Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
0 Brugere, 1375 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: FmFreaks.dk
Konkurrencer
Blogkonkurrencer
Kategori: Blogkonkurrence FM2008
En træners dagbog [#3]
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
Forfatter
Emne: En træners dagbog [#3] (Læst 9113 gange)
Berendt
Manager
En træners dagbog [#3]
«
:
01 Maj 2008, 16:32 »
Kære Læser,
jeg har længe været i tvivl om hvorvidt jeg skulle være med i årets konkurrence, og efter først at have trukket mig, har jeg siden tilmeldt mig igen, denne gang bare som klubløs.
Hvorfor spørg du sikkert? og for at være ærlig, så er jeg ikke sikker.
Tror det er for at gøre denne blog virkelighedsnær, så DU, som læser og fodboldfan, har mulighed for at sætte dig i hovedpersonens sted.
Hvordan bliver bloggen så bygget op?
Som sagt skal forskellen på spillet i bloggen, og den virkelige fodboldverden være så realitisk som muligt. Det betyder at der ikke er mulighed for at hente spiller det første transfervindue, at vi følger hovedpersonen, træneren, i form af en personlig dagbog, at jeg tager jer med rundt i hele fodbold Danmark, hvor spillet kommer til at foregå.
Når dette er sagt, har jeg ikke gjort mig større overvejelser, men velkommen til, og håber du vil finde bloggen interesant og underholdningen.
Med venlig hilsen,
Berendt
Valgte ligaer:
Danmark:
2. division og derover
England (følg kun):
Coca-Cola League 1 og derover
Finland:
1. division og derover
Frankrig (følg kun):
Ligue 1 Orange
Holland (følg kun):
Æresdivision
Island:
1. division og derover
Norge:
2. division og derover
Spanien (følg kun):
LIGA BBVA og derover
Sverige:
2. division og derover
Tyskland (følg kun):
2. Liga og derover
USA:
MLS
Load alle spillere fra:
Argentina, Brasilien, Cameroun, Chile, Colombia, Danmark, England, Færøerne, Finland, Frankrig, Holland, Island, Nigeria, Norge, Spanien, Sverige, Sydafrika, Tyskland og USA
«
Seneste Redigering: 02 Maj 2008, 16:06 af Berendt
»
.. Yes, he is back ..
Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
Sv: En trænes dagbog [intro]
«
Svar #1:
01 Maj 2008, 16:38 »
Lyder spændende.. Men der er fejl i din overskrift
Build Me Up Buttercup!
Berendt
Manager
Sv: En trænes dagbog [intro]
«
Svar #2:
01 Maj 2008, 16:41 »
Citat af: Fitzpatrick 01 Maj 2008, 16:38
Lyder spændende.. Men der er fejl i din overskrift
Hehe, godt set... det burde være rettet nu
.. Yes, he is back ..
LassePetersen
Ynglingespiller
Sv: En træners dagbog [intro]
«
Svar #3:
01 Maj 2008, 16:57 »
Lyder spændende, vil følge med så godt jeg kan
Suicide
Landsholdsspiller
«
Svar #4:
01 Maj 2008, 17:01 »
Berendt, jamen, jeg glæder mig så meget
Sådan gøres en entré i crewet!!
Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper
Guldbrand
Gæst
«
Svar #5:
01 Maj 2008, 17:01 »
Lyder meget spændende det her.. Glæder mig til at høre mere fra dig
*Du er nu blog. Nr 2 jeg følger med i..
Berendt
Manager
«
Svar #6:
01 Maj 2008, 21:32 »
Citat af: LassePetersen 01 Maj 2008, 16:57
Lyder spændende, vil følge med så godt jeg kan
Citat af: Suicide 01 Maj 2008, 17:01
Berendt, jamen, jeg glæder mig så meget
Citat af: Guldbrand 01 Maj 2008, 17:01
Lyder meget spændende det her.. Glæder mig til at høre mere fra dig
*Du er nu blog. Nr 2 jeg følger med i..
Er glad for jeg allerede har fået nogle faste læsere, og håber da jeg kan leve op til jeres forventninger...
Hm, og Suicide... Ved godt jeg ikke lige frem har været en ønske-deltager med mine skiftende meninger både med valg af klubber og overordnet deltagelse i konkurrencen...
