home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 424 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Pro Vercelli - [Tidl. Genoa - Unfinished Business]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Pro Vercelli - [Tidl. Genoa - Unfinished Business]  (Læst 7544 gange)
DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Pro Vercelli - [Tidl. Genoa - Unfinished Business]
« Svar #15: 18 Maj 2008, 22:13 »

Pro Vercelli
En kæmpes genopstandelse...el ler?




Ikke godkendt
Så er sæsonen spillet til ende, og lad mig sige det med det samme, oprykning blev aldrig noget tema, vi lå ganske vist forholdsvis tæt på, men vi hentede bare ikke ind på det hul, der var op til play-off pladserne, sidst på sæsonen blev hullet endda større. Tvært imod så blev nedrykning pludselig et tema, for hullet ned til nedryknings play-off, var nemlig heller ikke så stort, men det blev til gengæld lige så stille mindre, som tiden gik. Så det endte faktisk med, at det skulle afgøres i sidste spillerunde, om vi skulle spille play-off om nedrykning.

Før sidste spillerunde var vi kun et point foran Nuorese, og dermed også kun et point over play-off stregen. Men heldigvis tabte Nuorese deres sidste kamp, mens vi spillede vores sidste kamp mod Varese uafgjort, og reddede dermed endnu en sæson i Serie C2/A, hvilket i øvrigt også blødte bestyrelsen lidt op. Bestyrelsen var nemlig begyndt at knurre lidt over præstationerne, men nu var jeg jo nærmest også bagud lige fra min første dag i klubben, da den tidligere manager havde underpræsteret (det gjorde jeg i øvrigt også, det er åbenbart et gennemgående tema for mig i det her spil), og dermed afkortet bestyrelsens lunte betragteligt.

Alt i alt har det ikke været en godkendt sæson, hverken med Genoa (det siger vel sig selv), eller med Pro Vercelli, da vi jo havde muligheden for at nå en play-off plads, men forspildte den, og i stedet kom i overhængende fare for nedrykning, så er det en ringe trøst, at vi faktisk slog et par af topholdene i løbet af sæsonen. Genoa endte i øvrigt med at rykke ned, som dårligste hold i den bedste række.

Meget symptomatisk for hvordan sæsonen er gået, så valgte mit spil at crashe efter sæsonen (og efter jeg havde taget screenshottet af slutstillingen, så lev lige med det, hvis det skulle ende med andre play-off vindere), ingen af mine kampe gik tabt, det gjorde derimod alle play-off kampe, så de falder muligvis anderledes ud. Men heldigvis ikke noget der har den store indflydelse på min lyst til at fortsætte (det havde været en anden sag, hvis mine egne kampe var gået tabt, selvom de faldt så dårligt ud, som de gjorde).

Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Pro Vercelli - [Tidl. Genoa - Unfinished Business]
« Svar #16: 18 Maj 2008, 23:03 »

ARGH, helvede og patter, opdager lige, at alle de venskabskampe jeg havde arrangeret, er gået tabt da spillet crashede  ticked off ticked off ticked off

Den bliver jeg vist lige nødt til at sove på, for det var sgu et stort arbejde, at få stablet nogle indbringende kampe på benene, og nu kan jeg begynde forfra  Sur
Logged

vevest7
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Pro Vercelli - [Tidl. Genoa - Unfinished Business]
« Svar #17: 19 Maj 2008, 08:30 »

Spændende DNE - endog meget meget spændende! Jeg er selv en skabs-Pro Vercelli mand, og det var faktisk mit første spil i denne udgave...nogle sæsoner senere stod jeg i Serie A, så det er slet ikke umuligt, og det er fedt at du gik ind på det med historien - det er en kæmpe motivation - kæmpen der blev vækket!
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Pro Vercelli - [Tidl. Genoa - Unfinished Business]
« Svar #18: 22 Maj 2008, 22:27 »

Pro Vercelli
En kæmpes genopstandelse...el ler?




Tilbage på sporet
Endelig har Vercelli borgerne igen fået noget at stå sammen om, fodboldholdet er langt om længe begyndt at vise tænder igen, sæsonen er godt nok stadig meget ung, men det spil holdet har vist i de første kampe, har været flot, underholdende, og ikke mindst overbevisende nok, til at man allerede så småt er begyndt at drømme om oprykning i byen.

