home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  1 Bruger, 1802 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  #4 Juli: Den Gule Fare
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: #4 Juli: Den Gule Fare  (Læst 2328 gange)
Bilic
Gæst

#4 Juli: Den Gule Fare
« : 14 Jun 2008, 14:38 »

INTRODUKTION
Flere vil nok sige "det navn kender jeg ikke fra siden", men ny det er jeg ikke. Man har bare besluttet sig for at lave en ny bruger, da navnet havde brug for en opfriskning. Så 2770-realfan er nu synonym på Bilić.

Jeg har i små to uger langsomt mistet lysten til vores famøse hobby "manager" og har derfor holdt pause fra det mens EM har kørt på. Dog har jeg stadig tænkt over hvornår tiden er rette igen for at begynde et nyt spil og med hvem? Det spørgsmål kogte jeg suppe på imens italienerne blev bortdømt og hollænderne massakrerede de arrogante franskmænd. Svaret var fundet og valget faldet på Danmarks niende største by, Horsens.

De sidste par blogs jeg har lavet er blevet nogle korte nogen og derfor skal der selvfølgelig noget til for at skabe noget lyst til at læse denne. Ikke det stod mindre gør jeg forsøget igen og håber folk vil hoppe på læse-vognen jo længere jeg kommer i processen. Formen på bloggen er ikke besluttet og det kan både forløbe som jeg og tredjepersons fortæller. Grafikken vil blive holdt på et roligt niveau, da det ofte er det der tager for meget tid at kreere. Updates vil komme dagligt og mere end en om dagen er også mulig.
Næste update kommer snart og så følger jeg idéen om at ligge min bruttotrup for sæsonen op om lidt, denne trup vil naturligvis blive ændret efter hvert indkøb og salg.

Ambitionerne begynder nu!
« Seneste Redigering: 15 Jun 2008, 17:07 af Bilic » Logged

Bilic
Gæst

Sv: #1 Truppen: Den Gule Fare
« Svar #1: 14 Jun 2008, 16:20 »

Som skrevet vil dette afsnit af bloggen blive opdateret. Det vil ske efter hvert transfervindue, hvor transfercentret vil stå i bunden. Et pokalskab skal nok blive skabt det øjeblik alle medajlerne vælter ind til Horsens.

Opdateret 31. juli 07

MÅLMÆND
1. Søren Jochumsen (vc)
21. Lasse Sørensen
29. Thomas Seidelin

FORSVARET
2. Per Gade
3. Andreas "Ante" Tobiasson
4. Mads Rieper (c)
5. Steffen Algreen
18. Joseph Elanga
22. Kenneth E. Petersen
23. Steffen Lauser
27. Anders Nøhr
30. Moses Reed

MIDTBANEN
7. Magne Sturød
8. Henrik Hansen
10. Allan Søgaard
11. Niels Lodberg
13. Thomas Kortegaard
14. Søren Friis
15. Kasper Klausen
20. Janus Drachmann
25. Yasin Avci
31. Mads Albæk
32. Mikkel Simonsen

ANGREBET
9. Gilberto
12. Rawez Lawan
19. Nick Christensen
28. Ibrahim Babatunde

TRANSFERCENTRET
INDKØB
9. juli 2007: Andreas Tobiasson fra GAIS - 550.000 kr.
16. juli 2007: Mikkel Simonsen fra Silkeborg - 10.000 kr.
17. juli 2007: Moses Reed fra Örebro - Fri transfer
18. juli 2007: Thomas Seidelin fra Lyngby - 550.000 kr. plus 10 %
19. juli 2007: Mads Albæk fra FC Midtjylland - 200.000 kr. plus 25 %
SALG
8. juli 2007: Flemming Lund fritstilles
16. juli 2007: Bekim Demiraj fritstilles
« Seneste Redigering: 15 Jun 2008, 17:14 af Bilic » Logged

Bilic
Gæst

Sv: #2 Ny træner: Den Gule Fare
« Svar #2: 15 Jun 2008, 01:33 »

Nielsen sagt op, ny træner ankommet!
1. juli 2007 AC Horsens Nyheder/pressemøde

Det kom som et chok for folk i omegnen af Horsens. Manden som havde ført deres elskede hold fra et middelmådigt hold, til nu at være et SAS-liga mandskab. Men en realitet var det, Kent Nielsen var fortid i AC Horsens. Han havde fundet tiden rette til at forlade Horsens Idrætspark, da han følte at hans ambitioner ikke længere rakte mål med Horsens. Kent søgte mod større højder end hvad Horsens kunne bringe.

