home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:38:18 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  3 Brugere, 1053 Gæster Online.

Indlæg: 1132879 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Swiss
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Swiss  (Læst 3447 gange)
Møller
Gæst
 
Swiss
« : 10 Jun 2008, 12:23 »


Switzerland
» euro2008.uefa.com «

EM blogs er på det seneste blevet meget populære her på sitet. Det resulterer nu i endnu en af slagsen, jeg har før udmeldt, at jeg havde en EM blog i tankerne. Men det har været mig en gåde at finde det rigtige hold, mange er blevet set igennem og simpelthen afvist af den ene eller den anden grund. Men da jeg så så Schweiz mod Tjekkiet i EM åbningskampen, så jeg muligheder for mig i dette land.

Schweiz er jo som bekendt med til EM på grund af deres værtsskab. Men til forskel for det andet værtsland, Østrig vil jeg sige, at Schweiz sagtens kunne have kvalificeret sig alligevel. Truppen er spændende, der er unge og spændende navne i schweizisk fodbold. Vi kan tale længe om en Behrami, en Barnetta eller en Djourou, spillere som alle har fået kontrakter i europas storklubber, Lazio, Leverkusen og sågar Arsenal.

Men manden alle snakker om, når der tales om Schweiz er helt klart Dortmund angriberen, Alexander Frei. Og det er da også fair nok, at fokuset er på ham. Det kan måske enda gavne de unge spillere, at der ikke er som på eks. Cristiano Ronaldo et gevaldigt pres på, at de SKAL levere varen til dette EM. Men tværtimod kan Schweizs unge upcoming players komme bagfra, og overraske alt og alle med et fantastisk EM.

Utrolig svær Gruppe B
Schweiz er endt i en utrolig svær gruppe til dette års EM. Her snakker jeg ikke i virkeligheden men i FM. Der tales meget om at favoritterne til at vinde EM er Tyskland, Portugal og Frankrig. Som outsidere vil jeg dog godt sætte Spanien, Italien og Holland. Jeg vil sige så meget at den gruppe vi er endt i frygter jeg. Både Tyskland og Spanien er endt i samme gruppe som Schweiz. Det bliver uhyggelig svært at komme videre, men vi er nød til at forsøge, da vi helst ikke vil skuffe vores hjemmepublikum. Jeg mener dog også at det sagtens kan lade sig gøre at komme videre. Et par heldige point mod de 2 store, og så kan de eliminere hinanden, mens vi henter en storsejr i åbningskampen mod Rumænien.

EDIT: Topbanneret kan kun ses i Firefox.
Logged

Grasshoppers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Swiss
« Svar #1: 10 Jun 2008, 12:25 »

Sådan, så kom den! Smiley

HOPP SHWIIIIZ
Logged

Christopher10
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Swiss
« Svar #2: 10 Jun 2008, 12:57 »

Rigtig rigtig godt valg af landshold og jeg vil da klart læse med, men kom til at tænke på da du skriver:

Vi kan tale længe om en Behrami, en Barnetta eller en Djourou, spillere som alle har fået kontrakter i europas storklubber, Lazio, Leverkusen og sågar Arsenal.

Har du ikke glemt philippe Senderos, som jeg mener er en af de største på det Schweiziske landshold?? Peace
Logged


Rossonero
Gæst
 
Sv: Swiss
« Svar #3: 10 Jun 2008, 12:58 »

Har du ikke glemt philippe Senderos, som jeg mener er en af de største på det Schweiziske landshold?? :p

Bogstaveligt talt, ja. Wink

Spændende med endnu en EM-blog.

God introduktion set bortfra et par dumme fejl. Lad os se, hvor langt du fører Schweiz!
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Swiss
« Svar #4: 10 Jun 2008, 12:59 »

Jeg valgte egentlig de 3 fordi det er 3 upcoming stjerner - Senderos er allerede kendt i mange lande som en fremragende forsvarsspiller i og med han er i Arsenals førsteholdstrup og til tider i startopstillingen.
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Swiss
« Svar #5: 10 Jun 2008, 14:00 »

Held og lykke med Schweiz Møller, glæder mig til at se hvordan bloggen kommer til at folde sig ud Smiley
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Møller
Gæst
 
Sv: Swiss
« Svar #6: 10 Jun 2008, 14:39 »


