home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:32:13 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
09 Okt 2024, 14:11 Brodtgaard Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23434
  0 Brugere, 726 Gæster Online.

Indlæg: 1132907 over 31378 Emner
Nyeste Bruger: beej199
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Assisterende træner
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Assisterende træner  (Læst 3855 gange)
vondracek
Gæst
 
Assisterende træner
« : 01 Maj 2008, 14:16 »



Hvilket stats skal en god assisterende træner have? Mange folk har sat spørgsmålstegn ved dette, hvilket også kan ses på de mange indlæg, hvor folk desperat spørger efter hjælp omkring valget af deres assisterende træner. Det er også forståeligt for der er en del faktorer, som kan spille en stor rolle for dig og dit mandskab, når valget er truffet. Formålet med denne tråd er, at give Jer et overblik over hvad I skal gå efter, når der skal hyres en ny assisterende træner.

Hvis I ikke allerede viste det i forvejen, så kan en assistent træner være meget nyttig, da han er involveret i mange ting. Lad os starte med, at tage et kig på de Mentale egenskaber.
Først og fremmest skal vi kigge på Bedømmelse af spilleregenskaber, samt Bedømmelse af spillerpotentiale, som begge er to meget vigtige stats. Det vil være en stor hjælp, hvis har han meget høje egenskaber i disse, da du derfor kan stole på hans kontraktfornyelser, hvis du altså ikke ordner dem manuelt, plus at dine rapporter fra ham ville være mere præcise.
Motivationsevne, Beslutsomhed, og Taktisk viden er også tre meget vigtige egenskaber, hvis du vælger at gå på ferie eller lader ham stå i spidsen for dit reserve eller ungdomshold. Disse er, som sagt, meget vigtige og I kan nok selv tænke Jer til, hvorfor de er det, da navnene siger det hele. Det er et must besidde disse ting, hvis han skal være ene mand med et for førstehold og uden det, så vil det grusomt galt. I øvrigt så er Disciplinniveau også yderst vigtigt, hvis dit hold for mange gule og røde kort. Dette er jo helt afhængigt af holdet, så derfor er det helt op til den enkelte at finde ud af, om der er brug for disciplin i truppen.

Når du søger efter en ny assisterende træner, så prøv derfor, at hyre en med højst mulige mentale egenskaber i følgende;
   
   » Bedømmelse af spilleregenskaber
   » Bedømmelse af spillerpotentiale
   » Motivationsevne
   » Beslutsomhed
   » Taktisk viden

Dine assisterende træner er sågar også med til, at træne dit mandskab, så lad os så tage et kig på hans træningsegenskaber. Først og fremmest spiller Mandskabsbehandling en meget stor rolle for en assisterende træner, da han står for tilbagemeldingen af dine teamtalks. Prøv derfor at få så højst muligt tal i denne egenskab. Valget af din assisterende træner er kommer også helt an på om du satser meget på ungdommen eller på de mere rutinerede kræfter. Hvis du mest hælder til ungdommen, så er det selvfølgelig et must, at han har nogenlunde høje stats i Arbejdet med ungdomsspillere. Hvis dine trænere ikke dækker træningen godt nok, og du mangler et par stjerner i en træningskategori, så prøv også at finde en assisterende med gode stats i den træning du nu end mangler. Træningsegenskabern e kan varriere meget afhængig af hvilket hold du er og hvor mange/gode trænere du besidder. Derfor kan jeg ikke fortælle Jer hvad I skal lede efter der, men mangler du et boost i træningskategorien 'Forsvarsspil', så er det logisk at gå efter høje egenskaber i 'Forsvar' og 'Taktisk'.

Dette var alt jeg havde at fortælle og jeg håber, at det kan bruges til næsten gang du skal vælge din assisterende træner.
« Seneste Redigering: 04 Maj 2008, 00:30 af vondracek » Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Assisterende træner
« Svar #1: 01 Maj 2008, 14:21 »

Jeg vil da mene, at Mandskabsbehandling, Disciplinsniveau er ligeså vigtigt som de ting du fremhæver..
Edit: efter og have læst dit indlæg gennem igen, så ser jeg, at du også siger Disciplinsniveau er vigtigt, men alligevel står det ikke under de vigtigste egenskaber?
« Seneste Redigering: 01 Maj 2008, 14:24 af søgaard » Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Assisterende træner
« Svar #2: 01 Maj 2008, 14:27 »

Jeg vil da mene, at Mandskabsbehandling, disciplin er ligeså vigtigt som de ting du fremhæver..

