home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 15:02:21 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
06 Okt 2024, 18:18 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23431
  0 Brugere, 782 Gæster Online.

Indlæg: 1132902 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: Rajesh
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Din kikkert
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Din kikkert  (Læst 1478 gange)
Niko
Gæst
 
Din kikkert
« : 20 Maj 2008, 16:46 »

Scoutingsystem
Hvordan gør du?


Måderne er mange, men hvordan scouter du bedst muligt? Hvilke lande har du erfaringer med at sende talentspejdere til, og er der nogle bestemte talentspejdere man bare skal have?

Personligt går jeg meget op i at scoute de forskellige verdensdele med gode talentspejdere, som kan finde morgendagens stjerner til mig. Det behøver dog ikke kun være talenter han kigger efter, for måske en 25-årig kan forstærke holdet. Mine talentspejdere er altid ude, og jeg sammensætter et slags program til dem, sammen. Hvis jeg havde fire spejdere, skulle tre af dem måske finde talenter i Afrika, Asien og Nordamerika, imens den sidste er sendt et sted hen for at vinde ældre spillere.

Jeg bruger muligheden for at sætte mine attributter ind, da jeg ikke vil have at han skal bruge tid på at finde en slatten spiller, der kun vil kunne tage løn. Han er trods alt ude af staben i 1 måned, og på den måned skal han ikke finde spillere som ikke gør gavn.

Hvad med dig?
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Din kikkert
« Svar #1: 20 Maj 2008, 17:06 »

For det første, så er det selvfølgelig helt afhængig af hvilket hold jeg spiller med. Dog har jeg for det meste kun spillet med de helt store hold, og der gik jeg primært efter talenter i Sydamerika.
Jeg foretrækker også helst, at de er så unge som mulige, men med massere af potentiale, hvorfor jeg, ligesom du gør Cesc, justere lidt på de stats spillerne skal besidde. Jeg går også meget efter at finde de helt store kommende stjerner i Sydeuropa, da jeg selv er fra Kroatien og foretrækker at gøre talenterne fra Slovenien, Kroatien, Bosnien, Serbien, Montenegro etc. til de nye stjerner.
Det med at finde jævnealdrende spillere, som kan forstærke ens mandskab med rutine og lignende, kender jeg også godt, men der benytter jeg mig ofte af søgefunktion. Det er nemlig lidt en skam, hvis man misser et helt stort talent, da ens scout istedet er sat til at lede efter Davor Suker :-)
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Din kikkert
« Svar #2: 24 Okt 2008, 14:37 »

Låner lige denne tråd..

Hvad skal der til, for at en scout er god? Her tænker jeg især på at bedømme uudklækkede talenter..
Er det nok bare med 20 i judpot, eller er der andre evner, der er ligeså vigtige?
Hvad er jeres erfaringer?
Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din kikkert
« Svar #3: 25 Okt 2008, 18:26 »

Bedømmelse af spilleregenskaber og Bedømmelse af spillerpotentiale er de vigtigste Smiley
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Din kikkert
« Svar #4: 25 Okt 2008, 18:29 »

Har bare oplevet, at scouts kun med høje tal der, giver store som små talenter det samme antal stjerner..
Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din kikkert
« Svar #5: 25 Okt 2008, 18:37 »

Så er det måske din bedømmelse der er forkert Smiley Så er talenterne måske lige gode Smiley Scouts med bedre stats kan også give en bedre førstegangs bedømmelse af spilleren, så man ikke behøver at sende ham afsted 2 gange Smiley
« Seneste Redigering: 25 Okt 2008, 18:39 af Rooland » Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Din kikkert
« Svar #6: 25 Okt 2008, 18:43 »

I så fald er det ikke min bedømmelse, men Danmark der er noget galt med..

Eftersom jeg spiller i Danmark, vil jeg selvfølgelig også helst have danske talenter, men igennem fem sæsoner nu har jeg fået alle mine seks scouts til at dække Danmark mindst en gang hver pr. sæson, og INGEN har fundet et talent, de synes skulle have over fire stjerner..

