home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 838 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  San Marino Calcio [Skriget - del 3/3]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: San Marino Calcio [Skriget - del 3/3]  (Læst 13178 gange)
NichlasKirk
Gæst

San Marino Calcio [Skriget - del 3/3]
« : 01 Maj 2008, 01:23 »

H I S T O R I E N

San Marino Calcio er navnet på klubben, der har holdt til i republikstaten San Marino siden 1960, hvor klubben blev stiftet. Dengang blev klubben dog stiftet under navnet ”Società Sportiva Serenissima,” men har siden skiftet navn 2 gange. S.S. Serenissima, A.C. San Marino og San Marino Calcio som klubben har heddet gennemtiderne, har spillet alle deres hjemmekampe på national stadionet - Stadio Olimpico.

1960-1970.

Et helt årti spillede San Marino Calcio ikke i en liga, da man simpelthen ikke havde nok hold til at oprette i en liga i San Marino. Dog blev der spillet venskabskampe, mod to andre hold i det østlige San Marino. San Marino Calcio var klart dominerende, i mange år mod A.C. Juvenes og Dogana, og træk sig ofte sejrrigt ud af opgørene. Heldigvis var klubben et samlingspunkt for en stor del af områdets arbejder, og børn så man i mange år kunne tilbyde gode træningsforhold i klubben, og krydret med en stærk bestyrelse, fik de det hele til at dreje rundt i amatørklubben i den lille repubilk i Nordøstitalien.

1970-1980.

Som årene løb i San Marino Calcio, blev fodbolden dyrket mere og mere professionelt, og det høstede klubben frugt på da man i 1974 fik en plads i den italienske liga ”Promozione.” Klubben takkede for pladsen med en 6. plads og slog for alvor fast, at klubben var klar på noget større end amatørbold. Men det vidste sig at være en ”One hit wonder” og fire sæsoner senere spillede klubben i ligaen lavere - ”Prima Categoria.” San Marino Calcio brugte tre lange sæsoner på at komme sig over mavepumperen, og rykkede igen op i ”Promozione” i 1980. Nu var Yoyo holdet en realitet.

1980-1990.

Efter oprykningensfesten lod det man havde fået langvarige tømmermænd, da man ikke formåede at spille seværdigt fodbold, og efter en 14. og 15. plads var man tilbage i ”Prima Categoria.” Folk i fyrstedømmet begyndte nu og tvivl på om holdet nu kunne have en fremtid som professionel i Italien, men kritikerne fik for alvor syet deres mund sammen, da man kunne rykke op to år i træk og ende i ”'Interregionale gir. D.” Men, men, men San Marino Calcio var ikke færdig med at imponere, nej slet ikke. Efter en 2 plads. i sit første år i ”'Interregionale gir. D.” kunne man året efter, hæve arme rigtig højt op ,og rykke sensationelt op i Serie C/2. Men så som så mange gange før, rykkede San Marino Calcio ned, efter en god sæson. Selvom man på forhånd havde spået de rykkede ned, var folk i det lille land stadig meget skuffede. Men den daværende træner, lovede at de bare var nede for at vende. Så nu kunne befolkningen ikke andet end at vente.

1990-2000.

Der gik dog hele fire sæsoner, hvor der ikke skete noget, men så slog lynet ned i den gamle republik. San Marino Calcio rykkede endnu engang ned, landet blev sat på den anden ende og folket krævede en hurtig oprykning. Klubben indfriede også forventningerne, og rykkede op i ”Campionato Nazionale Dilettanti.” Dog også i normal tale kaldt CND. I CND kæmpede man som død i helvede, for at sikre sig den oprykning der virkelig ville give San Marino Calcio et rigtig godt spark i den rigtige retning, desværre blev det dog langt fra sådan. Tredje sæson i CND rykkede man ned igen, igen. Den næste sæson røg yoyoen som planlagt hel op igen, og igen var man tilbage i CND. Klubledelse konstruerer en plan, der hed oprykning inden 5år. De sidste to sæsoner fik San Marino Calcio også spillet på banen, til at fylde og med en 6. og 4. plads var stilen lagt til årtusindskiftet.

2000-2007

Ja hvad skal man sige? Klubben brugte kun tre år på at fuldføre sin plan, hvilket resulterede i glæde for alle fodboldglade Santamarinere. De næste fire år fik San Marino Calcio vendt alle skeptiske fodbold fans i San Marino, vendt til faste tilhængere på lægterne, når der blev brilleret med flot spil og frække driblinger på Stadio Olimpico. I år 2004 var ærgrelsen dog stor i republikken, da man missede en oprykning, efter en play-off kamp mod Cisco Roma, hvor man tabte 3-2 sammenlagt. Efter at være blevet snydt sæsonen før, var San Marino Calcio sultne, og det kunne ses. Holdet spillede over evne, og rykke sensationelt op i Serie C/1. Efter de to forgående gode sæsoner, fik holdet fra Nordøstitalien lige pludselig rigtig hård modstand, og efter to sæsoner var yoyo holdet tilbage i Serie C/2.

