home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 502 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  LFA i SAS-ligaen | Kan man overleve med en skandaløs ledelse?
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: LFA i SAS-ligaen | Kan man overleve med en skandaløs ledelse?  (Læst 28085 gange)
fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Kalmar FF - Smålands stolthet
« Svar #15: 02 Maj 2008, 15:20 »

Hold kæft en super blog Wink og spændende indkøb KUTGW Smiley og hvornår kan vi forvente update?
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

MartiESP
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Kalmar FF - Smålands stolthet
« Svar #16: 02 Maj 2008, 15:20 »



SkyBet er kommet med deres odds på hvem som løber med det svenske mesterskab.
Oddsene ser således ud:

IFK Göteborg – 2,50
AIK Stockholm – 3,00
Helsingborg – 4,00
Elfsborg – 4,00
Malmö FF – 6,00
---
Kalmar FF – 41,00



Samtidig er det ved at være sidste udkald for indkøb til Kalmar til den nye sæson, og derfor hentede man lige en ekstra mand til venstre back pladsen. Den kun 18-årige Vit Benes fra Tjekkiet, som er hentet i Kladno for 280.000 kr.

På sidste dag af transfermarkedet var man tæt på at gå i panik, da man mente man manglede en angriber i klubben.Få timer før lukketid fik man dog fat i den tidligere Silkeborg og B1909 angriber Kasper Mogensen, som blev hentet gratis.







Det fuldender Kalmar-holdet anno 2007:

Truppen 2007/2008
Målmænd:


Forsvar:


Midtbane:


Angreb:

Lodtrækning til pokalfodbold
Regnen begyndte at sile ned over Kalmar, og manager Martin Lorentzen begyndte at overveje om han selv skulle tage til lodtrækningen til 2.runde af Svenske Cup eller han skulle sende sin assistent.
Det endte dog med, at manageren selv tog afsted, og holdene røg op af bowlen en efter en. Der skulle dog ventes lang tid før navnet Kalmar FF blev råbt op.
Modstanderen i 2.runde kommer til at hedde IFK Malmö, hvilket må siges at være en overkommelig modstander.

Efter lodtrækningen kunne manager Martin Lorentzen desuden fortælle lidt fakta om sæsonbilletterne til denne sæson.
"Vi har indtil videre solgt 2499 sæsonbilletter, hvilket er et ok antal på nuværende tidspunkt. Sidste år var antallet ca. det samme".


Næste update er med de første kampe i Allsvenskan.
De første ligakampe ser således ud for Kalmar:
Kalmar FF - GAIS (odds: 1,67 - 3,25 - 4,50)
Kalmar FF - Helsingborg (odds: 2,75 - 3,20 - 2,25)
IFK Malmö - Kalmar FF (2.runde Svenske Cup)

Der forventes sejre over GAIS og IFK Malmö, mens man ikke forventer point mod Helsingborg.
Logged


MartiESP
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Kalmar FF - Smålands stolthet
« Svar #17: 02 Maj 2008, 20:30 »


Så skal Kalmar endelig i ilden, hvor det endelig gælder. Det mest spændende for den danske manager er, at se hvor klubben står ift. de direkte modstander i Allsvenskan. De 3 første kampe er lidt blandet. Vi har GAIS, hvor der burde hives en sikker sejr hjem, hvorefter vi møder mesterskabskandidat erne fra Helsingborg. 3. kamp er mod et lavere rangeret hold fra Malmö.
Martin Lorentzen er ihvertfald klar til at tage kampen op med Allsvenskan, og der håbes fra managerens side at man kommer godt fra start. Målet er en top 6 placering, selvom man spåes en meget lavere placering i ligaen både fra ledelsen og mediernes side.

Kalmar FF – GAIS ( odds: 1,67 – 3,25 – 4,50)


Som man kan se på oddsene er vi favoritter til at få en sejr idag mod GAIS.  Kalmar har dog en masse nye spillere med, som først skal spilles rigtigt ind på holdet og det nye system. Derfor har man valgt at være lidt mere defensiv en man ellers regner med resten af sæsonen.
Som man kan se herunder er der skiftet ud en del siden de to venskabskampe.








KAMPEN ER IGANG!

1.40: Klumpspil i Kalmars straffesparksfelt og til sidst rammer den Mikael Eklund og den ryger i nettet til 0-1, selvmål.
Skidt start af Kalmar FF.
7.41: Kalmar har frispark på GAIS’ banehalvdel. Bolden skydes ind i feltet, men den heades væk, dog lige ud til marokkanske Chakhssi som rammer bolden helt perfekt og bolden svæver i målet til 1-1. debutmål af Chakhssi. ( så skal man vidst lukke munden Hans Eklund Wink )
16.42: Desværre er der igen klumpspil i feltet og GAIS scorer et flot mål til 1-2.
20.53: Kæmpekiks af Mikael Eklund i forsvaret, som desværre giver et mål til GAIS. 1-3. Kom igen Kalmar.
Helt igennem skidt halvleg af Kalmar. Så skal der snakkes med spillerne i pausen, håber der kan skydes lidt gejst ind i spillerne til anden halvleg.
54.00 Udskiftning: Rasmus Elm ud og Henrik Rydström ind.
61.00 Udskiftning: Denni Avdic ud og César Santin ind.
Kalmar presser på, men de er ikke rigtigt farlige.
74.00 Udskiftning: Lasse Johansson ud og Mohcine Moutouali ind (debut)
87.42: Friløber til GAIS 1-4
Nederlag 1-4. Hvilket mareridt for Kalmar FF.
Tilskueretallet var iøvrigt: 5625.