Er Pro Vercelli endelig ved at kunne følge med i fodboldens udvikling? eller har de bare været heldige? og falder de måske sammen senere på sæsonen? Tør man håbe på en snarlig tilbagevenden til det fine selskab? Spørgsmålene er mange, og jeg skal så absolut forsøge at sørge for, at svarene falder ud til Pro Vercellis fordel. Det er en stor opgave jeg har påtaget mig her, men det gør den jo bare endnu mere spændende. Min første sæson var ikke noget at råbe hurra for, men nu hvor jeg selv har haft lidt mere indflydelse på hvordan truppen skal skrues sammen, er det begyndt at gå bedre, meget bedre faktisk. Jeg har ikke ændret på taktikken siden sidste sæson (hvor jeg endte med en 4-4-2 med flade kæder, selvom det ikke huer mig), jeg har bare fået spillerne, der kan spille den, som jeg gerne vil have den spillet, og så virker den til UG.

Og hvor har jeg så fået disse spillere fra? Tjae, bestyrelsen var ikke til megen hjælp, da de havde inddraget hver en klink fra det ellers fine overskud klubben producerede i sommerens løb. Der var altså ikke så meget som en krone at handle for, så jeg måtte enten hente transferfrie spillere eller leje forstærkninger, og forstærkninger skulle der til, i alle kæder faktisk, truppen var simpelthen bare for ringe, hvilket afspejles meget godt i, at der i sæsonens første kamp, kun var to gengangere fra sidste sæson i startopstillingen, og af dem endte jeg endda med at sælge den ene (Fabio Tinazzi), inden transfervinduet lukkede, og den anden var Ayub Daud, som igen i år er blevet lejet i Juventus.

På fast basis er det "kun" blevet til 5 nye spillere i løbet af sommerpausen - to nye angribere i form af veteranen Fabrizio Camarata, og sidste års lejesvend Stefano Pietribiasi, er også blevet tilknyttet på fast basis. Disse to må dog nøjes med roller som anden og tredjeviolin efter et par lejesvende, men det at der pludselig sidder en klassespiller som Camarata på bænken, siger alt om klasseforskellen på denne sæsons mandskab og sidste sæsons. På midtbanen er der ligeledes hentet to mand på fast basis, nemlig de to Franskmænd, Vincent Escudé og Julian Pinard, der dækker henholdsvis en central plads og højrekanten, begge indgår i idealopstillingen. Sidste nye kontraktspiller, repræsenterer ud over Pro Vercelli også fra tid til anden Malis landshold, han har netop rundet de 30, og har løst sidste sæsons målmandsproblem, navnet er Fousseyni Tangara. Ellers har jeg for alvor været på rov blandt vores moderklub, Juventus' reserver og ungdomsspillere, og hentet mange af dem på lejeaftaler.



Ind til videre synes jeg det tegner meget lovende for den kommende sæson, og oprykning bør absolut være en mulighed. De mange lejesvende kan dog vise sig at blive et problem, ikke så meget i denne sæson, men i næste sæson, hvor de fleste måske vender tilbage til Juventus, det er et farligt spil jeg spiller, da jeg kan ende med en oprykning til Serie C1 og en trup, som dårligt nok er værdig til Serie C2... Men det er hvad løn og transferbudget tillader, og jeg er jo ikke interesseret i endnu en fyreseddel, så resultaterne skal jo også gerne i hus, så jeg gambler, og håber på det bedste.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Pro Vercelli - [Tidl. Genoa - Unfinished Business]
« Svar #19: 23 Maj 2008, 23:26 »

Pro Vercelli
En kæmpes genopstandelse...el ler?




Oprykningskamp
Vi holder den fine stil fra starten af sæsonen, og er i den grad stadig med i oprykningskampen nu halvvejs gennem sæsonen. De mange lejesvende var åbenbart hurtigt spillet sammen, men de fleste kendte selvfølgelig også hinanden i forvejen, da de jo kom det samme sted fra, men spillestilen var under alle omstændigheder ny for dem alle (undtagen de par stykker der også var i klubben sidste sæson). Vi har allerede nu 4 spillere, der har scoret lige så mange eller flere mål end sidste års topscorer nåede på en hel sæson, og den ene af disse 4 er endda forsvarsspiller (Bassaoulé 9 mål), og en anden reserveangriber (Cammarata 8 mål), de øvrige målscorere er de to førstevalg i angrebet, Maniero (10 mål) og Lanzafame (17 mål).

Vi har været ekstremt giftige på hjørnespark, hvilket da også er grunden til at Bassaoulé har scoret så mange mål, og i øvrigt også grunden til at vores venstreback, Rizza, som også er vores hjørnesparksskytte, allerede står noteret for 14 assists.

