home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:02:46 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 18:18:52 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 913 Gæster Online.

Indlæg: 1132898 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Formatering af styresystem
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Formatering af styresystem  (Læst 3164 gange)
smoothly
Gæst
 
Formatering af styresystem
« : 13 Jul 2008, 23:17 »

Pænt godaften derude bag skærmene!

Jeg er efterhånden ved at være pænt træt af min bærbare computers hastighed, som er dalet utallige procenter siden jeg købte den.
Jeg har nu tænkt på at formatere den, dvs. slette alt der er på computerens harddisk, for så at starte helt forfra. Men så står jeg jo lidt i et problem; jeg købte computeren i en internetbutik, og da jeg fik den, da var Windows Vista allerede installeret. Min spørgsmål til Jer går så på, om man på nogen måde kan installere vista forfra, uden at man behøves at ty til ulovligheder? For i princippet har jeg jo betalt for mit styresystem, og har ret til at slette og geninstallere dette så mange gange jeg måtte have lyst til, bare det er på den samme computer - eller er jeg helt væk her?

Håber på lidt hjælp, på forhånd tak :-)!
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Formatering af styresystem
« Svar #1: 14 Jul 2008, 00:15 »

Du er i din FULDE ret til at installere systemet alle de gange du vil så længe du har købt og betalt for det, ellers blir det betragtet som ulovligt.. anyway... har du en CD med styresystemet på for så er det bare at smække den i og så boote fra cd'en.. så kommer du ind i BIOS'en(mener jeg) hvor du så kan slette dit nuværende styresystem og så re-installere Vista forfra Wink
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

smoothly
Gæst
 
Sv: Formatering af styresystem
« Svar #2: 14 Jul 2008, 00:34 »

Okay, det lyder super.

Problemet ligger bare lidt i, at jeg ikke fik nogen CD med da jeg åbnede computer-kassen. Men har læst et sted at man kan boote op og så et sted i starten af "bootningen", der skal man trykke F11, kan det nu også passe Smiley?
Logged

andersfa123
Gæst
 
Sv: Formatering af styresystem
« Svar #3: 14 Jul 2008, 00:36 »

Jeg har samme problem.
Jeg vil også rigtig gerne have formateret min fantastiske bærbar:)
Men jeg fik heller ingen CD med installation af styresystemet med. Desværre!

EDIT: Men på en eller anden måde burde man jo kunne gøre det uden CD, ellers SKAL der følge en med
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Formatering af styresystem
« Svar #4: 14 Jul 2008, 00:42 »

Hmm.. hvis man ingen cd har fået med så kan jeg sgu ikk lige hjælpe der.. troede at når man købte en ny com så fulgte der cd'er med i det tilfælde som i netop begge sidder med : at formatere, UDEN CD.. Shockeret .. det synes jeg sgu er for dårligt.. ticked off
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

andersfa123
Gæst
 
Sv: Formatering af styresystem
« Svar #5: 14 Jul 2008, 00:53 »

Tror jeg vil ringe til HP imorgen!
Logged

smoothly
Gæst
 
Sv: Formatering af styresystem
« Svar #6: 14 Jul 2008, 01:22 »

Amen helt seriøst .. jeg nægter simpelthen at tro på, at de har lavet sådan, at man er nødt til at ty til ulovligheder, for at få formateret sin dyrt betalte computer - amatører Smiley
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Formatering af styresystem
« Svar #7: 14 Jul 2008, 03:01 »

Amen helt seriøst .. jeg nægter simpelthen at tro på, at de har lavet sådan, at man er nødt til at ty til ulovligheder, for at få formateret sin dyrt betalte computer - amatører Smiley

Det må da være dem der har solgt dig din computer du skal klage over  Wink
Logged


smoothly
Gæst
 
Sv: Formatering af styresystem
« Svar #8: 14 Jul 2008, 03:05 »

Har skrevet en mail til dem nu - så må vi se, hvad de siger til det .. hvis de altså kan tage sig sammen sådan en mandag morgen, som det jo sjovt nok er imorgen, kom frisk!

(overtræt, anyone?!)
Logged

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: Formatering af styresystem
« Svar #9: 14 Jul 2008, 03:37 »

Jeg synes du skulle sende en STOR klage til dem du har købt pc'en ved.
Det er da fuldstændig uacceptabelt at du ikke har fået sådan en CD med!

Logged

smoothly
Gæst
 
Sv: Formatering af styresystem
« Svar #10: 14 Jul 2008, 04:26 »

Tjoh, det er da en mulighed ja - jeg har i hvert fald skrevet en stille & rolig mail til dem, og så må jeg jo udfra deres respons se om jeg vil agere yderligere, we'll see Smiley
formateres skal den her computer i hvert fald, no doubt about that! Det tager jo like 20 sek efter jeg har trykket fortsæt, før den rent faktisk fortsætter, super sadface <:\[[{
Logged

andersfa123
Gæst
 
Sv: Formatering af styresystem
« Svar #11: 14 Jul 2008, 08:56 »

Så fik jeg ringet til HP og nu har jeg en hjælp til dig!
Gå ind i "Recovery Manager" hvis du har den, også tag den derfra Smiley
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Formatering af styresystem
« Svar #12: 14 Jul 2008, 11:29 »

Ja en bærbar computer kan du geninstallere ved hjælp af recovery Manager, så man ikke kan bruge sin vista installation på andre computere.
Skal du have gjort computeren meget hurtigere, så kan det dog anbefales og smæke XP på den, da Vista kræver dobbelt så meget som XP.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Formatering af styresystem
« Svar #13: 14 Jul 2008, 12:09 »

Jeg har samme problem.
Jeg vil også rigtig gerne have formateret min fantastiske bærbar:)
Men jeg fik heller ingen CD med installation af styresystemet med. Desværre!

EDIT: Men på en eller anden måde burde man jo kunne gøre det uden CD, ellers SKAL der følge en med

Det er ret normalt at man i store kæder som eksempelvis Fona m.v. IKKE vedlægger en Windows CD eller driverne. Da jeg købte min bærbare, løb jeg HP på dørene i 2 måneder for at få en windows-CD, der passede til det, der var installeret på min computer fra start. Til sidst opgav jeg. Begrundelsen for de manglende CD'ere er "folk smider dem alligevel ud" - verdens dårligste undskyldning, hvis I spørger mig.
Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Formatering af styresystem
« Svar #14: 29 Dec 2008, 18:37 »

Jeg er elendig til alt det her med computere..
Men nu har jeg tænkt mig at tiden til en formatering måtte være, men hvordan hulen gør man det?
Jeg har sådan en Windows Vista OEM Recovery DVD-ROM cd, som vel skal bruges til det? eller hvad?
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010