Efter kampen kom der et par kommentarer fra nogle af Kalmar spillerne, at de havde set lidt mere taktisk evne hos den nye manager. Det ligner, at Martin Lorentzen kommer ind i hård modvind hos Kalmar FF, når der allerede i første ligakamp er utilfreds med de taktiske evner hos den ukendte dansker.



Kalmar FF – Helsingborg (2,75 – 3,20 – 2,25)


Helsingborg burde være større favoritter i den her kamp, især efter den meget ringe kamp af Kalmar i den første kamp. Men man håber selvfølgelig fra Kalmars side, at man kan overraske.

Samme opstilling som i første kamp. Mest pga et par skader til træning, ellers ville der nok have været et par ændringer.
HEJA KALMAR – råbes der fra publikum. KOM SÅ !.




Kalmar er startet friskt ud, og presser Helsingborg i bund, dog har der indtil nu været et par kontrachancer til Helsingborg.
13.32: Helsingborg bringer sig foran 0-1 på en kontra.
23.06: Godt pasningsspil af Kalmar får Helsingborg helt rundt på gulvet, og til sidst finder Rasmus Elm et hul og dribler lidt indtil han hamrer bolden op i højre målhjørne til en fortjent udligning til 1-1.
40.48: Hjørnespark til Kalmar. Første gang bliver den headet ud til Rasmus Elm som tog hjørnesparket. Elm smider bolden ind i feltet igen, og denne gang lige i panden på Mikael Eklund, som header den flot ind bag en chanceløs Helsingborg målmand. 2-1.
Halvleg: Martin Åslund har fået en skade og skiftes ud med Moutouali.
48.39: Drop af Bicik og Helsingborg kan nemt udligne til 2-2. iøvrigt var det Henrik Larsson som scorede gæsternes mål.
64.00: Udskiftning – Dennis Avdic ud og César Santin ind.
74.57: Udskiftning – Rasmus Elm ud og Henrik Rydström ind.
Kampen ender 2-2 efter flere store chancer til begge hold i det sidste kvarter.
Første point til Kalmar FF, og endda mod en af mesterskabsfavoritt erne. Flot kæmpet af Kalmardrengene.

I modsætning til første kamp mod GAIS, så roses manageren denne gang af forsvarsspilleren Mikael Eklund.
Martin Lorentzen var også i godt humør efter kampen, hvor han kommenterede kampen følgende: "Vi spiller en sublim kamp med højt tempo, og vi presser Helsingborg i bund det meste af kampen. Jeg synes allerede man kan se, at træningen bærer frugt. Vi mangler lige det sidste niveau i forsvaret, så vi ikke dummer os til sidst i kampene. Jeg vil rose holdet idag for indsatsen".

IFK Malmö - Kalmar FF Svenske cup 2.runde

Få dage efter seneste kamp gælder det nu IFK Malmö i den svenske cup 2.runde.
Eneste ændring i truppen er at César Santin er røget ud og Kasper Mogensen med på bænken istedet for.
12.48: Denni Avdic dribler uden for feltet og stikker til sidst en dyb stikning til Chakhssi som scorer let til 1-0.
47.15: Hjørnespark fra Rasmus Elm, som Denni Avdic header i mål til 2-0.
60.00: Udskiftninger: Chakhssi ud, Kasper Mogensen ind( debut) og Åslund ud og Moutouali ind.
Sejr til Kalmar FF i en meget kedelig kamp.


Med den sikre sejr i bagagen var manager Martin Lorentzen klar til en omgang lodtrækning til 3.runde.
Da der manglede 4 hold at blive trukket var Kalmar stadig ikke kommet op af hatten.
De sidste 3 hold man kunne møde var: Degerfors, Öster og Elfsborg. Både Deferfors og Öster kommer fra næstbedste række, så man foretrak selvfølgelig de to klubber. Desværre blev det Elfsborg som bliver modstanderen i 3.runde. Elfsborg må betegnes som kæmpefavoritter i den kamp, men man kan jo altid være heldig at man rammer dagen og modstanderen ikke har den bedste dag.
Nu skal der gang i den fysiske træning, så vi er klar til pokalkampen mod pokalfavoritterne fra Elfsborg.



Desværre kommer der ikke en update imorgen lørdag, da jeg er forhindret grundet konfirmation. Søndag er jeg dog tilbage med en update på mit Kalmar-spil.
Logged


MartiESP
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Kalmar FF - Smålands stolthet
« Svar #18: 04 Maj 2008, 11:20 »



De næste dage gik med en god omgang hård fysisk træning for at få spillerne klar til kampen mod Malmö FF.
Eneste ændring er at David Elm er med på bænken som reserveangriber istedet for Kasper Mogensen, som ikke fik bemærket sig meget i seneste kamp.


