home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23420
  0 Brugere, 748 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: carinasantoro033
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Trots van Friesland - Krigerne fra Nord
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Trots van Friesland - Krigerne fra Nord  (Læst 8565 gange)
Kattefarmer
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Trots van Friesland - Krigerne fra Nord
« : 04 Maj 2008, 00:18 »



INTRODUKTION

Klubben

Fodboldklubben fra Heerenveen tog sine første spæde babyskridt i året 1920. Som Bambi på isen tog det tid at finde fodfæste, men efter 3 navneskift inden for de første par år var v.v. Heerenveen klar til at byde de øvrige fodboldhold op til dans. Klubben steg således hurtigt i både divisioner og anseelse, og oplevede sin storhedstid i slutningen af trediverne og gennem krigsårene i fyrrerne. Her vandt klubben 6 nordhollandske mesterskaber på stribe, uden dog at have heldet til at hjemføre den mest prestigefyldte titel, det nationale mesterskab.

Klubben blev i denne årrække anført af Abe Lenstra, der stadig den dag i dag betragtes som den hidtil bedste spiller i den blå-hvide trøje. At spillere som Ruud van Nistelrooy, Klaas-Jan Huntelaar og senest Afonso Alves ikke har kunnet rokke ved den opfattelse borger for hans uomtvistelige kvaliteter på fodboldbanen. Gennem hans karriere opnåede han 47 landskampe for Holland med 33 mål til følge. Hans status i klubben understreges af at klubben i 1993 opførte Abe Lenstra Stadium som et varigt minde om deres tidligere helt. Stadionet kan huse 26.800 mennesker (heraf 1000 ståpladser), hvilket stort set svarer til Heerenveens samlede indbyggertal. Det til trods spiller holdet for tæt på fulde huse hver gang, hvilket kunne vidne om en helt uhørt entusiastisk  fodboldby.

Det er imidlertid kun den halve sandhed, idet den store tilslutning i lige så høj grad skyldes det store opland. SC Heerenveen og FC Groningen er nemlig de eneste fodboldklubber af anseelig størrelse i hele det nordlige distrikt af Holland der kaldes Friesland – et område der er cirka halvt så stort som Sjælland. Når de to hold mødes i ’De Slag om het Norden’ (slaget om det nordlige Holland), er det en stor begivenhed, om end endnu ikke af Old Firm’ske dimensioner. Friesland har helt tilbage i middelalderen bestræbt sig på selvstændighed og dets beboere værger fortsat om distriktets særegne kultur. At klubben har stærke rødder i egnens kultur ses tydeligt af dets logo, hvor Frieslands blå-hvide flag med røde hjerter indgår.

Efter klubbens storhedstid i fyrrerne med Lenstra som nøgleaktør på banen, fulgte en række årtier hvor Heerenveen syntes at befinde sig i et nærmest bundløst hul af dårlige sportslige resultater samt økonomisk uføre. Klubben rykkede således, da det stod værst til, helt ned i tredje bedste række og var flere gange truet af konkurs. Det afgørende vendepunkt indfandt sig i  1983, da  Riemer van der Velde blev indsat som administrerende direktør. Med ham vendte i første omgang den økonomiske nedtur og en overgang til fuldtidsprofessiona lisme forløb uden problemer. Med denne overgang fulgte samtidig en navneændring til det nuværende SC Heerenveen.

Vendepunktet for den sportslige sektor kom i 1985 med ansættelsen af Foppe de Haan, der efter flere sæsoners hårdt arbejde i 1990 igen bragte sit Heerenveen mandskab op i landets bedste række. Her stabiliserede klubben sig hurtigt i den bedre ende af tabellen, og da Foppe de Haan i 2004 gik på pension, kunne han se tilbage på en 19 års periode, der havde budt på mange højdepunkter om end klubben under hans ledelse aldrig havde vundet en titel. Højdepunkterne tæller en 2. plads i ligaen i sæsonen 1999/2000 og deraf følgende CL-kvalifikation, 2 pokalfinaler samt en række UEFA cup deltagelser.

