home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  1 Bruger, 884 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Er dette EfB's sæson?
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Er dette EfB's sæson?  (Læst 5805 gange)
Møller
Gæst

Er dette EfB's sæson?
« : 15 Jul 2008, 16:17 »

Er dette EfB's sæson?
    02.07.07 » Artikel fra BT

Esbjerg fB går ind til en lys sæson, i hvertfald ifølge Niels Erik Søndergaard. I samarbejde med holdets
træner, Troels Bech har de nemlig endelig opfyldt ønskerne fra adskillige vestjyske fans, der er blevet hentet mere end middelmådige spillere til klubben. En renovation og udbyggelse af stadionet er netop færdiglavet, så der nu er plads til 18.000 tilskuere på Blue Water Arena, heraf er lige over 11.000 siddepladser. Det er det fjerdestørste i landet, men ifølge esbjergenserne selv også det flotteste i landet.

Med salget af Esenet til TDC har Esbjerg Kommune fået mange millioner at gøre godt med. Nogle af disse er gået til byens hold, Esbjerg fB. Det kan være, at nogle af dem har, finanseret indkøbene af prominente og jagtede navne som, Gunnar Heidar Thorvaldsson, Martin Fribrock og Adrian Cann. Sidstnævnte den mest ukendte af disse 3 navne, de 2 andre er hhv. tidligere topscorer og "spilleren med flest oplæg" i Allsvenskan. Thorvaldsson blev topscorer for Halmstad tilbage i 2005, mens Martin i sidste sæson kunne triumfere med flest oplæg ligeledes for Halmstad. Adrian Cann har tilbage i vinters været på prøvetræning i Esbjerg fB, men dengang havde man en dyr herre som Stepanovs på holdet, hvilket gjorde at NES (Niels Erik Søndergaard red.) valgte at sende Adrian hjem igen. I den anledning blev det dog til kontrakt for Andrew Ornoch.

Men når de nye indkøb så også er offentliggjort, kan vi på den anden side så sige, at man i Michael Murcy har mistet en virkelig vigtig brik på Esbjerg holdet. Michael som pr. næste sæson skifter hjem til fransk fodbold og Clermont Foot. En handel Esbjerg ikke fik noget ud af, men man har så i Thorvaldsson fundet en perfekt erstatning. Også Rajko Lekic har forladt esbjergenserne, og derfor kunne det sagtens tænkes, at klubben i løbet af de sidste 2 måneder af transfervinduet sikrer sig endnu en angrebsforstærkning, det har Troels Bech i hvertfald ytret ønske om.
« Seneste Redigering: 15 Jul 2008, 16:31 af Møller » Logged

Møller
Gæst

Sv: Er dette EfB's sæson?
« Svar #1: 15 Jul 2008, 16:20 »

Reserveret!

Pepe
Gæst

« Svar #2: 15 Jul 2008, 16:33 »

Rigtig god start! Du skriver rigtig godt, og din opsætning er ligeledes flot Wink
Det er også et spændende klubvalg Smiley
Glæder mig meget til at følge denne blog!

Møller
Gæst

« Svar #3: 15 Jul 2008, 16:40 »

Tusind tak Smiley

Møller
Gæst

« Svar #4: 15 Jul 2008, 16:59 »

Spelmann skriver med Esbjerg
    03.07.07 » Nyhed fra bold.dk

Det har længe været rygtet at Brøndbys 20-årige midtbanespiller, Martin Spelmann skulle skrive under med Esbjerg fB. Men da andre klubber som FC Nordsjælland også har været inde i billedet som Martin Spelmanns
fremtidige arbejdsgiver, blev tvivlen større. Men for knap en uge siden udtalte Spelmann, at han var på vej til jylland. Kort efter kom udtagelsen fra NES om at Esbjerg var interesseret i at sikre sig det danske talent.

Nu er det blevet en realitet, Martin Spelmann trækker i den blåhvide Esbjerg trøje fra dags dato. Esbjerg og Spelmann er blevet enige om en 4-årig aftale til en værdi af 2.2 millioner kroner.

- Jeg er utrolig glad for endelig, at jeg endelig ved, hvor min fremtid er. Jeg synes helt klart, at Esbjerg var den mest interessante klub af de 4-5 valgmuligheder, som jeg havde at vælge udfra. Troels og Niels har fremvist klubben flot og virkelig gjort mig interesseret i skiftet. I starten var jeg lidt skeptisk over en tilværelse i Esbjerg. Men efter bl.a. samtaler med Niki og de coaches vidste jeg, at dette var en mulighed, aom jeg ikke kunne sig nej til, sagde den 20-årige Martin Spelmann.

