home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23581
  0 Brugere, 556 Gæster Online.

Nyeste Bruger: diannawiggins
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Brugen af tutors
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Brugen af tutors  (Læst 1940 gange)
KrookDale
Landsholdsspiller

Brugen af tutors
« : 05 Maj 2008, 23:55 »

Jeg har i et stykke tid spekuleret om man optimalt udnytter muligheden for at få nogle spillere til at lære fra andre. Hvilke skills stats lærer de fra sig, ændrer de på elevens personlighed og er der nogen som helst fordel ved at lade spillere der primært har høj fysiske stats fungere som tutors? Jeg så ikke umiddelbart nogen tråd til diskussion af emnet, så synes jeg ville lave en.

Jeg har i mit nuværende Fiorentina spil det problem at jeg har 3 ekstremt gode AM/FC talenter, der vil få Daniele Cacia som rollemodel, men Cacia har ikke nævneværdigt god teknik, gode mentale stats eller god personlighed? Er der så nogen som helst pointe i at bruge ham som tutor?

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

molle
Landsholdsspiller

Sv: Brugen af tutors
« Svar #1: 06 Maj 2008, 00:00 »

Du skal kun sætte en spiller til at være tutor, hvis du mener at det vil gavne for spillerens udvikling. Du skal nok ikke sætte Cacia til at tutor. Han er ikke engang god nok til et midterhold i seria A (snakker fra erfaring Wink )

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #2: 06 Maj 2008, 00:11 »

Nu er det jo en ret subjektiv vurdering hvornår man mener det vil gavne spillerens udvikling, jo derfor det kunne være lækkert at få fastlagt hvilke stats de har indflydelse på.

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Daniel-123
Landsholdsspiller

« Svar #3: 06 Maj 2008, 06:45 »

Det har indflydelse på nogle af de mentale stats som beslutsomhed derfor er det vigtigt at "læreren" har bedre mentale stats end "eleven"..

sla
Ynglingespiller

« Svar #4: 06 Maj 2008, 13:17 »

Dejligt emne... dette har jeg også tænkt meget over...

Hvad så med spillernes personlighed..? Er der nogle fif dertil?

Er det bedst at parre "Tut" og "Lrn" på noget bestemt måde?  F.eks "Tut" Balanced, "Lrn" Spirited. Osv... Er der nogle der har erfaringer der?

- SLA

Fan af OB og FC Barca.

sodan70
Gæst

« Svar #5: 07 Maj 2008, 18:34 »

Synes det er lidt lotto - satte 2 balanced spillere sammen - og det kom der et kæmpe sammenstød ud af.
Nu er anføreren bekymret over det Skuffet

TC
Juniorspiller
**

« Svar #6: 11 Maj 2008, 16:17 »

De spillere, som bliver sat i lære, lærer ved en succesfuld læringsperiode nogle af de foretrukne triks fra tutoren.
Dette er illustreret her ved at Romero og Frijters har været i lære hos Benzema:

Benzema positioner: http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/xUo15133.jpg
Romero positioner: http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/0Xe15240.jpg
Frijters positioner: http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/YSw15279.jpg

Derudover bliver der udviklet et personligt bånd mellem spillerne. Tutoren vil oftest efter en succesfuld læringsperiode blive nævnt under talentets favoritpersonale:

Romero personlig: http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/kJj15060.jpg
« Seneste Redigering: 11 Maj 2008, 18:59 af TC » Logged

sla
Ynglingespiller

« Svar #7: 14 Maj 2008, 12:08 »

TC.... Har du ikke mulighed for at ligge et screen shot op af deres personligheder... Bare for at se om jeg kan fange en sammenhæng imellem deres personlighed....

- SLA

Fan af OB og FC Barca.

TC
Juniorspiller
**

« Svar #8: 15 Maj 2008, 14:54 »

TC.... Har du ikke mulighed for at ligge et screen shot op af deres personligheder... Bare for at se om jeg kan fange en sammenhæng imellem deres personlighed....

- SLA
Ja selvfølgelig. Jeg har ikke selv kunne se nogen sammenhæng, men hvis du finder ud af noget må du meget gerne rapportere.

Benzema personlig: http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/xPW55887.jpg
Romero personlig: http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/kJj15060.jpg
Frijters personlig: http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/rJd55833.jpg

mortenbrenoe
Landsholdsspiller

« Svar #9: 15 Maj 2008, 15:12 »

Jeg synes tit at selvom spillerne har samme personlighed så kan der nemt være problemer alligevel...
Min erfaring er dog at hvis der er store spillere i klubben, verdensstjerner, vil flere unge spillere have disse som rollemodeller... Der har jeg erfaring med at det er en god ide at give dem tutor.

Jeg er først lige kommet i tanke om dette, men nogle gange når man signer en ung spiller siger de "looking to learn from his idol Steven Gerrard" f.eks... Der ku man måske prøve om dette var et hint til at lade ham tutor den nye unge spillere hvis det er hensigtsmæssigt.

Men efter succesfuldt tutorship, vil lærlingen få hans "preferred moves" også...

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

sla
Ynglingespiller

« Svar #10: 15 Maj 2008, 15:37 »

Takker TC... Jeg vil prøve at studere lidt i det med personligheder, og så også i omdømme... Kan godt tænkes at enhver personlighed ville "elske" at blive undervist af en verdensstjerne, eller verdenskendt... (ved ikke helt hvad de forskellige ratings hedder i dansk spil.Opstemt)

Jeg har forsøgt at parre dem sådan at en Ambitiøs bliver undervist af en anden ambitiøs.. osv.. Men har ikke rigtig noteret mig noget om succes / fiasko... Men det vil jeg til.. Grin

- SLA

Fan af OB og FC Barca.

DanielDal
Lilleputspiller
*

« Svar #11: 19 Maj 2008, 22:23 »

Mine erfaringer er, at det vigtigste (og måske det eneste) er preferred moves og determination. Hvis man sætter X til at være tutor for Y, så vil Ys determination i de fleste tilfælde nærme sig Xs, hvad enten udviklingen så går den ene eller den anden vej. Det sker af og til, at der slet ikke sker nogen udvikling. Til gengæld kan der også ske en meget drastisk udvikling; jeg har set både fald og stigninger på helt op til 5-6 point. Men man skal altså passe rigtig meget på med at sætte Quaresma med 9 i determination til at være tutor for sit unge fløjtalent med 14 i ditto.
Preferred moves kan, som andre også er inde på, også overføres fra tutor til den unge. Så det er en fantastisk mulighed for at sørge for at holde en kontinuitet i spillestilen gennem længere tid (eksempelvis hvis ens fløje begge har "cuts inside" som preferred moves, og man kan se, at det er noget holdet udnytter på banen, så vil det naturligvis være en fordel at sørge for at give dette move videre til ens unge fløje).

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010