home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Sep 2025, 19:55 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
19 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  0 Brugere, 673 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Scoring på hjørnespark!?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Scoring på hjørnespark!?  (Læst 27503 gange)
Skøttrup
Lilleputspiller
*

Scoring på hjørnespark!?
« : 09 Apr 2006, 18:40 »

Hej alle..  Ubeslutsom

Jeg har et spørgsmål angående hvorfor der næsten aldrig bliver scoret på hjørnespark eller opfølgere til Hjørnespark i mine spil!?

Har ingen anelse om hvorfor men det sker aldrig - og jeg mener ALDRIG!  ticked off

Kan man hente noget som fixer det eller?

Jeg har den nyeste patch så det kan ikk være det..

MVH

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Sv: Scoring på hjørnespark!?
« Svar #1: 09 Apr 2006, 18:43 »

Det er et generelt problem i FM, det skulle have været tweaket lidt i patch 6.0.2, husker jeg korrekt, men det har ikke hjulpet meget hvis du spørger mig..

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Bademesteren
Manager

« Svar #2: 09 Apr 2006, 18:54 »

Synes nu ikke problemet er så slemt længere.

Godt nok scorer jeg ikke på hvert 2. hjørnespark, men scorer da regelmæssigt på hjørnespark eller returbolde derfra.

Line-N
Gæst

« Svar #3: 10 Apr 2006, 11:30 »

i mit nye spil med auxerre score jeg da temmelig tit på hjørne.. måske skal du gøre mere ud af din hjørnesparks taktik og placere dine spillere rigtigt..

MeeLo
Gæst

« Svar #4: 10 Apr 2006, 12:54 »

Jeg scorer heller aldrig på hjørnespark og har aldrig gjort det. Har nu opgivet at lave en taktik til det, til gengæld scorer jeg så på så mange andre tidspunkter!  Wink

Svensson
Juniorspiller
**

« Svar #5: 11 Apr 2006, 11:54 »

Jeg score dsaos en gang imellem på hjørnespark , men det er os meget sjældent... Måske 6-7 gange på en hel sæson..

-KNM-
Manager

« Svar #6: 11 Apr 2006, 12:56 »

Prøv at søg på "Døbolde" oppe i højre hjørne. Der er et par indstillinger du kan prøve.

martinovitz
Gæst

« Svar #7: 13 Apr 2006, 01:12 »

Jeg har rimelig succes med scoringer på hjørnespark (dog ikke så meget som i FM05).

Jeg sparker altid til Far Post, og der har jeg så min højeste og bedste hovedstødsmand stående, derudover har jeg en anden hoved stødsstærk spiller til at angribe den bageste stolpe.

Det giver ikke gevinst hver gang, men jeg vinder duellen ca. halvdelen af gangene, og rammer kassen 1/4 af dem, eller noget i den retning.

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #8: 13 Apr 2006, 08:46 »

Jeg har rimelig succes med scoringer på hjørnespark (dog ikke så meget som i FM05).

Jeg sparker altid til Far Post, og der har jeg så min højeste og bedste hovedstødsmand stående, derudover har jeg en anden hoved stødsstærk spiller til at angribe den bageste stolpe.

Det giver ikke gevinst hver gang, men jeg vinder duellen ca. halvdelen af gangene, og rammer kassen 1/4 af dem, eller noget i den retning.

Det er ekstremt godt, hvis du vinder ½-delen af alle hjørnesparksdueller ne:-)

Der er flere faktorer, der gør sig gældende for succes ved hjørnespark:

1) Hjørnesparkstageren . Han skal kunne sende bolden præcist ind over(indlysende). Hans forudsigelse skal også være høj, så han kan forudse, hvad der sker i feltet. Høj beslutningsevne og koncentration er også gavnligt. Af gode hjørnesparkstagere kan nævnes: Fabio Aurelio(Valencia), Asier del Horno(Chelsea).

2) Modtageren(e) i feltet. Her er fysisk styrke, forudsigelse, beslutninger, hoppeevne, hovedspil, aggresivitet samt afslutning vigtigt(placeringsevne er ikke med, da man på forhånd har bestemt, hvor de enkelte spillere skal stå). Altsammen logisk pånær aggresivitet. Hvis vi antager, at en hovedstødsduel er en 50/50 situation markspillere imellem, så vil en aggresiv spiller have en fordel overfor en mindre aggresiv spiller. Naturligvis har det forsvarende hold det nemmere end det angribende, da de blot skal få bolden ud af farezonen. Det angribende hold skal derimod ret præcis ramme et lille område(målet).

