home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23458
  0 Brugere, 1205 Gæster Online.

Nyeste Bruger: oxoberyt
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Burde touren nedlægges?
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Burde touren nedlægges?  (Læst 6489 gange)
Mark-Kerr
Juniorspiller
**

Sv: Burde touren nedlægges?
« Svar #15: 17 Jul 2008, 20:18 »

ja kan godt se sammenligningen når du smider den liste...
Kan godt være det er mere "skjult" i fodbolden, der bliver det ihvertfald ikke kørt op som den store skandale.. Så medierne har også en stor del af hypen omkring doping i touren.

Shaft
Manager

« Svar #16: 17 Jul 2008, 20:35 »

Nu har jeg ikke lige læst folks kommentarer, så bær over mig, hvis nogen allerede har sagt det.

Jeg synes i stedet for at være så negativ over alle de doping sager der kommer, så i stedet være positivt. Det viser jo bare glimrende at testerne så småt er begyndt at virke, og vi på den måde kan få en ren sport.
Og hvis jeg skal være lidt hårdt, så er dem der er taget pt. Ricco, Duenas og Beltran jo ikke ligefrem fordi de ikke på en eller anden måde er blevet kædet ind i doping før. Ricco kender vi vel alle. Beltran, spanier og formentlig med i Operation Puerto ligesom Duenas var.

For mig at se, er cykelsporten ved at vinde over doping. Den endelig sejr vil formentlig dog først komme om 10 års tid.

Yessir
Manager

« Svar #17: 17 Jul 2008, 21:16 »

Cykling burde gøres til amatørsport, ingen penge overhovedet i det....

Og det samme burde Fodbold... Imod moderne sport  Rullende Øjne

Christopher10
Førsteholdsspiller

« Svar #18: 17 Jul 2008, 21:26 »

jeg synes ikke denne debat er ligegyldig og dumt.
jeg er blevet meget mindre intereseret i touren, pga. alt det doping og fordi jeg næsten er sikker på at over 3/4 er dopet i touren, og derfor føler jeg lidt det er ligemeget hvem der vinder, for der er jo ikek noget stor i det mere.

Newcastle
Landsholdsspiller

« Svar #19: 17 Jul 2008, 21:33 »

Har du virkelig intet seriøst at sige?

Det var skam seriøst ment?

Hvordan kan man forsvare en sport hvor sportens største begivenhed i over 15 år nu har være skæmmet af den ene dopingskandale efter den anden....

Hvor mange fodboldspillere blev udelukket fra EM?

Mark-Kerr
Juniorspiller
**

« Svar #20: 17 Jul 2008, 21:34 »

jeg synes ikke denne debat er ligegyldig og dumt.
jeg er blevet meget mindre intereseret i touren, pga. alt det doping og fordi jeg næsten er sikker på at over 3/4 er dopet i touren, og derfor føler jeg lidt det er ligemeget hvem der vinder, for der er jo ikek noget stor i det mere.

Det er sådan jeg også føler.. det er ærgeligt for det var et af højdepunkterne da jeg var mindre..

-KNM-
Manager

« Svar #21: 17 Jul 2008, 21:36 »

Nu er det sådan at samtlige vindere af etaper, bæreren af den gule trøje og enkelte tilfældige ryttere skal testes for doping. Der er derfor ryttere, der har bestået den samme dopingtest som enkelte ryttere har dumpet.

Derudover er reaktionerne fra rytterne en helt anden i år. De vil ikke finde sig i at folk doper sig.

Så kan man måske debattere om EPO burde gøres lovligt, da det er noget sundere at køre en tour med EPO end uden.

thomasmoll
Landsholdsspiller

« Svar #22: 17 Jul 2008, 21:41 »

Nu er det sådan at samtlige vindere af etaper, bæreren af den gule trøje og enkelte tilfældige ryttere skal testes for doping. Der er derfor ryttere, der har bestået den samme dopingtest som enkelte ryttere har dumpet.

Derudover er reaktionerne fra rytterne en helt anden i år. De vil ikke finde sig i at folk doper sig.

Så kan man måske debattere om EPO burde gøres lovligt, da det er noget sundere at køre en tour med EPO end uden.
Det kan man selfølgelig sige, og det ville da sådan set også være smart nok.. men så bliver det ikke om hvem der er den bedste rytter, men hvem der har de bedste læger, dem der har flest penge til at dope sig, dem der doper sig mest og det skulle undre mig meget at det var sundt at være over dopet som tilfældet så vil blive..

