grunden til dette skal findes på udebane hvor det blev til for mange uafgjorte kampe, mens Parken var den stærkeste hjemmebane i rækken. De danske mestre fra Brøndby havde ligaens bedste defensiv og den bedste statistik på udebane. Brøndby havde et fabelagtigt forår hvor det blev til hele 37 point ud af 45 mulige. De forsvarende mestre AaB gik igennem sæsonen uden at tabe en eneste hjemmekamp. Til gengæld haltede spillet på udebane, og så måtte de nøjes med en 4. plads. Horsens, FCN og Randers var ligaens midterhold der lå og drillede de store, men samtidig dummede sig mod bundholdene. Netop bundholdene havde fået selskab i bundkampen af to store klubber. OB og FCM der ellers havde store ambitioner var gennem hele sæson i nedrykningsfare, og det endte med at FCM trak sorteper og nu må en tur i 1. division. SønderjyskE havde på ingen måde klassen til SAS Ligaen, men ikke desto mindre vandt de i 2. runde på Brøndby Stadion.
« Seneste Redigering: 14 Aug 2008, 12:29 af sheriffen87 » Logged


Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010