Malmö FF – Kalmar FF
05.32: En god start af Kalmar og her får man et godt forsøg fra Chakhssi, hvor bolden desværre lige sniger sig forbi den ene stolpe.
Første halve time er forbi og Kalmar har fortsat det gode spil. Malmö har kun én gang været i Kalmars straffesparksfelt.
39.20: Ufortjent kommer Malmö på 0-1, da Mikael Eklund taber bolden i eget straffefelt.
Halvleg 0-1.
60.00: Udskiftninger – Rasmus Elm ud og Henrik Rydström ind, Chakhssi ud og David Elm ind.
75.00: Lasse Johansson ud og Moutouali ind. Kalmar FF presser Malmö i bund for at få en udligning, hvilket de egentligt har fortjent.
91.46: Kalmar har satset for at få målet, istedet får Malmö en kontra og bringer sig foran 0-2.
NEDERLAG!
Første sejr er stadig til gode for Kalmar FF. Kalmar ligger nr. 12 ud af 14 hold med kun 1 point.
Efter kampen kommentere Kalmar manager på nederlaget: "Som de første par kampe er vi kommet godt fra start, men koncentrationen svigter et par gange. Jeg kommenterer normalt ikke på en given spiller, men i dette tilfælde gør jeg. Mikael Eklund skuffer mig for tiden, han laver mange uprovokerende fejl, hvilket som vi så idag kostede et mål. Jeg tager en snak med Mikael imorgen, for at gøre ham bevidst om sine fejl".


Så gælder det Hammarby, som er storfavoritter til kampen. Kalmar er taget til Stockholm for at møde Hammarby.
Hammarby er storfavoritter til kampen, og da vi er på udebane mod et af ligaens stærkeste hjemmehold bliver denne kamp noget af det sværreste vi kommer ud for. Manager Martin Lorentzen vil være ovenud tilfreds, hvis der bare hentes et enkelt point. Man regner dog ikke med det.

Ændringer i truppen: Viktor Elm (karantæne) ud og Rydström ind. Kasper Mogensen på bænken istedet for David Elm.

Hammarby IF - Kalmar FF
02.00 Chakhssi skadet. Dermed kommer Kasper Mogensen på banen og får meget mere spilletid end ellers forventet.
17.21: Hammerby bringer sig foran på et langskud.
21.40: Mååååååååål. Hjørnespark fra Rasmus Elm, som heades ud til ham igen og han banker bolden op i hjørnet fra en spids vinkel. Klassemål!.
Frem til halvlegen meget jævn kamp med et par afslutninger til hvert hold. 1-1 ved halvlegen.
49.32: Kæmpedrop af Bicik i Kalmar målet. Skuffende præstation af Bicik. 1-2.
55.34: 1-3, skidt forsvarsspil som koster endnu et mål.
Endnu en skade til Kalmar, denne gang er det Vit Benes som skades. Der er ved at være en del skader på Kalmar holdet.
Kampen ender 1-3. Skuffende af Kalmar som hænger fast i bunden Skuffet
I sidste kamp var det Mikael Eklund som svigtede, denne gang er det så målmand Bicik som kostede os point.
Kommentar: "Jeg har set, hvad Bicik kan til træning, og jeg tror det bare er en nervøsitet han har i kroppen. Fra nu af, må han dog have overstået denne fase og også vise evnerne på banen".

Som man kan se, ligger Kalmar ikke for godt i tabellen, og slet ikke i nærheden af hvad man havde regnet med fra den danske managers side. Det bliver en kamp for danskeren, hvis hans målsætning om top 6 skal blive en kendsgerning.

Opsummering af måneden
Det fuldender Apilmåned, og vi går ind i majmåned. Kalmar må se frem til en måned, som næsten kun kan gå bedre end den forrige.
Desuden blev der uddelt priserne for april. Kalmar-midtbanespiller Rasmus Elm løb med månedens mål, som blev scoret mod Hammarby.
Vi siger tillykke til Rasmus, og håber han fortsætter sit gode spil i resten af sæsonen.

Samtidig har der været møde mellem ledelsen og den danske manager. Ledelsen mener at der skal skabes bedre resultater snart, hvis de ikke skal begynde at se sig efter en ny manager
Det må være et Wake up call til manageren, som bare har været i trænersædet i ca. en måned.Til næste kamp ser det ud til at der kommer et par ændringer i taktikken.
« Seneste Redigering: 04 Maj 2008, 14:17 af MartiESP » Logged


MartiESP
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Kalmar FF - Smålands stolthet
« Svar #19: 04 Maj 2008, 12:58 »

Jeg tænkte på, er der overhovedet nogen som følger med i min blog? Smiley i givet fald, er det så fordi der er for meget grafik eller er sproget bare ikke godt nok?
Vil gerne høre lidt kritik, så jeg kan gøre det bedre i de næste updates.
Logged


MartiESP
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Kalmar FF - Smålands stolthet
« Svar #20: 04 Maj 2008, 15:56 »


De næste kampe hedder: Gefle, Brommapojkarna, Djurgården, Halmstad og AIK.
Der skal hentes sejre over Gefle og Brommapojkarna, mens man får det svært mod Djurgården, Halmstad og AIK.

