home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23581
  0 Brugere, 630 Gæster Online.

Nyeste Bruger: diannawiggins
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  RoO?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: RoO?  (Læst 1164 gange)
Quite
Lilleputspiller
*

RoO?
« : 14 Maj 2008, 10:07 »

Jeg har gennem længere tid kørt med RoO (hvor kæderne hænger nøje sammen ved indstilling af mentalitet). Jeg har udelukkende spillet i de lavere engelske rækker samt Nordirland, og det går ikke vildt godt.

Så tænkte jeg lige på, her til formiddag, om det egentlig er en god idé at spille med RoO taktik i disse divisioner, hvor man jo nok spiller en smule kick and rush? Måske kunne jeg rent faktisk med fordel øge forskellen på mentalitet mellem kæderne? Er der nogen der har tænkt over dette?

(Jeg nægter at downloade taktikker mv., med dem er det jo ikke sjovt at vinde).

Kezman
Landsholdsspiller

Sv: RoO?
« Svar #1: 14 Maj 2008, 10:18 »

er det så ikke bare direkte bolde ? det spiller jeg med forsvarene i england det virker ret godt Opstemt

maaahhh-h-h-h

sheriffen87
Landsholdsspiller

« Svar #2: 14 Maj 2008, 10:24 »

Hvis man spiller med knap så gode hold skal du oftest spille med lavt tempo, da det minimere dit hold fejl...

Quite
Lilleputspiller
*

« Svar #3: 14 Maj 2008, 10:33 »

Hvis man spiller med knap så gode hold skal du oftest spille med lavt tempo, da det minimere dit hold fejl...

jo, men omvendt maximerer det jo så også modstandernes mulighed for at dæmme op.

Var iøvrigt ikke lige det jeg spurgte om Peace

vondracek
Gæst

« Svar #4: 14 Maj 2008, 10:38 »

Selvom man benytter sig af RoO, hvilket jeg selv gør, så hører der også andre frameworks til, hvor TT&F heriblandt kan nævnes. Det er muligt at skabe en række taktikker egnet til alle situationer, også til LL hold. RoO tilbyder en masse muligheder og har en fordel over AI'en, fordi den søger for at spillerne bevæger sig smidigt på banen.

Nu sidder jeg lige i skole, og har ikke tid til store romaner, men først og fremmest kan jeg anbefale dig, at sætte dine spillere til at løbe med bolden. Ofte dur ens spillere simpelthen bare ikke til at aflevere, når man spiller LLM, mens de tværtimod godt kan finde ud af at løbe med bolden.

Det er dog selvfølgelig op til ens selv hvordan man bygger sine taktikker op, og der er ingen faste regler. Nogen vælger at benytte sig af split mentalitet, nogen vælger ikke at gøre det etc. Det er meget afhængig af spillerne. Jeg har også fået oprettet mig en save med B93, hvor jeg vil benytte mig af 4 RoO taktikker. Hvis det er, så kan jeg smide dig en PM med resultater og lign.

sheriffen87
Landsholdsspiller

« Svar #5: 14 Maj 2008, 10:41 »

det var bare et forslag, men til dit spørgsmål:

Kan du ikke beskrive din taktik lidt mere...4-4-2 eller 4-5-1...mentalitet, pasningsstil osv. ellers er det svært komme med forslag  Smiley

Quite
Lilleputspiller
*

« Svar #6: 14 Maj 2008, 11:11 »

Selvom man benytter sig af RoO, hvilket jeg selv gør, så hører der også andre frameworks til, hvor TT&F heriblandt kan nævnes. Det er muligt at skabe en række taktikker egnet til alle situationer, også til LL hold. RoO tilbyder en masse muligheder og har en fordel over AI'en, fordi den søger for at spillerne bevæger sig smidigt på banen.

Nu sidder jeg lige i skole, og har ikke tid til store romaner, men først og fremmest kan jeg anbefale dig, at sætte dine spillere til at løbe med bolden. Ofte dur ens spillere simpelthen bare ikke til at aflevere, når man spiller LLM, mens de tværtimod godt kan finde ud af at løbe med bolden.

Det er dog selvfølgelig op til ens selv hvordan man bygger sine taktikker op, og der er ingen faste regler. Nogen vælger at benytte sig af split mentalitet, nogen vælger ikke at gøre det etc. Det er meget afhængig af spillerne. Jeg har også fået oprettet mig en save med B93, hvor jeg vil benytte mig af 4 RoO taktikker. Hvis det er, så kan jeg smide dig en PM med resultater og lign.

Tak for rådet med at spillerne skal løbe mere.

Det jeg lurede på var om RoO egnede sig bedst til hold der spillede possesion-fodbold og småpasninger, og om jeg derfor skød mig selv i foden ved at spille det med dårlige britiske hold. Jeg kan godt lide RoO-tanken (med variationer, selvfølgelig) og synes den er realistisk. Det var da også med den at jeg har spillet min eneste rigtigt gode periode de sidste 4 år, umiddelbart efter at jeg startede med at bruge den. På daværende tidspunkt var jeg dog Bournemouth, og mit spillermateriale var nok til en klar oprykningsplads i 4 div i England.

Før i tiden er jeg sluppet ganske godt afsted med at have ret defensivt indstillede midtstoppere, men det virker ikke muligt at være spilstyrende uden at sætte forsvarets mentalitet op også, så nu spiller jeg altså RoO.

Jeg syenes fandeme det er blevet sværere, FM.

Citat
det var bare et forslag, men til dit spørgsmål:

Kan du ikke beskrive din taktik lidt mere...4-4-2 eller 4-5-1...mentalitet, pasningsstil osv. ellers er det svært komme med forslag 

Well, jeg spiller for tiden 4-1-3-2 ude og 4-3-1-2 på hjemmebane. Virker fint nok i ca. 50% af kampene. Men det er ikke talkombinationer den er gal med, heller ikke spillernes stats og om de passer til positionerne. Der er et eller andet gennemgribende galt som gør at næsten alle hold altid kan gå i attacking mode og score de eller det mål de har brug for mod mig i en eller anden periode i kampen. Pludselig er deres ene wing ustyrlig i 20 minutter, eller deres angriber.

sheriffen87
Landsholdsspiller

« Svar #7: 14 Maj 2008, 11:18 »

Nu ved jeg jo ik om du allerede bruger det, men det er godt at sætte forsvarsspillerne til at "skærme af" ved eget felt, og bruger du en def midt så sæt ham til at skærme af midt på egen banehalvdel. Det er godt for defensiven Smiley

Nu siger du at du bruger meget kick and rush, men prøv på hjemmebane at sætte tempo og aflevering lidt ned så du styrer spillet i stedet...

vevest7
Reserveholdsspiller

« Svar #8: 14 Maj 2008, 11:32 »

Jeg må bare sige, at jeg har bygget taktikker op førhen med udgangspunkt i RoO, men jeg er virkelig ikke tilfreds. Sys der er nogle mangler...svært at sætte en finger på...men der mangler ligesom noget.

Jeg har nu bygget en helt ny serie af taktikker med udgangstagen i wwwfan's artikel serie TT&F (tactical theorems & frameworks), og det virker meget bedre. Sikrede mig i hvert fald en halvsæson som ubesejret i den engelske Championship...og det, at man har mindst 3 taktikker, alt efter modstander, og spillestil er fedt. Jeg har tweaked indstillingerne, men et godt udgangspunkt kan være at læse de MEGET lange artikler igennem, og høre nogle af hans tanker, for der kan sagtens være nogle eksempler på ting, som man ikke er klar over. Det var der i hvert fald for mig , selvom jeg troede jeg vidste det hele Opstemt

artiklerne findes på www.fm-britain.co.uk

Quite
Lilleputspiller
*

« Svar #9: 14 Maj 2008, 12:06 »

Nu ved jeg jo ik om du allerede bruger det, men det er godt at sætte forsvarsspillerne til at "skærme af" ved eget felt, og bruger du en def midt så sæt ham til at skærme af midt på egen banehalvdel. Det er godt for defensiven Smiley

Nu siger du at du bruger meget kick and rush, men prøv på hjemmebane at sætte tempo og aflevering lidt ned så du styrer spillet i stedet...

hey, jeg spiller skam ikke kick  and rush Peace

Mine forsvarsspillere skærmer af ganske langt tilbage, ja. Men har stort set prøvet alt når det angår hvor man lægger forsvarslinien og hvordan der skærmes af.

Quite
Lilleputspiller
*

« Svar #10: 14 Maj 2008, 13:14 »

Jeg må bare sige, at jeg har bygget taktikker op førhen med udgangspunkt i RoO, men jeg er virkelig ikke tilfreds. Sys der er nogle mangler...svært at sætte en finger på...men der mangler ligesom noget.

Jeg har nu bygget en helt ny serie af taktikker med udgangstagen i wwwfan's artikel serie TT&F (tactical theorems & frameworks), og det virker meget bedre. Sikrede mig i hvert fald en halvsæson som ubesejret i den engelske Championship...og det, at man har mindst 3 taktikker, alt efter modstander, og spillestil er fedt. Jeg har tweaked indstillingerne, men et godt udgangspunkt kan være at læse de MEGET lange artikler igennem, og høre nogle af hans tanker, for der kan sagtens være nogle eksempler på ting, som man ikke er klar over. Det var der i hvert fald for mig , selvom jeg troede jeg vidste det hele Opstemt

artiklerne findes på www.fm-britain.co.uk

Det her er virkelig interessant og omfangsrigt.

Jeg vil dog stadig mene at taktik (vejningen mellem offensiv og defensiv) betyder en del for meget i '08. Det er immervæk stadig vigtigt hvilke spillere du smider på banen, og engang imellem virker det somom det er underordnet i FM08.

Cojones
Ynglingespiller

« Svar #11: 04 Jun 2008, 13:00 »

Er der nogen der kan forklare mig, hvad Ro0 betyder?

Kan ikke lige læse mig frem til det.....

" Når Daniel Agger har spillet 10 kampe på Brøndby´s 1.hold, har folk glemt alt om Andreas Jakobsson "

Tom Køhlert 2004

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010