home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  1 Bruger, 1215 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  ACF Fiorentina - National og international succes (Tidl. SK Brann)
0 Brugere og 21 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: ACF Fiorentina - National og international succes (Tidl. SK Brann)  (Læst 22137 gange)
Jharn
Landsholdsspiller

ACF Fiorentina - National og international succes (Tidl. SK Brann)
« : 19 Maj 2008, 16:22 »

Baseret på en virkelig historie..... Eller?

Ding dooong

"Hvem fanden opsøger mig på dette tidspunkt? Klokken er 09.00 om morgenen!" Jeg traskede hen til hoveddøren og åbnede. Her fandt jeg min kæreste stående på min nyerhvervede Brann SK dørmåtte. Hun var satme et lækkert skrov. Jeg stødte ind i hende for nogle uger siden, da jeg var nede på en af de engelske pubber i Bergen midtby. Vi drak nogle øl, og snakkede om stort set alt. Jeg formåede dog ikke at lokke hende med hjem den aften, men nogle dage senere fik jeg skaffet hendes nummer, og fik inviteret hende til ædelse hjemme i min beskedne lejlighed. Den dag blev ordet single streget fra mit CV.

- Hej min skat, hvad bestiller du her? spurgte jeg den lyshårede skønhed, der nærmest lyste hele min forhave op.

- Jeg kommer for at give dig noget, sagde hun, og stak en sammenrullet avis under min arm.

- Vi ses skat, sagde hun, gav mig et hurtigt tantekys på munden, hvorefter hun hastede ud af forhaven. Jeg så bare efter hende. Hvorfor dette hastværk? Jeg blev stående i døråbningen, og rullede avisen ud.

Mjelde forlader Brann - se side 2

Et sug gik gennem maven på mig! Jeg bladrede energisk om på side 2, og læste til min store skræk, at vores unge klubikon, Mons Ivar Mjelde, havde valgt at forlade Brann.

Efter fem års tro tjeneste har cheftræner Mons Ivar Mjelde valgt at forlade Brann SK. Han har netop sikret Brann det norske mesterskab, men alligevel mener den tidligere top-spiller, at det er det helt rigtige tidspunkt at forlade klubben på.

"Jeg ser det næsten som værende umuligt at følge op på sidste sæsons triumf. Samtidig søger jeg nye udfordringer, så det bliver spændende at se, hvad fremtiden bringer," siger Mjelde.

Sportschef Roald Bruun-Hanssen havde følgende at sige til Mjeldes overraskende farvel:

"Jeg tror, at Mons ville kunne udrette store ting med SK Brann. Jeg accepterer dog hans beslutning, og kan samtidig afsløre, at vi allerede er på udkig efter en, der kan overtage cheftrænerjobbet."

Jeg kylede avisen fra mig. "FUCKING LORT," skreg jeg ud i det fredfyldte rækkehuskvarter. Jeg var gal! Ingen var værdige til at tage over efter selveste Mons Ivar Mjelde!
« Seneste Redigering: 22 Sep 2008, 18:08 af Jharn » Logged

Jharn
Landsholdsspiller

Sv: SK Brann - En værdig afløser?
« Svar #1: 19 Maj 2008, 16:23 »

Tak til -Benja- for banner!  Thumbs Up

Hvis I syntes, at opsætningen her i første update er for rodet, så sig endelig til!

dasmessi
Gæst

« Svar #2: 19 Maj 2008, 16:24 »

Syntes det er en lidt indviklet start, men fedt det med kl 9.  Thumbs Up

-Benja-
Gæst

« Svar #3: 19 Maj 2008, 16:31 »

Spændende- og god start. Du skulle prøve med en anden skriftype, da det den nuværende er kedelig Smiley

HutchinsoN
Lilleputspiller
*

« Svar #4: 19 Maj 2008, 16:33 »

Et par enkelte stavefejl, men hvis man ser bort fra det er det en udmærket start du har fået lavet Peace

Min første blog: De stribede fra Fyn

Jharn
Landsholdsspiller

« Svar #5: 19 Maj 2008, 16:34 »

Spændende- og god start. Du skulle prøve med en anden skriftype, da det den nuværende er kedelig Smiley

Kan du anbefale en?  Peace

-Benja-
Gæst

« Svar #6: 19 Maj 2008, 16:35 »

Måske denne

Jharn
Landsholdsspiller

« Svar #7: 19 Maj 2008, 16:42 »

Jharn
Landsholdsspiller

Sv: SK Brann - Wtf? En dansker?
« Svar #8: 19 Maj 2008, 21:20 »

Ung dansker ny Brann-manager

39-årige Lasse Hansen er manden, der skal tage over efter Mons Ivar Mjelde. Lasse Hansen kommer fra Danmark, og har tidligere spillet i den danske 2. division. Han har aldrig prøvet sig selv af som manager, og derfor var der en del, som blev overraskede, da sportschef Roald Bruun-Hanssen præsenterede den nyansatte manager.