Så gælder det Gefle, som Kalmar ikke er kommet ret godt fra start. Gefle har 1 point ligesom os.

Kalmar FF – Gefle
Kalmar sidder fuldstændigt på kampen. Der er fin opbakning til holdet. 5331 tilskuere er mødt op for at støtte Kalmar.
Desværre bliver der ikke scoret i kampen, hvilket må siges at være ekstremt skuffende, da det tydeligt var her Kalmar havde chancen for første ligasejr.
Starten på sæsonen har været helt igennem elendig, dog har man bundproppen Brommapojkarna i næste kamp.
Hvis man ikke vinder denne kamp, kan det meget vel ende med en fyreseddel til manageren. Hvis fyresedlen ikke bliver en realitet skal man ihvertfald ud og se på nye spillere til truppen. Der har ikke været tilfredshed med alle de nye indkøb.

Kalmar FF - Brommapojkarna
14.min: Lasse Johansson scorer på et langskud 1-0.
22.min: 2-0 – Patrik Rosengren. Endelig ser det ud til at Kalmar har styr på målene.
28. min: 2-1 – selvmål af Mikael Bengtsson, hvor han spiller den tilbage til Bicik. Desværre falder Bicik og bolden går i mål. Nu må Bicik snart tage sig sammen.
SEJR – 2-1...endelig første sejr til Kalmar i ligaen. Der kommer endelig ro på omkring holdet.
Martin Lorentzen udtalte efter kampen : "Det var dejligt med en sejr, men der skal stadig arbejdes med holdet. Det var ikke den kønneste omgang fodbold, og vi må hurtigst muligt se på nye spillere på et par positioner".

3.runde af svenske cup mod Elfsborg. (odds – 1.17-0.00-11.00)
Som man ser på oddsene er Elfsborg kæmpefavoritter til at gå videre til næste runde. Det ligner en umulig opgave for Kalmar FF. Men herfra kan man vel kun overraske.
Et kæmpe minus er at Denni Avdic ikke er valgbar til denne kamp, da han er lejet i Elfsborg.
40 sek: 0-1 til Elfsborg. Mikael Eklund selvmål.
3 min: 0-2 direkte på frispark.
25 min: 0-3. Kalmar var ellers tæt på en reducering minuttet før.
Anden halvleg ser helt anderledes ud og Kalmar presser på.
Det giver bonus i 64 min, da Rydström scorer til 1-3.
Det blev som ventet et nederlag til Kalmar og dermed goodnight til svenske cup. Men en flot anden halvleg af Kalmar.
Ledelsen er skuffet over at man ikke nåede til 4.runde, som var målet inden sæsonstarten. Men desværre ramte man ind i af de stærkeste hold i 3. runde.
Nu kan man så begynde at koncentrere sig om ligaen.

De næste kampe endte således:
Djurgården – Kalmar FF 2-0, begge mål scoret af Mattias Jonson (tidl. Brøndby) i overtiden af første halvleg.
Kalmar – Halmstad 0-0, Rødt kort til halmstad, så chancen er der til en sejr. 6638 tilskuere til hjemmekampen. Skarpheden manglede foran Halmstads mål.

Kendt navn til Kalmar FF

Kalmar er blevet ramt af et massivt angrebsproblem, to af klubbens angribere er ude med skader. Derfor så man ikke en anden mulighed end at hente en angriber med det samme inden næste kamp mod AIK.
Den nye angriber i Kalmar hedder Iddi Alkhag, mange kender ham nok fra sin tid i Silkeborg, hvor han viste sin målfarlighed. Manager Martin Lorentzen kendte ham fra sin tid i Silkeborg, og da Iddi stod uden klub var det nærliggende at hente ham til svensk fodbold.

Målsætning ændring
Den dårlige start har gjort at det nu er en redning i allsvenskan som er i hovedet på manageren.

AIK – Kalmar
Alkhag får debut fra start, mens Avdic er skadet og Cesar Santin  overtager den offensive plads.
23 sek: AIK i front.
4.min: Alkhag spiller Fredrik Petersson fri som er med istedet for Åslund på højrekanten efter sin skade og udligner til 1-1.
45.min AIK foran 2-1
47.min AIK foran 3-1
59. min: Lasse Johansson dribler lidt på venstre kanten og smider bolden ind over, lige i panden på David Elm som lige er kommet på banen. 3-2.
64.min AIK foran 4-2.