.. Yes, he is back ..
Guldbrand
Gæst
«
Svar #7:
01 Maj 2008, 21:34 »
Kan vi forvente en update eller to mere i dag?
Berendt
Manager
«
Svar #8:
02 Maj 2008, 00:41 »
Lørdag den 1. juli 2007
Hej Dagbog...
Må nok indrømme at jeg ikke har de store erfaringer med at skrive dagbog, men jeg forsøger alligevel. Mit navn er Nicolaj Berendt, og jeg er netop gået på sommerferie, efter at havde arbejdet 3½ år som lagerarbejder.
Nu skriver jeg godt nok at det er sommerferie, men faktum er at jeg har sagt op, og har planlagt at bruge sommerferien på at finde mig et nyt job. Helst noget inden for fodbolden, da det er det der fylder alt i min tilværelse.
Det jeg har brugt det meste af dagen idag på, har været at tjekke det nordiske marked ud for træner jobs, og jeg må nok indrømme at det ikke ser alt for lovende ud.
Dels fordi at jeg ikke tror jeg har erfaring nok til at komme i betragtning til nogle af de større klubber. Jeg har trods alt kun været ungdomstræner, og har endnu ikke prøvet kræfter på seniorniveau. Men også fordi jeg helst ikke vil opsige min lejlighed her på Østerbro. Det betyder at det skal være noget der er forholdsvis nemt at komme til her fra.
Efter at havde se listen igennem, har jeg sendt en ansøgning til følgende klubber:
GIF Nike, fra den svenske 2. Division syd gotaland
Søllerød Vedbæk, fra den danske 2. Division Øst
For at være ærlig tror jeg ikke selv på at jeg får et af de to jobs, men nu må vi jo se, ellers må jeg bare finde mig et nyt ungdomshold i stedet for det gamle i Skjold, og så bare vende tilbage til at arbejde på lager igen...
Nu vil jeg så gå i seng...
Men jeg lover at skrive igen, når jeg vender tilbage.
Tak for idag,
Nicolaj Berendt
.. Yes, he is back ..
N17
Manager
Sv: En træners dagbog [#1]
«
Svar #9:
02 Maj 2008, 00:44 »
Godt at se dig med en blog Berendt. Lang tid siden
TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få
The Red
Landsholdsspiller
«
Svar #10:
02 Maj 2008, 00:52 »
Spændende start
Du ryger da til Søllerød. Ellers kunne de være et fedt tvist, hvis du fik et job som assistenttræner i f.eks. Frem, Herfølge eller sådan noget
AaB - Liverpool
Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion
Berendt
Manager
«
Svar #11:
02 Maj 2008, 01:10 »
Citat af: John Spurs 02 Maj 2008, 00:44
Godt at se dig med en blog Berendt. Lang tid siden
Hehe, jah det er efterhånden noget tid siden... Nu må vi jo så se hvordan folket tager med mit comeback...
Citat af: Gerrarden 02 Maj 2008, 00:52
Spændende start
Du ryger da til Søllerød. Ellers kunne de være et fedt tvist, hvis du fik et job som assistenttræner i f.eks. Frem, Herfølge eller sådan noget
Hehe, tja, Søllerød er en mulighed, men hvad der sker kan je ikke komme ind på.
.. Yes, he is back ..
Berendt
Manager
«
Svar #12:
02 Maj 2008, 02:43 »
Onsdag den 4. juli 2007
Hej Dagbog...
Jeg fik næsten et chok tidligere idag, da min telefon den ringede. Det var en svensker der var i den anden ende. Han præsenterede sig som Bernt Jönsson, formand for GIF Nike, og de var villige til at give mig chancen, og tilbyde mig en kontrakt.
Jeg var ærligtalt en smule overrasket over at hører fra ham, men vi fik aftalt at jeg her til aften skulle kører til Lomma, lidt nord for Malmö, hvor klubben har sin hjemmebane.
I mellem tiden brugte jeg dagen på at finde ud a lidt information om klubben. Og jeg må indrømme at klubbens placering kom lidt bag på mig. En 12. plads i den svenske 2. division er ikke videre noget flot resultat, især taget i betragtning af at der kuner 12 hold i rækken, og med hele 8 point op til en forsat tilværelse i rækken. De har spillet halvdelen af turneringens 22 kampe, så det burde kunne lade sig gøre at få dem til at overlever hvis alt går godt.