Hans efterfølger, Gertjan Verbeek, havde således store sko at fylde da han overtog trænergerningen, men trods bange anelser blandt fansene, formåede han at holde fast i Heerenveens position som en af de nærmeste forfølgere til de tre traditionelle storhold; PSV, Ajax og Feyenoord.  Hans indsats som Heerenveen træner har nu udmøntet sig i at han fra næste sæson overtager trænergerningen i Feyenoord, og der skal forsøge at stikke en kæp i hjulet på PSV’s fortsatte mesterskabsdominans .

SC Heerenveen har siden dets genkomst til hollandsk topfodbold profileret sig ved at købe unge hollandske spillere fra de lavere rangerede hold (f.eks. van Nistelrooy), eller unge spillere fra de tre traditionelle storklubber, der ikke ved deres præstationer på ungdoms- og reserveholdene har kunnet fremtvinge den fornødne spilletid på førsteholdet (heriblandt Huntelaar). Desuden er de notorisk kendt for deres gennemgående scouting-netværk i Skandinavien, der foruden den seneste stjerne, Afonso Alves, også har bragt kendte navne som Jon Dahl Tomasson og Daniel Jensen til Abe Lenstra stadion. Deres scouting-netværk har imidlertid ikke kun forgreninger i det nordlige Europa, men i lige så høj grad i østeuropa, sydamerika (i særdeleshed Brasilien) samt i de seneste par sæsoner i Nordamerika.

Om mig
Med Gertjan Verbeeks tiltrædelse i Feyenoord står Heerenveen med et ledigt trænersæde - og det er så her jeg, Hong-Song Kattefarmer, kommer ind i billedet. En træner hvis meritter i bedste fald kan beskrives som lidet imponerende, i værste som decideret pinlige...men en tredjeplads i Vorbassecup er det da blevet til. Dette aspekt af FM bliver bare aldrig realistisk, hvorfor jeg ikke gider opdigte en eller anden forgøglet omgang sludder - men det at spillet tillader os sofamanagers at indtræde på den professionelle fodboldscene - omend kun i vores fritid - og dermed pirker til vore drengedrømme, er samtidig også det der gør spillet så fantastisk. Foruden ovennævnte aspekt vil jeg forsøge at holde spillet så realistisk som overhovedet muligt. Det vil jeg gøre ved 2 simple regler hugget fra de legendariske LLM-principper (se nedenfor). Yderligere at bemærke er måske at jeg er absolut blogjomfru. Jeg har stort set aldrig læst blogs og jeg har aldrig selv bedrevet en - håber i vil bære over med diverse begyndervanskelighe der. Til mine medkompetanter - held og lykke, og må den bedste mand vinde.

Regler for spillet
  • Alle indkøb skal være 'realistiske'. Dvs. der må kun erhverves spillere som er blevet anbefalet af en af klubbens scouts eller et medlem af spillertruppen. Som dansk manager forudsættes der dog et vist kendskab til danske spillere samt større svenske og norske profiler. SC Heerenveen har traditionelt hentet hollandske, skandinaviske, østeuropæiske og brasilianske spillere, men har de seneste år også spillet en aktiv rolle på det nordamerikanske marked, hvor Michael Bradleys store gennembrud i indeværende sæson må betragtes som kronen på værket. Denne tendens vil jeg forsøge at fortsætte, og på sigt arbejde mig ind på det afrikanske marked, da det må betragtes som en naturlig udvikling.
  • Al taktik og træning skal være hjemmelavet.

