home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 1168 Gæster Online.

Nyeste Bruger: tatadevanahalli
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Bliver EM kedeligt?
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Tror du at EM bliver en kedelig omgang fodbold?
Ja
Nej
Ved ikke helt

Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Bliver EM kedeligt?  (Læst 1608 gange)
vondracek
Gæst

Bliver EM kedeligt?
« : 02 Jun 2008, 20:01 »

I dag skulle jeg en tur til København og humøret var bedre end nogensinde. Det tager dog tid at køre med DSB, hvilket der jo intet nyt er i, og imens man sidder og venter på at toget endelig skal køre, så læser man jo lige gratisavisen. De første par sider interessere ærlig talt ikke mig, hvorimod sporten alt tid fanger min opmærksomhed. Jeg læste så en artikel om den kommende EM slutrunde ville blive kedeligt, fordi at Danmark er ikke med, England er ikke med og hold som Polen, Rumænien, Kroatien og Rusland er med. Dér tænkte jeg så 'hvad satan får de gutter for penge for?'.

Ja okey Danmark og England har begge mandskaber proppet med kvalificerede spillere, og jeg kunne godt se dem være med til EM, men det er de ikke. Derimod var landende som Polen, Kroatien, Rumæien og Rusland med til at gøre EM til 'gaaab', som der så fint stod i den noget mærkværdige artikel. Sætningen 'Polen har kun Smolarek, Kroatien har kun Klasnic, Rumænien har kun Mutu' fik mig straks til at skifte side med det samme. Dette er jo en helt forkert information og manden bag artiklen har da misforstået det helt. Da jeg selv er Kroat, så ved jeg da godt og det ved det fleste af Jer nok også, at Klasnic ikke er ene og alene på det kroatiske landshold. I mine øjne har de en fantastisk mandskab bestående af mange stjerner, hvor Eduardo(godt nok skadet, men var med til Kvalifikationen), Olic, Kranjcer Modric, Srna, Corluka hurtigt kan nævnes. Lur mig ikke om de resterende mandskaber ikke også har flere og større stjerner på deres respektive landshold - Artur Boruc, Zurawski fra Polen, Chivu og Contra (som i øvrigt scorede et vigtig mål i UEFA Cuppen for Getafe) fra Rumænien, Kerzhakov, Arshavin og Igor Akinfeev fra Rusland - og jeg kunne blive ved.

Selvom det godt nok var en gratisavis, så irritere sådan en ting mig meget. Der har jo slet ikke været nok research og lignende på de hold han nævner til at skrive en artikel om dette, og i mine øjne ser det ud til at han intet aner om fodbold. Hvad siger I - bliver dette års EM kedeligt, grundet ovenstående hold, samt Østrig & Schweiz, er med? Var det fortjent at Danmark ikke kvalificerede sig og hvad med England?
« Seneste Redigering: 02 Jun 2008, 20:06 af vondracek » Logged

Manniche
Landsholdsspiller

Sv: Bliver EM kedeligt?
« Svar #1: 02 Jun 2008, 20:10 »

Jeg tror bestemt ikke EM bliver kedelig i år og håber en "outsider" kan blande sig i medaljer..

Danmark har ikke fortjent at kommer med efter den gang lorte bold i kvalen

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

Zulue
Manager

« Svar #2: 02 Jun 2008, 20:11 »

Nej, EM bliver bestemt ikke kedeligt - og en af grundene er nemlig også at lande som Kroatien og Rusland ikke er med. Det giver nogle pligtsejre til de store hold, hvilket kan gøre dem unødigt pressede, og derved kan vi sagtens få meget mere sjov, end hvis Italien og England mødtes og stensikkert spillede 0-0. Vi skal have nogle hold, der ikke har noget at spille for, og vi skal have nogle hold, der ikke har noget at bevise før at vi kan få et underholdende EM, IMO.

Yessir
Manager

« Svar #3: 02 Jun 2008, 20:52 »

Jeg har stemt ja. Kan egentig ikke begrunde det med andet end jeg har en følelse i maven omkring det.
Og nope det har intet at gøre med Danmark ikke er med, for har ikke været interesseret i landsholdet siden 2002

Og ja det er fortjent at Danmark & England ikke er med. Man skal ikke have en freebie, for at prøve at spille godt fodbold, eller være en af de selvproklamerede største fodboldnationer landsholdsmæssigt.

Klarer man ikke ærterne i kvalen, er det bare tough luck.

Andersen
Reserveholdsspiller

« Svar #4: 02 Jun 2008, 21:00 »

Typer som mener at Kroatien, Rumænien osv. gør det hele kedeligt, er de samme typer som tuder over at Danmark får tæsk til MelodiGrandPrix fordi de andre lande gør hvad vi har gjort i årevis. Kroatien spiller godt fodbold. Selvom England har været inde i en skidt periode, så er det altså stadigvæk ikke et hold man bare sådan slår. Det samme kan siges om Rusland der kom fra samme gruppe.

For mig er det kedelige, at Danmark ikke er med. Men jeg glæder mig stadigvæk som et lille barn. Jeg elsker at se fodbold, og jeg tror der kommer mange seværdige kampe. Lad os bare håbe, at det ikke ender som da Grækenland vandt. De skal bare prygles af alle..