"Vi ved, at det er noget af et sats, men vi har haft nogle scouts i Danmark, der har fortalt, at Lasse Hansen i 2. divisionen har vist lederegenskaber, og at han har ændret på sin managers taktik adskillige gange, og tilmed sluppet godt fra det. Han skal nok vise sig at blive en god mand for os," siger Roald Bruun-Hanssen, og fortsætter:

"Vi har ikke ambitioner om at genvinde Tippeligaen. Dog forventer vi, at vi vil være godt med, og kvalificere os til en europæisk turnering."

Jeg stivnede. Det her kunne ikke passe. En 39-årig, der ikke har spor kendskab til det at være manager, skal lede vores elskede klub. Og så er han endda dansker?! Jeg sad helt slukøret i et par minutter, før jeg huskede, at jeg havde travlt, og skulle på arbejde. Jeg arbejdede som kassemand i et supermarked nede på Bergen Torv. Ikke just et job, der gav en stor sum penge, men jeg fik nok til, jeg kunne klare mig. Inden jeg nåede videre med min morgenmad, faldt jeg over endnu en artikel. En detaljeret holdgennemgang. Hold kæft hvor lækkert. "Hva fanden. Den kan jeg da sagtens nå at læse, før jeg tager på arbejde!"

SK Brann - Kan holdet genvinde guldet?
Målmænd
Håkan Opdal, 25 år
Håkan Opdal er en rigtig Brann-knægt. Han har allerede spillet 104 ligakampe for klubben, og er tilmed norsk landsholdskeeper.

Kenneth Udjus, 24 år
Han er meget svagere end Opdal, og i Brann må de håbe på, at Opdal ikke bliver skadet, da Udjus ikke vil kunne begå sig i Tippeligaen.

Centrale forsvarsspillere
Azar Karadas, 26 år
Norsk landsholdsspiller, der er yderst farlig på hovedstød. Han har spillet 64 ligakampe for Brann, og har scoret hele 19 mål.

Knut Walde, 26 år
Meget hovedstødsstærk, men meget langsom. Han har spillet 37 kampe for Brann, og har endnu ikke scoret.

Olafur Örn Bjarnasson, 32 år
Langsom islænding, der spiller stabilt. Bjarnasson har spillet 92 kampe og scoret 3 mål for Brann.

Kristjan Örn Sigurasson, 27 år
Endnu en islænding. Sigurasson er dog, i modsætning til Bjarnasson, hurtig på fødderne. Han har spillet 73 kampe med 7 mål til følge for Brann.

Højre forsvarsspillere
Cato Guntveit, 32 år
Cato Guntveit er nok den svageste spiller i Brann-truppen. Højrebacken har ganske enkelt ikke længere klassen til Tippeligaen. Han har spillet 140 kampe og scoret 9 mål.

Bjørn Dahl, 29 år
Bjørn Dahl er en udmærket højreback, men man kan helt klart forstærke sig på denne position. Dahl har blot spillet 38 kampe for Brann.

Venstre forsvarsspillere
Erlend Hanstveit, 26 år
Erlend Hanstveit er den eneste venstreback i Brann-truppen. Han er norsk landsholdsspiller, og er rigtig stærk. Hanstveit har altid spillet i Brann, og har indtil videre spillet 176 og scoret 8 mål.

Centrale midtbanespillere
Ramiro Corrales, 30 år
Amerikansk midtbanespiller. Han er stabil, og har stadig et par gode år tilbage i sig. Han har spillet 11 kampe og lavet 1 mål for Brann.

Hassan El Fakiri, 30 år
Har helt sikkert toppet, men en udmærket reservespiller. Han har spillet 18 kampe og scoret 3 mål.

Petter Vaagen Moen, 23 år
Stærk, unge spiller. Betegnes som en 'fremtidens mand' på det norske landshold. Har spillet 49 kampe og lavet 8 mål for Brann.

Tijan Jaiteh, 19 år
Talentfuld landsholdsspiller fra Gambia. Har spillet 11 kampe for Brann.

Jan Gunner Solli, 26 år
Norsk landsholdsspiller. En af de store profiler på holdet. Han har spillet 14 kampe for Brann.

Eirik Bakke, 30 år
Han er på det norske landshold, selvom han har toppet. Dog kan han stadig bruges i Tippeligaen. Har spillet 17 kampe og lavet 2 mål for Brann.

Offensive midtbanespillere
Erik Huseklepp, 23 år
Talentet er der, men han har aldrig slået igennem. Han har spillet 42 kampe og lavet 2 mål.

Angribere
Njogu Demba-Nyrén, 28 år
En spændende landsholdsspiller fra Gambia. Han har endnu ikke spillet nogen kampe i Tippeligaen.

