home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 11:31:04 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23580
  0 Brugere, 600 Gæster Online.

Nyeste Bruger: susankeaton
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Opbyggelsen af din taktik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Opbyggelsen af din taktik  (Læst 1175 gange)
7kfum
Gæst

Opbyggelsen af din taktik
« : 16 Jul 2008, 00:18 »

Opbyggelsen af din taktik.

Mange anser taktikken for at være det vigtigste element i FM, og mange tilpasser den også som det første i deres nye klub. Hvordan opbygger du din taktik? Starter du med at se på truppen, eller tilpasser du truppen efter din valgte taktik? Starter du med formationen, eller retter du i formationen efter dine tilpassede indstillinger? Starter du med at tilpasse hele holdets indstillinger, eller de individuelle? Tager du liga-modstanderne in mente, eller kører du dit eget spil?

Nagero
Juniorspiller
**

Sv: Opbyggelsen af din taktik
« Svar #1: 16 Jul 2008, 00:26 »

Jeg har designet en taktik med 2 centrale forsvarer, 2 wingbacks, 1 defensiv midt, 2 centrale midtbaner og 3 angribere som jeg koncekvent bruger med succes i alle mine spil. Ud fra den taktik køber og sælger jeg spillere så det i sidste ende passer til den.

Det skal lige siges at taktikken så efterfølgene bliver tilpasset til hjørne, indkast og frispark så jeg får mest ud af de spillere jeg hars egenskaber for hovedstød, spark og lignende.

Det eneste der er med ligamodstanderne er hvis jeg ved jeg møder angribere der er hurtigere end mit forsvar, så stiller jeg forsvaret dybt i stedet for højt og gør så de spillere altid er tæt markeret og jeg bruger hård takling på dem.

Stoltheden er evig
Silkeborg IF

nzio
Ynglingespiller

« Svar #2: 17 Jul 2008, 17:33 »

Jeg har designet en taktik med 2 centrale forsvarer, 2 wingbacks, 1 defensiv midt, 2 centrale midtbaner og 3 angribere som jeg koncekvent bruger med succes i alle mine spil. Ud fra den taktik køber og sælger jeg spillere så det i sidste ende passer til den.

Det skal lige siges at taktikken så efterfølgene bliver tilpasset til hjørne, indkast og frispark så jeg får mest ud af de spillere jeg hars egenskaber for hovedstød, spark og lignende.

Det eneste der er med ligamodstanderne er hvis jeg ved jeg møder angribere der er hurtigere end mit forsvar, så stiller jeg forsvaret dybt i stedet for højt og gør så de spillere altid er tæt markeret og jeg bruger hård takling på dem.

Uploader du ikke lige? Smiley

sheriffen87
Landsholdsspiller

« Svar #3: 17 Jul 2008, 17:48 »

Jeg laver en ny taktik til de hold jeg er. Jeg kigger på 3 elementer når jeg skal finde en formation:

1. Hvilke spillere er til rådighed
2. Hvordan udnytter jeg de bedste spillere (Gode kanter = bredde f.eks.)
3. Hvilke positioner kan jeg få en fornuftig forstærkning til

Derefter skal holdindstillingerne sættes. De 3 væsentligste ting er skærme af, defensiv linie og tempo.

"Skærme af" og "defensiv linie" ændrer jeg afhængig af modstanderen, men tager som regel udgangspunkt i ikke at stå for dybt og passivt. Har jeg langsomme forsvarsspillere spillere jeg som regel dybt, men med en "skraldemand" på den defensiv midtbane, så centerforsvarerne kan koncentrere sig om angriberne.

Tempoet sætter jeg efter midtbanespillerne, og spiller jeg med offensive backs skal de også med i overvejelserne. Har disse spillere høje stats i: aflevering, førsteberøring og teknik spilles der i højt tempo.

Spiller jeg med en klub der har dårlig økonomi, kigger jeg også LIDT på hvilke unge spillere der har potentiale til at komme på førsteholdet, så man evt. kan spare penge på at skulle købe en spiller senere hen.

Dollefin
Juniorspiller
**

« Svar #4: 18 Jul 2008, 10:59 »

Jeg gør nogenlunde det samme, jeg har bare tre forskellige taktiker, hvor at min totale trup skal passe ind i... Jeg har en defensiv formation til de kampe hvor det er nødvendigt at spille kontra, 5 forsvarer, en defensiv midt, 3 centrale midt og en angriber... to af de tre centrale midtbaner skal være offensive og driblestærke og ikke mindst hurtige, og det samme med min angriber...
Min offensive formation er til de kampe hvor jeg er bagud men har brug for mål... 3 stærke midterforsvarer, en central og løbestærk midtbane, tre offensive midtbaner som alle kan drible og afslutte og som har til opgave at tage løb i dybden, de er alle placeret i midten, helt uden kanter... til sidst 3 angriber, placeret i midten, den midterste skal helst gerne være over 1.85 cm høj og god styrke, hovedstød og springkraft, hvor de to omlæggende er dem med højeste tal i afslutning og hurtighed...
Min "normale" formation er en 4-4-2 med en diamant på midtbanen, med to relativt offensive fløje, og jeg bruger gerne to angribere som minder om hinanden, bare ikke to Jan Koller typer eller to E´too typer, men gerne en der både kan med fødder og i luftspillet...

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010