BORING GREEKS!

Alt i alt.. så stemmer jeg nej Smiley Det bliver IKKE kedeligt!

mortenbrenoe
Landsholdsspiller

« Svar #5: 02 Jun 2008, 21:01 »

Jeg er fan af fodbold generelt, og selvom jeg gerne havde set England & DK med, så er jeg ikke i tvivl om at det bliver et fedt EM... Smiley

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

-LFC-
Manager

« Svar #6: 02 Jun 2008, 21:03 »

Niels Frydenlund, er en af dem der bare ikke kan acceptere, at Danmark ikke er bedre. Hvorfor skulle hold som Kroatien, Rumænien osv. mangle sjæl som han siger. Begge hold spiller god fodbold og har mange klassespillere. Jeg kan godt følge ham i det med Grækenland, men resten er noget klynkeri.

JimmyGP
Manager

« Svar #7: 02 Jun 2008, 21:06 »

Jeg glæder mig meget til den kommende slutrunde, hvor jeg håber Rusland, Rumænien & Kroatien imponerer.. Derudover håber jeg på at Spanien endelig lever op til sit potentialle.. jeg tror vi får en god slutrunde.. Peace

- Veni, vidi, vici -

Grønthandleren
Gæst

« Svar #8: 02 Jun 2008, 21:08 »

Jeg kunne ikke lade være med at lægge mærke til den megen kritik af Grækenland. Så vil lige sige et par ord.
Grækenland spillede og spiller sgu da fodbold som det skal spilles! De står stærkt defensivt på banen, og vupti så får de en kontra eller dødboldsituation og så er der mål! Det kan sgu da ikke gøres nemmere? Og det er også en af grundende til at det er et så svært hold at stå overfor. Jeg har alt respekt for grækerne. Provokerende defensivt fodbold er der mange der siger, men vi er da enige om at det gælder om at score mål? Og man skal score mål for at vinde en fodboldkamp? JO!

søgaard
Gæst

« Svar #9: 02 Jun 2008, 21:08 »

Jeg tror næppe det bliver en kedelig slutrunde.. Jeg synes faktisk det er positivt, at mindre fodboldnationer som Polen, Rumænien osv. er kommet med op, og har fået klassen til og kunne drille de store.. Hvis vi havde de samme 16 hold til EM hver gang, så tror jeg slutrunden ville være kedelig.. men der kommer jo altid et par overraskelser, et godt eksempel ville være sidste gang, hvor der kom en af de helt store overraskelser i Grækenland, hvor man var blevet indlagt på "den lukkede", hvis man spåede dem som vindere inden slutrunden.. Alt dette gør jo fodbolden uforudsigelig, og derved spændende Wink
« Seneste Redigering: 02 Jun 2008, 21:10 af søgaard » Logged

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #10: 02 Jun 2008, 21:20 »

Jeg tror ikke det bliver nogen kedelig slutrunde, selv Donadoni har jo sagt, at Italien går Gung-ho denne gang, det glæder jeg mig personligt meget til at se.

Hvad Grækernes sejr ved sidste EM angår, så skal vi som Danskere passe på med at tude for meget over deres måde att vinde på, for vi vandt jo selv mesterskabet på præcis samme måde i 92. Det var bestemt heller ikke fejende flot totalfodbold det mesterskab blev vundet på, næ det var en omgang defensiv pindsvinefodbold, det er nu engang i den slags fodbold, at mange af de små holds chance ligger (hvis de har spillerne til det).

Men jeg glæder mig til at se de små nationer overraske, og de forholdsvis ukendte spillere slå deres navn fast på den internationale scene, det bliver helt sikkert et spændende og underholdende EM. At en journalist på en gratisavis siger noget andet, siger vel bare alt om, at gratisaviserne kører med store underskud, og derfor bliver nødt til at nøjes med det billigste af det billige, hvad journalister angår...

Pollebolle
Gæst

« Svar #11: 02 Jun 2008, 21:30 »

Glæder mig ligeledes til EM, tror bestemt ikke det bliver kedeligt, tror det bliver spændene at følge alle de små hold, og også håbe på at et lille hold måske går hen og vinder.

Jeg vil personligt ikke have noget i mod at et hold der spiller pindsvinefodbold, som DNE siger, går hen og vinder EM. Vil istedet for se tilbage på det som en god oplevelse og at det ville have været sjov at se de store hold tabe mod de mindre gode lande. Derimod vil jeg heller ikke have noget imod hvis vi fik en brag af en finale mellem to storhold, med en masse mål.

Men jeg er på alle måder sikker på at det bliver et fantastisk år, og glæder mig til EM, Tour De France og OL!

søgaard
Gæst

« Svar #12: 02 Jun 2008, 21:30 »

Når det kommer til journalistikken i disse aviser, så tror ikke bare hver journalist kun skriver en artikel pr. avis.. de plejer som regel og have flere, og alene dette gør, at de ikke har tiden til og sætte sig ordentligt ind i stoffet.. Men lige i dette tilfælde skal jeg ikke kunne sige om det er manglende viden omkring emnet plus manglende tid til og undersøge emnet, eller om det bare er dårlig journalistik Smiley

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010