Mål
Overordnet vil jeg forsøge at bryde de tre stores (PSV, Ajax og Feyenoord) dominans i ligaen. Det skal ske ved at udbygge det i forvejen brede scouting-netværk samt forsøge at bringe ungdomsarbejdet på et niveau, så det kan fostre førsteholdsspillere .
  • Sæson 2007/2008: Top 4 placering i ligaen, samt kvalifikation til UEFA cuppens gruppespil.
  • Sæson 2008/2009: Top 3 placering i ligaen, samt kvalifikation til UEFA cuppens eller CL's gruppespil, afhængig af udfaldet af foregående sæson.
  • Sæson 2009/2010 og frem:Top 3 placering i ligaen, samt avancement fra europæisk gruppespil.

Opsætning
Version:  8.0.2
Database: Large

Spilbare ligaer:
England (Coca Cola League 2 og op)
Frankrig (National og op)
Tyskland (2. Division og op)
Italien (Serie B og op)
Holland (1. Division og op)
Spanien (LIGA BBVA og op)

Desuden er alle spillere fra enhver respektabel fodboldnation loadet ved DDT-filer.



Updates
#1 Gennemgang af spillertruppen
#2 Preseason stress
#3 Når stabilitet bliver et problem



Bloggen er optimeret til Firefox og vises muligvis ikke korrekt i andre browsers.

« Seneste Redigering: 09 Maj 2008, 17:01 af Kattefarmer » Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Trots van Friesland - Krigerne fra Nord
« Svar #1: 04 Maj 2008, 00:47 »

det var da noget af en start - specielt hvis det er din første Opstemt
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Trots van Friesland - Krigerne fra Nord
« Svar #2: 04 Maj 2008, 11:08 »

Imponerende flot start..  Rigtig flot layout, og et af de bedste topbannere jeg har set herinde..   Thumbs Up

Jeg vil helt sikkert følge med i den her blog, for den ser meget ! lovende ud..   Peace
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Trots van Friesland - Krigerne fra Nord
« Svar #3: 04 Maj 2008, 12:12 »

Intet mindre end en fremragende start Kattefarmer - og jeg ville blive overrasket hvis det er din første blog. Fortsætter du sådan kan du blive blandt topkandidaterne.
Logged

Kattefarmer
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
#1 Gennemgang af spillertrup
« Svar #4: 04 Maj 2008, 15:53 »


GENNEMGANG AF SPILLERTRUP



Assistentens vurdering af truppen

Målmænd
Bedste målmand i truppen er belgieren Brian Vandenbussche. En målmand der på trods af ingen åbenlyse mangler, ikke helt er på niveau med de målmænd, der besidder posten hos de klubber vi i fremtiden gerne vil måle os med. Derudover er der i truppen den 38 årige Rob van Dijk der samtidig er tilknyttet trænerstaben. At dømme efter stats er han dog ikke beriget med talentet til at kunne tilføre klubben noget på hverken spiller eller trænersiden. Til sidst er der den 30 årige Harmen Kuperus, der er lejet fra 1. Divisionsklubben Zwolle. Hans kvaliteter berettiger ikke til en plads i truppen, og han får da også en hård medfart i trænernes vurdering af ham, hvorfor låneaftalen er blevet ophævet. Alt i alt en position i truppen der skriger mod himlen på forstærkning.

*****

Forsvar
Forsvarets ubestridte styrmand er Michael Dingsdag der samtidig vil komme til at fungere som anfører for holdet. Kan han hæve sit i forvejen høje niveau vil han sagtens kunne udgøre en del af grundstammen på mandskabet i mange år frem. Han vil i indeværende sæson blive akkompagneret af Kristian Bak Nielsen i det centrale forsvar. På sigt bliver danskeren dog formentlig nødt til at videreudvikle sine spidskompetencer hvis det skal blive en længerevarende løsning. Som gardering er der den unge Henrico Drost, der gradvist vil blive introduceret for førsteholdskampe i bestræbelserne på at fremme hans udvikling. En spiller der muligvis vil kunne udvikle sig og komme til at spille en rolle i fremtiden. Alt i alt en velbesat position i truppen, om end de tre spilleres manglende hurtighed kan blive et problem mod de små og vævre angribere der forefindes i hobetal i Eredivisie.
Gianni Zuiverloon er den eneste naturlige højreback i truppen, hvorfor en breddespiller på positionen vil være en prioritet i det kommende transfervindue. Trods sin unge alder indeholder han allerede imponerende defensive og til dels også offensive kvaliteter. En spiller jeg forventer mig meget af i fremtiden!
Venstrebacken byder på to alternativer i Michel Breuer og Calvin Jong-A-Pin. Begge vurderes imidlertid af trænerstaben at være blandt de svageste led i truppen, hvorfor forstærkning på denne position er meget tiltrængt.