« Seneste Redigering: 04 Maj 2008, 22:45 af NichlasKirk » Logged

Dusty78DK
Manager

Sv: San Marino Calcio - Historien
« Svar #1: 01 Maj 2008, 01:24 »

Et meget spændende valg. Jeg tror det bliver meget udfordrende at opnå store resultater med klubben, men det skal sgu' ikke stoppe dig. Jeg vil helt sikkert følge med på den her blog

Erfurt
Reserveholdsspiller

Sv: Fyrstestatens stolthed - Historien
« Svar #2: 01 Maj 2008, 01:28 »

Du har også fundet mit hjerte.. Opstemt kanon valg og et spændende klubvalg har aldrig hørt om det før!

-LFC-
Manager

« Svar #3: 01 Maj 2008, 01:31 »

Ja gennem min blog med Monopoli nåede jeg også lige at lære deres navn. Prøv at skrive kontrakt med hjemlandets store stjerne Marco Domeniconi. Flot start. Wink

NichlasKirk
Gæst

« Svar #4: 01 Maj 2008, 01:32 »

Ja gennem min blog med Monopoli nåede jeg også lige at lære deres navn. Prøv at skrive kontrakt med hjemlandets store stjerne Marco Domeniconi. Flot start. Wink

Han vil blive kigget på Smiley

Tak for alle jeres comments Smiley

Kimu
Landsholdsspiller

« Svar #5: 01 Maj 2008, 01:36 »

Mega fedt klubvalg du har gjort der. Har selv prøvet at spille med San Marino engang, og det var en fed oplevelse. Du har mig som læser det er helt sikkert. Glæder mig til mere.

vondracek
Gæst

« Svar #6: 01 Maj 2008, 01:44 »

Rigtig fed indledning Nichlas.
Når man har med så ukendt en klub at gøre, så er det efter min mening meget vigtigt, at man for hele historien med - Istedet for blot ganske få linjer. Jeg tror helt klart på, at du kan gå hele vejen. Du klare dig jo ganske fint, når det gælder det skriftlig og jeg glæder meget til at se hvordan din blog udvikler sig.

Jeg håber, at du opnår al den succes du kan få med San Marino Calcio - Held og lykke mate!

LassePetersen
Ynglingespiller

« Svar #7: 01 Maj 2008, 09:17 »

Spændene klub-valg, bliver en stor udfordring vil jeg gætte på Wink
God indledning.

NichlasKirk
Gæst

« Svar #8: 01 Maj 2008, 14:44 »

Kimu, Vondracek og Lasse: Mange tak for alle de flotte ord. Smiley

Hvordan gik det spil Kimu? Smiley

Grasshoppers
Landsholdsspiller

« Svar #9: 01 Maj 2008, 15:24 »

Rigtigfed indledning!
Lækkert, lækkert klubvalg. Håber du får stor succes i den lille stat.

Jeg læser med!

NichlasKirk
Gæst

Sv: Den aldrende republiks stolthed - Skriget del 1.
« Svar #10: 01 Maj 2008, 16:57 »

S K R I G E T  D E L  1 .

Luften var lige blevet renset og temperaturen var lige sneget sig op på 26 graders varme, midt i den naturskønne by Serravelle. Så alt lugtede af lutter idyl i den gamle republik, efter nattens stormvejr, der havde virket som en støvsuger, der havde suget alt snavset op. Gadecafeerne på strøget i Sarravelle, hvor byens stolthed San Marino Calcio holder sin gang på træningsbanerne, var propfyldte med mennesker der var kommet ud af deres vinterhi, for at nyde vejret og en kold bajer i solskinnet. Det var simpelthen pragtfuldt at være Santamarinere lige nu. I baggrunden kunne man svagt høre byens hold San Marino Calcio træne, nede på de imponerende flotte træningsbaner midt i Sarravelle. Men den ellers højtlarmende gade, blev med ét bom stille, da man hørte et skrig af usædvanlige højder, som selv de største operastjerner ville misunde. Alt stod stille i flere sekunder, ingen åbne munde eller gjorde tegn på at gøre det. Scenen var ligesom en dårlig amerikansk film, hvor man kunne stoppe tiden. Først da man hørte en kaffekop blive knust mod fliserne blev tiden sat i gang igen, men nu var scenen vendt fra en sjov komedie, til tudefilmen ”Pearl Harbor,” hvor alle skød med spredehagl på, hvad der kunne have udløst skriget.

« Seneste Redigering: 01 Maj 2008, 21:07 af NichlasKirk » Logged

LassePetersen
Ynglingespiller

Sv: Den aldrende republiks stolthed - Historien
« Svar #11: 01 Maj 2008, 17:02 »

Fantastisk skrevet. Man bliver fanget fuldstændig!
UPDATE NUUUU Opstemt!

NichlasKirk
Gæst

Sv: Den aldrende republiks stolthed - Historien
« Svar #12: 01 Maj 2008, 17:03 »

Fantastisk skrevet. Man bliver fanget fuldstændig!
UPDATE NUUUU Opstemt!

Det glæder mig at høre Smiley
Den skal først skrives Wink

NichlasKirk
Gæst

Sv: Den aldrende republiks stolthed - Skriget - del 1
« Svar #13: 01 Maj 2008, 17:05 »

Som i kan se har jeg valgt at dele updaten op så der kommer en del 1 og del 2, for at holde spændingen Smiley
Håber i kan lide det Smiley

Grasshoppers
Landsholdsspiller

Sv: Den aldrende republiks stolthed - Skriget - del 1
« Svar #14: 01 Maj 2008, 18:44 »

Rigtig, rigtig fed update Smiley

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010