home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  1 Bruger, 749 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Elfsborg - "The Yellows"
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Elfsborg - "The Yellows"  (Læst 8271 gange)
fc-hansen
Manager

Sv: Elfsborg - "The Yellows"
« Svar #30: 22 Jul 2008, 20:13 »

Elfsborg-Trelleborg 2-0  Örebro-Elfsborg 1-0  Ternhult-Elfsborg 1-3  Elfsborg-Kalmar FF 3-0  IFK Göteborg-Elfsborg 3-0

Op og ned

Så var det, langt om længe, tid til sæsonstart. Jeg var meget optimistisk mht. vores første kamp, hjemme mod Trelleborg. Dog sad jeg netop nu midt i et møde, der på sigt kan skade vores mesterskabschancer. Ishizaki, vores midtbaneprofil, var meget tæt på et skifte til Lille, og vi sad netop til møde med Lille, og Stefan omkring et skifte. Skiftet faldt hurtigt på plads, og vi kunne gå fra mødet med 25mio. kr., men også med en midtbanespiller mindre. Til gengæld var vi meget tæt på en aftale med Ismael Urzaiz, som skulle præsenteres samtidig med at vi offentliggjorde Ishizaki’s salg. Dog var fokus, netop nu, mest rettet imod sæsondebuten, hjemme mod Trelleborg.   

Allsvenskan:

Så skulle vi endelig i kamp. Vores første sæsonkamp, og min officielle debut i spidsen for Elfsborg. Kampen startede, som forventet, i et meget lavt tempo, hvor begge hold lige skulle se hinanden an. Men som første halvleg skred frem, var vi dog mest på bolde, og skabte en del mere end vores modstander denne aften. Dog var de godt organiseret, hvilket medførte en kedelig 0-0 kamp, troede vi. For med to mål af Andreas Augustsson i overtiden, begge på hovedstød, kunne vi sikre os tre point, i en ellers meget tæt premiere kamp mod Trelleborg, som jeg ikke var i tvivl om, at vi nok skulle høre mere til denne sæson. Så gjaldt det Örebro, som straks skulle vise sig at blive en sværere modstander. Kampen var, ligesom den første, meget jævnbyrdig, dog uden de store chancer, de kom dog senere, da Örebro får tilkendt et tvivlsomt straffespark, de dog udnyttede, og vi tabte 1-0 ude. Så gjaldt det Kalmar FF, som var udråbt som en outsider til det svenske mesterskab, denne sæson, noget der dog ikke kunne ses på banen. Anders Svensson, og Mathias Svensson kunne med 3 kasser, sikre os en meget vigtig sejr i kampen mod den første store. En anden stor, der stod klar i 4. Runde, var guldfavoritten IFK Göteborg, et meget stærkt hold, hvilket vi kom til at mærke. Dog skulle der gå 60 min. før de scorede til 1-0. 2 og 3-0 blev det også, og vi havde dermed fået den første lussing i denne sæson.

Svenska Cuppen:

Første kamp i den svenske pokalturnering, skulle vi til upåagtede Ternhult, som vi ikke regnede for meget, og derfor sparede vi spiller med henblik på Kalmar kampen, 3 dage senere. Vi kom dog heller aldrig i problemer, og med et hattrick fra vores farlige anfører Augustsson, og en reducering fra dem, kunne vi sikre os adgang til næste runde i pokalturneringen, 3-1. Efter kampen var hverken fans eller fodboldeksperter, imponeret over vores, måske lidt sløve indsats. Blandt de kritiske spørgsmål jeg blev stillet var dette: "Er i, i kriste?". Jeg var ved at falde bagover af grin. "Krise? Skal man så ikke tabe" sagde jeg, hvorefter jeg gik. jeg var meget rystet over det store forventningspres, der fulgte mig, og klubben. Et øjeblik overvejede jeg faktisk om dette var jobbet for mig, på dette stagdie af min karriere? Det blev dog hurtigt bare en tanke, og nåede vel egentlig aldrig rigtig at blive en overvejelse, og jeg var klar til Kalmar FF kampen.

