home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
21 Maj 2025, 22:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 594 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Rivalopgør
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Rivalopgør  (Læst 1958 gange)
Rossonero
Gæst

Rivalopgør
« : 28 Jun 2008, 16:28 »

Vi er alle forskellige, og derfor foretrækker vi naturligvis også forskellige ting - og i stor grad i fodbold. Her skal vi tale om rivalopgør, I bedst kan lide, og så ville det selvfølgelig være passende at begrunde hvorfor.

Jeg har to rivalopgør, som jeg har svært ved at skille fra hinanden, hvorfor de begge vil blive nævnt. Først og fremmest er det naturligvis Inter - Milan. Ikke ofte at det ender i de helt store cifre, men atmosfæren og intensiviteten er på det højeste niveau. Dernæst står Real Madrid - Barcelona for skud. Man ved simpelthen ikke hvad man skal forvente. Det er så uforudsigeligt, hvilket gør disse opgør tiltrækkende. Der er mange andre, men de to står højst på himmelen.

Lad mig høre, hvad I foretrækker!

Tuxtla
Landsholdsspiller

Sv: Rivalopgør
« Svar #1: 28 Jun 2008, 16:33 »

Jeg kan bedst lide at se Manchester United - Liverpool rivalopgørene. Kampene ender næsten altid med +2 mål - og desuden spiller begge hold flot fodbold. Der er altid spænding i kampen og det er gode spillere mod gode spillere.
Efter dem er der selvfølgelig også FH - Valur, to hold i nok ikke kender Wink De er nemlig fra Island. Nu på det sidste har de to hold været de klart bedste i Island. Og de er faktisk de eneste hold i Island, som kan finde ud af at sparke til en bold. Men godt nok er stadionene ikke så store - faktisk rummer de kun 2500 mennesker begge veje. Men det kan nogengange være sjove kampe.
« Seneste Redigering: 28 Jun 2008, 16:43 af FMManutd » Logged

BenMusalho
Gæst

« Svar #2: 28 Jun 2008, 16:39 »

Det er da klart Brøndby - FCK. Det er vel fordi det eneste hold jeg rigtig følger med, og er fan er er Brøndby. Der er ALTID spænding i kampene. Og på trods af at vi har været i en dyb krise de seneste 2 år, er det alligevel nogle tætte kampe.  F.eks. den seneste i Sas-ligaen, hvor vi mod al forventning vandt 2-1. Og i forrige kamp, vandt FCK vidst nok. De holder altid niveauet. Og så er det som alle andre derbies, mere end bare en fodboldkamp - det handler om at have håneretten, og kunne hovere over for modstanderne. Elsker det.

Grønthandleren
Gæst

« Svar #3: 28 Jun 2008, 16:41 »

Arsenal - Man. United eller Arsenal - Spurs.
Klart de sjoveste opgør at se. Der er en bestemt stemning omkring de opgør som jeg(nok fordi at det er dem der interresere mig mest da jeg er Arsenalfan) ikke kan finde andre steder. Jeg elsker at se engelsk fodbold og jeg elsker specielt de to rivalopgør/derbys. Måske, men det er ikke sikkert, skal jeg over og se Arsenal - Man. United i November engang. Hvis det bliver til noget vil det virkelig blive vildt!

ManUtd83
Manager

« Svar #4: 28 Jun 2008, 17:08 »

Jeg kan bedst lide at se Manchester United - Liverpool rivalopgørene. Kampene ender næsten altid med +2 mål

2 ud af de sidste 4 opgør er endt 1-0 - naturligvis til United.

og desuden spiller begge hold flot fodbold.

Aaahhhh det kan jo diskuteres, men Liverpool har ikke spillet flot fodbold hele sæsonen.

Men der er da en helt bestemt stemning omkring de opgør, og en slags had imellem de to klubber der gør det ekstra spændende. Dog er opgørende uden spænding i denne tid - United har vundet de sidste 5 ligaopgør hvori Liverpool ikke har scoret.

United-styrer
Gæst

« Svar #5: 28 Jun 2008, 17:13 »

For mig er det selvfølgelig Manchester United - Liverpool.

Klubberne er hinandens værste rivaler, og hadet, ikke blot mellem fansene, men mellem indbyggerne i de to byer generelt, trækker sine tråde helt tilbage til industritiderne, hvor klubberne ligeledes var rivaler, og hver især har fansene en generaliserende opfattelse af fjenderne. Liverpool-indbyggere som værende tyvagtige proletarer og Manchester-ditto som.. ja, er det mangel på kulturel dannelse eller noget i den stil?

Det er Englands største opgør, hadet er enormt, stemningen er elektrisk og klubberne de to ubestridt største i England. Og så plejer United at vinde.

-LFC-
Manager

« Svar #6: 09 Aug 2008, 17:16 »

Vi skal have denne tråd op igen! Genialt emne!