Super med lidt debat omkring dette. Dette er min forståelse af, hvordan en ass. træner skal se ud og som jeg skriver, så er Disciplinniveau nær så vigtig. Han skal selvfølgelig have det, hvis du står i spidsen for et hold er er prop fyldt med aggresive Gattuso'er, så er det klart at han skal have høje stats der. Men hvis du omvendt ikke har særlig mange aggresive spillere, så synes jeg ikke, at der er ikke så vigtigt.
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Assisterende træner
« Svar #3: 01 Maj 2008, 14:30 »

Hver sin mening selvfølgelig Smiley men jeg har før oplevet, at have stor uro i truppen, hvor min assistent ikke har haft høje stats i Mandskabsbehandling og Disciplinsniveau, men med de næsten samme spillere har jeg prøvet med en anden assistent, hvor hans stats i de to ting har været høje, og der var slet ingen problemer.. om dette er ren tilfældigheder eller hvad det er, skal jeg ikke kunne sige Smiley jeg går dog altid efter nogle der har høje stats i disse to ting Smiley
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Assisterende træner
« Svar #4: 01 Maj 2008, 14:36 »

Hver sin mening selvfølgelig Smiley men jeg har før oplevet, at have stor uro i truppen, hvor min assistent ikke har haft høje stats i Mandskabsbehandling og Disciplinsniveau, men med de næsten samme spillere har jeg prøvet med en anden assistent, hvor hans stats i de to ting har været høje, og der var slet ingen problemer.. om dette er ren tilfældigheder eller hvad det er, skal jeg ikke kunne sige Smiley jeg går dog altid efter nogle der har høje stats i disse to ting Smiley

Jeg har dog aldrig oplevet de helt store uroligheder i truppen og meget sjældent udebliver spillere fra træning etc. Derfor synes jeg ikke, at man skal prioritere det højere end de mentale egenskaber. Dog tror jeg ikke, at din lille eksperiment har været rene tilfældigheder, men blot et bevis på, at det godt kan lade sig gøre med høje egenskaber i disse to ting.
Logged

TC
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Assisterende træner
« Svar #5: 01 Maj 2008, 14:51 »

Jeg er enig med Søgaard. Mandskabsbehandling er en meget væsentlig for en assisterende træner, idet den assisterende træner står for tilbagemelding på teamtalk. Dermed er det vigtigt, at han kan se, hvordan de enkelte spillere reagerer.

En anden ting, som er meget vigtig, er deres personlighed. En assistenttræner skal have en professionel og ambitiøs indstilling til tingene.
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Assisterende træner
« Svar #6: 01 Maj 2008, 15:00 »

Jeg er enig med Søgaard. Mandskabsbehandling er en meget væsentlig for en assisterende træner, idet den assisterende træner står for tilbagemelding på teamtalk. Dermed er det vigtigt, at han kan se, hvordan de enkelte spillere reagerer

En anden ting, som er meget vigtig, er deres personlighed. En assistenttræner skal have en professionel og ambitiøs indstilling til tingene.

Det er jo ikke ham der skal tage dine teamtalks. Det kan du sætte ham til, og hvis du gør det, så er den egenskab vigtig. Jeg kan klart anbefale at læse lidt om teamtalks og gøre det selv. Jeg har i øvrigt også valgt ikke at komme ind på andre ting end hans egenskaber, hvilket er grunden til, at jeg ikke har skrevet. Vi kan jo altid tage debatten op her, og ja selvfølgelig er hans personlighed også vigtig.