Martin var Esbjergs fjerde indkøb i dette sommertransfervindu e. Men skal man tro Troels Bech, har Esbjerg snart endnu en ny spiller klar til at blive præsenteret som Esbjerg spiller. Og skal man tro diverse rygter er det endnu en udlandsk spiller, og endnu en angriber som EfB har i sinde at sikre sig.

Møller
Gæst

« Svar #5: 15 Jul 2008, 18:00 »

Samling over rygterne
    19.07.07 » Nyheder fra bold.dk

Store Farnerud til EfB?
07.07.07

Den 7 juli blev storebror til Alexander Farnerud, som netop er skiftet til Brøndby IF, rygtet til Esbjerg. Pontus Farnerud havde angiveligt i sinde, at skulle være tættere på familien. Esbjerg afviste dog, at de skulle have kontakt med Pontus' portugisiske klub Sporting CP ang. en handel.

Pontus tættere på Esbjerg?

10.07.07

Bare 3 dage efter kom der nye ting i Pontus sagen. Esbjergs scout Karsten Sejerup blev spottet på et fly til Portugal. Dette tydede kraftigt på, at EfB havde sendt Karsten ud for at kigge nærmere på Pontus. EfB afviste det dog, og brugte som undskyldning at Sejerup havde ferie, og sammen med konen skulle til Portugal hvor venner af Sejerup boede. Men konen blev ikke spottet på vej på samme fly som Karsten skulle på.

Ny svensker ind i billedet?

11.07.07

Et nyt svensk navn kom i en email til bold.dk frem i medierne. Det store svenske stjernefrø, Pontus Wernbloom skulle angiveligt være inde i Esbjergs kikkert, som den kommende angriber man længe har søgt efter. Men Pontus og hans klub IFK Göteborg afviste alle rygterne, Pontus skulle tværtimod være tæt på en hollandsk klub, lød det var Pontus' far.

Lawan til Esbjerg i bytte med Steiness?

15.07.07

Det tyder på det ikke bare var Wernbloom som Esbjerg havde udset sig som kommende Esbjerg angriber. I hvertfald kunne AC Horsens' træner Roald Poulsen sige, at de 2 klubber Esbjerg og AC Horsens var meget tæt på enighed omkring prisen på Rawez Lawan. Tværtimod skulle Esbjergs unge forsvarsspiller, Joakim Steiness være på vej den anden vej.

Wernbloom synes nu væk for Esbjerg?

16.07.07

Rygterne omkring Wernbloom og Esbjerg så meget sorte ud, da det kom frem, at Pontus Wernbloom sammen med hans agent og far var rejst til Holland og Rotterdam for at skrive under på en 5-årig aftale med den hollandske storklub Feyenoord. IFK Göteborg udtalte også til pressen, at Pontus var solgt til Feyenoord, og ikke ville komme tilbage til IFK Göteborg igen.

Prica på vej til Esbjerg?

18.07.07

Et nyt ansigt kom frem som kommende Esbjerg fB spiller. Denne gang den tidligere AaB bomber, Rade Prica. NES sagde til pressen d. 17, at man i løbet af d. 17 eller d. 18 ville få besøg af en udlandsk spiller, som kom til byen for at skrive under på en længere kontrakt med klubben. NES sagde yderligere der var tale om et svensk topnavn, som er landsholdsaktiv i Sverige.

Esbjerg henter ingen nye!

19.07.07

Noget af en bombe blev sprunget dagen efter, at NES næsten var sikker på, at klubben ville skrive under med et stort svensk navn. D. 19 kunne Troels Bech udtale til pressen, at Esbjerg ikke henter flere spillere i dette vindue. Man har tilsyneladende fået afvist det tilbud, som man lagde til Rade Prica eller Pontus Farnerud, som var de 2 navne, bold.dk mente var de mest oplagte "store svenske navne".

Møller
Gæst

« Svar #6: 15 Jul 2008, 18:21 »

Esbjerg skriver kontrakt med svensk stortalent
    21.07.07 » Nyheder fra efb.dk

Pontus Wernbloom
    Født d. 25.06.1986 (21 år) i Kungälv.
    Kraftfuld svensk boksspiller, relativt målbevidst.
    8 U21 landskampe (Svenske) / 1 U21 mål
    DKK 9.000.000 - Fra IFK Göteborg
    30.06.2011 - DKK 57.500 om ugen
    187cm - 84kg

Godt indkøb af Esbjerg, Mikkel Jensen (Hammarby)
    Pontus skal nok vise sit værd, Andreas Klarström
    Spændende type som jeg glæder mig meget til
    at se i aktion, Poul Hansen (TV3 ekspert)

Selvom Esbjerg fB for bare 2 dage siden afviste at hente flere spillere i dette transfervindue, kunne man alligevel på et pressemøde til formiddag foran enkelte opmødte journalister, offentliggøre Pontus Wernbloom som ny Esbjerg fB spiller. Den bare 21-årige svenske U21 landsholdsspiller er meget stolt over skiftet.