Thorstein Helstad, 30 år
Norsk landsholdsspiller, der har heltestatus i Brann. Han er bundrutineret og meget målfarlig. Han har spillet 135 kampe for Brann med hele 78 mål til følge.

Robbie Winters, 33 år
Skotten har toppet. Han må betegnes som reservespiller. Han har spillet 117 Brann-kampe og lavet 41 mål.

Holdet mangler helt klart den klassiske 10'er. Altså en spiller, der leverer bolde til angriberne. En spiller, der hænger lige foran midtbanen og lige bagved angriberne.

Hold kæft det var en klasseartikel. Den viste truppen som den virkelig var! Vi manglede en offensiv kreatør, og jeg mente også, at vi manglede en klassetræner. Jeg kiggede på uret. 12.30! "Pis, nu kommer jeg for sent!"
« Seneste Redigering: 19 Maj 2008, 21:22 af Jharn » Logged

dasmessi
Gæst

« Svar #9: 19 Maj 2008, 21:25 »

Udemærket trup du har der. Smiley

Jharn
Landsholdsspiller

« Svar #10: 19 Maj 2008, 21:27 »

Udemærket trup du har der. Smiley

Ja.. Især midtbanen og centerforsvaret er genialt!

dasmessi
Gæst

« Svar #11: 19 Maj 2008, 21:27 »

denne her ville altså også være fin at skrive med. Thumbs Up

Moltke
Gæst

« Svar #12: 19 Maj 2008, 23:02 »

Meget god start og jeg glæder mig til at følge dig i Norge

Jharn
Landsholdsspiller

« Svar #13: 20 Maj 2008, 11:51 »

Næste update vil komme i løbet af eftermiddagen eller først på aftenen  Peace

Jharn
Landsholdsspiller

Sv: SK Brann - Vis os hvad du kan, Hansen!
« Svar #14: 20 Maj 2008, 14:37 »

Jeg sad på pubben med to af mine venner. Her plejede vi altid at sidde efter en endt arbejdsdag. De var, lige som jeg, meget utilfredse med Lasse Hansens indkøb, og med holdets svingende resultater i træningskampene. Vores nye dansker havde hentet to offensive spillere til klubben og solgt en enkelt. Manden, der forlod os den vinter, var Erik Huseklepp, som trods et stort talent, aldrig nåede at slå til i Bergen.

Som erstatning for Huseklepp havde Hansen hentet en ung slovener, Rene Mihelic. Hvad skulle vi med sådan en ung gut, der ikke engang havde spillet på et synderligt højt niveau i hans hjemland?

Vi blev heller ikke større optimister, da Hansen præsenterede sit indkøb nummer to. Svenskeren Denni Avdic havde man da hørt lidt om, men han havde et mislykket ophold i Brøndby IF, og var derfor blevet sendt tilbage til Sverige for et par år siden.

Vi havde ærlig talt forventet, at han havde brugt vores transferpenge på rutinerede kræfter, der i det mindste på et eller andet tidspunkt har bevist, at de kan begå sig på dette niveau.

Salg
Erik Huseklepp - Solgt til Lyn for 5,5 millioner kroner

Total: 5,5 millioner kroner

Køb
Rene Mihelic - Købt i Maribor for 5 millioner kroner

Denni Avdic - Købt i Elfsborg for 3,25 millioner kroner

Total: 8,25 millioner kroner

I størstedelen af træningskampene spillede vi som en sæk kartofler. I den allerførste kamp mod Zenit Peterburg spillede vi en tæt kamp, men vi formåede ikke, at score på vores chancer! Helstad virkede meget langsom. Jeg frygtede virkelig, at han var ved at være en færdig mand. Vi formåede dog at sætte boldene i kassen i kampen mod danske Holstebro. 3-0 var egentlig ikke særlig overbevisende, hvilket de følgende kampe heller ikke var. 1-1 mod Næsby og B93. Hold kæft noget lort. Hvordan kan vores førstehold spille uafgjort mod sekundære danske klubber? Det lovede fandme ikke godt. Dog tog vi en lille revanche, da vi ude mod Løv-Ham vandt med hele 7-0. Endelig en præstation, man kunne være stolt af.

Alt i alt var træningskampene skuffende, og hvis man havde i sinde at præstere på dette niveau i Tippeligaen, kunne man vist godt forvente, at Brann ville ligge i den tunge ende af tabellen.

Da jeg senere på aftenen kom hjem, inviterede jeg min kæreste på besøg. Vi åd nogle opvarmede pizzaer, mens jeg fortalte om mine frustrationer mht. klubben. Hun virkede forstående, men alligevel følte jeg, at hun ikke rigtig vidste hvad jeg snakkede om. Jeg havde en drøm om, at hun ville blive en inkarneret Brann-supporter, akkurat ligesom mig.
« Seneste Redigering: 20 Maj 2008, 14:44 af Jharn » Logged

Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010