home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 13:38:05 Broen13 Klubsøgnin... Girondins de Bordeaux
I går kl. 16:41:13 Broen13 Blogs #16 Youth to Gold
I går kl. 16:15:34 simmy1 Blogs Et nyt kapitel på 10’eren
I går kl. 15:24:23 Broen13 Klubsøgnin... SC Braga
21 Nov 2025, 20:20 g00n Blogs Minimalistic 2020
21 Nov 2025, 08:49 Broen13 Klubsøgnin... 1860 München
20 Nov 2025, 15:05 Broen13 Klubsøgnin... River Plate
Antal Registrerede Brugere: 23181
  1 Bruger, 613 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Depression
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Forsvars problemer
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Forsvars problemer  (Læst 8854 gange)
Thore
Manager

Sv: Forsvars problemer
« Svar #30: 15 Jun 2008, 11:06 »

Stortset altid, fungerer rigtig godt for mig. Smiley

Også hvis du spiller med mindre gode hold?
Syntes nemlig ikke det fungere super godt med OB, men det er måske bare Esben Hansens skyld, syntes han laver ret mange fejlafleveringer. Tror jeg vil teste César Santin som offensiv spilfordeler.

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

ManUtd83
Manager

« Svar #31: 15 Jun 2008, 11:26 »

Aflevering er altid vigtigt. Kreativitet kan være vigtigt, hvis du har en offensiv spilfordeler. Som jeg plejer at spille, er det med tacklinger, arbejdsstyrke, afleveringer, beslutsomhed osv. Smiley

Synes du er lidt galt på den her. Det er klart at Afleveringer og Kreativitet er vigtigt for en spilfordeler med udover det synes jeg at de her stats er de vigtigste:

Rolighed: Spilfordeleren må ikke panikke, hvis han kommer under pres af modstanderens midtbane. Han vil være meget i boldbesiddelse og det koster boldtab hvis han ikke han tilstrækkelig Rolighed.

Førsteberøring: Det er vigtigt at spilfordeleren han teknikken til at modtage bolden fra hans medspillere og hurtigt have den klar til afleveringer igen - eventuelt første gang. Lave tal her vil også koste boldtab.

Beslutninger: Spilfordeleren skal kunne tage de rigtige beslutninger, og være klar over hvornår han skal gøre hvad.

Teamwork: En god spilfordeler gør sig konstant spilbar for sine medspillere og derfor skal han have meget i Teamwork.

En overset egenskab er spillerens evne til bruge begge fødder. Fra mit perspektiv er det en af de vigtigste egenskaber overhovedet. Det er min er erfaring at en spiller med "tofods-egenskab" præsterer bedre end en et-benet spiller, selvom førstnævntes abilities er markant lavere. I scoutingprocessen kan man ofte overse disse spillere, hvis ikke man har fokus på området. Dette skyldes, at den to-fodede spillers abilities måske ikke er markant bedre end de spillere, som er på holdet pt. og derfor ikke umiddelbart betragtes som en forstærkning. Men det vil vedkommende i det fleste tilfælde være.

Du har helt ret. Især på centrale roller på banen er evnen til at bruge sit svage ben vigtigt. Især centrale midtbanespillere og angribere bliver væsentligt bedre, hvis de kan sparke med begge ben, men i FM bliver det aldrig listet som en svaghed eller en styrke af scouts og trænere.

Zulue
Manager

« Svar #32: 15 Jun 2008, 11:30 »

Også hvis du spiller med mindre gode hold?
Syntes nemlig ikke det fungere super godt med OB, men det er måske bare Esben Hansens skyld, syntes han laver ret mange fejlafleveringer. Tror jeg vil teste César Santin som offensiv spilfordeler.

Puha, det er ikke så ofte jeg spiller med dårligere hold, men hvis du har en spiller, der opfylder kravene, synes jeg, at du skal gøre det. Smiley
Synes du er lidt galt på den her. Det er klart at Afleveringer og Kreativitet er vigtigt for en spilfordeler med udover det synes jeg at de her stats er de vigtigste:

Nu skal du jo lige læse, hvordan jeg gerne vil spille min spilfordeler. Jeg foretrækker at have ham som en spiller, der ligger dybt i banen, og fungerer som defensiv midtbanespiller/spilfordeler. Derfor skal han jo kunne tackle og erobre bolde.. Det andet er jeg enig i, og derfor skrev jeg også osv.

-Johnson-
Førsteholdsspiller

« Svar #33: 15 Jun 2008, 11:54 »

Du har helt ret. Især på centrale roller på banen er evnen til at bruge sit svage ben vigtigt. Især centrale midtbanespillere og angribere bliver væsentligt bedre, hvis de kan sparke med begge ben, men i FM bliver det aldrig listet som en svaghed eller en styrke af scouts og trænere.

Nej, ikke direkte ihvertfald. Ser man på antallet af stjerner i anbefalingen, så er det mit indtryk, at tofodsegenskaben tæller med. Jeg ved ihvertfald, at det optager en del af CA. Men det står naturligvis ikke eksplicit i scoutrapporterne, hvilket det måske burde.

Thore
Manager

« Svar #34: 15 Jun 2008, 16:21 »

Efter et halvt år i OB er jeg kommet frem til den konklusion, at mine defensive problemer hænger sammen med min manglende evne til at spille på modstanderens banehalvdel.

Kører jeg med korte afleveringer spiller de bare bolden rundt på egen banehalvdel, indtil en fejl aflevering føre til en chance til modstanderen.
Hvis jeg derimod bruger lange afleveringer får mine offensive spillere bare bolden, hvorefter de hurtig bliver markeret og mister bolden.