Og så er det, min logik siger mig, at der må have været nogle rigtige gode talenter. De er bare ikke blevet spottet som værende ekstra gode..
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din kikkert
« Svar #7: 25 Okt 2008, 18:50 »

Det er vigtigt at tænke på, at spillerne også bliver vurderet i forhold til klubben, du træner. Hvis du spiller i FCK, så vil den måske ikke have fundet folk med fire stjerner. Men hvis du spiller med AB vil de samme spillere blive scoutet højere. Det kommer an på rigtig mange faktorer uden for talentspejderens attributter, også klubbens og spejderens kendskab til landet, men det bør ikke være et problem eftersom du er en klub i DK (: Så mit bud må være at talentspejderen mener, at fire stjerner er spillere, som kan blive bedre, end de spillere du har, og hvis du er en klub som FCK, er det jo ikke sikkert, at det er muligt (;
Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din kikkert
« Svar #8: 25 Okt 2008, 18:52 »

I så fald er det ikke min bedømmelse, men Danmark der er noget galt med..

Eftersom jeg spiller i Danmark, vil jeg selvfølgelig også helst have danske talenter, men igennem fem sæsoner nu har jeg fået alle mine seks scouts til at dække Danmark mindst en gang hver pr. sæson, og INGEN har fundet et talent, de synes skulle have over fire stjerner..

Og så er det, min logik siger mig, at der må have været nogle rigtige gode talenter. De er bare ikke blevet spottet som værende ekstra gode..


Det kommer an på hvor god din scout-afdeling ser ud? Husk dine scouts kan også havde ramt forkert og så kan det være hans potentiale stiger samtidig med hans stats.

Men jeg har aldrig oplevet at Danmark vrimler med store talenter, så det kan også være dine scouts har ret Smiley


Det er vigtigt at tænke på, at spillerne også bliver vurderet i forhold til klubben, du træner. Hvis du spiller i FCK, så vil den måske ikke have fundet folk med fire stjerner. Men hvis du spiller med AB vil de samme spillere blive scoutet højere. Det kommer an på rigtig mange faktorer uden for talentspejderens attributter, også klubbens og spejderens kendskab til landet, men det bør ikke være et problem eftersom du er en klub i DK (: Så mit bud må være at talentspejderen mener, at fire stjerner er spillere, som kan blive bedre, end de spillere du har, og hvis du er en klub som FCK, er det jo ikke sikkert, at det er muligt (;

Præcis!
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Din kikkert
« Svar #9: 25 Okt 2008, 19:03 »

Det er vigtigt at tænke på, at spillerne også bliver vurderet i forhold til klubben, du træner. Hvis du spiller i FCK, så vil den måske ikke have fundet folk med fire stjerner. Men hvis du spiller med AB vil de samme spillere blive scoutet højere. Det kommer an på rigtig mange faktorer uden for talentspejderens attributter, også klubbens og spejderens kendskab til landet, men det bør ikke være et problem eftersom du er en klub i DK (: Så mit bud må være at talentspejderen mener, at fire stjerner er spillere, som kan blive bedre, end de spillere du har, og hvis du er en klub som FCK, er det jo ikke sikkert, at det er muligt (;

Jeg er AaB, men selvom jeg synes, jeg har et godt hold, så kan det jo ikke passe, at der ikke kommer nogle regens danskere, der er bedre, end det jeg allerede  har...så går landsholdet i hvert fald ikke en god tid i møde..


Det kommer an på hvor god din scout-afdeling ser ud? Husk dine scouts kan også havde ramt forkert og så kan det være hans potentiale stiger samtidig med hans stats.

Men jeg har aldrig oplevet at Danmark vrimler med store talenter, så det kan også være dine scouts har ret Smiley

Idet mine scouts er danskere har de jo topviden om Danmark, og jeg hyrer kun folk med 18-20 i potential, og dertil så højt som muligt i ability..
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din kikkert
« Svar #10: 25 Okt 2008, 19:12 »

Jeg sørger altid for at have en masse scouts fra forskellige områder, og scouter de områder, jeg ikke kender til.

På den måde får jeg flere spillere ind i player search. Men for det meste tjekker jeg selv efter talenter. Tager en liga og kigger aller spllere igennem. Tager også nogle gange en tilfældig spiller og scouter ud fra hans favourites.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010