Logged

TC
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Assisterende træner
« Svar #7: 01 Maj 2008, 15:04 »

Det er jo ikke ham der skal tage dine teamtalks. Det kan du sætte ham til, og hvis du gør det, så er den egenskab vigtig. Jeg kan klart anbefale at læse lidt om teamtalks og gøre det selv. Jeg har i øvrigt også valgt ikke at komme ind på andre ting end hans egenskaber, hvilket er grunden til, at jeg ikke har skrevet. Vi kan jo altid tage debatten op her, og ja selvfølgelig er hans personlighed også vigtig.


Jeg mente, at han står for respons af den teamtalk, som manageren giver holdet før og efter kampen samt i pausen.  Smiley
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Assisterende træner
« Svar #8: 01 Maj 2008, 15:06 »

Jeg mente, at han står for respons af den teamtalk, som manageren giver holdet før og efter kampen samt i pausen.  Smiley

Ah okey det var mig der misforstod det så Wink
- My bad.
Logged

TC
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Assisterende træner
« Svar #9: 01 Maj 2008, 15:09 »

Det er ellers et dejligt emne. Smiley Personligt kan jeg godt lide en assistenttræner, der har en stor taktisk viden og er god til at træne taktisk.
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Assisterende træner
« Svar #10: 04 Maj 2008, 00:04 »

Det er ellers et dejligt emne. Smiley Personligt kan jeg godt lide en assistenttræner, der har en stor taktisk viden og er god til at træne taktisk.

Jeg sætter dog mest pris på, at han kan bedømme mine talenter med nogenlunde ekspertise, da jeg ofte sætter ham til at forny kontrakterne - Ja længe leve dovenskaben Wink
Logged

ElGuapo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Assisterende træner
« Svar #11: 04 Maj 2008, 00:13 »

2 helt afgørende evner som en ass. skal have er mandskabsbehandling og motivationsevne. Disse 2 evner er afgørende for, hvor godt ass. kan hjælpe ved teamtalks.

Bedømmelse af CA og PA er også en god ting, men ikke afgørende, da man kan have en scout til disse.

Generelt kan man sige, at en ass. skal have så høje stats som muligt i alt, men ovenstående er klart de vigtigste.
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Assisterende træner
« Svar #12: 04 Maj 2008, 00:26 »

2 helt afgørende evner som en ass. skal have er mandskabsbehandling og motivationsevne. Disse 2 evner er afgørende for, hvor godt ass. kan hjælpe ved teamtalks.

Den er jeg desværre stadig en smule uenig i. Jeg synes ofte, at jeg aldrig for nok ud af hans teamtalks de sidste par gange jeg har spillet. Det kan dog også godt være, at det er på grund af han måske ikke har de vildeste stats i mandskabsbehandling .

Men nu smækker jeg de to evner op alligevel, så man kan danne sig et bedre overblik.
Logged

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Assisterende træner
« Svar #13: 04 Maj 2008, 00:43 »

Nice Indlæg Opstemt
Logged

Vi skal alle være her.

sla
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Assisterende træner
« Svar #14: 06 Maj 2008, 13:27 »




Hvis I ikke allerede viste det i forvejen, så kan en assistent træner være meget nyttig, da han er involveret i mange ting. Lad os starte med, at tage et kig på de Mentale egenskaber.
Først og fremmest skal vi kigge på Bedømmelse af spilleregenskaber, samt Bedømmelse af spillerpotentiale, som begge er to meget vigtige stats. Det vil være en stor hjælp, hvis har han meget høje egenskaber i disse, da du derfor kan stole på hans kontraktfornyelser, hvis du altså ikke ordner dem manuelt, plus at dine rapporter fra ham ville være mere præcise.


Jeg har altid haft det svært på lige præsist dette punkt... Hvis ikke jeg lader min assistent klare fornyelse af kontrakter, så glemmer jeg det desværre selv... Når jeg så lader Ass. Man. klare fornyelser, så stikker han kontrakter ud til ALT... Alle for nye kontrakter... Jeg syntes ikke at jeg har oplevet at han kun fornyer med de gode spiller på ens hold... Og der er med en ok STAT i bedømmelse "staten"...

Det eneste jeg vel kan lære af dette, er vel at huske at forny, og i god tid... Smiley

 - SLA
Logged

Fan af OB og FC Barca.

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010