home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 566 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  #18 - Los Leones
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: #18 - Los Leones  (Læst 18153 gange)
Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #2 - Los Leones
« Svar #15: 01 Maj 2008, 13:44 »

Skal nok blive spændene at se hvad du kan få gjort hos Leones Thumbs Up
Kan godt lide din skrivestil, og det er også flot sat op.
Vil kigge ind en gang imellem Wink

Tak skal du have Lasse... Meget glad for at høre du kan lide min blog Smiley

Super fedt klubvalg, et af de mest spændende i FM Smiley

Du skriver rigtig flot, og man må bare læne sig tilbage og "watch and learn", håber du kan få hentet det mesterskab til holdet, som jeg ikke har formået endnu Peace

Mange tak for roserne Steeval. Det bliver svært at hente mesterskabet, men muligheden for det er da der, hvis jeg ikke få en total dårlig start på ligaen. Men nu må vi se. Hvis jeg kan komme i CL med dem som du gjorde, så er jeg tilfreds Smiley
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #2 - Los Leones
« Svar #16: 01 Maj 2008, 14:00 »


Sanchez Nuevo Entrenador
LosLeones.com – Tirsdag d. 10/07/07

Los Leones bestyrelsesformand Fernando García Macua jagt på en ny manager til Bilbao, efter at Joaquin Caparrós forlod managersædet i Bilbao, blev i dag indstillet da Fernando García Macua kunne præsentere nordirske Lawrie Sanchez som Bilbaos nye manager.

Lawrie Sanchez, ny manager for Los Leones
Lawrie Sanchez bliver dermed den 8 ikke-spanske manager som indtager manager sædet på Bilbaos hjemmebane San Mamés i klubbens 109 årig historie. Navne som Luis Fernández og Jupp Heynckes er nok de meste kendte ikke-spanske manager navn der har været i klubben før Lawrie Sanchez. Den nu 48 årig Lawrie Sanchez har underskrevet en 2 årig kontrakt med den baskiske klub.

Med ansættelsen af Lawrie Sanchez har Bilbao fået fingerne i en manager med en masse god manager erfaring på rygraden. Sanchez startede sin manager karriere tilbage i 1994 som spillede manager for den irske klub Sligo Rovers. Året efter blev han hentet til sin gamle klub Wimbledon som reserveholds træner. Den klub som står Sanchez hjerte rigtigt nær, han med en scoring tilbage i 1988 for holdet, sikrede en overraskede FA Cup finale sejr over selveste Liverpool. Efter 4 år i Wimbledon blev Sanchez manager i Wycombe Wanders. Her var han indtil september 2003, hvor han træk sig tilbage pga. personlige problemer. I 2004 overtog han så jobbet som landstræner for det nordirske fodboldlandshold, og her kom hans mest succesfulde periode som manager. Her fik han skabt et hold som spillede godt og flot fodbold, og da han tog afsked med holdet lå det og kæmpede flot med i kampen omkring en slutrunde plads til EM i 2008. Bl.a. slog Nordirland under hans ledelse Spanien med hele 3-2.
Sanchez overtog samtidig med sit job som landstræner managerposten i den engelske klub Fulham. Først som midlertidig manager efter klubbens fyring af Chris Coleman, og siden med fast ansættelse som klubbens manager. Den første tid var en succes for Sanchez. Klubben overlevede nedrykning, men desværre for Sanchez var hans sidste tid i Fulham knap så god, og efter en række dårlig resultater blev han fyret.

Og efter at have rendt rundt i nogle måneder uden job, står Lawrie Sanchez igen med job på hænderne – nemlig som manager for Athletic Bilbao.