Krisen fortsætter i Kalmar FF, og derfor har Martin Lorentzen bedt Henrik Rydström om at samle holdet, så der kan snakkes om den nuværende situation. Man håber på mødet, at man lidt bedre får et billede af, hvor det er gået galt og hvordan det kan gøres bedre.
Logged


MartiESP
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Kalmar FF - Smålands stolthet // En klub i krise, nedrykning?
« Svar #21: 04 Maj 2008, 18:47 »


Efter en peptalk i klubbens mødelokale, mødte pressen en flok humørrige spillere fra Kalmar. Det så ud til at der var talet ud om tingene, og man nu var klar til at kæmpe for overlevelse i Allsvenskan.

Første kamp efter mødet var mod topholdet Elfsborg som endnu ikke har tabt point. Kalmar har mødt Elfsborg en gang i denne sæson. Det var som bekendt i pokalturneringen, hvor Elfsborg løb stærkest og vandt 3-1. Kalmar spillede dog en fin anden halvleg den gang.

Elfsborg – Kalmar 0-1
Skidt start af Kalmar, dog har målmand David Bicik stået en fremragende kamp. Er det nu, hvor vi endelig ser Bicik's sande jeg?
Forsvaret lukker også godt af, selvom Elfsborg snyder offsidefælden et par gange.
61.min . Kalmar overraskende i front mod topholdet. Åslund spiller Cesar Santin uden for feltet som banker bolden i nettet.
1-0 sejr over topholdet Elfsborg...hvilket boost til holdet, hvis de kører en sejr hjem.
Utroligt nok bliver Elfsborg ikke rigtigt farlige, og de fik heller ikke etableret et ordentligt pres mod Kalmar FF.
Kampen ender 1-0 til Kalmar FF, og hvilken sejr det var. Mod topholdet, som endnu ikke havde tabt point i sæsonen. Det må være en sejr, truppen kan leve længe på. Samtidig er Brommapojkarna stadig i den største krise af alle hold. På dette tidspunkt har de stadig kun et point.
Det var også Elfsborgs første pointtab. De havde vundet alle kampe.

Efter sejren var det også tydeligt at modstanderen Elfsborg, mente at Kalmar havde spillet en rigtig god kamp, og derfor gik de lidt amok med at byde på Kalmar spillerne, alle bud blev afslået. Det var især Viktor Elm der var bud efter.

Næste kamp var mod Göteborg, og spørgsmålet var så om Kalmar kunne fortsætte det gode spil og få endnu en sejr. Selvtilliden er ihvertfald i orden efter sejren over Elfsborg.

Kalmar – Göteborg – Rasmus Elm har karantæne. 5520 tilskuere.
30.min Göteborg foran 0-1
31.min Göteborg 0-2
53.min Kalmar reducerer 1-2. Bengtsson afleverer en lang bold til santin som scorer let.
67.min Göteborg foran 1-3
Kampen endter 1-3, hvilket var lidt skuffende, både for fansene og manageren, som endelig troede at man skulle igang med sejrene.

Igen er der bud efter Viktor Elm. Djurgården boss Sigurdur Jonsson var på Fredriksskans for at se på ham, og da Aftonbladet snakkede med ham efter kampen fik de denne kommentar: "Jeg havde håbet på en kamp, hvor Kalmar havde bolden lidt mere, så vi kunne have set Viktor lidt mere i aktion fremad banen. Mit indtryk er dog godt, og han præsterede et godt defensivt arbejde. Det er helt sikkert en spiller vi er interesseret i, her i Djurgården.
Jeg kommer helt sikkert tilbage for at følge ham i en anden kamp".



Resultater af de følgende kampe:
Kalmar FF – Trelleborg 1-0 6470 tilskuere.
71.min. Iddi Alkhag får bolden på kanten af feltet og vender rundt og skyder.. mååååål 1-0.

Örebro – Kalmar FF 4-3
23.min: Örebro foran 1-0
44.min: César Santin banker bolden ind til 1-1
47.min: 2-1 til Örebro
53.min: Straffe til Kalmar – Viktor Elm brænder men scorer på riposten 2-2
63.min: Tobias Carlsson laver straffespark..NAR.. 3-2 til Örebro
84.min Martin Åslund udligner til 3-3 ppå langskud.
89.min drop af Bicik 4-3 til Örebro

Helsingborg – Kalmar FF ( kan vi få point igen mod dem)
8.32: Helsingborg foran
15.00: Helsingborg foran 2-0 på straffe
18.00: Helsingborg Henrik Larsson 3-0
19.00 4-0
41.32: 5-0
48.03: César Santin reducerer til 5-1
57.41: Viktor Elm til 5-2 på frispark
68.12: Santin scorer men annulleret
85.12: Denni Avdic skaber forvirring og der står 5-3

Som man ser i de ovenstående 3 kampe, var det lidt blandet bolcher. Hjemmesejr over Trelleborg, mens tabte uheldig mod Örebro, og så en helt elendig første halvleg mod Helsingborg, hvor man ellers kom stærkt igen i anden halvleg. Det var desværre ikke nok. Man kan få en smule godt ud, af de tre kampe. Især den sidste mod Helsingborg, hvor man faktisk spiller Helsingborg på kryds og tværs i anden halvleg. Det er det spil, som Martin Lorentzen gerne ser i hele kampe og ikke kun i bider.