*****

Midtbane

Midtbanen er rigtig godt besat både kvalitets- og breddemæssigt. Pranjic og Beerens er i truppens nuværende forfatning selvskrevet til de to fløjpladser. Pranjic er kroatisk landsholdsspiller, og er på mange måder en fin repræsentant for det fodboldspil der praktiseres i det tidligere Yugoslavien. En stærk teknisk spiller med en rigtig god sparketeknik. Beerens er hollandsk U21 landsholdsspiller og har sine forcer i hans ekstreme hurtighed og 1 mod 1 situationerne. En spiller der, med førsteholdskampe, på sigt kan udvikle sig til en stor profil for holdet. I tilfælde af skader vil Sebastiaan Steur og Jakob Poulsen være nødt til at tage over, men begge vurderes af klubbens trænerstab til ikke at holde niveau med den øvrige trup, så forstærkning er formentlig tiltrængt.
På den offensive del af midtbanen findes der ligeledes stærke kort i de talentfulde Michael Bradley og Geert Areend Roorda, samt den rutinerede norske landsholdsspiller Christian Grindheim. Michael Bradley er en utrolig målfarlig midtbanespiller, hovedsageligt grundet hans gode blik for løb uden bold, samt det faktum at han er en habil afslutter med både fødder og hoved. Med hans blot 19 år kan der, givet de rigtige omstændigheder, være tale om en kommende storspiller i svøb. Roorda er ligeledes en utrolig spændende spiller. En atypisk offensiv midtbanespiller, idet han foruden hans teknik og gode blik for spillet også har kompetencer i det defensive. I hans første sæson i a-truppen er han tiltænkt en rolle som aktør på den offensive midtbane, men jeg vil i det lange løb forsøge at omskole ham til også at kunne dække rollen som en defensiv, meget boldsikker midtbanespiller.
De øvrige spillere er tiltænkt en rolle på den defensive midt. Både Svec og Loohuis har talentet til på sigt at kunne bryde igennem på førsteholdet, men de vurderes for nuværende ikke til at være stærke nok til at kunne bære holdet igennem denne sæson, hvorfor forstærkning på denne position vil blive vægtet højt i transfervinduet.

*****

Angreb

Angrebspositionen er i truppen repræsenteret ved et miks af kvalitet og stort udviklingspotential e. Sulejmani er formentlig både klubbens mest talentfulde spiller og mest oplagte salgsobjekt, og kan dække et stort antal pladser på den offensive del af banen. Hans forcer er hans hurtighed, hans gode teknik samt en udpræget kynisme foran mål. Gerald Sibon er arketypen på en targetman. En fysisk stærk angriber med et godt hovedspil og træfsikkerhed foran mål. Det store problem for hans vedkommende er den tyngende alder, og der er formentlig tale om hans sidste sæson på topniveau. Til sidst er der Henrique, en talentfuld angriber, der hans kvaliteter til trods næppe får sit gennembrud på topniveau i denne sæson. Alt i alt en position på holdet der er yderst tyndt besat og dermed uhyre sårbar over for skader. Endnu en prioritet på en hastigt voksende liste til det kommende transfervindue.

