home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23580
  0 Brugere, 583 Gæster Online.

Nyeste Bruger: susankeaton
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Problemer med taktik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Problemer med taktik  (Læst 598 gange)
TheDuck
Reserveholdsspiller

Problemer med taktik
« : 24 Jun 2008, 12:44 »

Efter lang tid med 4-4-2 er jeg vendt tilbage til 4-2-3-1, som jeg tildligere har brugt meget.

Jeg har valgt Watford i The Championship og jeg har lavet en taktik, hvor min AML og AMR skal søge ind i feltet og støtte den enlige ST. Min AMC får stor kreativ frihed, jeg bruger Rene Mihelic.

Efter 12 kampe i ligaen er status som følger:

- 6 kampe hjemme, 6 sejre
- 6 kampe ude, 2 uafgjorte og 4 nederlag

Eller kort sagt, jeg spiller hold fra begge ender af tabellen ud af banen på Vicarage Road, mens jeg er ligeså tandløs på udebane.

Jeg har altid brugt den samme taktik uanset bane og modstander og har aldrig oplevet noget kompleks hverken ude eller hjemme. Jeg får generelt lidt flere point hjemme, men der er ikke stor forskel. Hvad sker der lige for min taktik?

Har I nogen forslag til hvordan jeg kan variere den, så jeg kan vinde på udebane?

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

ManUtd83
Manager

Sv: Problemer med taktik
« Svar #1: 24 Jun 2008, 12:55 »

Det er klart at pointene bliver færre på udebane, men dette tilfælde er lidt mere markant end normalt.

Det jeg plejer at gøre er at spille lidt mindre offensivt end på hjemmebane. Dvs. at sætte Forsvarslinjen 3-4 takker ned, knap så mange løb frem fra backs, et hak i Kontraangreb og lidt mindre skærme af på backs og centrale midtbanespillere.

Snons
Reserveholdsspiller

« Svar #2: 24 Jun 2008, 13:00 »

Det er klart at pointene bliver færre på udebane, men dette tilfælde er lidt mere markant end normalt.

Det jeg plejer at gøre er at spille lidt mindre offensivt end på hjemmebane. Dvs. at sætte Forsvarslinjen 3-4 takker ned, knap så mange løb frem fra backs, et hak i Kontraangreb og lidt mindre skærme af på backs og centrale midtbanespillere.

Det, vil jeg sige, er et tip man kan bruge. Jeg gør tit nogenlunde det samme - mindre offensivt spil. Det fører som regel til, at jeg ofte holder nullet (eller at de får en enkel kasse), og så er det bare op til min offensiv at sikre et point eller tre.
Ja. Det er jo så ikke altid det virker, men det er da et forsøg værd? Man kan ikke vinde en eneste liga, hvis man aldrig kan få 3 point hjem fra udebane.
« Seneste Redigering: 24 Jun 2008, 13:01 af Snons » Logged

Real Madrid <3

TheDuck
Reserveholdsspiller

« Svar #3: 24 Jun 2008, 13:09 »

Hmm... Tak for rådet... Jeg må prøve mig lidt frem. Umiddelbart har jeg ellers et top 4 mandskab, så jeg synes det er lidt fedtet at stille defensivt op på udebane. Jeg spiller i øvrigt altid kontra.

Jeg synes generelt mit problem på udebane har været marginaler. Dvs. jeg får underkendt mål, brænder straffespark osv. mens jeg på hjemmebane får mål, der måske var offside, og de andre får tynde udvisninger.

Måske de engelske dommere bare er lidt mere hjemmebanedommere??? Wink

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

theaabfan
Ynglingespiller

« Svar #4: 24 Jun 2008, 20:21 »

Jeg skriver bare her istedet for at starte et nyt emne.. nogen der har en taktik til optimal udnyttelse af hurtige angribere?
Foreslår som udgangspunkt en 4-4-2, men med hvilke indstillinger? Eller andre ideer?

Zulue
Manager

« Svar #5: 24 Jun 2008, 20:29 »

Prøv at spil dine indstillinger med høj mentalitet, "ofte" i ryk fremad, "blandet" i dybe stikninger (og muligvis indlæg).
Ved ikke om det virker, men prøv lidt ud fra det. Wink

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010