Transfermarkedet er desuden åbnet igen, så nu er det blevet tid til at se på mulige indkøb, og på den anden side kan der også risikeres et par salg.
Viktor og Rasmus Elm er de spillere som der bydes vildt på..alle bud afslåes.
AC Horsens og Kent Nielsen er meget ivrige efter at hente Rasmus Elm til Danmark. Tilbuddet er dog ikke godt nok til at man vil sælge ham. Hvis et salg skal igennem, så skal der lige koblet et par millioner ekstra på.
Logged


MartiESP
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Kalmar FF - Smålands stolthet // En klub i krise, nedrykning?
« Svar #22: 05 Maj 2008, 16:46 »

Undskyld for den lidt overfladiske update denne gang. Ikke de mange detaljer denne gang.

Kampe i Allsvenskan

Manageren er taget til Tunesien for at se på spillere.
Mens han var i Afrika, tog assistenten til Israel for at se på spillere.
Med sig hjem tog assistenten en ny venstre fløj fra den israelske klub H. Kfar-Saba. 23 årige ghaneser Abubakari Yahuza.

Flere spillere siger at de er glade for det nye indkøb, og Yahuza vil blive en afgørende spiller i klubben.
(link = http://img59.imageshack.us/img59/4043/yahuzaij5.png )
Man har samtidig hentet Mohamed Ali Gharzoul i Club African. (link= http://img232.imageshack.us/img232/737/aligharzoulkv0.png)
Gharzoul spillede i hans teenage år i den franske klub Toulouse.
Styrker :hovedstødsspil, hurtighed, hjørnespark.
Pris. 3.25 mio kr.

Kalmar FF – Malmö FF (0-3)
Yahuza får debut fordi begge Elm’er på midten har karantæne.
5.min Denni Avdic skadet. Åslund ind.
Kalmar kom aldrig ind i kampen, og Malmö kunne let vinde 3-0
 

GAIS – Kalmar FF   1-1
Ingen debut til Gharzoul som har fået en forkølelse. Denni Avdic skadet, så Alkhag er tilbage i startopstillingen.
Det her er en kamp man forventer at vinde, selvom de te rpå udebane.
28 graders varme.
20.min: Rasmus Elm med hjørnesparket, som kommer tilbage til ham. Han sender den tilbage i feltet hvor Cesar Santin scorer et flot mål 1-0 til Kalmar. 5.sæsonnmål fra Santin.
87. min : udligning til 1-1.
UAFGJORT 1-1. skuffende at man ikke vinder her. Havde styr på kampen og så smider det væk til sidst.
Det er ved at være en vane.


Kalmar FF – Hammarby 1-1
Avdic stadig ude. David Elm med istedet for Alkhag.
Mikael Eklund laver endnu engang straffe i denne sæson. Spillet 27 min. 1-0 til Hammarby.
Kæmpepres fra Kalmar.
83.min : så lykkedes det. 1-1. Moutouali’s første mål...han var lige kommet på banen to minutter forinden.
UAFGJORT.

GEFLE – Kalmar FF (Gefle ligger andensidst, så det er her man skal rykke væk fra dem, endnu mere end man er i forvejen.
4.min Rasmus Elm skyder hul i nettet. Kanonbrag 1-0.
40.min: David Elm til 2-0 på hovedstød
Gharzoul debut: 78min.
85.min 2-1...nu skal vi ikke smide det igen.
88.min Mikael Bengtsson udvist. KLOVN.
91.min 2-2....NOOOOOO, skandaløst af Kalmar at de smider sejren væk igen.
UAFGJORT 2-2.

Kalmar er kommet ind i en uafgjortstime, men 1 point er altid bedre end 0. Man skulle dog have vundet dem, da man sad på spillet og kun til sidst smider sejren. Der skal arbejdes på at holde koncentrationen, hvis man ikke vil rykke ud af Allsvenskan.

½ år i klubben er Kasper Mogensen nu igen at finde i Danmark. Søllerød Vedvæk har hentet ham gratis. Han blev aldrig nogen succes i Kalmar. Han fik 4 kampe i klubben uden mål.

Kalmar FF- Brommapojkarna (bundholdet uden sejr )
Kedelig førstehalvleg.
89.min STRAFFE TIL KALMAR FF. Moutouali skal skyde....OG BRÆNDER:...DIN IDIOT!!!!!
Endnu engang UAFGJORT. 4 kamp i træk...det var da utroligt og så mod det suveræne bundhold, som ikke har vundet endnu. SKANDALE.

Kalmar FF – Djurgården (1-1)
37.min: efter et massivt pres fra djurgården indtil dette minut bringer Kalmar sig foran 1-0 på mål af Yahuza efter en ripost som kom fra et skud fra Chakhssi. Førstemål frra yahuza.
Føring ved halvlegen, hvor man ellers har været presset i bund, men godt forsvarsspil har holdt djurgården væk fra målene.
93.min: NOOOOOOOOO, ikke igen. Djurgården udligner ed mathias jonson. Igen ligner det uafgjort efter man var så tæt på.
UAFGJORT 1-1. 2 vigtige point blev mistet igen.
Med det ene point rykker man en plads op, på en 11.plads som betyder endnu en sæson i allsvenskan..nu skal den bare holdes.

