home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 936 Gæster Online.

Nyeste Bruger: tatadevanahalli
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hjælp til projekt
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Kan det som klub forsvares at hente talenter, der blot er 12-15 år? Eller i dette tilfælde 9 år?
Ja
- 7 (36,8%)
Nej
- 12 (63,2%)
Ved ikke
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 19

Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hjælp til projekt  (Læst 817 gange)
Gosu_power
Landsholdsspiller

Hjælp til projekt
« : 02 Jun 2008, 15:45 »

Her er en gammel artikel der blev skrevet på bold for 1 år siden, men problematikken er ligeså stor, hvis ikke større i dag.

Manchester United har fået en ny spiller på deres ungdomsakademi. Der er tale om den kun 9-årige Rhain Davis, som sammen med sin far flytter til Manchester fra Australien.
9-årige Rhain Davis forsøger lykken på Manchester Uniteds ungdomsakademi efter at have vist prøver på sit store talent over for Sir Alex Fergusons talentspejdere. Interessen blev vakt, da Davis’ bedstefar sendte en DVD med drengens kampe til Manchester United, og siden har han imponeret så meget, at han er blevet tilbudt en plads på akademiet.

Nu har Rhain Davis de næste par år til at overbevise trænerne om, at han er værdig til at blive tilbudt en ungdomskontrakt, når han fylder tolv år.

Nu er dette et eksempel, men det sker jo også i danmark, bare kig på FC Midtjyllands akademi, der kommer der jo også spillere der blot er 12-13 år. Kan det forsvares, eller er det for uansvarligt.

Skal bruge resultatet af afstemningen i mit projekt.

George Gillet: »Hvis Rafa (Liverpool-manager Rafael Benitez) siger, han ønsker at købe Snoogy Doogy, har han vores fulde støtte«. Grin

Gosu_power
Landsholdsspiller

Sv: Hjælp til projekt
« Svar #1: 02 Jun 2008, 15:50 »

Begrund i øvrigt gerne hvorfor. Smiley

George Gillet: »Hvis Rafa (Liverpool-manager Rafael Benitez) siger, han ønsker at købe Snoogy Doogy, har han vores fulde støtte«. Grin

BenMusalho
Gæst

« Svar #2: 02 Jun 2008, 15:55 »

Nej. Synes de skal vokse op uden det pres klubberne lægger på deres skuldre. Det er skide synd for sådan en lille knægt. Hvis de venter et par år til han er omkring de 14-15 synes jeg godt man kan. Ihf. ikke før. Og nå han er blevet lidt ældre må de vel have bedre ved at bedømme ham. Kan sagtens være han springer fra og kommer til at beskæftige sig med noget andet end fodbold. Kan også være han slet ikke bliver så god, som han er i forhold til hans alder på  på det tidspunkt.

Barca-boy
Landsholdsspiller

« Svar #3: 02 Jun 2008, 15:55 »

Har stemt nej, fordi at jeg synes at talenter skal udvikle sig selv i mindre klubber.. Som 16-17 årige er det tidligste synes jeg Smiley

Gosu_power
Landsholdsspiller

« Svar #4: 02 Jun 2008, 16:12 »

Kom ind og stem. Skal bruge jeres hjælp Smiley

Altid FCK
Manager

« Svar #5: 02 Jun 2008, 16:14 »

Ja, de bestemmer jo selv om de vil derind, de bliver jo ikke tvunget ovverhovedet

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Gosu_power
Landsholdsspiller

« Svar #6: 02 Jun 2008, 16:16 »

Ja, de bestemmer jo selv om de vil derind, de bliver jo ikke tvunget ovverhovedet

Hvad snakker du om Huh Jeg tvinger da ingen, kommer bare med en opfordring?

Altid FCK
Manager

« Svar #7: 02 Jun 2008, 16:18 »

Hvad snakker du om Huh Jeg tvinger da ingen, kommer bare med en opfordring?

Du misforstod mig godtnok meget!
Jeg skrev til om det var forsvarligt at sende en 9 årig derind og jeg mener at han ikke bliver tvunget til at spille i man u

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Gosu_power
Landsholdsspiller

« Svar #8: 02 Jun 2008, 16:30 »

Du misforstod mig godtnok meget!
Jeg skrev til om det var forsvarligt at sende en 9 årig derind og jeg mener at han ikke bliver tvunget til at spille i man u

Oh sorry. Det gjorde jeg vidst  Wink

Pollebolle
Gæst

« Svar #9: 02 Jun 2008, 16:33 »

enig med AltidFCK! de bestemmer jo selv, og derfor er det fuldt forsvarligt.

BenMusalho
Gæst

« Svar #10: 02 Jun 2008, 16:37 »

enig med AltidFCK! de bestemmer jo selv, og derfor er det fuldt forsvarligt.
Og det betyder at andre ikke har et ansvar? Hvis nu du spurgte en om han ville skyde sig i benet selv hvis han fik 1 mio kr. og han sagde ja ville du så bare gå med til det? Der bliver lagt et kæmpe ansvar på drengens skuldre og jeg tvivler på at det bliver let for ham at håndtere det.

Gosu_power
Landsholdsspiller

« Svar #11: 02 Jun 2008, 17:14 »

Men kan en 9-årig dreng selv tage stilling til om han vil flytte til et helt fremmed land, forlade hjemmets tryghed, forlade vennerne og alt det der hører med, kan en 9-årig dreng selv tage stilling til det, og forudse konsekvenserne. Det mener jeg ikke man kan når man er 9 år gammel. Alt han tænker på er jo nok bare at han vil spille fodbold, han kan da ikke se udover det.

fc-hansen
Manager

« Svar #12: 02 Jun 2008, 17:26 »

Med hensyn til den i united så mener jeg da det er forsvarligt da hans far tager med ham, men er jeg da dybt enig i at en 9 årig ikke skal tage sådan en beslutning, det er han slet ikke gammel nok til tage stilling til.

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010