*****

Samlet
Et hold der kvalitets- og breddemæssigt har mandskabet til alt fra en midterplacering til top 4 afhængig af momentum og skadessituationen. Der er tre pladser der kvalitetsmæssigt trænger til et løft: målmandsposten, venstre back samt den defensive midtbane. Derudover vil der blive købt ind til bredden, både i de situationer hvor nuværende marginalspillere ikke har klassen til at udføre et, for niveauet smertefrit, indhop, samt der hvor bredden slet og ret mangler.

*****

Reservehold/U-trup
Her er Heerenveens store akilleshæl. Talentarbejdet er ikke på et niveau så der er en naturlig strøm af talenter fra u-trup op gennem reservetruppen og til førsteholdet. På reserveholdet er der således kun 2 spillere som kan blive aktuelle for førsteholdet. Den ene er Jeroen Drost, bror til Henrico Drost. Som hans bror findes hans meritter i det defensive. Foruden det centrale forsvar kan han også dække venstre back. En spiller der, hvis han kommer ind i en gunstig udvikling, muligvis kan komme i betragtning til førsteholdet i fremtiden. Den anden spiller er Radoslaw Matusiak. Gerald Sibon er efterhånden en aldrende herre, og afhængig af hans forfatning ved udløbet af indeværende sæson, samt eventuelle indkøb, kan Matusiak måske få chancen på førsteholdet. Begge spillere er lejet ud i indestående sæson i bestræbelserne på at opnå spilletid.
I U-truppen afsløres Heerenveens 'Skandinavian connection'. Foruden de to unge hollændere Richard Stolte & Gökhan Pala, er de eneste interessante emner af skandinavisk oprindelse. Robin Eriksson, Amor Smarason og i særdeleshed Samuel Armanteros har jeg store forhåbninger til.
Generelt kræver talentarbejdet en større overhaling. Dette er imidlertid en længerevarende proces, så i første omgang vil jeg i samarbejde med mine scouts forsøge at spotte og indhente talentmasse udefra.

*****

FORVENTNINGER
Boardets forventninger
Mediernes forventninger
Egne forventninger


Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Trots van Friesland - Krigerne fra Nord
« Svar #5: 04 Maj 2008, 15:56 »

Super god gennemgang, og godt med en masse SS af spillets vigtige punkter! Helt vildt... Du er klart på vej ind som en af mine største favoritter. Og det ligner jo Daus opsætning Opstemt
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Kattefarmer
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Trots van Friesland - Krigerne fra Nord
« Svar #6: 04 Maj 2008, 16:00 »

hehe...ja som sagt er jeg jo helt uerfaren med det blog-halløj her, så syntes jeg blev nødt til at læse vinderen fra sidste år for ikke at være helt på bar bund. Og når man så samtidig er helt nybegynder hvad grafik angår, så kan man jo lige så godt lade sig inspirere af folk som Dau der virkeligt har styr på det Smiley.
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Trots van Friesland - Krigerne fra Nord
« Svar #7: 04 Maj 2008, 16:50 »

Det er eddermanme smukt. Fantastisk. Smiley
Logged

Rossonero
Gæst
 
Feedback
« Svar #8: 04 Maj 2008, 17:04 »

Allerede efter en intro og en opdatering, så er du en af mine favoritter.

Opsætningen kan heller ikke sammenlignes så meget med Dau's (bortset fra dine billeder), og det har helt klart dit eget præg. Skriftligt er det også rigtig godt, så du skal da bare klø på. Holdvalget er langt fra ét af mine foretrukne, og det er de hollandske ligaer ikke generelt. Men det er jo så bare en ubetydelig bagatel, når du gør det så godt, som du gør.

