home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1559 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Nordjyllands Stolthed - tidl. Auxerre
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilken opsætning kan i bedst li'?
Den Nye
Den Gamle
En helt tredje (skriv evt forslag)

Sider: 1 ... 6 7 [8] Udprint
Forfatter Emne: Nordjyllands Stolthed - tidl. Auxerre  (Læst 17865 gange)
stimo92
Gæst

Sv: Nordjyllands Stolthed - tidl. Auxerre
« Svar #105: 03 Aug 2008, 22:40 »

Transfers

AaB har haft forholdsvis travlt på transfermarkedet indtil videre. Der er i alt hentet tre spillere, og en enkelt har forladt dem. Det siges at der er handlet for i alt 50 milioner kroner, og solgt for omkring ti milioner. Det er tre forholdsvis store navne der er kommet til Aalborg, og samtidig en erstatning for den solgte mand.

Ind:

Den første man AaB skrev kontrakt med i dette vindue, var en talentfuld ung dansker. Han har tidligere spillet i blandt andet FC Nordsjælland, FC København, og senest Rosenborg. AaB har hentet Thomas Kristensen hjem til Danmark, og her regnes han for at blive en nøglespiller for AaB. Den 25 årige midtbanespiller er hentet til klubben for cirka 10 milioner kroner, hvilket cirka svarer til 1 milion pund. Man har skrevet kontrakt med den danske midtbane spiller frem til 30. juni 2013.

Vurdering *****

Den anden spiller AaB har skrevet kontrakt med, er den svenske landsholdsmålmand Johan Wiland. Den 27 årige svensker, er hentet i den svenske klub Elfsborg, hvor han har spillet i hele sin professionelle karriere. Wiland er hentet til Aalborg for et beløb på 15 milioner kroner, hvilket svarer til 1.5 milioner pund. Wiland regnes for at gå direkte i startopstillingen, og slå både Karim Zaza og Kenneth Stenild af tronen. Man har skrevet kontrakt med den svenske målmand frem til 30. juni 2012.

Vurdering *****

Den tredje og sidste spiller aalborgenserne har hentet, er efter sigende det største norske talent, siden Ole Gunnar Solskjær. Han er hentet i Arsenal, og hans navn er Håvard Nordtveit. AaB har givet hele 25 milioner kroner for normanden, hvilket svarer til 2.3 milioner pund. Det lyder måske af meget, men man regner med at han om et par år, kan indbringe mindst 50 milioner kroner. Et godt indkøb af Lynge Jakobsen, og mon ikke også Nordtveit bliver en stjerne i den danske SAS-Liga. Man har skrevet kontrakt med normanden frem til 30. juni 2012.

Vurdering *****

Ud:

Den spiller der har forvalgt at forlade dem, til fordel for Lecce, er center forsvar Alo Bärengrub, som kun nåede at spille en enkelt sæson i klubben. Alo Bärengrub kom sidste sæson fra norske Bodø/Glimt for sølle 850.000 kroner, hvilket svarer til omkring 75.000 pund. Man må sige at de beløb er steget voldsomt under hans ophold i Aalborg. Hele ni milioner kroner har AaB fået for esteren, og det svarer til et udbytte på knap otte milioner kroner, på bare et enkelt år. AaB kunne måske godt have fået en lille smule mere for esteren, men Lecce, mente ikke Alo Bärengrub var mere værd, og AaB valgte at sælge ham.

Vurdering *****

stimo92
Gæst

« Svar #106: 03 Aug 2008, 23:21 »

er der ikke bare en eneste kommentar ticked off ticked off ticked off ticked off

JimmyGP
Manager

« Svar #107: 03 Aug 2008, 23:27 »

er der ikke bare en eneste kommentar ticked off ticked off ticked off ticked off

Folk skal nok kommentere, hvis de har lyst til at kommentere.. med sådan en kommentar mister jeg personligt lysten til at kommentere.. og ja jeg har også skrevet det før i mine egne blogs, men der kun gået 40 minutter.. rolig nu.. Men et par spændende handler.. ser frem til at Nordtveit bliver den bedste midterforsvarer i suppen.. Spændende at du henter 3 spillere til start 11'eren.. Wink

- Veni, vidi, vici -

real ralle
Førsteholdsspiller

« Svar #108: 03 Aug 2008, 23:29 »

Rigtiige gode indkøb specielt Nordtviet. Og god update forresten.

stimo92
Gæst

« Svar #109: 03 Aug 2008, 23:41 »

