home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1035 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Spørgsmål omkring blogskrivning
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Spørgsmål omkring blogskrivning  (Læst 1576 gange)
hasselnuzz
Reserveholdsspiller

Spørgsmål omkring blogskrivning
« : 21 Maj 2008, 20:15 »

hej alle der skriver blogs.

jeg kunne godt tænke mig at vide hvor lang tid i lægger i jeres updates pr. stk, da jeg selv overvejer at starte med at skrive, men jeg gider ikke bruge alverdens tid.
« Seneste Redigering: 21 Maj 2008, 20:21 af Suicide » Logged

NichlasKirk
Gæst

Sv: SPØRGSMÅL OMKRING BLOGSKRIVNING
« Svar #1: 21 Maj 2008, 20:16 »

Jeg bruger omkring en time på mine updates, kommer dog an på længden.

jstoffer
Reserveholdsspiller

Sv: SPØRGSMÅL OMKRING BLOGSKRIVNING
« Svar #2: 21 Maj 2008, 20:20 »

Jeg bruger selv rimelig meget tid på at sætte min blog op, men bruger nok kun 30 min på at skrive og rette den igennem. Men med opsætning bruger jeg nok 1 time på hver update.

Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb! -  Ian Holloway Leicester City
Månedens blog Juli 2010.

Suicide
Landsholdsspiller

Sv: Spørgsmål omkring blogskrivning
« Svar #3: 21 Maj 2008, 20:23 »

Jeg har lige rettet i din overksrift, det er ikke nødvendigt at bruge caps lock.

Jeg ved faktisk ikke hvor lang tid jeg bruger, jeg skriver sådan lidt efter hånden, men det tager jo tid det hele, at finde billeder osv.

Men som ny blogger skal du nok ikke regne med at få mange kommentarer, så du skal ikke starte med en blog, hvis du regner med at det hagler ned med dem fra start.

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

hasselnuzz
Reserveholdsspiller

« Svar #4: 21 Maj 2008, 20:26 »

okay tak for svarene indtil videre.

al respekt til at i gider at bruge så lang tid, men jeg tror dog ikke at jeg vil bruge 1 time pr. update og gider heller ikke at bruge for lidt sådan så det bliver sjusket.

Søren91
Landsholdsspiller

« Svar #5: 21 Maj 2008, 20:27 »

Han spørger jo ikke om kommentarer?

det er meget forskelligt hvor lang tid jeg lægger i mine; nogle dage kommer det bare til mig Wink Men 30 min er nok gennemsnit Smiley

Suicide
Landsholdsspiller

« Svar #6: 21 Maj 2008, 20:40 »

Han spørger jo ikke om kommentarer?

det er meget forskelligt hvor lang tid jeg lægger i mine; nogle dage kommer det bare til mig Wink Men 30 min er nok gennemsnit Smiley

Det er jeg udemærket klar over Søren91, men derfor skader det vel ikke at pointere det?

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

-Johnson-
Førsteholdsspiller

« Svar #7: 23 Maj 2008, 11:27 »

Jeg har brugt en del tid. Jeg ved faktisk ikke hvor længe. Jeg har skrevet 37 sider i word, og der står at redigeringstiden har været ca. 2.500 minutter (i underkanten af 42 timer). Derfra kan man nok fratrække minimum halvdelen, som er gået med tid, hvor dokumentet blot har været åbent i baggrunden.

Måske er der en enkelt, der tænker: Hvilken blog er det?

Den eksisterer indtil videre kun på min computer. Jeg har endnu ikke postet et eneste blogindlæg her på siden. Der er flere årsager.

Mit spillemønster er forholdsvis uregelmæssigt, og det er begrænset med tid i forhold til at få spillet FM. Derfor er det også lidt meningsløst at blogge, når der kan komme to opdateringer på en uge, og så pludselig være en pause på en måned. Derfor samler jeg sammen, og når jeg engang har nok, så starter jeg med at poste, så opdateringerne kommer med en eller anden form for regelmæssighed.

Derudover så kan det irritere mig en del, når en blog stopper lige pludselig ud af det blå. Fair nok, at folk kan miste lysten eller få lyst til noget andet. Men den der læser og følger med i bloggen sidder ofte med en uforløst fornemmelse når bloggen stopper på en eller anden abrupt måde. Hvis min blog aldrig rigtigt kommer ud af starthullerne eller jeg pludselig mister lysten eller spillet crasher, så er det i det mindste kun mig selv, det går ud over.

En anden årsag, er at jeg kan bruge den tid, der skal til på opdateringerne. Jeg skal ikke haste afsted for lige at poste et indlæg inden jeg går i seng eller lignende.