Reaktionen fra bestyrelsen efter den melding var naturligvis skuffelse: ”Vi har været utrolig glade for det Kent har udrettet i sin tid her, men vi må acceptere hans beslutning og ønsker ham al mulig held og lykke i fremtiden” sagde bestyrelsesformand Ole Rasmussen. Jagten på afløseren for Kent Nielsen kan hurtigt afblæses, han er fundet. ”Vi sagde til os selv efter opsigelsen, at en ny træner skulle findes hurtigt, så han kunne være klar inden opstarten til SAS-ligaen går i gang. Det har løfte opfylder vi og jeg må sige at vi har store forhåbninger med denne nye mand som styrmand for Horsens”.

”Vores nye træner kom med en plan vi bare ikke kunne sige nej til. En plan som var nøje forberedt, en fem års plan var det som han fremviste for os. Planen viste engagement, ambitioner og ikke mindst lysten til at føre Horsens mod toppen af dansk fodbold i første omgang. Vi har derfor valgt at ansætte den 34 årige Michael Sahl, på en foreløbig to års aftale. Men mons tro ikke at samarbejdet nok skal løbe i længere tid, det er i hvert fald målet fra vores side af”.

Vi fangede træner Sahl til en kort kommentar efter pressemødet. ”Jeg er utrolig stolt over at jeg skal stå i spidsen for Horsens som det første i min træner-karriere og selvom medierne allerede har dømt os til nedrykning med en seedning som nr. chok, så er jeg med den overbevisning at vi nok skal klare os helt fint i denne sæson”. Hvad får dig til at tro det? "Gode spillere kan ikke skabe succes alene, der skal også en stærkt kollektiv til og det er en ting der bliver lagt stor vægt på i min måde at træne på".

FEMÅRS PLANEN

07/08: SAS-liga - Top 8 Pokal - Kvartfinale

08/09: SAS-liga - Top 6 Pokal - Kvartfinale

09/10: SAS-liga - Top 4 Pokal - Semifinale

10/11: SAS-liga - Top 3 Pokal - Semifinale

11/12: SAS-liga - Vinder Pokal - Finale

Kravene er minimums, så springer man grænserne gør det ikke noget. En sejr i Landspokalen er også et krav det er dog ikke noget tidspunkt for det mål, andet end at det skal falde inden for de fem år.

Klaus Fejer
Gæst

Sv: #2 Ny Træner: Den Gule Fare
« Svar #3: 15 Jun 2008, 02:00 »

Super start! Opstemt

JimmyGP
Manager

« Svar #4: 15 Jun 2008, 10:48 »

Det er bestemt en yderst spændende start.. KIU..

- Veni, vidi, vici -

Bilic
Gæst

« Svar #5: 15 Jun 2008, 11:16 »

Super start! Opstemt

Det er bestemt en yderst spændende start.. KIU..

Jeg takker, ligger i øjeblikket og pusler med de næste par updates som burde komme snart.

-Benja-
Gæst

« Svar #6: 15 Jun 2008, 11:25 »

Rigtig god start Bilic, flot opsætning og indholdet er super. Spændende med den der femårs plan Thumbs Up

Bave
Gæst

« Svar #7: 15 Jun 2008, 11:28 »

Rigtig god start Thumbs Up

Glæder til at høre mere om Den Gule Fare Thumbs Up

KUTGW

Bilic
Gæst

Sv: #3 Opstart: Den Gule Fare
« Svar #8: 15 Jun 2008, 14:05 »

God opstart lig succes i ligaen?
15. juli 2007 AC Horsens Overblik

Venskabskampene:
2.7.07: B 93 - AC Horsens 0-6
6.7.07: FC Fyn - AC Horsens 1-3
10.7.07: LFA - AC Horsens 1-3
13.7.07: Slagelse - AC Horsens 3-3
Super Cuppen
15.7.07: OB - FCK 1-2