Folk skal nok kommentere, hvis de har lyst til at kommentere.. med sådan en kommentar mister jeg personligt lysten til at kommentere.. og ja jeg har også skrevet det før i mine egne blogs, men der kun gået 40 minutter.. rolig nu.. Men et par spændende handler.. ser frem til at Nordtveit bliver den bedste midterforsvarer i suppen.. Spændende at du henter 3 spillere til start 11'eren.. Wink
jo tak. men det jeg bliver mest sur over er at den er læst over 1300 gange, og så er det utroligt at folk ikke bare lige kan overkomme at ligge en lille kommentar. Det er ikke kun i min jeg synes der er meget få kommentarer.

stimo92
Gæst

« Svar #110: 03 Aug 2008, 23:42 »

Rigtiige gode indkøb specielt Nordtviet. Og god update forresten.
jo tak. ja håber nordveit bliver god for mig Opstemt

JimmyGP
Manager

« Svar #111: 03 Aug 2008, 23:45 »

Blogforummet ligger ganske stille for tiden.. desværre.. men du skal blogge fordi du vil fortælle om dit spil og ikke får at få kommentare/opmærksomhed..

- Veni, vidi, vici -

stimo92
Gæst

« Svar #112: 04 Aug 2008, 00:00 »

nej selvfølgelig. elsker og blogge, og dele min manager karriere med andre. håber da ikke jeg har skræmt dig væk pga. det jeg skrev Skuffet

stimo92
Gæst

« Svar #113: 04 Aug 2008, 17:35 »

Juli 2008
En måned med det hele

Jeppe Curth var vel
nok kampens bedste spiller.
Med sine to mål
var han en stor grund
til at AaB kunne løfte
trofæet for første gang
i klubbens historie.

13. juli 2008
FCK - AaB (Super Cup)
0-1 Jeppe Curth '24
0-2 Jeppe Curtg '34
1-2 Mikael Antonsson '45
Nu skulle AaB ud og kæmpe om sit andet trofæ under Deschamps. Det første trofæ de kunne sikre sig, var i pokalturneringen. Nu var det tid til Danske Super Cup, det var her vinderen fra SAS-Ligaen, skulle møde vinderen fra pokalturneringen. Eksperterne havde spået en lige kamp, hvor FCK var de mest sandsynlige vindere. Sådan skulle det dog ikke gå, halvvejs inde i første halvleg, kommer Jeppe Curth først på bolden, og sparker bolden ind. Kun ti minutter senere, er AaB igen på spil foran målet. Igen er det Jeppe Curth der sætter sidste fod på bolden, inden den krydser stregen. Nu var sandsynligheden for en FCK sejr ganske lille, de skulle score minimum to mål mod et stærkt AaB hold. I første halvlegs overtid bringer Mikael Antonsson spændingen tilbage i kampen. Nu var der lagt op til en anden halvleg, hvor FCK skulle frem og score mindst en gang. De kunne de bare ikke, mest på grund af AaB's nyindkøb Johan Wiland, som lavede flere klasse redninger. En flot sejr til AaB, som Deschamps er en stor del af. AaB's fans er også meget glade for det andet trofæ, og giver Deschamps en stor del af æren for det.

20. juli 2008
FCN - AaB
0-1 Thomas Enevoldsen '2
0-2 Martin Vingaard '37
1-2 Jos Hooiveld '64

23. juli 2008
AaB - FCM
0-0

26. juli 2008
AaB - VFF
0-1 Søren Ulrik Vestergaard '15
1-1 Patrick Kristensen '42
2-1 Michael Beauchamp '47
3-1 Jeppe Curth '68

Så var det tid til SAS-Liga igen. AaB skulle i den første kamp gæste Farum Park, hvor Norsjælland skulle besejres. Det startede også ganske fortrinligt for AaB, da Thomas Enevoldsen efter bare to minutter kunne sparke bolden flot ind, fra kanten af feltet. Kort før pausen får AaB et frispark uden for feltet, og Martin Vingaard sparker den på fortrinlig vis ind bag Artur Kotenko i FC Nordsjælland målet. Med omkring en halv time igen, kan Jos Hooiveld bringe lidt spænding tilbage i kampen, da han på hovedstød kan heade bolden ind. Det bliver dog kampens sidste mål, og en vigtig sejr til AaB i sæsonens første SAS-Liga runde.

Så var det sæsonens første hjemmekamp, og en svær en af slagsen. Det var mod sidste års bronze vindere fra FC Midtjylland. Det skulle vise sig at blive en kedelig en af slagsen, ingen mål i en kedelig affære.