Kuhn: Vi kommer for at overraske
» 01/06, euro2008.uefa.com «



En udemærket optakt til dette EM er, hvad Schweiz har fået. Holdet havde planlagt 3 venskabskampe liggende over de sidste 4 måneder. I februar stod de overfor England, i marts gjaldt det Tyskland, mens holdet i maj skulle op i mod Slovakiet. Disse testkampe har både bragt glæde og skuffelse med sig, først tabte man som forventet til mægtige England med 0-2 i London på Wembley. Så skulle man hjemme i Bern op i mod Tyskland, her kom holdet igen bagud 0-2 - men overraskende fik Schweiz i anden halvleg en helt anden spilglæde, og hentede den tyske førring,  istedet endte det med Kuhn og Schweiz sejrede 3-2. De schweiziske mål stod Gelson Fernandes, Johan Djourou og Johan Vonlanthen for. Noget af en overraskelse må man sige, med den sejr troede schweizerne på en overraskelse til den kommende EM slutrunde. Men istedet for at følge op på sejren over Tyskland tabte holdet 2-3 hjemme i Bern til Slovakiet, dog virker Johan Djourou meget farlig - han har scoret 2 mål i de 3 testkampe. Stor skuffelse, men mange tror dog stadig på slutspilskampene for Schweiz.

Köbi Kuhn: Vi kommer for at overraske
Vi har i et interview med den schweiziske landstræner, Köbi Kuhn fundet ud af, hvilke høje mål Schweiz har for denne slutrunde.

Du har udtaget en utrolig ung trup til testkampene, er der et formål med det? Selvfølgelig er der et formål med det, ellers havde jeg ikke gjort det. Vi i er i Schweiz ved at lave et slags generationsskifte. Vi har fået mange gode talenter i schweizisk fodbold. Dem har jeg så vidt muligt forsøgt at bruge så flittigt som muligt i vores testkampe.

De 2 brasiliansk fødte spillere, Fernando og Paulo Menezes er begge blevet schweizisk statsborgere i løbet af maj måned, får de chancen ved EM? Det er begge 2 gode spillere, jeg er meget glad for den tilgang vi får i Schweiz. Flere spillere har valgt at skifte deres statsborgerskab ud med schweizisk, og det er jo bare dejligt, at vi får glade af vores gæstfrihed i Schweiz.

Du nævner det selv, at flere vælger at blive schweizisk statsborger. Gelson Fernandes scorede bl.a. mod Tyskland og fik fuld tid mod Slovakiet. Er det en ny stjerne i har fået jer der? Gelson er en virkelig god spiller, endnu en spiller jeg er virkelig glad for, at jeg kan benytte til EM i år. Jeg tror han bliver den helt store oplevelse til dette EM.

Hvad er målene for Schweiz til dette EM? Vi kommer helt klart for at overraske, for at nå så langt som overhovedet muligt. Vi tror på Spanien undervurderer os, men vi ved vi sagtens kan slå Spanien og Tyskland. Sidstnævnte har vi endda bevist tidligere på året.

En ung schweizisk trup med enkelte overraskelser
I den schweiziske trup mangler nogle velkendte navne, men Köbi Kuhn har følgende kommentar til dette: "Man må levere varen både for landsholdet og klubben." De 4 navne som mangler i den schweiziske trup er Stephane Henchoz, Bruno Berner, Phillip Degen og Daniel Gygax.

Mange sætter derimod spørgsmålstegn ved udtagelserne af målmand, Marcel Herzog og angriber Alex Geijo. Her er den fulde trup:
Målmænd: Diego Benaglio, Fabio Coltorti og Marcel Herzog
Forsvarsspillere: Johan Djourou, Stéphane Grichting, Kim Jaggy, Stephan Lichtsteiner, Patrick Müller, Phillippe Senderos og Christoph Spycher.
Midtbanespillere: Tranquillo Barnetta, Valon Behrami, Ricardo Cabanas, Gelson Fernandes, Fernando, Ínler Gökhan, Paulo Menezes, Hakan Yakin og Reto Ziegler.
Angribere: Alex Geijo, Alexander Frei, Marco Streller og Johan Vonlanthen.

Som det kan ses er Ludovic Magnin heller ikke at finde i den afgørende trup, dette grundet en slem akillescene skade. Istedet er Kim Jaggy fra hollandske Sparta udtaget.
Logged

Christopher10
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Swiss
« Svar #7: 10 Jun 2008, 14:45 »

Godt lavede det med billederne ! Peace
Logged


Møller
Gæst
 
Sv: Swiss
« Svar #8: 11 Jun 2008, 20:51 »


Frei sænkede Rumænien
» 07/06, euro2008.uefa.com «

Forventningerne var høje, Stade de Suisse Wankdoff i Bern var proppet med forventningsfulde tilskuere. Köbi Kuhn havde sat målet om at overraske til dette EM - Dette inkluderede også at holdet skulle sejre i dagens åbningskamp mod Rumænien. En modstander der på papiret ikke ville blive den store modstander for værtslandet.

