home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 867 Gæster Online.

Nyeste Bruger: tatadevanahalli
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Fodbold projekt
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Fodbold projekt  (Læst 1378 gange)
Gosu_power
Landsholdsspiller

Fodbold projekt
« : 28 Maj 2008, 16:29 »

Hey alle freaks. Jeg skal skrive om fodbold i et projekt, men jeg mangler nogle gode emner eller en måde at vinkle det på.
Nogle der har nogle gode ideer

George Gillet: »Hvis Rafa (Liverpool-manager Rafael Benitez) siger, han ønsker at købe Snoogy Doogy, har han vores fulde støtte«. Grin

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Sv: Fodbold projekt
« Svar #1: 28 Maj 2008, 16:31 »

Noget meget aktuelt, kunne jo være at skrive om det stigende hooligan problem, lave forskellige løsningsmodeller og se hvad der er bedst..

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

ManUtd83
Manager

« Svar #2: 28 Maj 2008, 16:33 »

Ville også have sagt hooliganisme, men måske kunne du også skrive om den stigende mængde penge, der er i proffesionel fodbold i disse dage, og stille spørgsmåltegn ved, om det er ok.

T1de
Førsteholdsspiller

« Svar #3: 28 Maj 2008, 16:33 »

Jeg har selv fremlagt en projektopgave om hooligan-problemet og jeg kan sige, at der er rigtig meget at tage fat i. Ellers kan du jo vælge at skrive om pengenes faktor i fodbold. Det spiller jo en ret stor rolle i fodbolden.

Edit: For langsom Opstemt

Gosu_power
Landsholdsspiller

« Svar #4: 28 Maj 2008, 16:34 »

Men jeg tænker bare, hvor kan jeg finde materiale om alle disse ting?? Fordi jeg er den type der bare er nødt til at have en bog eller noget, at holde mig til.

George Gillet: »Hvis Rafa (Liverpool-manager Rafael Benitez) siger, han ønsker at købe Snoogy Doogy, har han vores fulde støtte«. Grin

Grønthandleren
Gæst

« Svar #5: 28 Maj 2008, 16:42 »

På internettet og i aviser og magasiner.

Yessir
Manager

« Svar #6: 28 Maj 2008, 19:26 »

Noget meget aktuelt, kunne jo være at skrive om det stigende hooligan problem, lave forskellige løsningsmodeller og se hvad der er bedst..

Men der er jo ikke noget stigende hool problem?
Der har været en episode i Næstved og en på bornholm indenfor nyere tid, hvilket skyldes idioter der ikke kunne holde det uden for stadion. Derudover hører du jo ikke om hools, medmindre du kender nogen, eller selv er en.
Episoder du hører om generelt, er jo præventive anholdelser.

Edit: Også var der selvfølgelig episoden på strøget før kampen til Sverige. Den fik dog ikke så meget spalteplads pga. idioten der løb på banen.

TT: Synes ikke du skal begive dig ud i en opgave om hooligans, medmindre du vil lave en opgave baseret på teorier og halvfærdige sandheder. Fanregistrering og FCK's nye rejseklub, burde du til gengæld kunne finde en masse stof om.
Lige så moderne fodbold, hvor er vi vej hen?

« Seneste Redigering: 28 Maj 2008, 19:29 af Yessir » Logged

søgaard
Gæst

« Svar #7: 28 Maj 2008, 20:21 »

Yessir: Der er jo ingen der siger han skal skære det ned til Danmark.. Han kunne bare tage om Hooliganisme i England eller Rusland, hvor det skulle være et meget større problem..

Don Abramovich
Manager

« Svar #8: 28 Maj 2008, 20:25 »

Du kunne også tage om talentudvikling i Danmark. Om der er for mange svenske, norske, finske og brasilianske spillere i suppen til at talenter kan få spilletid.

Eller måske bare hvordan fodbold var i gamle dage? Smiley

United-styrer
Gæst

« Svar #9: 28 Maj 2008, 20:27 »

Du kunne også tage om talentudvikling i Danmark. Om der er for mange svenske, norske, finske og brasilianske spillere i suppen til at talenter kan få spilletid.

Eller måske bare hvordan fodbold var i gamle dage? Smiley

Sidstnævnte ville blive for redegørende, tror jeg.

Yessirs forslag om moderne fodbold ville i mine øjne være en god idé. Du kunne både skrive om den mere taktiske tilgang til kampene, de mange udlændinge, rovdriften på talenter og økonomiens indflydelse, herunder rigmænds invasion. Denne opgave giver samtidig gode muligheder for at berøre alle tre taksonomiske niveauer.

Gosu_power
Landsholdsspiller

« Svar #10: 28 Maj 2008, 20:48 »

Hey alle. Tak for de mange gode svar, jeg har endnu ikke helt besluttet mig, men tager helt sikkert et par ting med af forslagene.

Yessirs forslag om moderne fodbold ville i mine øjne være en god idé. Du kunne både skrive om den mere taktiske tilgang til kampene, de mange udlændinge, rovdriften på talenter og økonomiens indflydelse, herunder rigmænds invasion. Denne opgave giver samtidig gode muligheder for at berøre alle tre taksonomiske niveauer.

Jeg tænker bare, er der noget decideret materiale om det, eller er det ikke meget selvhjulpet?? Hvis du forstår.

Don Abramovich
Manager

« Svar #11: 28 Maj 2008, 20:49 »

Selvfølgelig. Men tænkte mere på at så kunne tage om 70'erne f.eks Wink

Yessir
Manager

« Svar #12: 28 Maj 2008, 21:21 »

Yessir: Der er jo ingen der siger han skal skære det ned til Danmark.. Han kunne bare tage om Hooliganisme i England eller Rusland, hvor det skulle være et meget større problem..

Endnu engang er problemet nok bare at komme til at beskrive miljøet indefra.
Så ser jeg Englands 80/90'er hoolbølge som det største oplagte mulighed, med biografier i massevis, avis artikler og generelt en masse bøger om det.

Så den er selvfølgelig oplagt at vælge, hvis man vil have en masse materiale at skrive udfra.

Hey alle. Tak for de mange gode svar, jeg har endnu ikke helt besluttet mig, men tager helt sikkert et par ting med af forslagene.

Jeg tænker bare, er der noget decideret materiale om det, eller er det ikke meget selvhjulpet?? Hvis du forstår.

Materiale? kig på klubber som FCK, FCM, FCN og BIF der også er godt på vej til at sælge ud af gamle dyder.

United-styrer
Gæst

« Svar #13: 29 Maj 2008, 11:41 »

Den mere taktiske tilgang til kampene kan du reelt selv dokumentere ved at fremhæve eksempler fra tidligere kampe. Der har også været stor debat omkring det, som du sikkert kan finde noget om.

De mange udlændinge har ligeledes været diskuteret. Blatter har sågar haft et ønske om at indføre en 6+5-regel. Den kunne du jo passende nævne.

Mht. rovdriften på talenter kan du bruge FC Midtjylland som eksempel. De er i den grad blevet hængt ud i pressen, og der er mange, som har en mening om deres talentarbejde. Du kan desuden nævne nogle af de handler, der er blevet gjort med spillere helt ned til ni år, for at illustrere, hvor ekstremt det rent faktisk er.

Økonomiens indflydelse og rigmændenes invasion. Du kan selvfølgelig nævne Roman og alle de andre, og så vil der garanteret være en masse fodboldromantikere, som ikke lægger låg på deres frustration.

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010