Pinard har vist sig som en fremragende anfører, og i øvrigt også en rigtig godt kantspiller, med nogle giftige indlæg, og fremragende løb langs højrekanten.

Ud over et nederlag i Serie C cuppen, til Juve Stabia fra Serie C1, er det kun blevet til et enkelt nederlag, og utroligt nok, var det til bundproppen Valenzana, der derved fik sæsonens første sejr af 2 indtil videre...

Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Pro Vercelli - [Tidl. Genoa - Unfinished Business]
« Svar #20: 26 Maj 2008, 19:11 »

Pro Vercelli
En kæmpes genopstandelse...el ler?




Foråret 2009

Tirsdag den 9. juni 2009

Gaderne i Vercelli ligger øde hen, der ingen tegn på liv nogensteder, ingen biler, ingen larm, ingenting, alligevel fornemmer man en spændt atmosfære, en form for stilhed før stormen.

Vi bevæger os mod byens stadion, Silvio Piola, og nu begynder vi at høre noget, lyden af feststemte mennesker. Der fodbold på stadion, byens stolthed, Pro Vercelli spiller play-off finale, om den sidste oprykningsplads til Serie C1. Holdet har spillet fejende flot det meste af året, kun med en lille downperiode omkring nytår, det rakte til en plads i toppen af tabellen, ikke helt til at følge Alto Adige, der med en sprudlende Alessandro Simonetta i front, spillede sig suverænt til en førsteplads, med hele 80 point, og kun to nederlag, som i øvrigt begge var til det ene af aftenens finalehold, nemlig Pro Vercelli.

Play-off blev nået, og Pro Vercelli fik, som bedst placerede play-off hold, den dårligst placerede modstander, nemlig rækkens nummer 5, Olbia. Første kamp på udebane lignede en ren showkamp, Olbia blev kørt over med hele 5-0, og der var råd til at spare lidt på krudtet i returkampen. Der blev måske også sparet lige lovligt meget, da Olbia vandt returkampen 2-0, men det var uden betydning, samlet havde Pro Vercelli alligevel sikret sig videre avancement til finalen, hvor Pavia ventede.

Ud fra de jubelråb vi begynder at høre, jo tættere på stadion vi kommer, er der noget der kunne tyde på, at Pro Vercelli er ved at give dem selv et godt udgangspunkt til returopgøret om en uge. Og så med et bliver jublen forvandlet til et brøl uden lige, og med et fyldes gaderne med feststemte Vercelli borgere, de vrimler ud af husene, hvor de har siddet og fulgt kampen på TV eller i radioen. Stemningen kunne tyde på, at kampen er slut, og at Pro Vercelli har vundet. Vi spørger en forbipasserende, der meget opstemt, og tydeligt beruset, kan berette, at kampen sluttede 3-0 til Pro Vercelli. Maniero havde åbnet for festen i første halvleg, mens Lanzafame og Pietribiasi cementerede sejren i anden halvleg.

Ud fra stemningen i byen at dømme, skulle man næsten tro, at Pro Vercelli allerede var rykket op, men vi ved jo, at der lige er en kamp igen i næste uge, der skal overståes først, så lad os springe en uge frem i tiden, og geografisk bevæge os til Pavia.

Vi placerer os denne gang på tribunen, stadionuret fortæller os, at kampen kan fløjtes af hvad tid det skal være, stillingen er 1-3, og udeholdets medrejsende fans er klart de mest synlige på stadion, og bestemt dem der er i de bedste humør. Nede på banen tager Pinard en tur ned langs højrekanten, lægger et indlæg på nærmeste stolpe, hvor Peitribiasi dukker op som trold af en æske, og banker bolden ind til 1-4, og Pro Vercelli fansene  bliver om muligt i endnu bedre humør. Kampen fløjtes igang igen, og fløjtes umiddelbart efter af igen, Pro Vercelli følger Alto Adige op i Serie C1, og panodilsalget i Vercelli sætter med al sandsynlighed rekord i morgen...

Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Pro Vercelli - [Tidl. Genoa - Unfinished Business]
« Svar #21: 28 Maj 2008, 17:31 »

Pro Vercelli
En kæmpes genopstandelse...el ler?