Det var blevet den første dag hvor jeg skulle træde ud af Kent Nielsen fodspor. Snakken fandtes i krogene om nu også jeg var klar på at løfte den opgave jeg havde sat mig for. Men hverken jeg eller folkene omkring mig var i tvivl, det skulle nok lykkes. Jeg mødtes med Flemming Povlsen, den mand der er udset til at blive min højre hånd de næste mange år. Vi fik snakket om hvad der skulle gøres for at fremme Horsens status i Danmark. Han kom med sine input, men i sidste ende er det selvfølgelig mig der træffer den endelige beslutning.

En af de vigtigste ting for mig for at vi kan få succes, er at der skal samles en ordentlig stab omkring mig, for som man siger "uden vand og drikke, duer helten ikke". Det første projekt blev for os var at få hentet nogle fuldt ud kvalificeret folk til Horsens, på de positioner hvor der var mangler, store mangler endda. For målmandstrænere og talentspejdere, var en by i Rusland for Horsens.. de var faktisk ikke til stede.

Det var en ting der skulle rådes bod på. En anden ting var et ordentlig scouting-system.
Desværre hænger det sammen med det første. Uden en talentspejder kunne man ikke gå i gang med at se sig om efter nye spillere. En dag gik der. Første problem var løst. Målmandstræneren var på plads, pressen var imponerede. Jeg havde formået at hive den første mand der vandt titlen som ”verdens bedste keeper i verden” til Horsens. Jean-Marie Pfaff er navnet og skal hjælpe med at få mine målmænd i verdensklasse.

Dagen var kommet, vi skulle spille vores første kamp. 6-0 blev cifrene i vores favør mod B 93, takket være min offensive trio - Henrik, Gil og Rawez. Dagene fortsatte og vi trænede videre mod super kampform. Endnu en god nyhed var ankommet, talentspejderen er fundet. Povlsen overrakte mig beskeden, at Per Andersen har sagt ja til at være talentspejder i klubben sideløbende med hans job som DK’s u-19 landstræner. Jeg var lettet, nu kunne jeg endelig begynde at kigge mig om efter nye folk.

Flere venskabskampe skulle i mellemtiden spilles. Første kamp mod favoritterne fra 2. Division vest FC Fyn blev ren walkover og inden næste kamp blev første indkøb hevet i land. Göteborg klubben GAIS forlangte 550.000 for deres talentfulde forsvarsspiller Andreas Tobiasson og det var jeg villig til at betale. Et stort talent uden tvivl og er udset til at skulle overtage positionen som midtstopper efter Rieper. ”Ante” var med i truppen til næste kamp mod Alliancen, igen en 3-1 sejr på trods af sløve afslutninger.

Sidste kamp nærmede sig med hastige skridt. Det skulle vise sig at være et velmotiveret Slagelse-mandskab som ydede stor modstand. Derfor fortjent nok at de fik et 3-3 resultat med sig. Panderynkerne begyndte dog at vise sig, da jeg så mit forsvar tillade så meget mod et andenrangsangreb. Små justeringer under kampene og taktikken blev fundet, Flemming og jeg kom frem til dette resultat.

Taktikken

Holdinstrukserne

« Seneste Redigering: 15 Jun 2008, 14:11 af Bilic » Logged

Bilic
Gæst

Sv: #4 Juli: Den Gule Fare
« Svar #9: 15 Jun 2008, 17:07 »

Juli = Stor arbejdsindsats!
31. juli 2007 AC Horsens Overblik

SAS-ligaen:
22.7.07: AC Horsens - Lyngby 1-0
25.7.07: AC Horsens - OB 2-2
29.7.07: FC Nordsjælland - AC Horsens 2-1

Det var dagen derpå efter den fortjente Super cup sejr til FCK. Indkøbene begyndte nu at vælte ind. Mikkel Simonsen blev hentet som det andet ny indkøb fra Sahl. Et stærkt talent som skal agere reserve til Korte og Yasin. Dette skulle være en fortsættende tendens de næste par dage. Moses Reed og Seidelin blev de næste spillere der også blev hevet over til Jylland.