Mere fra Heerenveen, tak!
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Trots van Friesland - Krigerne fra Nord
« Svar #9: 04 Maj 2008, 17:06 »

Må være enig med Rossonero her, synes ikke det ligner mit udpræget meget, selvfølgelig med undtagelse af billederne (og den dertilhørende tekst).
Rigtig god start Kattefarmer, glæder mig til at følge med, når bloggen rigtigt går igang.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Trots van Friesland - Krigerne fra Nord
« Svar #10: 04 Maj 2008, 17:16 »

det er fandme flot, en af klare favoriter herfra.
Logged

Kattefarmer
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
#2 Preseason Stress
« Svar #11: 06 Maj 2008, 00:40 »

PRESEASON STRESS

Efter vurdering af truppen er det tid til at lægge sig an på et spilsystem. Dette gøres som oftest ud fra et sammensurium af personlige præferencer, klubtradition og pengepungens størrelse. Efter salget af Afonso Alves til Middlesbrough er sidstnævnte ikke noget afgørende punkt i det forestående valg. Alligevel har jeg valgt en opstilling, der udnytter den nuværende spillertrup så optimalt som muligt, ud fra en betragtning om at truppen formentlig ser ud som den gør, fordi den repræsenterer en spillestil, som klub og fans værdsætter. Desuden giver det mig den fordel, at jeg kan styrke truppen både kvalitets- og breddemæssigt ved at købe en række billigere spillere med udviklingspotential e istedet for at være tvunget til at købe stjernespillere ind på afgørende positioner ,hvor der ikke findes alternativer i den nuværende trup. Istedet for at fortabe mig fuldstændigt i talkombinationer, kan hjemme- henholdsvis udebanetaktikken ses nedenfor:



Ud fra devisen 'Det bedste forsvar er et angreb' vil jeg med ovenstående formationer forsøge at implementere et system med offensiv og besnærende fodbold, hvor der gives masser af rum til spillernes kreative udfoldelser. Et system, hvor bolden mestendels holdes i egne rækker, og hvor der lægges et massivt pres på modstanderens mål. Hvor den defensive linie skyder med frem, og boldholderen, når bolden er på modstanderens fødder, skal presses hårdt i bestræbelserne på at fremtvinge unødvendige boldtab der ved hurtigt omstillingsspil forhåbentligt kan udløse målchancer.

Med de givne formationer er det åbenbart, jf. gennemgangen af spillertruppen, at mine øverste prioriterer på transfermarkedet må være en venstre back, en defensiv midtbanespiller og fremfor alt en målmand. I bestræbelserne på at finde de nødvendige spillere blev mine scouts sat i aktion, idet der blev lagt fokus på Holland, Belgien, Brasilien, Skandinavien, Østeuropa samt den ved min ansættelse igangværende Intertoto cup. Om det skyldtes grundighed eller generel sløvsind fra deres side skal jeg lade være usagt, i hvert fald meldte preseason stressen sig hurtigt, da mine konkurrenter hentede den ene klassespiller efter den anden, mens jeg absolut ingen tilbagemeldinger fik fra mine scouts.

Ajax hentede den stærke argentinske venstreback Javier Pinola, der med hans store forcer i det defensive spil vil efterlade masser af frihed til, at Emanuelson kan søge med frem og deltage i offensiven, hvormed klubben formentlig for alvor får lukket det hul, Wesley Sneijder efterlod med sin afgang til Real Madrid. PSV handlede ind til både offensiv og defensiv. Til offensiven blev den talentfulde og alsidige Issiar Dia hentet som gardering for eventuelle skader, og til defensiven blev den serbiske landsholdsspiller Marko Basa hentet som supplement til et i forvejen stærkt centerforsvar. Handler der stiller klubben endnu stærkere til deres forestående titelforsvar. Sidst men bestemt ikke mindst agerede Feyenoord både hurtigt og imponerende godt på transfermarkedet. Lynhurtigt blev angrebet suppleret med den meget talentfulde brasilianer Diogo, der med hans hurtighed og store tekniske begavelse formentlig vil volde mange af de langsommere forsvar, mit eget inklusiv, problemer. Snart efter blev også defensiven styrket ved den stærke argentinske højreback Paulo Ferrari.
Venskabskampe:

Eintracht Braunschweig 1–1 SC Heerenveen
0-1 Miralem Sulejmani (27')
Man of the match: Miralem Sulejmani


SC Heerenven 1–1 Chievo
1-1 Jakob Poulsen (76’)
Man of the match: -


RKC 2-3 SC Heerenveen
0-1 Miralem Sulejmani (31’)
2-2 Paulo Henrique (55’)
2-3 Danijel Pranjic (55’)
Man of the match: Danijel Pranjic


Standard 0-0 SC Heerenveen
Man of the match: -


Mens de klubber jeg ønsker at konkurrere med således tog syvmileskridt og øgede det niveaumæssige forspring, lå alt på transfersiden stille i det Friesland'ske. For yderligere at bidrage til den begyndende panik forløb træningskampene overhovedet ikke efter hensigten. Spillet hang ikke sammen og ambitionen om at være spilstyrende blev på ingen måde indfriet. Kampene afslørede at spillere som Paulo Henrique og Roy Beerens, muligvis ikke er helt klar til at præstere på topniveau, og understregede samtidig det udtalte behov for en ny keeper mellem stængerne.



I midten af August begyndte mine scouts imidlertid at træde i karakter, og signingen af Kerlon var startskuddet til en travl og hektisk afslutning på transfervinduet. Kerlon har sine styrker i det opbyggende spil, og kan forhåbentligt, hvis han udvikler en mere udpræget kynisme foran mål, træde i hans landsmands, Afonso Alves', fodspor. I den hjemlige liga blev David Mendes da Silva hentet i konkurrenterne fra Alkmaar. Han er tiltænkt rollen som den defensive leder på midtbanen, der skal dirigere det ønskede presspil når modstanderen er på bolden. Samtidig opfylder han kravet om at være teknisk velbegavet så bolden ikke går tabt på hans fødder. Sidst men ikke mindst bidrager han med en velkommen hovedsspilstrussel på dødboldssituationer . Der blev hentet to alternativer til venstrebackpladsen. Lorenzo Davids, lillebror til den mere navnkundige Edgar Davids, blev hentet hos midterholdet NEC, mens brasilianske Dante blev hentet i belgiske Standard Liege. Umiddelbart er kampen om den eftertragtede plads i startopstilling helt åben, og præstationerne til træning og kamp må afgøre hvem der trækker det længste strå i den forbindelse.
» IND
» Kerlon, AM/F C, Cruzeiro, £2,7M
» Rene Mihelic, AM LC, Maribor, £750k
» Roman Eremenko, DM, Udinese, £675k
» David da Silva Mendes, D C/DM, AZ, £3,6M
» Dante, D LC, Standard, £750k
» Gabriel Torje, AM R, Dinamo Bucharest, £1,4M
» Lorenzo Davids, D/WB/M L, NEC, £1,2M
» Boyan Tabakov, AM/F C, Levski Sofia, £16k
» Pablo Herrera, D/WB/AM RL,Alajuelense, £250k
» Bogdan Lobont, GK, Dinamo Bucharest, £2,6M
» Erlend Thorvaldsen, D/WB/AM L, Fredrikstad, £100k

« UD
« Rob van Dijk, GK, kontrakt ophævet
« Sebastiaan Steur, AM RLC, LASK, £625k
« Jakob Poulsen, AM RC, G. Birligi, £975k
« Calvin Jong-A-Pin, D LC, Genk, £325k
« Luciano Narsingh (reservehold), AM R, VVV, £20k
« Tom Siwe (reservehold), D R, Öster, gratis
« Donovan Deekman (reservehold), AM R, Magdeburg, £28k


Som gardering for da Silva på den defensive midtbane blev den talentfulde Roman Eremenko, søn af den legendariske Alexei Eremenko, hentet fra italienske Udinese. Den lave købspris skal ses i lyset af det øvrige opbud af defensive midtbanespillere i den italienske klub, hvorfor han var blevet degraderet til reserveholdet. Yderligere skandinavisk islæt kom i form af Erlend Thorvaldsen. En venstrebensspiller, der kan dække både back og midtbanepladsen. Han er tiltænkt en plads i u-truppen, hvorfra han forhåbentligt en dag kan udvikle sig til at at kunne begå sig på højeste niveau.

For at udbygge bredden på fløjene, efter træningskampene havde stillet spørgsmålstegn ved bæredygtigheden af selvsamme, blev Gabriel Torje, Pablo Herrera - der samtidig kan vikariere på backpladserne - samt Rene Mihelic hentet ind. Torje blev af mine scouts betragtet som et lysende talent, som på sigt vil kunne udvikle sig til en stjerne i ligaen. Rene Mihelic blev efter nogle fremragende præstationer for Maribor i intertoto-cuppen, hvor de bl.a. sendte prominente Sampdoria ud af turneringen, beskrevet som et must-buy af min scout. En spiller der vil kunne nå et langt højere niveau end Danijel Pranjic, der er en af de absolutte stjerner på det nuværende hold. At dømme ud fra de kompetencer han besidder i så ung en alder, er der bestemt grund til at knytte forhåbninger om at den profeti vil gå i opfyldelse.

Som transfervinduets lukning nærmede sig med truende og hastige skridt stod holdet stadig overfor 2 store problemer: Der var endnu ikke fundet nogle oplagte emner til forstærkning på målmandsposten eller afhjælpning af problemerne vedrørende bredden på angrebspladserne. På transfervinduets sidste dag kom imidlertid to anbefalinger fra min østeuropæiske scout, der netop adresserede disse problemer. Boyan Tabakov blev hurtigt hentet ind som gardering til angrebet, og på de døende minutter af transfervinduet underskrev den rumænske landsholds- og tidligere Ajax-målmand, Bogdan Lobont, kontrakten med SC Heerenveen foran bl.a. Torino, Sampdoria og Osasuna. Desværre havde han inden overgangen spillet CL kvalifikation med hans rumænske klub, hvorfor han er blokeret for europæisk deltagelse med SC Heerenveen.

Med den massive spillertilgang, salg af 4 marginalspillere, Andre Hanssens langtidsskade samt degraderingen af Michel Breuer til reserveholdet kan jeg påbegynde sæsonen med en trup på 23 mand. En trup jeg gerne havde set yderlige styrket på angrebssiden, men som trods alt, kvalitets- og især breddemæssigt, har fået et solidt vristspark i den rigtige retning af de mange Afonso Alves-millioner.
« Seneste Redigering: 06 Maj 2008, 11:49 af Kattefarmer » Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Trots van Friesland - Krigerne fra Nord
« Svar #12: 06 Maj 2008, 07:04 »

Nu kender jeg alle dine spillere, og du har virkelig styrket dig fænomenal. Mendes er uden tvivl den bedste, men Lobont bliver sikkert spilleren der får størst succesc. Jeg sætter mine ambitioner højt, og regner med en placering i top 3 fra din side af. Jeg kan ikke sætte en finger på bloggen, da jeg helst ikke vil pille ved min skærm og fordi din blog er fantastisk.

Hvis du er lige så god til FM, som du er til at blogge - så vinder du ligaen. Smiley
Logged

Kattefarmer
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Trots van Friesland - Krigerne fra Nord
« Svar #13: 06 Maj 2008, 13:45 »

Nogen der har noget konstruktiv feedback til eventuelle forandringer? Eller måske nogle af de øvrige bloggere der har nogle gode råd til hvordan jeg kan tiltrække flere læsere?
Logged

NichlasKirk
Gæst
 
Sv: Trots van Friesland - Krigerne fra Nord
« Svar #14: 06 Maj 2008, 15:01 »

Hvis det har interesse, har du fuldstændig tryllebundet mig Opstemt
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010