- Dette er et stort øjeblik for mig, jeg er utrolig stolt over, at jeg endelig kom ud af Sverige, og nu skal prøve mig at på anden grund. Danmark er et bedre fodboldland end Sverige. Selvom Sverige på landsholdene er bedre end Danmark, spiller de danske klubhold bedre fodbold end de svenske. Esbjerg har et spændende hold til denne sæson, bl.a. med velkendte navne som Gunni (Gunnar Heidar Thorvaldsson red.), Fribrock, Klarström, Björck osv. som jeg alle kender fra Allsvenskan.

Der bliver nu kamp om pladserne i Esbjergs angreb, både Jesper Lange og Gunnar Heidar Thorvaldsson gør krav om de 2 pladser på toppen af den blåhvide startopstilling. Men med indkøbet af Pontus skal ingen af dem føle sig sikre på pladserne. Wernbloom har dog stor respekt for dem begge.

- Jeg kender Gunni fra Allsvenskan hvor han blev topscorer for 2 sæsoner siden. Jesper Lange hører man også lidt om i Sverige. Jeg har set enkelte videoer med ham, men kender han ikke så godt endnu. Det eneste jeg kan sige om ham er at han ang. skulle være en irriterende type på banen, hurtig og virkelig målfarlig. Jeg håber dog stadig, at jeg får noget spilletid denne sæson.

På sidelinjen er Troels Bech også meget spændt over at se Pontus i aktion for esbjergenserne. I længe har Esbjerg ikke haft 3 så kvalificerede angribere som man nu har. Sidste sæson havde de Lange, Murcy og Lekic (Bech). Her kan vi kun tage 2 navne ud som bare nærmer sig denne kaliber.

- Jeg er på en måde stolt og forventningsfuld over dette indkøb. Den samme følelse havde jeg, da vi sikrede os Gunnar. Men denne gang mener jeg virkelig forventningsfuld. Jeg ved Gunnar nok skal levere, Pontus er jeg mere klar over, at han er en ung spiller og skal have tid til at tilvænde sige. Det tror jeg også sagtens han kan i Esbjerg, og tilvænder han sig hurtigt bliver han guld værd for os.

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #7: 15 Jul 2008, 18:38 »

Super blog du har startet.. Lad os håbe den funker i laaaaang tid.!!

Søren91
Landsholdsspiller

« Svar #8: 15 Jul 2008, 19:20 »

Læææækkert køb af Pontus! Han skal nok blive en goalgetter, hvis du smider ham på toppen. Har haft rigtige gode erfaringer med ham! Rigtig lovende blog du har gang i her!

Yoggidk
Gæst

« Svar #9: 15 Jul 2008, 19:26 »

Ekstremt spændende blog. Kan godt lide den lille dagbog du lavede, og håber vi får mere af den slags. Dit skriftlige er på et kanon niveau, og dit grafik er enkelt og elegant. Alt i alt har jeg en ting at sige, og det er "savl savl"

//Yoggidk

Holm
Landsholdsspiller

« Svar #10: 16 Jul 2008, 12:56 »

Trods det er EFB, så kan jeg godt lide din måde at skrive på.. KOM MED UPDATE !! Smiley

[Min signatur er for stor]

Møller
Gæst

« Svar #11: 16 Jul 2008, 14:56 »

FCN sejrer over Esbjerg i premieren
18:07:2007

En målrig kamp mellem FC Nordsjælland og Esbjerg, i Farum. Endte med en lidt overraskende hjemmesejr på 4-3. Selvom Esbjerg gennem hele kampen var foran med hhv 0-1, 1-2, 1-3, 2-3, kunne vestjyderne ikke holde FC Nordsjælland fra fadet til sidst. En stor skuffelse for esbjergenserne, hvis målscorere var Fredrik Björck og 2 gange debutanten Gunnar Heidar Thorvaldsson.

FC Nordsjællands sejr kom om nogle fra angrebsstjernen, Martin Bernburg som scorede 3 ud af holdets 4 mål. Sidste mål blev sat ind af holdets nye schweiziske midtbanestjerne, Patrice Bernier.

