home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 11:31:04 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23580
  0 Brugere, 604 Gæster Online.

Nyeste Bruger: susankeaton
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Ingen tilfældigheder i FM2008
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Ingen tilfældigheder i FM2008  (Læst 882 gange)
TheDuck
Reserveholdsspiller

Ingen tilfældigheder i FM2008
« : 13 Jul 2008, 02:11 »

Jeg har nu spillet med de samme to taktikker i tre forskellige klubber. Den ene er en 4-2-3-1 og den anden er en 4-4-1-1 som jeg mest bruger på udebane eller mod stærke hold.

I alle tilfælde er der situationer som hele tiden går igen. De kan vel tildels skyldes taktikken, men ikke udelukkende.

Den hyppigste situation er kampe jeg dominerer 100% Jeg kommer foran og kan ikke score mere. På et eller andet tidspunkt scorer modstanderholdet i en situation, hvor de pludselig kan lave 17 vellykkede afleveringer i træk eller hvor de vinder bolden igen og igen efter klumpspil og tilsidst scorer. Det lyder paranoidt, men det ser ud somom spilmotoren bestemmer sig for, at de med djævlens vold og magt SKAL score et mål. Og jeg taber to sure point.

Det kan jo ske en gang imellem, men når det med tre forskellige klubber i tre forskellige ligaer sker igen og igen, så vil jeg ikke længere kalde det tilfældigheder...

Det kan godt være jeg tuder, men det virker ikke somom spilmotoren reagerer ens, når det ene hold er "human". Er der nogen der ved, om spilmotoren rent faktisk reagerer anderledes eller om jeg bare er en paranoid taber???

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

FCK88
Manager

Sv: Ingen tilfældigheder i FM2008
« Svar #1: 13 Jul 2008, 02:14 »

Jeg har nu spillet med de samme to taktikker i tre forskellige klubber. Den ene er en 4-2-3-1 og den anden er en 4-4-1-1 som jeg mest bruger på udebane eller mod stærke hold.

I alle tilfælde er der situationer som hele tiden går igen. De kan vel tildels skyldes taktikken, men ikke udelukkende.

Den hyppigste situation er kampe jeg dominerer 100% Jeg kommer foran og kan ikke score mere. På et eller andet tidspunkt scorer modstanderholdet i en situation, hvor de pludselig kan lave 17 vellykkede afleveringer i træk eller hvor de vinder bolden igen og igen efter klumpspil og tilsidst scorer. Det lyder paranoidt, men det ser ud somom spilmotoren bestemmer sig for, at de med djævlens vold og magt SKAL score et mål. Og jeg taber to sure point.

Det kan jo ske en gang imellem, men når det med tre forskellige klubber i tre forskellige ligaer sker igen og igen, så vil jeg ikke længere kalde det tilfældigheder...

Det kan godt være jeg tuder, men det virker ikke somom spilmotoren reagerer ens, når det ene hold er "human". Er der nogen der ved, om spilmotoren rent faktisk reagerer anderledes eller om jeg bare er en paranoid taberHuh

Sådan som du beskriver situationen så tror jeg at du tilhører sidste kategori.. Ikke for at sige noget nedværdigende om dig(selvom det måske lyder sådan)..  Men i mit nuværende spil skifter jeg mellem 2 taktikker.. 4-4-2 flad, offensiv.. og 4-4-2 flad, defensiv.. jeg vinder et par kampe og taber et par kampe.. så spilmotoren i mit spil bestemmer helt selv udfaldet.. Wink

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.

Say what?! Shockeret Djævel

TheDuck
Reserveholdsspiller

« Svar #2: 13 Jul 2008, 02:30 »

Tak drenge. Den blev mit selvværd glad for Wink

Måske der bare skulle lidt tuderi til, for nu vandt jeg endelig en udekamp 3-2, men det blev sgu lidt for spændende til sidst...

fc-hansen
Manager

« Svar #3: 13 Jul 2008, 03:01 »

Tak drenge. Den blev mit selvværd glad for Wink

Måske der bare skulle lidt tuderi til, for nu vandt jeg endelig en udekamp 3-2, men det blev sgu lidt for spændende til sidst...
Var sku så lidt mate Smiley

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Yessir
Manager

« Svar #4: 13 Jul 2008, 05:09 »

Det lyder lidt som om du ikke ændrer på din taktik i løbet af kampen?
I så fald, er det højst sandsynligt grunden....

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #5: 13 Jul 2008, 06:42 »

Jeg må give Yessir ret - På trods af at du bruger to forskellige taktikker, så lyder det ikke som om at du tweaker den på nogen måde. Ændrer du indstillingerne før hver kamp, alt efter modstanderne, og tilpasser du den efterhånden som kampen skrider frem og ændrer sig?

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Yessir
Manager

« Svar #6: 13 Jul 2008, 15:58 »

http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=14909.0

Jeg ville egentlig have linket til den her udemærket guide imorges, men det glemte jeg helt i farten.
Meld tilbage om du stadig problemer, efter at have prøvet den af et halvt års tid  Wink

TheDuck
Reserveholdsspiller

« Svar #7: 14 Jul 2008, 00:18 »

Jeg tweaker en lille smule ved time wasting og ved at skifte spillertyper. F.eks. ved at udskifte en back, der er offensivt stærk med en der er defensivt stærk.

Generelt har jeg egentlig ikke problemer med taktikken. Jeg får oftest rigeligt med chancer og spillet flyder godt. Jeg ser mere problemet som mentalt hos spillerne ved at de f.eks. selv giver modstanderen deres ene chance ved en "Jesper Olsen" eller lige pludselig "glemmer" at dække op.

Som udgangspunkt vinder jeg næøsten altid, hvis jeg kommer foran 2-0. Ved 1-0 går jeg enten i stå og måske lader modstanderen få et point på en dum chance eller også vinder jeg 5-0. Jeg kan derfor ikke rigtig se ataktikkens indflydelse på, at spillerne ikke kan koncentrere sig.

Omkring at spille defensivt har jeg egentlig dårlige erfaringer. Jeg synes modstanderen får for meget spil og dermed oftest den ene eller too store chancer, som gør at jeg mister point. Spiller jeg offensivt mister jeg en gang imellem point på en kontrascoring, men jeg synes egentlig, at det virker bedre.

Marlyk
Lilleputspiller
*

« Svar #8: 15 Jul 2008, 19:34 »

Ingen tilfældigheder? Lol FM er ALT for tilfældigt hvis du spørger mig.

Et simpelt bevis er hvis du prøver at spille med to hold. Lad dem møde hinanden. Gem inden kampen. Spil kampen, se resultat og load igen. Og så spil igen med helt samme spillere og opstillinger. Hvis det ikke var tilfældigt ville der ske præcis det samme i hver kamp. Men den ene kamp kan ende 4-0 hvor den næste så ender 1-3 feks.

Kan slet ikke forstå hvordan du kan sige at der ingen tilfældigheder i FM. Det er efter min mening det mest tilfældige spil ever made.

TheDuck
Reserveholdsspiller

« Svar #9: 16 Jul 2008, 08:55 »

funny Tjah, overskriften kunne måske godt være lidt misvisende, når du ikke ser den i sammenhæng med resten af indlægget  Wink

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010