3) Modtageren(e) udenfor feltet. Her er jeg lidt i tvivl om, om det er langskud eller afslutning, der er vigtigst. Ofte kommer spilleren et pænt stykke ind i straffesparksfeltet før han afslutter, så en spiller med høje stats i begge er nok at foretrække. Rolighed og beslutninger er også vigtigt.

4) Kvaliteten af modstanderen. Jo bedre hold man spiller imod, jo sværere er det at score på hjørnespark. Udnytter man sine taktiske færdigheder i den danske 1. division, så har man større succes ved hjørnespark, end hvis man gør det i PL eller Serie A. Modstanderens, eller måske er det kvaliteten af deres manager, spillestil spiller også ind. Offensive hold holder ofte to mand fremme, hvorimod defensive hold ofte trækker alle mand ned.

Generelt bør man se på, hvor mange afslutninger man kommer til istedet for, hvor mange mål man laver på hjørnespark. Held spiller en stor rolle;)

Jeg vil ikke påstå, at mit nuværende hold laver mange mål på hjørnespark, men der kommer en del afslutninger ud af det. I nogle sæsoner laver de måske kun 3-4-5 mål ved hjørnespark, og i andre helt op til 10-12 stykker.

Min opstiliing ved offensive hjørnespark:

Tager: Fabio Aurelio(Asier del Horno). Præcise hjørnespark, som han selv bestemmer hvor skal ligge, da hans forudsigelse og hjørnesparksevner er i top. Iøvrigt tager han og del Horno/Lampard alle offensive frispark.

Modtager: Terry dækker målmanden op. Terry er en stærk spiller, der ikke sårn er lige at flytte. Drogba tager foreste stolpe, da hans kvaliteter i luften er formidable. Lampard lurer udenfor feltet, og han scorer de fleste af mine frisparksmål fra den posistion.

Een hurtig spiller bliver altid tilbage. Nogle gange to spillere afhænigt af modstanderen.

Resten af flokken angriber fjerneste stolpe, hvilket af og til bevirker, at Lampard står helt udækket.

Til slut skal det bemærkes, at ganske vist spiller jeg pt. med Chelsea, om man kunne fristes til at sige, at så er alt jo nemt, hvis det ikke lige var fordi, at jeg spiller i World Football League. Her er der meget få nemme kampe! Mere om WFL senere.

God Påske til alle:-)

Gosser
Manager

« Svar #9: 14 Aug 2006, 16:33 »

Den hurtigste forsvarsspiller bliver tilbage (stay back)
Den bedste skytte (finishing+longshot+composure+decisions) vælges til lurk outside area.
Resten med undtagelse af ham der sparker hjørne skal sættes til stand on far post.
Bemærk at hjørnesparksskytten skal have høj corners, flair og technique og lav creativity.
Husk at vælge at der skal sparkes til "penalty area".

Scorer konstant på det Opstemt

Kerm
Landsholdsspiller

« Svar #10: 14 Aug 2006, 17:02 »

Hmmm, jeg burde virkelig sætte mig ind i de hjørnespark, for i min karrier i FM-versionen tror jeg ikke jeg har scoret et mål på hjørne?

Kerm

Brøndby - Stærk i medgang - Loyal i modgang
Trøjen og Faxe forpligter
Helvede i Nord
"Brøndby er ikke et spørgsmål om liv eller død - Det er langt vigtigtere!"
Citat, Kim Pedersen aka Kerm fredag nat på diskotek Body Molly.

ZhotLog
Gæst

« Svar #11: 14 Aug 2006, 17:11 »

Shockeret

ZhotLog
Gæst

« Svar #12: 14 Aug 2006, 17:18 »

Hmmm, i ligaen har jeg efter 16 kampe scoret 5 mål ved Hjørnespark. Jeg har en Centerforsvar på top - 10 topscorerliste Opstemt

EDIT: Sjovt nok har John Terry ikke scoret et eneste i ligaen  Huh Måske jeg skulle prøve at bytte rundt på deres Positioner på Hjørne... Hmmm  Rullende Øjne
« Seneste Redigering: 14 Aug 2006, 17:19 af ZhotLog » Logged

r0tlisbrgr
Ynglingespiller

« Svar #13: 15 Aug 2006, 09:38 »

ja der er vist ikke meget andet at sige end at jeg ændrede mine indstillinger som de er her i tråden og scorede på hjørnespark i min næste kamp =)

-r0tlisbrgr                                                                                                                                                                     stål er for evigt

cube
Manager

« Svar #14: 15 Aug 2006, 10:57 »

Har ændret det til din formation Gosser, men jeg scorer alligevel ikke på det. Den enlige spiller bliver altid dækket op og bolden bliver som oftest sendt væk.

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010