Sanchez var dog lidt skeptisk over at skulle skifte Bilbao, men efter en god samtale med bestyrelsesformand Fernando García Macua, og set klubben ændrede det sig meget for den 48 årig nordirer: ”Jeg var utrolig skeptisk til at starte med om at bliver manager for Bilbao. Især pga. klubbens indkøbs politik om kun at, købe baskiske spillere. Den skræmte mig meget da man ikke finde mange stjernespillere ude i Europa som baskere, lige på nær på Bilbaos hold, og så Xabi Alonso i Liverpool. Men en tur til Bilbao for at se klubben ændre på det. Klubben har et fantastisk talent program kørende, og har igennem tiden skabt nogle fantastiske spillere, plus at der allerede nu render spillere rundt på deres ungdomshold som har et stort potentiale. Så efter den indsigt i klubben, var det ikke noget stort problem, det med at man kun kan købe baskiske spillere. Desuden havde jeg en dejlig samtale med bestyrelsesformande n i klubben. Ud fra denne snak kunne jeg se det var en klub med stolte traditioner, og en klub med en flot historie bag sig. Og det var helt sikkert en historie jeg gerne ville være en del af.

Lawrie Sanchez slog dog fast med det samme over for fans og pressen, at de ikke skulle forvente medaljer med det samme i den kommende sæson. Holdet skulle først og fremmest undgå en nedrykning i år lige som sidste sæson. Men at denne sæson også skulle ses som et startskud på at, at opbygge et nyt storhold i Bilbao, som med tiden skulle kunne vinde det spanske mesterskab. Et mesterskab som klubben ikke har vundet siden 1984., men at der nu ventede en proces som gjaldt om at opbygge en hold som med tiden skulle.

Lawrie Sanchez kamp i den kommende sæson mod nedrykning får dog en ganske hård start. Bilbao skal i sæsonens første 3 kampe møde Sevilla, Barcelona og Real Madrid. Her skal Lawrie Sanchez og han hans løver fra Bilbao være klar fra start, for ikke at få en elendig start på at nå sæsonens mål.

Sanchez debutere som manager for Bilbao den 25. august hjemme på San Mamés mod Sevilla.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3 - Los Leones
« Svar #17: 01 Maj 2008, 22:23 »

Hvor er det bare godt Kimu.. KIU.. Bilbao er et spændende mandskab og jeg glæder mig til at følge dig i det baskiske..
Logged

- Veni, vidi, vici -

Møller
Gæst
 
Sv: #3 - Los Leones
« Svar #18: 02 Maj 2008, 21:40 »

Flot start Kimu Wink synes bare du skal fortsætte!
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #3 - Los Leones
« Svar #19: 03 Maj 2008, 13:27 »


El Pelos Til Los Leones
LosLeones.com – Fredag d. 20/07/07

El Pelos også bedre kendt under det borgerlige navn Iván Campo, skifter med øjeblikkelig virkning fra den engelske klub Premier League klub Bolton til den spanske La Liga klub Athletic Club Bilbao. Dermed bliver den 33 årig allround defensive basker Bilbaos første indkøb under klubbens nye manager Lawrie Sanchez.

Iván Campo
Iván Campo er som skrevet tidligere hentet i den engelske Premier League klub Bolton, og har 4 landskampe for Spanien på CV’et. Derud over har Iván Campo en masse erfaring fra både spansk og europæisk topfodbold på CV’et fra sin tid i spanske klubber som Valencia, Mallorca og Real Madrid. Hos Real Madrid spillede Campo en vigtig rolle i holdet 9 Champions League triumf tilbage i 2002.

Iván Campo er uden tvivl en spiller som Lawrie Sanchez er rigtig glad for at have fået tilknyttet truppen i Bilbao:
Det er mg en stor ære at kunne præsentere Iván Campo som ny spiller for Bilbao. Campo er en spiller vi har jagtet i et stykke tid, så at se ham her ved siden af mig i Bilbaos flotte trøje, er et dejligt syn. Selvom at Campo er en aldrende herre, er vi ikke i tvivl om at han vil blive en god forstærkning af truppen. Han kan spillede både i forsvaret og på den defensive midt. Han er ikke verdens hurtigste spiller længere, men alt det opvejes af at Campo er utrolig stærk i hovedspillet, har en god forudseenhed, stærk i nærkampe osv. Men en vigtig faktor for købet af Campo er hans erfaring fra både spanske og engelsk samt europæisk fodbold, plus hans rolighed på fodboldbanen. Alt noget der kan bruges i vores kommende kamp mod nedrykning, og som vores unge spillere kan ligge sig op ad, når det begynder at blive hedt i diverse kampe."

