home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  1 Bruger, 942 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Oranje
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvor langt når Holland i EM 2008?
Kvartfinalerne
- 2 (11,1%)
Semifinalerne
- 5 (27,8%)
Finalen
- 3 (16,7%)
De vinder det hele!
- 8 (44,4%)
Antal Stemmer: 18

Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Oranje  (Læst 6283 gange)
-Benja-
Gæst
 
Sv: Oranje
« Svar #15: 11 Jun 2008, 12:55 »

Hvor er det lækkert det her, virkelig godt! Du er tilbage i din gamle stil, ikke de der korte updates, hvor der ikke bliver fortalt så meget.
Valget af Holland er også rigtig lækkert, bliver spændende og om Rijkaard fortsætter det sublime spil fra kvalifikationen.
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Oranje
« Svar #16: 11 Jun 2008, 13:09 »

Fedt fedt fedt.

Det eneste, jeg ku' tænke mig, var, at billederne var med hollandske trøjer, hvis det er muligt. Så lever du også op til titlen Wink
Logged

Rossonero
Gæst
 
#3
« Svar #17: 11 Jun 2008, 15:34 »

Klar til krig
knvb-oranje.com 07.06.2008

De hollandske krigere er omsider parat til at tage del i EM-striden. Generalen Frank Rijkaard har udtaget 23 spillere til den store begivenhed forude, som bestyrelsen mindst forventer man opnår semifinalen i. En stor opgave for de hollandske mænd, der ikke har vundet den eftertragtede EM-titel siden 1988. Holland har ifølge medierne en lille chance for triumf i Østrig og Schweiz, mens verdensmestrene fra Italien antages som de absolut største favoritter i turneringen.


På målmandsposten har Holland aldrig rigtigt haft et problem. Edwin van der Sar har altid været en sikker skanse i det hollandske bur, og der er bestemt ikke nogle hollandske målmænd nær hans niveau endnu. Dog er der flere på vej op mod stjernene, og én af dem er blevet indlemmet i EM-truppen. Hans navn er Piet Velthuizen, 21, og er en uundværlig prik for hans klub, Vitesse. Den tredje og sidste målmænd hentet til flokken er 36-årige Henk Timmer, der er tilstede, hvis et nødstilfælde skulle opstå. Hans evner er klart bedre end hans alder afspejler og bestemt en målmand der ikke skal undervurderes.

Trods den stærke figur i målet, er forsvaret ikke af så høj kaliber, som man ellers ville forvente af Holland. Flere af dem er kompetente fodboldspillere, men langt fra niveauet i f.eks. det italienske forsvar. André Ooijer, der har spillet 37 landskampe, er ikke blevet kaldt op – I stedet er valget faldet på Serginho Greene, der kommer til at plante fødderne på højrebacken. I midterforsvaret må man i denne omgang undlade John Heitinga, som skadede sin hæl i optakten til EM. Derfor spiller man højst sandsynligt med Kew Jaliens og Joris Mathijsen på midten, mens Giovanni van Bronckhorst tager sig af venstrebacken. Navnene har også vakt usikkerhed hos fansene, der ligeledes mener at det er for svagt. Frank Rijkaard selv meddelte dog kort efter truppen var fastlagt, at han har fuldt tiltro til sit mandskab inkl. forsvaret.


I midteraksen ser det straks lysere ud. Holland råder over ét af verdens stærkeste midtbaner, og det behøves ikke at uddybes yderligere, men lad os for god ordens skyld tage fat. Højrefløjen vogtes af Wesley Sneijder, der kan prale over en fantastisk sæson, både klub- og landsholdsmæssigt. På den modsatte side er vi vidner til endnu et vidunder i form af Arjen Robben, der ligeledes har oplevet stor succes i denne sæson. På selve midten er det Clarence Seedorf og Rafael van der Vaart der tryller, og der forventes en hel masse fra netop de to. Det er helt afgjort her tingene skal komme fra og med den mængde kreativitet i beholderen, kan det næppe ende galt.