AGF magtesløse mod stærke Esbjerg
22:07:2007

Mens Esbjerg kom dårlig fra start på denne sæson i Farum, kunne AGF hjemme i Aarhus sejre med 4-2 over AC Horsens. Ove Pedersens rekrutter spillede en fremragende kamp mod De gule. Men i dag kom der andre boller på suppen. Esbjerg var en helt anden modstander end AC Horsens. Esbjerg som skulle ud og vise hjemmepublikummet på et nyt Blue Water Arena, at kampen mod FCN var en fejl.

En fornem 3-1 sejr blev det til for hjemmeholdet, på trods af de kom sent igang med målscoringen, manden der satte gang i det var Jesper Lange. Kort efter pausen udbyggede islandske Gunni til 2-0, og bare 9 minutter før tid satte Jesper Jørgensen et flot frispark ind bag Steffen Rasmussen. Adrian Cann lavede AGFs mål (selvmål) i overtiden.

Mestrene lammetævede Fiskerne
29:07:2007

De forsvarende danske mestre tog imod Esbjerg med et nederlag til FC Midtjylland i bagagen. Mod Esbjerg var der markant forskel på de 2 hold, Esbjerg var spilstyrende med flest chancer og mest boldbessidelse, mens AaB var mest målfarlige. Det gav mestrene en helt misvisende sejr på hele 4-0. Jeppe Curth scorede 2 mål, mens nyindkøbte Beuchamp og Mota lavede de sidste 2.

Ineffektive Esbjerg sejrede spinkelt
12:08:2007

Dagens modstander, Vejle Boldklub. Oprykkerne som har fået sig en over forventet start på sæsonen. En 1-0 sejr i premieren hjemme mod OB. Så blev det til 1-1 i Horsens, mens man hjemme også fik 1 point med mod AGF, hvor det blev til 2-2 for Vejle. Men i dagens opgør mod Esbjerg havde Vejle intet at gøre. Selvom de egentlig var tæt på at stjæle point fra vestjyderne, var Esbjerg det bedste hold.

En spinkel 1-0 sejr på mål af Nicolai Høgh efter bare 19 minutter var ikke nok i forhold til hvad statistikkerne for kampen viste.

- Placering efter 4 spillerunder: 5

Møller
Gæst

« Svar #12: 16 Jul 2008, 15:31 »

Esbjerg sejrer i Parken i målorgie
    12. august 2007 » Nyhed fra dr.dk/sporten

Esbjerg fB kom til Parken med en enkelt skade, Martin Fribrock som har været en af de bedre spillere på et esbjergensisk tophold. Trods Fribrocks fravær vandt Esbjerg 4-5, efter de var bagud med 4-1 med en halvt time igen.

Favoritterne til at tage det samlede guld, FC København var kommet fantastisk fra start på denne sæson med 4 sejre ud af 4 mulige, bl.a. over AaB og FC Midtjylland. I dag stod de forsvarende bronzevindere over for et formstærkt Esbjerg fB hold, som ville gøre alt for denne sejr i Parken.

FC København kom planmæssigt fra start ved Morten Nordstrand til 1-0 efter 13 minutters spil. Men efter 35 minutter dukkede Esbjergs nyindkøbte stjerneangriber, Gunnar Heidar Thorvaldsson op i feltet og kunne udligne for udeholdet. FC København gav den fuld speed lige ingen halvleg og i de 10 minutter efter, pludselig stod til 4-1 til hjemmeholdet med en halv time igen. Det så utrolig svært ud for Esbjerg fB nu.

Men igen kunne Esbjergs mirakelmager Gunni lidt igen. Hattrick på 8 minutter bragte Esbjerg tilbage på lige igen, 4-4 fornemt comeback af jyderne og i særklasse Gunnar Heidar Thorvaldsson. Bare 3 minutter efter udligningen faldt var Jesper Lange igen fremme med hans tredje oplæg, denne gang lagde han op til Jesper Bech, som gjorde det til 4-5.

- Det er en kæmpe succes for mig som træner for det hold, som vendte denne kamp. Min taktiske ændring da 4-1 scoringen kom lykkedes fuldt ud. Virkelig flot spil af holdet og godt at Gunni viser sin målfarlighed, udtalte Troels Bech efter 5-4 sejren til Esbjerg fB.

- Placering efter 5 spillerunder: 3

Zone 43
Manager

« Svar #13: 16 Jul 2008, 18:50 »

Lækker start på en lækker blog.. Thumbs Up

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Yoggidk
Gæst

« Svar #14: 16 Jul 2008, 18:55 »

Syntes det ser kikset ud at der er ramme rundt om nogen billeder, men ikke ved andre.

ellers flot.

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010