Landskrona byder på Patrik Ingelsten som endnu ikke har spillet i denne sæson. Pris 745.000 kr. Transfermarkedet lukker samme dag. Og Ingelsten skifter med øjeblikkelig virkning til Landskrona som ligger til oprykning til Allsvenskan.
Ingelsten ser frem til en ny start på hans karriere.

Målmand David Bicik er ude i 2 uger, et meget skidt tidspunkt at blive skadet på.

Ledelsen er stadig ikke helt tilfredse med managerens resultater.

Halmstad – Kalmar FF 1-0
19 årige Zlatan Azinovic får debut i målet. Han er langt fra på niveau med Bicik, så det kan koste et nederlag idag.
Det ligner en umulig opgave.
Denni Avdic er dog tilbage på holdet efter en skade. Halmstad sidder fuldstændigt på kampen.
Halvleg 0-0.
Et massivt pres fra Kalmar i det sidste kvarter koster desværre endnu engang et mål i 93.min til Halmstad, dermed 1-0 til halmstad.
Det er simpelthen løgn at man kan være så uheldig for tiden.
Med 5 kampe igen er Kalmar tilbage på 12.pladsen, idet Gais vandt.
Efter kampen indgav manager Martin Lorentzen en klage over målet som Halmstad fik i overtiden, og det svenske forbund har ingenting at sige. De er stilheden selv.
Logged


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kalmar FF - Smålands stolthet // En klub i krise, nedrykning?
« Svar #23: 05 Maj 2008, 17:04 »

Det er sgu godt det her..!! KIU
Logged

- Veni, vidi, vici -

MartiESP
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Kalmar FF - Smålands stolthet // En klub i krise, nedrykning?
« Svar #24: 05 Maj 2008, 21:13 »


Cesar Santin er på vej væk fra Kalmar FF. Han har store ambitioner, og han mener ikke han kan udvikle sig mere i Kalmar. Han vil gerne prøve en større klub.
Kalmar manager vil gerne prøve at sælge Santin, også idet hans værdi på dette tidspunkt er på 10 mio kr. Det ville lune godt i kassen, og man kunne købe flere forstærkninger ind til næste sæson for disse penge.


Denni Avdic’s lejekontrakt er udløbet og Kalmar må derfor undvære ham i de sidste par kampe. Lidt surt at kontrakten ikke lige havde holdt de sidste vigtige kampe.

Stefan Larsson forlader Kalmar til fordel for Norrköping for 140.000 kr, hvilket må siges at være ok, især når man ser på hvor mange kampe Larsson fik i Kalmar trøjen under Martin Lorentzen.
« Seneste Redigering: 05 Maj 2008, 21:37 af MartiESP » Logged


MartiESP
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Kalmar FF - Smålands stolthet // En klub i krise, nedrykning?
« Svar #25: 06 Maj 2008, 16:03 »

Kalmar – Elfsborg (2-2)
35. min: Rasmus Elm stikker en dyb stikning til Chakhssi som bringer Kalmar i front 1-0.
Halvleg og man er i front.
50.min: 1-1
58.min: straffespark til Elfsborg. Eklund lavede straffesparket. Azinovic redder men der scores på riposten. 1-2.
89.min: denne gang er det Kalmar som udligner til slut. David Elm som lige er kommet på banen scorer målet på hovedstød efter oplæg fra Rasmus Elm.

Igen har man hentet point mod Elfsborg. Flot resultat 2-2. Det er ved at være favoritmodstanderen .

Vores store konkurrent på 11.pladsen GAIS er desværre kommet ind i en god stime og er nu 4 point foran Kalmar FF med 4 kampe tilbage. Så hvis man vil hente dem skal der 3 point på tavlen i de sidste par kampe.

IFK Göteborg – Kalmar FF (3-1)
Igen møder vi et tophold, men det plejer at være mod dem vi spiller bedst, så måske kan vi hente point igen. 3 point kunne være dejligt.
Bicik er tilbage i målet.
U21 landsholdsspiler Viktor Elm har karantæne.
3.min Göteborg foran 1-0
22.min 2-0
45.min 3-0
87.min: Kalmar har presset på og det giver bonus her da Moutouali scorer efter 2 forsøg. 3-1.

Det er begyndt at se kritisk ud for Kalmar, og der skal seriøst flere point på tavlen, hvis man ikke vil ned i næstbedste række.

Mohamed Ali Gharzoul har problemer med at vænne sig til Sverige, og han er begyndt at få hjemve. Ikke godt for Kalmar, og for at pleje det gode forhold til spilleren, har man givet ham lov til at tage tilbage til hjemlandet i et par dage.

Kalmar – AIK –AIK ligger nr. 1 inden kampen.
Arhur Sorin har karantæne.
16.min AIK foran 1-0. lidt ufortjent på dette tidspunkt.
31.min AIK 2-0
44.min AIK 3-0
Målmand for AIK er forresten tidl. Kalmar målmand Petter Vestå.