Så til det bedste af det hele. Danmarks største talent nu til Horsens. Mads Albæk som vandt prisen af at være Danmarks førende U-17 spiller til dags dato, er med en stor kontrakt i Horsens øjne taget en tur sydpå for de næste fem år. 200.000 var den latterlige billige pris for ham. Michael Sahl siger dette om ham ”En fantastisk offensiv spiller med en enorm arbejdsradius. Jeg har store tanker om denne knægt, han kan uden tvivl blive en vigtig del af dette hold i fremtiden. Han er i første omgang udtænkt som offensiv midtbane spiller, men kan sagtens blive flyttet op i angrebet i situationer hvor det kræver kasser. En suveræn afslutter som kan få værdifuld erfaring fra vores omdrejningspunkt Henrik Hansen. Som sagt et kæmpe talent”.

Dagen var nu kommet for alle Horsens fans, den første kamp, endda den første hjemmekamp skulle spilles. De andre mandskaber havde allerede været i aktion, men først nu var turen kommet til Horsens. Modstanderen de stod over for var Lyngby. En varm søndag eftermiddag var det, hvor de 22 mand løb ind på banen til lidt skuffende 2654 tilskuere. Claus Bo fløjtede opgøret i gang. En kamp der skulle blive lige, hvor Horsens dog stod for de fleste afslutninger. Første halvleg bød på chancer i begge ender, begge målmænd holdt skansen med vigtige redninger, plus en hjælpende hånd fra stolpen efter et super frispark fra 30 meters afstand af Avci. Forløsningen kom i anden halvleg. I det 66. Minut fik Horsens endelig bugt med Pedersen. En Albæk der ligger en superbold til Gil som står på linje med Bresemann og sparker den fladt ind i det korte hjørne. Jochumsen holdte niveau resten af kampen og en sejr i Sahls første kamp var en realitet.

Tre dage gik der inden OB kom på besøg. Fansene svigtede igen og små 3000 var det eneste der mødte op. Kampen startede godt for Horsens, med en lang aflevering fra ”Ante” til Lawan som sparker den lige ind fra kanten af feltet. Føringen holdt helt til de døende sekunder af første halvleg, hvor Radonjic fik sneget sig ind mellem midtforsvaret i Horsens og sparkede den hårdt og tørt ind. Anden halvleg var kun 3 minutter gammel inden godt sammenspil blev afsluttet med et indlæg til Gil som nemt putter den ind bag Onyszko. OB svarer igen med det samme og Timm finder igen Radonjic på linje med Algreen som guddødeme putter den ind til 2-2. Karakteristikken for kampen var Ulrik Pedersen væmmelige skruede langskud som Jochumsen heldigvis tog hver gang. Takket være god arbejdsmoral holdte de OB fra at score mere.

Sidste kamp på måneden var mod FCN. En svær udekamp, men stadig et af de hold som Horsens skal overhale hvis ambitionerne skal i hus. Avci var blevet skadet i sidste kamp, et stort tab for dødboldene fra Horsens. Det blev en noget anonym offensiv indsats fra Horsens i første halvleg, men heldigvis var FCN ikke skarpe på deres chancer. 8 minutter spillet af anden halvleg, udadskruet hjørnespark fra H. Hansen, Algreen stiger op og header den ind. 1-0 og Horsens-bænken går amok, Sahl dirigerer sine mænd tilbage. FCN gik i offensiven og deres chancer blev væsentlig forstørret i det 72 minut. På bare 4 minutter havde Kortegaard formået at få to gule kort og Sahl er tosset på ham. Det blev for meget for Horsens og stortalentet Nicklas Pedersen får den sparkede ind i to omgange og i slutningen kommer dødsstødet. Mads Thomsen med en klog aflevering i dybden til Storm som vinder på Riepers svaghed, hurtigheden og igen skal der riposter til at score. 2-1 til FCN og ærgrelse var det jeg tænkte.

-Benja-
Gæst

Sv: #4 Juli: Den Gule Fare
« Svar #10: 24 Jun 2008, 14:41 »

Er det ikke tid til en update? Smiley

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010