I front har vi også stjernespillere at gøre med og der er i den seneste tid opstået meget tvivl over, hvem der overhovedet kommer til at starte inde i front. Frank Rijkaard har siden sin ankomst taget brug af 4-4-2 systemet, og specielt i front hat vi set til mange rotationer. Hvis vi tager udgangspunkt i de seneste venskabskampe mod Østrig og Danmark, har man startet med Ruud van Nistelrooy og Klaas-Jan Huntelaar, mens Robin van Persie og resten af angriberne har taget plads på bænken. Ligegyldigt hvilken angrebsduo Frank Rijkaard vælger, kommer mål helt sikkert på menuen under EM. Dirk Kuyt menes også at have en lille chance for at starte inde, mens Jan Vennegor of Hesselink med garanti får rollen som stedfortræder.

”Holland har store chancer for at nå langt i EM, og med Frank Rijkaard i front er chancerne blot blevet forstørret. Truppen indeholder store internationale navne, der er garant for underholdning i særklasse. Der har været en masse snak om Holland’s forsvar, og jeg må ærligt indrømme at jeg selv er lidt skeptisk. Holland har dog flere gange vist, at de kan spille op til deres bedste trods komplikationer og kritik, hvorfor jeg tror at alle vil give deres bedste til dette EM. Min stemme falder i hvert fald på dem,” udtalte legendariske Johan Cruijff, der har spillet 48 kampe og scoret 33 mål for Holland.

Hollænderne skal i morgen konfrontere de forsvarende mestre fra Grækenland på St. Jakobspark i Basel, Schweiz.
Logged

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Oranje
« Svar #18: 11 Jun 2008, 15:38 »

Hænger dit hold sammen når du stiller med 4 offensive midtbanespillere. Jeg kunne forestille mig at der gik utrolig mange mål ind, især det middelmådige forsvar taget i betragtning.
Logged

It's gonna be legendary

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Oranje
« Svar #19: 11 Jun 2008, 15:42 »

Imo er det noget overraskende at Stekelenburg ikke er udtaget som reserve.. Og så, så jeg gerne en oprydder på midten istedet for så en offensiv midtbane. Men okay, hvis det kører for Holland sådan, så er det jo kun godt Smiley

Jeg kan dog kun gentage mig selv fra dine tidligere blogge: Fantatisk!
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Rossonero
Gæst
 
Sv: Oranje
« Svar #20: 11 Jun 2008, 15:46 »

Nu vil jeg køre med et slags rotationsprincip, og jeg vil naturligvis stille holdet ud fra modstanderen. Grækenland og Bulgarien er mine første modstandere, hvorfor jeg føler, der ikke er megen brug for en defensivmidtbane. Mod de større hold bliver Nigel de Jong indsat i stedet for Clarence Seedorf, men det kommer I til at høre meget mere om!

Att. Zone: Stekelenburg er langtidsskadet, men er fuldt tilfreds med Piet Velthuizen. En yderst talentfuld keeper.

Tak for de rosende ord!
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Oranje
« Svar #21: 11 Jun 2008, 17:17 »

Glæder mig til at høre meget mere om Oranje's bedrifter ved EM  Thumbs Up

God gennemgang af truppen og det bliver spændende at se, om du kan knække Berbatov og Co. i morgendagens åbningskamp  Wink
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: Oranje
« Svar #22: 11 Jun 2008, 17:20 »

Argh, ØV! Jeg havde ellers tænkt mig at lave en EM-blog med Holland ):

TT: Din blog ser helt super ud, her ikke lige fået læst den igennem. Men du plejer at være garant for gode blogs (:
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Oranje
« Svar #23: 11 Jun 2008, 18:08 »

Tak igen, igen!

Åbningskampen er nu mod Grækenland, Metsu1. Opstemt
Logged

Bave
Gæst
 
Sv: Oranje
« Svar #24: 11 Jun 2008, 18:21 »

Nu har jeg fået læst alle updates igennem

Og jeg syntes at du skriver rigtig godt Thumbs Up
Meget fede billeder Af Van der Sar og Gio

KIU
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Oranje
« Svar #25: 11 Jun 2008, 18:22 »

Tak igen, igen!