For mig er det uden tvivl Liverpool - United! De fleste grunde er allerede blevet nævnt hvorfor jeg ikke gider repetere! Jeg skal måske endda ind og se det den 13. september på Anfield, hvor United naturligvis får så mange slag, at de ikke kan gå hjem bagefter! ...Eller det håber jeg, men jeg tør ikke tro på det medmindre Liverpool vinder alle kampe op til med minimum 4-0...eller noget jeg håber bare Liverpool vinder igen! Peace

Liverpool - Everton har jeg self. også en kærlighed for. Lokalderbys er altid fulde af intensitet, spænding, had, nerve og sommetider også masser af mål og angrebsivrigt spil. Peace

Grønthandleren
Gæst

« Svar #7: 09 Aug 2008, 17:24 »

Jeg tror du skal være heldig for at kunne få billetterne herhjemme til Liverpool - United. Ellers skal du satse på at købe dem i løssalg derovre, hvilket der kan gå hen og blive dyrt Tunge

mortenbrenoe
Landsholdsspiller

« Svar #8: 09 Aug 2008, 17:56 »

Liverpool - Man Utd... Så blir det ikke større.!

I år må Liverpool simpelthen give dem smæk!

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

-LFC-
Manager

« Svar #9: 09 Aug 2008, 18:12 »

Jeg tror du skal være heldig for at kunne få billetterne herhjemme til Liverpool - United. Ellers skal du satse på at købe dem i løssalg derovre, hvilket der kan gå hen og blive dyrt Tunge
De sættes til salg på Liverpools officielle hjemmeside 18 dage før. Tunge

Grønthandleren
Gæst

« Svar #10: 09 Aug 2008, 18:19 »

Okay. Så vær' hurtig ude. For de bliver sgu nok revet væk. Har du tænkt på flyturen og hotel?

SirToby
Manager

« Svar #11: 10 Aug 2008, 13:33 »

Jeg tror bedst, at jeg kan lide Manchester United - Arsenal. Jeg nyder det mest, når vi har slået Arsenal - og tænk; jeg, min bror og far havde billetter til kampen den 12. april sidste år, som United vandt med 2-1.

Kampene imod Liverpool ligger nummer to. Jeg kan simpelthen blive så tændt til de kampe, hvorfor det specielt var lækkert, at Mascherano sidste år fik en fortjent udvisning. Det gjorde godt.

Niels
Reserveholdsspiller

« Svar #12: 11 Aug 2008, 11:07 »

I mine unge dage var der en næsten magisk sitren og store forventninger, når OB sku' møde B1909. Det var de fine mod arbejderne, det var Odense C og Hunderup-kvarteret mod skibhusene og slagteriarbejderne, Albani-folket, typograferne mv. - og det var især et opgør, der ku' flytte håneretten. For alle i min barndoms Odense holdt enten med OB eller med 9'erne (faktisk holdt flest med 9'erne - en uvidenskabelig, men ikke desto mindre sand påstand), ganske, ganske få holdt med B1913, og det var så synd, at vi ikke engang gad drille dem - men ellers kørte der megen hån og ondsindet dril mellem OB'erne og 9'erne - de stribede og de røde (med Expo, et slagteri, på trøjen!).
Kampdagen var eventyrlig og pakket ind i flag og halstørklæder og antydninger af slagsange - i den sene kridttid, hvor min barndom var, var der endnu ikke egentlige tifosi eller fanforarbejde - og man var bare pisse spændt på, om man nu sku' gå et halvt år mere og høre på fede Frode, klamme Kasper, jammerlige Julius og de andre tabere/9'ere, eller om man selv kom ovenpå. Som præstesøn kunne jeg i øvrigt ikke være andet end OB'er. Vi havde klaver i hjemmet, for pokker ...
Efter kampen var det enten en dans på roser eller torne - uafgjort var sådan en fesen størrelse, ingen rigtig kunne bruge til noget og blev faktisk betragtet a la et nederlag - og begyndelsen på opbygningen til det næste lokalopgør. Ak, ja, jeg bør vel nævne, at der dengang kom langt flere til den slags opgør på Odense Stadion end selve stadionkapaciteten er til i dag. Og som forsvar for de stakkels 13'ere skal det vel osse nævnes, B1913 og B1909 vist nok deler stadionrekorden - men det var før, OB kom til og åd det meste af Fyn og blot lod smulerne ligge til en eller anden sammenrendsklub, der vist nok hedder FC Fyn - og det er en helt anden historie ...

jallerpapie
Ynglingespiller

« Svar #13: 11 Aug 2008, 11:16 »

MAN.U -LFC det er det største... men også chelsea mod manchester united er stort... men til gengæld er LFC -MUFC det ældste og der er mere ære i det opgør... men í DK er det FCK - BIF

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010