Oprykkerne Viborg FF var det næste hold AaB skulle møde , og dette skulle resultere i en sejr til AaB, og helst en af de mere sikre. Knap 10.000 var på plads på Energi Nord Guld Arena, og de skulle da også blive underholdt. Dog startede det meget skidt for AaB, som kom bagud 0-1 efter et kvarter. Det var Søren Ulrik Vestergaard der kunne afslutte på fortrinlig vis. Der var stemning på stadion, og det blev ikke værre da Patrick Kristensen tre minutter før pause fløjt, kunne udligne for aalborgenserne. Holdene var knap nok kommet ud af deres omklædningsrum før der var mål igen. Det var Michael Beauchamp der stiger til vejrs på et hjørnespark, og henter den ind. Med 20 minutter igen, lukker Jeppe Curth kampen, med afslutningen i verdensklasse. 3-1 til AaB er et fint resultat, og det fik sejren i sidste ende, trods en meget dårlig første halvleg.

Michael Jakobsen var
med sine to mål
kampens spiller
i den første kamp.
Han viste sin
styrke i hovedspillet,
ved at heade to bolde
ind på hjørnespark.

17. juli 2008
Shirak - AaB
0-1 Siyabonga Nomvethe '8
0-2 Michael Jakobsen '40
0-3 Michael Jakobsen '46
0-4 Andreas Johansson '55
0-5 Edik Hovhannisyan selvmål '73

31. juli 2008
AaB - Shirak
1-0 Thomas Augustinussen '2
AaB var efter sin pokal triumf kvalificeret til UEFA Cup kvalifikationen. Her skulle man gæste Shirak fra Armenien, første kamp på udebane, og returkampen på Energi Nord Guld Arena. Det var en overkommelig opgave for AaB, og alt andet end en samlet sejr, ville være katastrofalt.

Den første kamp i Armenien skulle også vindes, AaB burde have styrken til at vinde mod et hold som Shirak. Det skulle da også vise sig at blive noget af en sejr til AaB. Efter bare otte minutter kommer Siyabonga Nomvethe højest, og header bolden ind til en 1-0 føring. Fem minutter før pausen er AaB igen på spil, denne gang er det Michael Jakobsen der kommer højest efter et hjørnespark. AaB var lige kommet på banen, da de får endnu et hjørnespark. Igen er det Michael Jakobsen der kommer højest, og kan score sit andet mål i kampen. Kun ti minutter senere bliver kampens fjerde mål scoret. Det er Andreas Johansson der kan fuldende et perfekt indlæg fra Anders Due. Sidste mål i kampen blev scoret af Shirak, desværre for dem var det i eget mål. Det er forsvarsspilleren Edik Hovhannisyan kan på klodset vis rette bolden af, så den går i mål. AaB burde være sikre på at gå videre til næste runde af UEFA Cup kvalifikationen.

Et reserve spækket AaB mandskab kunne tage imod Shirak. Det skulle hurtigt ligne endnu en storsejr til AaB, da Thomas Augustinussen kan heade dem i front. Man kunne godt se på AaB's spil, at der var mange reservespillere på banen, og det er vel også skyld i at det kun blev til en 1-0 sejr. AaB er videre til 2. kvalifikations runde. Her skal man møde ungarnske Honvéd, første kamp for AaB er hjemme, og retur kampen er i Ungarn.

stimo92
Gæst

« Svar #114: 04 Aug 2008, 23:52 »

nogle kommentarer til den nye opsætning? hvad kan i bedst li', den gamle, eller den nye. Stem i afstemningen! Og smid også gerne en kommentar. tak Peace

Cencur
Manager

« Svar #115: 05 Aug 2008, 00:23 »

Synes den nye ser rigtig godt ud!

Forresten, hvad hedder det lyseblå skin? Smiley

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

stimo92
Gæst

« Svar #116: 05 Aug 2008, 00:25 »

Synes den nye ser rigtig godt ud!

Forresten, hvad hedder det lyseblå skin? Smiley
hvis du mener det jeg bruger, så hedder det Creme. Du kan hente det på www.fmglive.com

Holm
Landsholdsspiller

« Svar #117: 05 Aug 2008, 18:44 »

Nice update ... følger med så godt jeg kan Wink

[Min signatur er for stor]

stimo92
Gæst

« Svar #118: 05 Aug 2008, 18:49 »

det blev desværre også den sidste update. kørte træt i spillet, men håber du vil følge min Getafe blog i stedet Smiley

Sider: 1 ... 6 7 [8] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010