Åbningskampen er nu mod Grækenland, Metsu1. Opstemt

Selvfølgelig, jeg fik vist lige byttet lidt om på noget der  Peace
Logged

Nemeth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Oranje
« Svar #26: 11 Jun 2008, 21:38 »

Dejligt med en hold gennemgang der ikk bare bliver taget punktvis, men virker mere flydende Peace

Og enig med Bave, Nice billeder af Van Der Sar og Gio Peace
Logged

Rossonero
Gæst
 
#4
« Svar #27: 13 Jun 2008, 13:19 »

En fortrinlig start
knvb-oranje.com 08.06.2008

Heltene i de orange jerseys fløjtede i aftes EM 2008 i gang mod de forsvarende mestre, Grækenland. Holland var førinden kampen spået snævre favoritter, med Grækenland der i følge bookmarkerne let kunne gå hen og skabe overraskelser på St. Jakobspark i Basel. Det blev dog langt fra tilfældet, da Holland efter dommerens slutfløjt stod tilbage med en 2-0 sejr.


Vi fik os en kort snak med Holland’s nye stjerne i forsvaret, Joris Mathijsen, der var godt tilfreds med sejren. ”Vi gjorde, hvad der var nødvendigt.”

”Presset lå på vores side i kampen mod Grækenland, og der var en masse forventninger vi måtte indfrie. Starten på en turnering er vanvittig vigtig. Det tegner et nogenlunde klart billede af, hvor langt man når. En sejr var forventet i aftes, hvilket vi fik uden at komme i problemer. Vi angreb, når der skulle angribes, og forsvaret var ligeledes på plads og kompakt.”

Ydermere udtalte Joris Mathijsen at Frank Rijkaard’s valg af det traditionelle 4-4-2 system var det rette valg. Dog var det øjensynligt ikke nogen udpræget 4-4-2 med masse balance, derimod var det kreative og det frie spil på højsædet. Kanterne var fantastisk bevægelige, backsne kom med frem og vigtigst af alt var angrebet hvileløst. Apropos angrebet opstod der meget tvivl om, hvem der egentlig ville starte inde i front. Det er hold med klasse angribere over hele striben, hvorfor faktum var svært at gennemskue. Selektionen faldt i sidste ende på Ruud van Nistelrooy og Klaas-Jan Huntelaar.

Sidstnævnte var i allerhøjeste grad i stor form, hvilket åbningsmålet efter blot 11 minutters spil afspejlede. Ajax-angriberen var konstant i bevægelse, og det var ikke nogen svær opgave at finde afleveringer frem til ham, som han udnyttede med drabelige chancer, der uheldigvist kun resulterede i ét mål.
”Det tegner rigtig,
rigtig godt for os
i dette EM”

Klaas-Jan Huntelaar


De 33.314 tilskuere på lægterne blev også vidne til et overraskende træk, der i sidste ende viste sig at være tilendebringende. Ruud van Nistelrooy var ikke særligt synlig i kampen, trods nogle løse skud på mål, som ikke vakte den store fare i det græske mål. Rijkaard besluttede sig for at skifte van Nistelrooy ud i starten af anden halvleg, og i øjeblikket forventede man at se Robin van Persie som afløser, hvilket ikke just blev tilfældet. Det blev i stedet for robuste Jan Vennegor of Hesselink, som for alle kom som lidt af et chok. Chokket blev dog forøget fem minutter senere, hvor indskifterens navn stod tegnet på måltavlen.

Derved scorede Vennegor of Hesselink sit blot andet mål for det hollandske landshold. Det første står noteret tilbage i Juni-måned (2007), hvor han og resten af Oranje-mandskabet sænkede Thailand 3-1 i en venskabskamp.

Holland overvandt dermed deres først udfordring, og Bulgarien står nedskrevet som den næste for døren. Endnu et opgør, hvor Holland forventes at vinde, vel viden om at Bulgarien råder over flere store spillere. Bulgarerne viste også deres kunnen i gruppens anden kampen, med en flot indsats over Spanien, som vandt kampen 2-1. Gruppe D har derfor at gøre med en delt førsteplads, og det ser ud til at gruppen for alvor bliver Holland’s og Spanien’s legeplads.
« Seneste Redigering: 13 Jun 2008, 13:37 af Rossonero » Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Oranje
« Svar #28: 13 Jun 2008, 13:36 »

Jeg synes, det er lækkert med en blog om Holland og jeg synes, du gør det rigtig godt....

men, Gruppe D skulle vel meget gerne være/blive Holland og Spanien's legeplads og ikke Italien's  Peace
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: Oranje
« Svar #29: 13 Jun 2008, 13:38 »

Tak skal du have!

Argh, noget lort - dum, dum fejl... tak for rettelsen. Smiley
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010