Kampen ender 3-0 til AIK. Det ligner mere og mere en sæson, som kun betegnes som en fiasko. Kalmar rykker efter dagens nederlag ned på 13.pladsen, hvilket er andensidste pladsen i ligaen med bare to kampe tilbage.
Der er ved at være ild under managersædet i Kalmar. En fyreseddel er nok tæt på.

Martin Åslund er ved at være utilfreds med for lidt spilletid, og manageren lover ham spilletid i de sidste to kampe.

Trelleborg – Kalmar FF 2-0
Her har vi chancen, i en kamp som nok vil være meget tæt.
Det er sagt før, men en sejr skal på kontoen denne gang, det er ved at være sidste chance for redning.
21.min Viktor Elm laver straffe og Trelleborg scorer til 1-0
Kalmar har lavet al for mange straffespark i denne sæson.
Nederlag til Kalmar vil være 12. kamp i trlk uden sejr.
Halvleg bagud 1-0. taktikken ændres til en meget offensiv taktik for at få scoret. Selvfølgelig kan det koste mål i den anden ende, men man håber på det bedste.
51. min 2-0 til Trelleborg...er det sidste søm i kisten til næstbedste række?.
Et massivt pres fra Kalmar giver ingen mål. 3 gange rammer man stolpen, men ind ville bolden ikke.
NEDERLAG 2-0. Det ligner en nedrykning.

Med én kamp tilbage har Kalmar 2 point op til Gefle på 12.pladsen.

Gharzoul som for lidt siden sagde han ikke kunne vænne sig til Sverige har nu vænnet sig til landet.

Sidste kamp:
Kalmar FF – Örebro (1-0)
60.min: GOOOOOOOOOOOOOOOOOO L. Cesar Santin 1-0. på langskud.
SEJR 1-0.
Samtidig spillede Gefle hjemme mod Helsingborg, og hvis Gefle taber redder Kalmar lidt af æren og rykker op på 12.pladsen.

Gefle – Helsingborg
1-2 sejr til Helsingborg.

Kalmar rykker præcist lige op på 12.pladsen. dermed undgår man nedrykning. Et stort plus for den ellers så pressede manager.
http://img292.imageshack.us/img292/1515/slutstillingseason1vb8.png (Slutstillingen)
http://img361.imageshack.us/img361/9793/seasonsummary1zb5.png (Season summary)
http://img292.imageshack.us/img292/8459/season1sluttruppenii1.png (Sluttrup)
Kalmar altså kåret som årets underpræstation, mens Martin Åslund kåret som årets indkøb. Lidt underlig kåring, da han ikke efter manageren har haft meget succes.







Ny spiller til Kalmar FF
Et kendt ansigt skifter til Kalmar FF.
Bojan Djordjic tidl. AGF-spiller skifter efter sæsonen til Kalmar FF for 20.000 kr. fra AIK. Det burde give kvalitet til kanten i næste sæson.
Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kalmar FF - Smålands stolthet // En klub i krise, nedrykning?
« Svar #26: 06 Maj 2008, 16:41 »

Uh, du redede heldigvis røven Spørgsmålet er om klubben vil af med dig. Har de sagt noget om det??
Logged

MartiESP
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Kalmar FF - Smålands stolthet // En klub i krise, nedrykning?
« Svar #27: 06 Maj 2008, 17:06 »

Det ligger lidt i kortene efter, at ledelsen stadig er utilfredse med min præstation. Samtidig har et par spillere mistet tilliden til mig.  Skuffet
Men vi får at se, hvad der sker.
Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kalmar FF - Smålands stolthet // En klub i krise, nedrykning?
« Svar #28: 06 Maj 2008, 17:08 »

Det ligger lidt i kortene efter, at ledelsen stadig er utilfredse med min præstation. Samtidig har et par spillere mistet tilliden til mig.  Skuffet
Men vi får at se, hvad der sker.

Har du overvejet at skifte job? Jobsifte er altid spændende i blogs  Wink
Logged

MartiESP
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Kalmar FF - Smålands stolthet // En klub i krise, nedrykning?
« Svar #29: 06 Maj 2008, 17:41 »

Kalmar FF fyrer manageren
Det lykkedes lige præcis for den danske manager Martin Lorentzen, at være i sædet hos Kalmar FF i en sæson.
Her til aften blev han fyret, efter en sæson med en masse skuffelser. Eneste positive var at man reddede endnu en sæson i Allsvenskan i sidste spillerunde, men det var ikke nok for at Kalmar ville beholde ham.

Aftonbladet fangede Martin Lorentzen via telefon, hvor de fik denne kommentar til fyringen : ”Fyringen lå lidt i kortene efter en sæson, hvor vi ikke spillede op til klubbens forventninger, og især min egen forventning. Jeg er ikke negativ over fyringen, og ser frem til at finde en ny klub inden længe”
Ved spørgsmålet, om man allerede nu har fået tilbud fra andre klubber havde Lorentzen ingen kommentarer.
Logged


Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010