Djævlen
Gæst

« Svar #23: 17 Jul 2008, 21:41 »

Hvordan kan man forsvare en sport hvor sportens største begivenhed i over 15 år nu har være skæmmet af den ene dopingskandale efter den anden....

Folk lever af sporten, vågn nu op. At enkelte ryttere bliver taget for doping, er satme ikke de andres skyld.

Ingen, hvor mange tests var der i forhold til Tour de France? Der var omtrent lige så mange doping-tests til EM2008, som der var til Post Danmark Rundt sidste år, mowau. Derudover gider jeg slet ikke ind i en længere diskussion omkring doping i fodbold. Der findes en 6000 siders lang rapport, hvor flere spillere i de spanske klubber (både på højeste niveau og i rækken under) skulle være ret kraftigt involveret.

mortenbrenoe
Landsholdsspiller

« Svar #24: 17 Jul 2008, 21:41 »

Når der i hele Europa bliver lavet lige så mange dopingtest på 1 år, som der bliver lavet under 1 Tour de France, så er der slet ikke samme test-frekvens. Forstil dig, at vi tog 2 forskellige spillere fra hvert hold der vandt en kamp i fodbold. Så kan vi tale om det... Men omvendt så bliver de forkælede fodboldsspillere jo nok lidt små-pige-fornærmet.

Men jeg giver dig lige en liste over doping skandaler i fodbold;

.....

Alle disse har enten givet en positiv test, eller blevet væk fra en. Kan jeg stadig ikke sammenligne? Med nogle store navne som Jaap Stam, De Boer, Dugarry så må der vel også være et problem i fodbold.

Du mangler Rio Ferdinand Wink

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #25: 17 Jul 2008, 21:45 »

Det viser vel mere om fodboldens inkonsekvens over for doping. Men var det TV2 der viste hvor nemt det var for fx en fodboldspiller at få gigsmedicin fuldt ud lovligt, selvom det pågældende person egentlig ikke havde noget belæg for at bruge det.

Operation X viste jo at fodboldspillere i Superligaen brugte vildt mange præperater, men sjovt nok blev det slået hen, da folk ikke har lyst til at jorde fodbolden, som man har med cyklingen.

-KNM-
Manager

« Svar #26: 17 Jul 2008, 21:46 »

Det kan man selfølgelig sige, og det ville da sådan set også være smart nok.. men så bliver det ikke om hvem der er den bedste rytter, men hvem der har de bedste læger, dem der har flest penge til at dope sig, dem der doper sig mest og det skulle undre mig meget at det var sundt at være over dopet som tilfældet så vil blive..

For der er ingen øvre grænse for hvor meget ilt blod kan optage??

Med hensyn til sundheden så er EPO en af de eneste lægemidler, der ikke har nogen bivirkninger hvis det bruges rigtigt.

Tilgengæld er bloddoping o.lign ekstremt farligt. Derfor mener jeg, man bør overveje at lovliggøre EPO, da det er ufarligt at bruge og holder folk fra de farlige stoffer

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #27: 17 Jul 2008, 21:50 »

-KNM- jeg tror faktisk at de som bruger EPO bruger det rigtigt. Så længe at ens hæmotrakit værdi ikke er over 50, så er det jo ikke sundhedsfarligt. Det er jo netop derfor den grænse findes. Men der doseres jo netop op til grænsen, selvom rytterens naturlige måske ville ligge på 44-45.

-KNM-
Manager

« Svar #28: 17 Jul 2008, 21:55 »

Nej, Spez. normalværdien for mennesker er midt i 40'erne. Nogle mennesker kan sagtens have en værdi helt op til 50 og lidt over helt naturligt.

Det er ikke farligt at have en værdi over 50, det er bare unaturligt. Hvis man træner i højder, så kommer den også over 50. Men falder hurtigt igen.

Djævlen
Gæst

« Svar #29: 17 Jul 2008, 21:58 »

Har man over 50, uden at have det naturligt, anbefales det at man tager en pause fra al sport i et par uger, af sundhedsmæssige årsager.

Sider: 1 [2] 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010