Truppen virker dog skræmmende... På en negativ måde. Kun 8 af spillerne på førsteholdet er over 18, og tre af dem er så oven i købet angribere. Ikke optimalt. Men fair nok, jeg skal vel hellere ikke forventet mig det helt store fra start, og så har jeg jo den fordel at jeg er god til at arbejde med unge spillere.
Da jeg ankom til klubhuset, var min første indskydelse at det var et hyggeligt og charmerende klubhus, men ellers var der ikke noget spændende. Klubben havde hvad der skulle til for at træne et hold eller to, men så heller ikke mere. Hvad der skete til selve samtalen kan jeg ikke komme detajleret ind på, men havde et kontraktudspil med til mig.
En 3-årig aftale med en månedelig løn på 4.750. Hmm, ikke et tilbud jeg var helt tilfreds med, og det fortalte jeg også Bernt. Jeg kom med et udspil der hed 2 år, og så 6.000 om måneden, plus dækning af udgifter til telefon og transport.
Heldigvis lød han ikke helt skræmt, og lovede at ville vende tilbage i løbet af de næste par dage.
Vi gav hinanden hånden, og jeg vendte næsen hjem mod København.
Da jeg kom hjem var jeg for træt til selv at lave mig, så jeg bestilte en pizza. Efter den var spist satte jeg mig ved min MacBook, for at tjekke mail, og her kunne jeg så blandt andet læse at Søllerød-Vedbæk pænt havde afvist min ansøgning, men det argument at de ikke var klar til at give en uprøvet træner chancen.
Tak for endnu en dag,
Nicolaj Berendt
Torsdag den 5. juli 2007
Dagbog, du tror det er løgn!
Jeg vågnede i morges da telefonen ringede. Det var en af mine gamle lærere fra folkeskolen, Jørgen Madsen, der havde hørt jeg ledte efter et nyt trænerjob, og han mente at han måske havde en mulighed til mig.
Han sad i bestyrelsen i Næstved Boldklub, og her havde de netop opsagt deres gamle U/18-træner, da de ikke følte at han længere var den rette til jobbet. Vi fik os en god snak, og det endte med at klubben ville kunne tilbyde mig en fuldtidsstilling, som dog også betød at jeg skulle være med til at vejlede klubbens andre ungdomstrænere i samarbejde med førsteholdstræner Kim Poulsen. Det ville betyde at jeg ville starte med en løn på 17.500 plus transport og mobiludgifter dækket. En aftale jeg synes lød ganske fair. I første omgang blev vi enige om en 2 årig aftale.
På baggrund af telefonsamtalen men Jørgen tidligere på dagen, var det ikke svært for mig at fortælle Bernt fra GIF Nike, at jeg havde fået et tilbud der var for godt, til at afvise, og efter lige at havde fortalt ham kort om jobbet i Næstved, havde han også forståelse for mit valg.
Nu glæder jeg mig bare til på lørdag, hvor jeg skal mødes med dem jeg i de næste to år skal arbejde sammen med, nemlig Kim Poulsen, cheftræner, Per Bredahl, hans assistent, Kim Jacobsen, min kommende assistent, og så til sidst Søren Christensen, som skal fungerer som bindeled mellem U/18 og U/16-holdet.
Eneste problem med jobbet i Næstved er den lange transport, men jeg har vist lade mig overtale til at klubben hjælper mig med at finde noget i byen, som jeg kan leje i de to år jeg har kontrakt. Så kan jeg imellem tiden leje min lejlighed i København ud.
Det må være nok for i dag!
Ses,
Nicolaj Berendt
Lørdag den 7. juli 2007
Hej Dagbog!
Hvad der skulle havde været et helt almindeligt møde med de andre trænere, endte med også at være sommerens første pressemøde i klubben.
Kim Poulsen havde brugt de sidste par dage til at forhandle med en tidligere superliga-spiller og svensk landsholdsspiller, nemlig Magnus Svensson, der nåede at spille fire sæsoner i Brøndby fra 1999-2003, og derudover nåede han også 32 landskampe for vores blå-gule naboer.