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

LouisNott
Førsteholdsspiller

« Svar #31: 22 Jul 2008, 20:30 »

Som også sagt i en forhenværende kommentar, ser det ganske fornuftigt ud.

Du har fjernet teksten fra billederne, og det ser jeg som ganske fornuftigt. Det gør førstehåndsindtrykk et af din blog, måske ikke meget, men i hvert fald en del bedre, og det er vel altid positivt.

Jeg vil dog lige sige, at jeg synes du skal "fylde" teksten ved siden af billedet helt ud. Sådan at teksten fylder hele billedets højde, og ikke bare når halvvejs, og stopper der. Det ser på sin vis dumt ud, men det kommer nok.

Hernæst synes jeg at du skal skrive dine resultater i bunden, sådan at man ikke får afsløret det hele, før man læser din tekst. Det behøver nødvendigvis ikke at være i bunden, det var bare for at give et eksempel.

Men, der er positiv fremgang i bloggen, helt bestemt.

fc-hansen
Manager

« Svar #32: 22 Jul 2008, 20:33 »

Som også sagt i en forhenværende kommentar, ser det ganske fornuftigt ud.

Du har fjernet teksten fra billederne, og det ser jeg som ganske fornuftigt. Det gør førstehåndsindtrykk et af din blog, måske ikke meget, men i hvert fald en del bedre, og det er vel altid positivt.

Jeg vil dog lige sige, at jeg synes du skal "fylde" teksten ved siden af billedet helt ud. Sådan at teksten fylder hele billedets højde, og ikke bare når halvvejs, og stopper der. Det ser på sin vis dumt ud, men det kommer nok.

Hernæst synes jeg at du skal skrive dine resultater i bunden, sådan at man ikke får afsløret det hele, før man læser din tekst. Det behøver nødvendigvis ikke at være i bunden, det var bare for at give et eksempel.

Men, der er positiv fremgang i bloggen, helt bestemt.
Takker og prøver Smiley

hay que joder?

mfsjovhat
Landsholdsspiller

« Svar #33: 22 Jul 2008, 20:39 »

arrr nu ved jeg hvad det er, som pirer mig lidt ved dit layout. Billederne står i den forkerte side xD.
Prøv at varriere lidt med hvilken side du sætter billederne, ville være luksus.
Ellers dejligt! KIU

EDIT: Pirer, ikk' piger xD
« Seneste Redigering: 22 Jul 2008, 20:43 af mfsjovhat » Logged

Thaurat al Shabab

fc-hansen
Manager

« Svar #34: 22 Jul 2008, 20:46 »

arrr nu ved jeg hvad det er, som pirer mig lidt ved dit layout. Billederne står i den forkerte side xD.
Prøv at varriere lidt med hvilken side du sætter billederne, ville være luksus.
Ellers dejligt! KIU

EDIT: Pirer, ikk' piger xD
tak og skal prøve

hay que joder?

stimo92
Gæst

« Svar #35: 22 Jul 2008, 20:47 »

synes helt sikkert det er blevet meget bedre efter du har fjernet teksten fra billederne. Men Synes måske godt du kan skrive en lille "tekst" neden under billedet. Synes måske også du skal arbejde lidt på dit layout som luisnott skriver. Prøv evt. at se på louisnott's blog om valencia som er helt perfekt, både sprog og grafik. Men som sagt er der sket en masse bare siden den sidste update. KIU

fc-hansen
Manager

« Svar #36: 22 Jul 2008, 20:49 »

synes helt sikkert det er blevet meget bedre efter du har fjernet teksten fra billederne. Men Synes måske godt du kan skrive en lille "tekst" neden under billedet. Synes måske også du skal arbejde lidt på dit layout som luisnott skriver. Prøv evt. at se på louisnott's blog om valencia som er helt perfekt, både sprog og grafik. Men som sagt er der sket en masse bare siden den sidste update. KIU
takker, og prøver jeg at kigge på Smiley

hay que joder?

fc-hansen
Manager

« Svar #37: 23 Jul 2008, 23:14 »

Lidt fra topniveauet

Elfsborg-Djurgården 3-0
1-0,  Viktor Elm
2-0, Martin Andersson
3-0 Andreas Augustsson

Helsingborgs IF-Elfsborg 2-1
1-0, Beloufa
2-0, Henke
2-1, Urzaiz

Djurgården-Elfsborg 3-1
1-0, Jabbari
2-0, Chermiti
2-1, Andreas Augustsson
3-1, Komac

Elfsborg-Brommapojkarna 4-1
1-0, Birkir Bjarnason
2-0, Mathias Svensson
2-1, Mikael Nilsson
3-1, Berglund
4-1, Berglund

Malmø FF-Elfsborg 3-2
1-0, Niklas Skoog
1-1, Berglund
2-1 Niklas Skoog
2-2, Viktor Elm
3-2, Toivonen

Så skulle vi spille mod Djurgården i 5. Spillerunde, endnu en top kamp, som gerne skulle vindes, hvis vi skulle holde trit med de øvrige tophold i Allsvenskan. Kampen startede meget lige og der var masser af nærkampe i felterne. Dog med et højdepunkt idet 2. Minut, da Viktor Elm kommer højest på en dødbold og bringer os foran med 1-0. Derefter blev der ikke taget nogen chancer fra os, og vi holdt nullet. Dog scorede vi 2 gange yderligere i det 80. Og 90. Minut, da hhv. Martin Andersson og Andreas Augustsson steg til vejrs. 3-0.

Så skulle vi, ovenpå den gode sejr over Djurgården, til Helsingborg, og spille mod HIF. Det blev ikke noget sjovt visit, og efter bare 40 min. stod det 2-0 til dem, ved Henke og Beloufa. Urzaiz, vores nyerhvervede spanske bomber reducerede, men tættere på kom vi ikke, og vi tabte 2-1.

Så spillede vi for anden gang på to uger imod Djurgården, denne gang i en pokalkamp. Kampen startede meget lige, men Jabbari kunne, på en fajl at Mobaeck, sende DIF i spidsen ved udgangen af første halvleg. I Anden halvleg blev aldrig rigtig spændende, og Chermiti lukker kampen, dog med en scoring fra Augustsson og Komac efter, 3-1 til DIF.

Så var det tid til en hjemmekamp imod Brommapojkarna, som må formodes at være det svageste hold i Allsvenskan, og det blev da også nemt. Mathias Svensson og Birkir Bjarnason kunne sikre os en 2-0 føring ved pausen. Mikael Nilsson reducerede for dem 2 min. inde i anden halvleg, derefter fulgte et Berglund show med 2 mål til følge, 4-1.

Så skulle vi til Malmø, og spille endnu en topkamp. Kampen startede med Malmø som de dominerende, og med Niklas Skoog som første målscorer. Berglund udlignede dog hurtigt, men Skoog scorede hurtigt til 2-1, hvorefter Viktor Elm udlignede, men Toivonen scorede til 3-2 i overtiden, og sikrede sejren på 3-2 til Malmø FF.

« Seneste Redigering: 27 Jul 2008, 11:58 af fc-hansen » Logged

hay que joder?

fc-hansen
Manager

« Svar #38: 24 Jul 2008, 22:50 »

Smider en ny updateop engang i nat Smiley. hvad syntes i om opsætningen på senste update Smiley

hay que joder?

mfsjovhat
Landsholdsspiller

« Svar #39: 24 Jul 2008, 23:27 »

fint, prøv at sætte billederne i bgge sider, bare i denne xD

Thaurat al Shabab

fc-hansen
Manager

« Svar #40: 24 Jul 2008, 23:29 »

fint, prøv at sætte billederne i bgge sider, bare i denne xD
Skal nok gøre det Mfsjovhat Smiley

hay que joder?

fc-hansen
Manager

« Svar #41: 25 Jul 2008, 01:42 »

"3 ud af 5"

Gais-Elfsborg 0-2
1-0, Andreas Augustsson
2-0, Ismael Urzaiz

Elfsborg-Gefle 2-0
1-0, Ishizaki
2-0, Martin Andersson

Elfsborg-Halmstad 2-0
1-0, Urzaiz
2-0, Andreas Augustsson

Elfsborg-AIK 1-2
1-0, Augustsson
1-1, Obolo
1-2, Tjernström

Hammarby-Elfsborg 2-1
0-1, Viktor Elm
1-1, Claesson
 2-1, Júliussen.
Efter vores nederlag til ligaens førerhund Malmø FF, skulle vi til Göteborg, hvor Gais ventede. Gais, som indtog tabellens 11 plads, var meget opsat på at få 3 point, da de lå tæt på nedrykningspladsern e. Kampen startede med stor EIF dominans og vi kommer også foran ved Augustsson. Urzaiz lukker og slukker 30 min. før tid, og sikrer os 3 meget vigtige point i topkampen.

Så havde vi Gefle hjemme. Endnu en kamp, der helst skulle ende med 3 point til det Gule hjemmehold, hvilket heller aldrig rigtigt kom i fare. 1-0 ved Ishizaki, og 2-0 ved Martin Anderson, og så var den ged barberet, og vi kunne se frem til næste hjemmekamp imod Halmstad.

Dem mødte vi nemlig i næste runde, i endnu en kamp som gav en sikker hjemmesejr. Der er blot spillet 2 min. så har nette blafret for første gang. Det var den spanske forward Urzaiz, der sendte mig på vinderkurs. Apropos vinderkurs, så kunne Augustsson med et hovedstødsmål, for alvor sende os på vinderkurs, 2-0 blev kampens resultat.

Derefter skulle vi tage imod hovedstadsklubben fra AIK. Endnu en af disse ”såkaldte” topkampe, som der jo er nogle stykker af. Kampen startede i et højt tempo, og det var noget der passede os fint, i hvert fald hvis man skulle tro resultattavlen. Augustsson scorede efter et kvarter på straffespark, hvilket var resultatet ved pausen, og vi så ud til at vinde den fjerde kamp i streg. Men det ødelagde Obolo og Tjernström, da de scorede en hver i anden halvleg, og dermed kunne de rejse hjem til Stockholm med 3 point i bagagen.

Endnu en topkamp skulle spilles 5 dage efter, denne gang i Hammarby. Hammarby havde ikke haft den bedste sæson hidtil, men de skulle gøre det rigtig svært for os denne aften. Vi starter dog, som altid, godt, og Viktor Elm bringer os foran 1-0 efter en dødbold. Kort før pausen kan Claesson så udligne, og sende holdene lige til pause. Júliussen ville dog ikke stille sig tilfreds med 1 point, og han tordner et langskud op i krogen efter 70 min. Vi prøvede og prøvede, men lige lidt hjalp det, og vi kunne for anden kamp i træk, se vores modstandere stikke af sted med alle 3 point.

« Seneste Redigering: 25 Jul 2008, 01:43 af fc-hansen » Logged

hay que joder?

mfsjovhat
Landsholdsspiller

« Svar #42: 25 Jul 2008, 01:42 »

luksus!

Thaurat al Shabab

fc-hansen
Manager

« Svar #43: 25 Jul 2008, 01:45 »

luksus!
Ja nu har jeg jo fået et billed i venstre side Smiley ej tusind tak mfsjovhat Wink

hay que joder?

mfsjovhat
Landsholdsspiller

« Svar #44: 25 Jul 2008, 02:53 »

krøftedme en flot opsætning.

Thaurat al Shabab

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010