Sommeren 2009
Udskiftningen i Pro Vercelli truppen har naturligvis været stor i sommerens løb, eftersom det meste af den trup, der sikrede oprykningen sidste sæson, var lejet. Nogle af disse spillere har valgt at acceptere endnu et år i Pro Vercelli (blandt de vigtigste af disse er blandt andet, Campagna, Bassaoulé og Bianco), mens andre desværre er blevet lidt for ambitiøse af deres fremragende præstationer sidste sæson, til at ville spille endnu en sæson på Pro Vercellis niveau (heriblandt angrebsduoen Lanzafame og Maniero, forsvarsspillerne Pisani og Rizza og den evigt farlige kant Daud).

Jeg mener at vi har fundet nogle fuldgode erstatninger, og i nogle tilfælde endda forbedringer, for de, der har valgt ikke at vende tilbage, dog er jeg stadig lidt i tvivl med hensyn til venstrebacken, hvor det har været uhyre svært at finde en kvalificeret spiller, der også var interesseret i at spille for Pro Vercelli. Perissinotto har ikke imponeret mig, i de kampe han ind til videre har spillet, han scorede godt nok to mål i venskabskampen mod Mainz, men det var desværre i begge tilfælde i den gale ende af banen, og da han så i sæsonens første tre betydende kampe, spillede utroligt ringe, har jeg nu valgt at sætte ham af holdet, til fordel for Mariani, som jeg er ved at omskole til netop venstreback pladsen. Bolzan er købt til pladsen, men har været skadet siden han kom til klubben, men jeg håber da bestemt, at han kan overtage pladsen, når han vender tilbage fra sin skade i løbet af de næste tre uger.

I angrebet har vi fået Mirko Antenucci på kontrakt, og han har allerede vist rigtig fine takter i sommerens løb. Han er, i forhold til ligaens niveau, en meget komplet angriber, der kan lidt af det hele, og det meste bedre end ligarivalerne. Han har på trods af sine kun 24 år, allerede stor rutine på det her niveau, med mere end 100 ligakampe i hovedsageligt Serie C1, målene er ikke væltet ind endnu, men noget kunne tyde på, at dette bliver sæsonen, hvor han også får den side af sagen med - i de 7 venskabskampe scorede han hele 8 gange, og i de første 4 betydende kampe har han scoret 4 mål, så kan han holde de takter, tegner det jo meget godt, mindre kan dog også gøre det.

Holdet viste fine takter i sommerens venskabskampe, og specielt 3-1 sejren over AaB var opmuntrende, bare ærgerligt, at vi forærede dem et mål i slutminutterne, men ellers en fin kamp, hvor vi styrede spillet, og var skarpe på vores chancer. Nederlaget mod Mainz har jeg været inde på, resultatet var langt fra sigende for en meget lige kamp, men desværre skulle Perissinotto som sagt lige vise sin målnæse foran eget mål et par gange...

I Serie C cuppen er vi ikke kommet specielt godt fra land, specielt Pergocrema kampen var bitter, da vi var foran både 2-0 og 3-1, men alligevel måtte nøjes med 3-3, og igen var Perissinotto indblandet i to af modstanderens mål, denne gang scorede han dem dog ikke selv, men han var alt for sløset i sine markeringer. Kampen mod lokalrivalerne Pro Belvedere Vercelli var jeg heller ikke helt tilfreds med, trods 1-0 sejren, for det var simpelthen ikke nok, mod så svag en modstander, og da slet ikke nok, når der samtidig var tale om en lokalrival, men ok, det var 3 point, hvilket var nødvendigt efter at have sat point til i gruppen mod Pergocrema.

Starten på ligaen synes jeg egentlig er godkendt, godt nok løb vi ind i et nederlag i første kamp mod Vicenza, men eftersom de er spået en topplacering, synes jeg vi gjorde en ok figur, og vi fik trods alt scoret 3 mål mod en stærk modstander, så den kamp kunne bestemt bruges til noget. Monza er spået en midterplacering, mens vi selv er nedrykningsfavoritt er, så at slå dem var udmærket, specielt i betragtning af, at jeg har lovet bestyrelsen en midterplacering, og at slå et midterhold, giver mig forhåbninger om, at det er et løfte jeg vil være i stand til at indfri.

Jeg er fortsat med den taktik, der fungerede så fremragende sidste sæson, har dog justeret lidt på dødboldene, da det var meget begrænset, hvor meget vi fik ud af dem, i den sidste halvdel af sidste sæson. Det er i øvrigt en justering, der allerede har givet bonus, da Bassaoulé allerede har scoret 3 mål i 4 kampe, og lader til at være tilbage på samme spor som sidste efterår.

Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010