Men selve mødet gik fint, jeg fik en liste over de spillere der var på klubbens ungdomshold, og en kort evaluering med Kim Jacobsen og Søren Christensen, så jeg havde en idé om hvad hver enkel spiller kunne. Og man må sige klubben har ambitioner, bestyrelse skal i de næste par uger undersøge mulighederne i at få samarbejdsklubber, både på højere og lavere niveau.
Derudover fik jeg en snak med Kim Poulsen om førsteholdets forventninger til den kommende sæson; han mente de havde gode muligheder for at ende i den bedste halvdel, ikke mindst når man tænkte på de spillere, klubber snakkede med for tiden. Hvem det var ville han ikke ind på, men det var alle spillere med højt niveau, som klubben ville kunne bruge når de skal kæmpe om at rykke op i Superligaen.
Allerede på mandag skal jeg have min første træning med U/18-holdet, da vi kun har et par uger til sæsonstarten. Ved ikke helt hvad jeg vil bruge træningen til, men det bliver nok noget med at træne noget små spil, og spille en masse kamp, så jeg kan se spillerne ordenligt an.
Jeg nåede kun lige hjem til København, før jeg fik en SMS fra Kim Poulsen, "Sim Karkov har skrevet under, og starter træning i klubben på mandag. Jeg sagde jo der var flere spillere på vej
", var hvad der stod. Endnu en spiller med Superliga-erfaring, både fra Esbjerg og Herfølge, var blevet hentet til klubben.
Ellers skete der ikke mere idag, men nu vil jeg ligge mig til at sove godt. Jeg vender tilbage når der sker noget.
Nicolaj Berendt
Mandag den 9. juli 2007
Hej Dagbog!
Så er den første træningsdag i Næstved overstået, og jeg synes faktisk det gik godt. 17 spillere mødt op, hvor tre af dem var nye, og ønskede at prøve sig af på et højere niveau.
Som jeg snakkede om i lørdags lavede vi nogle øvelser med små spil, hvor efter vi spillede kamp i tre kvarter. Jeg blev faktisk positivt overrasket over at niveauet, og spillernes lyst til at spille fodbold smittede da også af.
Men ikke en dag på kontoret uden der skete noget, og idag blev to spillere også præsenteret. Marcelinho, en 25'årig brasiliansk angriber fra Mjällby og Stefan Bidstrup, der blandt andet har spillet for Viborg, AaB og Lyngby, var hentet til klubben. Hermed slog Kim Poulsen igen fast at han mente det med at holdet skulle ende i den bedste halvdel.
Godt nok havde førsteholdet slået FC Horsens 3-1 i fredags, men med de fire spillere der var hentet sine da, kunne holdet faktisk bliver overraskende skræmmende i det kommende efterår.
Faktisk nåede hverken Marcelinho eller Stefan at være Næstved spillere særlig længe, før de første gang skulle bestræde Næstved Stadion, denne gang dog som tilskuerer sammen med mig, da Grenå denne mandag aften skulle komme på besøg. Kampen blev lidt skuffende kun vundet 1-0 på mål af Karsten Jensen, men det lød dog på Kim Poulsen som om at han var tilfreds med drengene.
Samtidig med kampen blev spillet mod tog jeg også en SMS fra Søren Christensen der lige ville gøre opmørksom på at der var trukket lod til årets U/18-pokal turnering, og der ventede en lang udebanetur til Holsterbro i første runde. Kampen skal spilles 1. august, bare to dage efter den først turneringskamp mod Aarhus Fremad.
Men det var alt fra dagen, hvor jeg for alvor startede som træner i Næstved Boldklub.
Ciao,
Nicolaj Berendt
.. Yes, he is back ..
Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
Sv: En træners dagbog [#2]
«
Svar #13:
02 Maj 2008, 02:52 »
Fin opdatering.. Skal nok blive spændende det her
Build Me Up Buttercup!
BenjaBabs
Førsteholdsspiller
Sv: En træners dagbog [#2]
«
Svar #14:
02 Maj 2008, 08:57 »
Ja rigtig flot, fedt at du er blevet ungdomstræner
Hvordan har du gjort i spillet? Det er fundet på det hele ikke, altså omkring ungdomstræner jobbet, det kan man da ikk i fm, kan man?
?
Sider:
[
1
]
2
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »