home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1266 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Danmarks guldklump |'Det trælse punktum'|
0 Brugere og 15 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Danmarks guldklump |'Det trælse punktum'|  (Læst 22007 gange)
NichlasKirk
Gæst

Sv: Danmarks guldklump |'3'|
« Svar #15: 14 Maj 2008, 23:01 »

Uh dejligt med en sådan fast læser som dig Kim, det varmer mit bloggerhjerte med alle flotte der kommer fra jer andre men tildels fra også dig kim Smiley

Erfurt
Reserveholdsspiller

« Svar #16: 14 Maj 2008, 23:03 »

Igen må jeg sige Nichlas, denne blog kan blive din bedste!

NichlasKirk
Gæst

« Svar #17: 15 Maj 2008, 17:33 »

FØRSTE HURDELS FOR KIRK!

Så kom dagen, hvor FC Midtjylland skulle vise farverne for første gang under den nye træner Nichlas Kirk. Kampen burde på papiret ikke blive noget problem for midtjyderne, da man skulle op mod en langt svagere modstander, i form af NB eller også kaldt Nørresundby Boldklub, der til daglig spiller i kvalrækken. Godt nok var ulveflokken på fremmede grund, men Kirk burde nemt kunne trække sig sejrrigt ud af dette opgør mod nordjyderne. 

Ulvene nedlagde også sit første bytte uden nogen store problemer, da det blev en stensikker 6-0 sejr ude over de forsvarsløse nordjyder, især Mikkel Thygesen var med til at flænse en stor del af byttet, hvilket man kunne se på den tilbagevendende helts indsats, som med de to første mål i 1. halvleg satte ulvene i gang, Han blev dog skiftet ud i halvlegen, sammen med 8 andre spillere fordi man skulle have alle førsteholdsspillere i gang. Efter de mange udskiftninger fortsatte ulvene dominansen, og Nørresundby blev kørt ligeså stille og roligt, men sikkert over. En god kamp over hele linjen, hvor NB ikke havde en eneste afslutning indenfor målrammen.

Der skulle dog hurtigt komme helt andre boller på suppen, da man havde fået arrangeret to venskabskampe, mod hold der til daglig huserer nede i 1.division og toppen af 2.division Øst, her er der snakke om Lolland Falster Alliancen og Fremad Amager, der skulle en smut til Herning for at afprøve kræfter mod Nichlas Kirks tropper.

Den første rigtige test for Nichlas Kirk, var mod holdet fra Lolland-Falster. Ulvenes første halvleg var helt suveræn, og det var faktisk kun et under at Farlige Frank ikke scorede mere end to gange i den halvleg, efter Troest havde bragt FC Midtjylland foran 1-0 på hjørnespark. Ved halvlegen satte Nichlas Kirk nye og mindre rutinerede kræfter på banen, og de formåede ikke at scorede mere i kampen, de havde simpelthen sat deres gear på ”cruise control,” og det udnyttede LFA da Holmgaard scorede på et flot velplacerede langskud fra distancen, tætter på kom de dog ikke og ulvene kunne lade sig hylde foran hjemmepublikummet med en 3-1 sejr der blev sikret i første halvleg.

Sidste træningskamp inden UEFA Cup lodtrækning, var mod nogle ambitiøse københavner, hvilket der også blev afspejlet, efter de havde gjort et fantastisk comeback til 2-2, efter havde været kommet hurtigt bagud 2-0 mod nogen i dag, ret så tandløse ulve i de bagerste kæder der ikke fik tacklet i gennem i afgørende situationer, dog kunne man ånde lettet op efter kampen, da man havde slået Fremad Amager 4-2 på en dårlig dag i defensive, men en stærk offensiv gjorde alligevel at man kunne række hænderne i vejret efter kampen.

Nu er de første kampe for ulvelederen Nichlas Kirk veloverstået, og alle træningskampe endte med et positivt resultat, godt nok mod svagere modstandere, men ikke mindre har spillet været rigtig godt i de forreste kæder, og til har forsvaret også spillet rigtig godt. Alt i alt en god start for Nichlas Kirk.

« Seneste Redigering: 15 Maj 2008, 23:44 af NichlasKirk » Logged

NichlasKirk
Gæst

Sv: Danmarks guldklump |'4'|
« Svar #18: 15 Maj 2008, 17:35 »

Næste update kommer i aften og vil omhandle transfers Smiley

Kimu
Landsholdsspiller

« Svar #19: 15 Maj 2008, 18:19 »

Hejsa Nichlas!

Super pre-season du har haft. Det ser ud til at FCMs nye træner har fundet den taktik der skal bringe ulvene op i toppen...

NichlasKirk
Gæst

« Svar #20: 15 Maj 2008, 23:35 »

KRITIK AF NICHLAS KIRK

Kritikken har haglet ned over den nye manager i sædet på SAS Arena i pressen, efter de seneste transfers ham og klubben har fortaget, endnu videre er han blevet kaldt dum og ubeslutsom, og nogen kræver ham endda fyret, men bestyrelse har givet ham den fulde opbakning, så en fyring bliver det dog næppe, men man kan roligt sige at Nichlas Kirk har fået en gevaldig opsang af pressen og ikke mindst holdets tolvte mand - fansene - der også har været efter ham.

AFGANG.
  • Danny Olsen var den første der forlod ulveflokken, da tilbudet på sjællænderen var for godt til at afslå for Nichlas Kirk. Det var en Nichlas Kirk med gråd i sin stemme, der kunne tage afsked med den tidl. FC Nordsjælland spiller og ønske ham alt held og lykke i fremtiden. Danny Olsen kan man nu finde på Õrjens Vall, der er hjemmebane for den svenske klub Halmstads BK. Især dette salg vakte undren i medierne og blandt klubbens fans.
  • Den næste der røg til udlandet, var Dennis Flinta der ikke indgik i Nichlas Kirks fremtids planer, derfor blev Flinta solgt til Landskrona der ligeledes er placerede i Sverige.
  • Den sidste det fik sparket ud af truppen, var den nyankommende Gheorghe Florescu der tydeligvis havde kæmpe problemer, med at falde til i Danmark og han manglede simpelthen nogen han kunne kommuniker med, da han kun kan snakke Russisk og Rumænsk, valgte FC Midtjylland sammen med Gheorghe at finde en ny klub til ham, klubben han kan tørne ud fra i næste er den svenske storklub IF Elfsborg.
TILGANG.
  • Det første tilsagn på SAS Arena, er den nu tidligere FC Nordsjælland spiller Thomas Kristensen, der regnes med at ryge direkte ind i Nichlas Kirks start ellever med det samme. Kirk mente efter købet at man havde fundet den rette styrmand midt på banen, som kunne erstatte Danny Olsen og Gheorghe Florescu
  • Kenneth Gustafsson fra Keflavik og talentet Emil Johansson fra Hammerby, er navnene på de to svenskere som kan findes i FC Midtjyllands førsteholdstruppen fra denne sæson, hvor deres primære opgaver er, at kunne gå indefra bænken som stærke backups. Især Emil Johansson bliver en spiller som man skal følge nøje de næste par år, da han har kvaliteterne til at blive en sublim venstreback. Kenneth bliver manden der skal tage tjansen på den defensive midtbane, hvis Nigerianeren Femi skulle rende ind i en skade den kommende sæson.

« Seneste Redigering: 15 Maj 2008, 23:56 af NichlasKirk » Logged

Guldbrand
Gæst

Sv: Danmarks guldklump |'5'|
« Svar #21: 16 Maj 2008, 12:19 »

Flot update, og en meget flot blog du har gang i her   Thumbs Up

Dog syntes jeg måske at du overdriver en del når du siger at man vil have dig fyret osv. pga. dine salg. Det er jo ikke ligefrem nogle af holdets helt store profiler du sælger...

Når det er sagt, så forstår jeg ikke helt salget af Danny Olsen. Han er en rigtig god fløjspiller der udvikler sig helt enormt bare i den første sæson.

Men glæder mig til din næste update, da dette er en blog jeg er faldet meget for...  Kys   Og faktisk en af de eneste blogs jeg følger med i her på siden for tiden.. Så thumbs up for det..  Thumbs Up  Thumbs Up

NichlasKirk
Gæst

« Svar #22: 16 Maj 2008, 15:12 »

Flot update, og en meget flot blog du har gang i her   Thumbs Up

Dog syntes jeg måske at du overdriver en del når du siger at man vil have dig fyret osv. pga. dine salg. Det er jo ikke ligefrem nogle af holdets helt store profiler du sælger...

Når det er sagt, så forstår jeg ikke helt salget af Danny Olsen. Han er en rigtig god fløjspiller der udvikler sig helt enormt bare i den første sæson.

Men glæder mig til din næste update, da dette er en blog jeg er faldet meget for...  Kys   Og faktisk en af de eneste blogs jeg følger med i her på siden for tiden.. Så thumbs up for det..  Thumbs Up  Thumbs Up

Overdrivelse? hm, synes jeg ikke, medierne tvivler jo meget på at en så urutineret træner overhovedet kan styre klubben og salget efter Danny og Florescu gjorde jo ikke ham ligefrem mere populær Smiley

Men jeg siger rigtig mange gange tak, for de flotte og "klappet på skulderen" Smiley

NichlasKirk
Gæst

« Svar #23: 16 Maj 2008, 16:55 »

UEFA CUP: ROUND ONE

Det var med hovedet fuld af hold, Nichlas Kirk kunne stige på en af SAS’s flyvere og sætte kursen mod den franske by Nyon, for at overvære lodtrækningen til første kvalifikations runde. Nichlas Kirk havde personlig udtalt, at en østeuropæisk klub ville være rigtig godt, da et hold fra Skandinavien eller Sydeuropa ville blive en større udfordring, han forvente dog at gå videre da man var i blevet seedet.

Nichlas Kirk satte sig på en stol, ved siden af tog assistent træneren Thomas Thomasberg og bestyrelsesformande n Jens Ørgaard plads, der alle var klædt i et flot jakkesæt. Så nu kunne de kun vente på at det var deres hold der blev trukket op af hatten.

"FC Midtjylland against, arg the ball is playing with me sorry hehe, there it comes, the team is Keflavik."

Nichlas Kirks første tanker omhandlede den lidt trælse lodtrækning som jyderne havde været ude for, efter manden havde trukket det islandske hold Keflavik til at møde FC Midtjylland i første kvalifikation runde, men efter han havde fået lidt informationer fra Thomas og Jens omkring holdet, åndede han lettet op, da klubben kun er halvtids professionel, men også en gammel kending render rundt og sparker bold på de islandske kanter, da den tidl. ulv Nikolaj Jørgensen spillere i klubben Keflavik. Sjovt nok inden lodtrækning havde man haft scouts, i netop Keflavik og de kom tilbage med en positiv melding om en spiller ved navn Kenneth Gustafsson, som der blev hentet til Danmark, der nu kan se frem til at møde sin gamle klub.

« Seneste Redigering: 16 Maj 2008, 17:09 af NichlasKirk » Logged

kie
Landsholdsspiller

Sv: Danmarks guldklump |'6'|
« Svar #24: 16 Maj 2008, 17:28 »

Det er en dejlig blog at læse..
Selvom det ikke er mit favortihold..
Men læser med...

Kanon Blog!!  Peace

Kimu
Landsholdsspiller

« Svar #25: 16 Maj 2008, 18:27 »

Hejsa Nichlas!

Det er et par rigtig flotte updates du har leveret her de sidste par gange Nichlas, og dejligt at se du fortsætter din gode stil.