Og Schweiz beviste også flot spil i dagens kamp, fremragende hurtigt og underholdene fodbold stod det unge schweiziske hold for. Med Alexander Frei og Gelson Fernandes var de 2,  der tog sagen i egen hånd, når det skulle til. Specielt angriber Alexander Frei var tændt til dagens opgør. Det kunne også ses ved han allerede efter 3 minutter havde sendt Schweiz i front med både 1- og 2-0. Efter 5 minutter kunne Johan Vonlanthen sende hjemmeholdet på 3-0. En virkelig dårlig start for Rumænien, som kun nåede at reducere i 1. halvleg ved Marius Niculae.

Anden halvleg blev ligeså velspillet fra schweizernes side. Rumænien faldt mere og mere fra, Frei viste endnu en gang flot spil, og sendte efter 50 minutter sit land på 4-1 på straffespark. Rumænien og Niculae fik endnu en gang reduceret til slutresultatet 4-2.

Den anden kamp i Gruppe B stod mellem de 2 favoritter Tyskland og Spanien, en kamp der endte 0-0.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Swiss
« Svar #9: 11 Jun 2008, 22:24 »

Flot sejr og det med billederne er virkelig fedt.. KIU
Logged

- Veni, vidi, vici -

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Swiss
« Svar #10: 11 Jun 2008, 22:26 »

EFTERABER! Tunge
Ej, det ser godt ud Møller!
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Swiss
« Svar #11: 11 Jun 2008, 22:28 »

Tja både og - men ja du har inspireret mig Ghert
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Swiss
« Svar #12: 11 Jun 2008, 22:29 »

Tja både og - men ja du har inspireret mig Ghert

I betragtning af at jeg bragte blog animationerne frem igen, så har jeg vel nok i dem grad Tunge

Det ser godt ud... du bruger grafikken godt, og især ser animationerne godt ud.
Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Swiss
« Svar #13: 12 Jun 2008, 07:06 »

Fed blog, god sejr Smiley
glæder mig til næste update
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Swiss
« Svar #14: 12 Jun 2008, 14:17 »


Schweiz reddet i overtiden
» 11/06, euro2008.uefa.com «


Efter en flot åbningssejr over Rumænien skulle de schweiziske værter i dag op imod Gruppe B favoritterne fra Tyskland. En kamp der på en måde kunne kaldet et lokalopgør, i hvertfald var det for fansne i begge lejre en meget vigtig kamp at vinde. Landene imellem har et meget rivaliserende forhold til hinanden. Frei virkede efter første kamp meget tændt til dagens opgør - Schweiz som havde ændret lidt i formationen, fra 4-4-2 til 4-3-3 som virkede godt mod tyskerne i deres testkamp.

Dagens kamp startede også fantastisk for Swiss. Flot og underholdende spil, ja jeg ved det, vi gentager os selv fra Rumænien kampen. Men det var således det schweiziske hold spillede. De var som forvandlet fra sejrsherre til koncentrede krigere. Alexander Frei i front for Schweiz udtalte i pausen: "Vi skal bare blive ved med, at presse tyskerne som vi gør, vi er klart det bedste hold på banen i dag. Så skal vi have gang i nogle tidlige indlæg allerede fra Valon (Behrami red.) og Kim (Jaggy red.) fra backpladserne." En første halvleg hvor tyskerne bogstaveligtalt var heldige med ikke at være bagud.

Anden halvleg fik en katastrofal start for specielt en på det schweiziske hold. Johan Djourou vælger tilbageafleveringen . Men den blev for hård for målmand Benaglio og kurer i græsset helt ind i nettet til 1-0 for storfavoritterne. En føring som kom med tilfældighederne og ikke prængende spil fra Löw & co. Men Schweiz kom tilbage i kampen, spillet begyndte at flyde igen, forbi tyskerne og ind i målfeltet hvor Frei var godt bemandet. Der var ingen muligheder for Dortmund angriberen, hvilket senere resulterede i  formationsskifte tilbage til 4-4-2 og indskiftning af Salzburg angriberen, Johan Vonlanthen. Endnu en Johan som fik en hovedrolle i denne mission comeback for Schweiz. 2 minutters overtid stod på tavlen og wupti, Vonlanthen trykker af fra lang distance, og mindsanten om Hildebrand ikke kan holde den, den sniger sig i nettet til kæmpe forløsning og 1-1.

Sidste kamp mod Spanien bliver afgørende for videre deltagelse i dette års Europamesterskab. Spanien sejrede 2-0 over Rumænien og vinderen af deres indbyrdes opgør mod Schweiz kan være sikker på videre deltagelse, mens taberen skal have Rumænien til at tage point fra tyskerne.
« Seneste Redigering: 12 Jun 2008, 14:50 af Møller » Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010