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Thore
Manager

« Svar #35: 16 Jun 2008, 23:51 »

Jeg fatter ikke hvorfor så mange folk får succes i det her spil.. nu har jeg brugt uendelig mange timer på mit OB hold, og jeg kan stadig ikke dominere kampene eller lukke ordenlig af nede bagved.
Kunne være man bare skulle gå tilbage til de gode gamle spil..

vondracek
Gæst

« Svar #36: 16 Jun 2008, 23:58 »

Du kan begynde at læse de guides og teorier vi andre har læst og fået vores viden fra, Thore. Godt nok er jeg på vej i seng, da jeg skal til eksamen i morgen, men efter den vil jeg da lige komme med mit bud på indstillingerne til ens forsvar.

Bruger du et bestemt mentality framework?

Thore
Manager

« Svar #37: 17 Jun 2008, 00:05 »

Du kan begynde at læse de guides og teorier vi andre har læst og fået vores viden fra, Thore. Godt nok er jeg på vej i seng, da jeg skal til eksamen i morgen, men efter den vil jeg da lige komme med mit bud på indstillingerne til ens forsvar.

Bruger du et bestemt mentality framework?

Jeg har læst guides og guides så det efterhånden fylder mere end mine opkommende eksamner  crazy

Men lige mentality framework har jeg åbenbart ikke bidt mærke i, hvad menes der med det?

Mernild
Landsholdsspiller

« Svar #38: 17 Jun 2008, 00:09 »

Han mener om du spiller med RoO (rule of one) eller RoT (Rule of two) eller måske bare en Global mentality (hvor mentaliteten er stillet kun i holdinstruktionerne)

Thore
Manager

« Svar #39: 17 Jun 2008, 00:11 »

Jamen jeg prøver mig ofte med den hvor forsvaret er defensiv, midtbanen er ca. midt osv.
Kan ikke lige huske hvad det er for en af dem  Smiley

Mernild
Landsholdsspiller

« Svar #40: 17 Jun 2008, 00:15 »

Det er ingen af dem. Der er bare lidt rodet. Hvis forsvarsspillerne har mentalitet på 2 og din midtbane på 10 så efterlader du et meget stort hul mellem midtbane og forsvar.
Du kan derfor prøve med RoO hvor mentaliteten stiger med 1 tak for hver spiller.
Du bestemmer selv hvor du starter, men nu siger vi bare lige at vi starter ved 8.

DC 8
Back 9
DMC 10
Wings 11
OMC 12
AC 13

Thore
Manager

« Svar #41: 17 Jun 2008, 00:22 »

Det er ingen af dem. Der er bare lidt rodet. Hvis forsvarsspillerne har mentalitet på 2 og din midtbane på 10 så efterlader du et meget stort hul mellem midtbane og forsvar.
Du kan derfor prøve med RoO hvor mentaliteten stiger med 1 tak for hver spiller.
Du bestemmer selv hvor du starter, men nu siger vi bare lige at vi starter ved 8.

DC 8
Back 9
DMC 10
Wings 11
OMC 12
AC 13

Det har jeg også prøvet, men syntes ikke rigtig der var nogen forskel. For det meste bliver da bare spillet lidt rundt midt på banen, hvilket mine spiller egentlig gør forbavsende dårligt..
Jeg er godt klar over at der er mange andre ting der spiller ind, tror bare ikke jeg kan ramme den rigtige "kombination"

Xavi_Hernandez
Reserveholdsspiller

« Svar #42: 17 Jun 2008, 13:20 »

Jeg kan kun anbefale at man begynder forfra med en ny taktik og saa taenker over alle de smaa detaljer. FX: Hvis jeg nu spiller med en diamant paa midten hvem skal saa daekke af for modstandernes offensive backs? Hvis min defensive midtbane skaermer af meget aggresivt hvem skal saa daekke af naar han bliver spillet over? Osv osv.

Barcá - Més que un club

Josep Guardiola, Xavi Hernandez & Rafa Marquez

AGF - De hviiiiiie' fra Fredensvang

Diddlidoo, Fæjlhaber og Lumbinho!

Thore
Manager

« Svar #43: 20 Jun 2008, 19:31 »

Nu fik jeg endelig her i 3. sæson skabt en taktik der lukkede fint af bagved, men samtidlig kunne præstere fremad banen. Har både en hjemme og udebane taktik, men allerede mod slutningen af efterårsæsonen begyndte de at blive ineffektive, og til forårs sæsonen virker de sikker slet ikke mere  Ubeslutsom

Nogen der har tips til hvilket tweaks der kan afhjælpe sådan nogle problemer?

ManUtd83
Manager

« Svar #44: 20 Jun 2008, 19:44 »

Det er jo svært for os at præcis hvad der er galt, men et godt råd er at se en hel kamp, og se hvad problemet er.

Hvis du ikke skaber chancer kan problemet være:
1) For lang afstand mellem midtbane og angreb. Midtbanefolkene kan ikke få afleveringer frem til angriberne. Løsning: Sæt mentalitet ned for angriberne, så de går dybere i banen og deltager i det opbyggende spil.
2) Du spiller ikke bredt nok. Det kan være svært at åbne en defensiv modstander op uden at trække dem langt fra hinanden.
3) Dine spillere skaber ikke nok overraskende ting, hvilket muligvis kan løses med mere kreativ frihed.
4) Spillerne spiller bolden tilbagead - generelt højere mentalitet på midtbanespillere og angribere.

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010