Rent spil mæssigt må man sige jeg var noget overrasket over salget af Danny Olsen og Florescu, men Thomas Kristiansen skal nok blive en god erstatning for dem. Ellers en super lodtrækning til UEFA Cuppen. Keflavik bliver ikke noget problem.

Niko
Gæst

« Svar #26: 16 Maj 2008, 18:35 »

Hvorfor skriver du med fed, det ser tudegrimt ud? Smiley

Jeg kan virkelig ikke holde ud at kigge på det, og jeg vil råde dig til at gøre det i normal-skrift.

NichlasKirk
Gæst

« Svar #27: 16 Maj 2008, 18:37 »

Hvorfor skriver du med fed, det ser tudegrimt ud? Smiley

Jeg kan virkelig ikke holde ud at kigge på det, og jeg vil råde dig til at gøre det i normal-skrift.
Det vil en afstemning afgøre Smiley

NichlasKirk
Gæst

« Svar #28: 16 Maj 2008, 19:58 »

FØRSTE SVENDEPRØVE FOR ULVENE!

Så kom dagen, hvor FC Midtjylland skulle vise fansene, at man var topmotiveret til den kommende sæson, men ikke mindst skulle spillerne vise den nye manager, at de var de rette til at udfylde den ideelle start ellever, Nichlas Kirk havde strikket sammen til næste sæson.

Midtjyderne havde fået til opgave, at ekspandere det islandske hold Keflavik ud af UEFA Cuppen, hvilket holdet var fuldstændig opsat på, ud fra den første kamp at se. Da de ellers så store barske islændere, blev sat til vægs og gjort til kegler, der blev snøret gang på gang af Claus Madsen der var kommet ind efter 14 minutters spil efter Petter Fureseth var blevet skadet, dog faldt det første mål på hjørnespark, da Simon Kjær steg til vejs og headede bolden i mål fra i spids vinkel. Højst overraskende faldt der ikke flere mål i denne halvleg, ulvene havde simpelthen ikke skarpheden foran målet. Ved anden halvlegs start kunne Farlige Frank bringe ulve på 2-0, efter flotte kombinationer mellem ham og Ken Fagerberg. Claus Madsen afgjorde senere kampen, da han med en flot solotur sparkede læderet i nettet.

FC Midtjylland skaffede sig derved et godt udgangspunkt, da man holdte Keflavik fra at score, og derved få et vigtigt udebanemål. Det ligner nu videre arrangement i UEFA Cuppen for ulveflokken.

Dagen efter landingen på det disede Island, blev retur opgøret mellem Keflavik og FC Midtjylland fløjtet i gang, anderledes fra sidste gang, var dog at Nichlas Kirk havde valgt og stille op med et B-hold krydret med enkle førsteholdsspillere, det så dog ud til at være tilfældet, da Baba Collins havde bragt danskerne foran 1-0 allerede efter 6minutters spil. Det skulle dog blive endnu mere festligt for de lidt under 100 medrejsende FCM fans, da viceanføren Frank Kristensen satte sidste fod på et genialt forarbejde mellem Salami og Baba. I halvlegen satte Nichlas Kirk, flere urutineret kræfter på banen, dette betød at Keflavik fik vendt spillet, og fik endda scoret to gange inden for de sidste 10 minutter, bittert. Det betød dog ikke det store, da jyderne vandt 5-2 samlet over islænderne, og kunne nu se frem til næste runde, hvor en nok stærkere modstander ventede.

« Seneste Redigering: 16 Maj 2008, 20:03 af NichlasKirk » Logged

NichlasKirk
Gæst

Sv: Danmarks guldklump |'7'|
« Svar #29: 16 Maj 2008, 20:01 »

Så kom endnu en update, dengang hvor det ikke er fed, så har i det nok lettere når i selvfølgelig stemmer om det skal være med fed eller ikke med fed Wink

Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010