Endvidere så har jeg forsøgt mig med en fortællerstil, som ikke udelukkende fokuserer på kampe og resultater, og derfor er det også nemmere, at skabe kontinuitet i fortællingen, når jeg har muligheden for tilpasse tidligere indlæg til en fremtidig udvikling. Jeg tror på at det gør historien bedre.

Og så et godt råd: Lad være med at skrive en blog, bare fordi du vil have en masse kommentarer. Skriv fordi du har lyst og for din egen skyld.

Dusty78DK
Manager

« Svar #8: 23 Maj 2008, 11:45 »

Jeg har brugt en del tid. Jeg ved faktisk ikke hvor længe. Jeg har skrevet 37 sider i word, og der står at redigeringstiden har været ca. 2.500 minutter (i underkanten af 42 timer). Derfra kan man nok fratrække minimum halvdelen, som er gået med tid, hvor dokumentet blot har været åbent i baggrunden.

Måske er der en enkelt, der tænker: Hvilken blog er det?

Den eksisterer indtil videre kun på min computer. Jeg har endnu ikke postet et eneste blogindlæg her på siden. Der er flere årsager.

Mit spillemønster er forholdsvis uregelmæssigt, og det er begrænset med tid i forhold til at få spillet FM. Derfor er det også lidt meningsløst at blogge, når der kan komme to opdateringer på en uge, og så pludselig være en pause på en måned. Derfor samler jeg sammen, og når jeg engang har nok, så starter jeg med at poste, så opdateringerne kommer med en eller anden form for regelmæssighed.

Derudover så kan det irritere mig en del, når en blog stopper lige pludselig ud af det blå. Fair nok, at folk kan miste lysten eller få lyst til noget andet. Men den der læser og følger med i bloggen sidder ofte med en uforløst fornemmelse når bloggen stopper på en eller anden abrupt måde. Hvis min blog aldrig rigtigt kommer ud af starthullerne eller jeg pludselig mister lysten eller spillet crasher, så er det i det mindste kun mig selv, det går ud over.

En anden årsag, er at jeg kan bruge den tid, der skal til på opdateringerne. Jeg skal ikke haste afsted for lige at poste et indlæg inden jeg går i seng eller lignende.

Endvidere så har jeg forsøgt mig med en fortællerstil, som ikke udelukkende fokuserer på kampe og resultater, og derfor er det også nemmere, at skabe kontinuitet i fortællingen, når jeg har muligheden for tilpasse tidligere indlæg til en fremtidig udvikling. Jeg tror på at det gør historien bedre.

Og så et godt råd: Lad være med at skrive en blog, bare fordi du vil have en masse kommentarer. Skriv fordi du har lyst og for din egen skyld.

Jeg synes du skal komme i gang med at poste. Ikke det hele på en gang, men lidt ad gangen, mens du spiller videre.

Det med de ujævne opdateringer skal du ikke tage dig af. Erhardts FM07 blog om Spiders er der nogle gange 1 måned mellem opdateringerne, og mange læser trofast med alligevel. Hvorfor? Fordi det er en spændende blog, der er godt skrevet. Det er virkelig det vigtigste, tro mig  Wink

-Johnson-
Førsteholdsspiller

« Svar #9: 23 Maj 2008, 11:49 »

Jeg synes du skal komme i gang med at poste. Ikke det hele på en gang, men lidt ad gangen, mens du spiller videre.

Det med de ujævne opdateringer skal du ikke tage dig af. Erhardts FM07 blog om Spiders er der nogle gange 1 måned mellem opdateringerne, og mange læser trofast med alligevel. Hvorfor? Fordi det er en spændende blog, der er godt skrevet. Det er virkelig det vigtigste, tro mig  Wink

Hehe. Jeg tror nu alligevel jeg trækker den til efter sommerferien, hvor jeg forhåbentlig kan nå at få spillet lidt. Regelmæssigheden betyder måske ikke noget for alle, men for mig har det nogen betydning.

Dusty78DK
Manager

« Svar #10: 23 Maj 2008, 11:51 »

Hehe. Jeg tror nu alligevel jeg trækker den til efter sommerferien, hvor jeg forhåbentlig kan nå at få spillet lidt. Regelmæssigheden betyder måske ikke noget for alle, men for mig har det nogen betydning.

Teaser - nu har du gjort mig nysgerrig  Wink

-Johnson-
Førsteholdsspiller

« Svar #11: 23 Maj 2008, 11:53 »

Teaser - nu har du gjort mig nysgerrig  Wink

Hehe. Sorry. Lige pt. er der fint gang i blogskriveriet med blogkonkurrencen, så der er rig mulighed for folk til at få stillet deres lyster.

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010