Iván Campo selv var også glad for hans skifte tilbage til spansk fodbold og Bilbao: ”Jeg er utrolig glad for mit skifte tilbage til spansk fodbold. Jeg har været glad for min tid i engelsk fodbold, men har også savnet livet i Spanien, hvilket jeg har gjort klar for Bolton op til sæsonen. Derfor fandt vi også en hurtig løsning da Bilbao meldte deres interesse i mig, så jeg kunne skifte med det samme. Jeg ser frem til at skulle Bilbao, og jeg vil yde mit bedste for at klubben undgår nedrykning i denne sæson. Det er en klub med en nogle fantastiske fans, og en stolt tradition i spanske fodbold. Samtidig er det mig en ære som basker at komme til denne klub og repræsentere dens farver i den kommende sæson.

Iván Campo har underskrevet en 2 årig kontrakt med Los Leones fra Bilbao. Campo’s skifte fra Bolton til Bilbao menes at have kostet Bilbao omkring 17.000.000 kr.
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #4 - Los Leones
« Svar #20: 03 Maj 2008, 16:31 »


Melodien Er Fundet
LosLeones.com – Søndag d. 19/08/07

Llorente virker træfsikker til den kommende sæson.
Med 9 kasser i venskabskampene
var han Bilbaos mest scorende.

Lawrie Sanchez ser ud til at have fundet den melodi som Bilbao skal spille, hvis holdet skal undgå en nedrykning fra La Liga denne sæson, hvis man ser det ud fra de 6 træningskampe som Bilbao har spillet til opstarten på den nye sæson.
Alle 6 træningskampe har været en spillemæssig succes for både Sanchez og truppen i Bilbao. Spillerne har vendt sig hurtigt og nemt til holdet nye taktik, hvilket også kan ses ud fra at holdet vandt de 6 træningskamp som holdet har spillet. Igennem de 6 kampe har Bilbao vist masser af flot spil, og scoret masser af mål. 32 mål har Bilbao scoret og kun lukket et enkelt et ind. Så hvis Bilbao fortsætter dette flotte spil, får klubben intet problem med at undgå nedrykning.

Bilbao mødte i den første træningskamp det spanske non league hold Zalla. Denne kamp blev en ren magt demonstration fra Bilbaos side. Holdet slog klart Zalla 7-0.

I den efter følgende kamp mod Gernika scorede Bilbao dog lidt ned for bluset, og vandt kunne denne kamp 3-0. Derefter skurede Bilbao igen op for det spillemæssige blus. I de næste kampe blev vundet, og de blev vundet stort. Første blev det til en 9-0 sejr over Portugalete, derefter en 7-1 sejr over Lemona og til sidste en 5-0 sejr over Cultural Durango.

I den sidste træningskamp tog Bilbao det stille og roligt, og man kunne tydeligt se at Sanchez spillere at fået vide at de skulle nyde kampen. Derfor blev det også en rodet affære, men Bilbao kunne alligevel trække sig ud af opgøret som vinder med en 1-0 sejr over Barakaldo.

Bilbaos manager Lawrie Sanchez maner dog til besindighed hos den spanske presse og fans at klubben: ”Oven på de flotte resultater i opstarten er det vigtigt spillerne, fansene, og pressen bevare jordforbindelsen. Vores målsætning om at undgå nedrykning ændre sig ikke. Det er det vi går efter, og ikke guldet nu, efter det her. For vi kan i princippet ikke bruge vores resultat i træningskampen til det vilde. De modstandere vi har mødt er langt under den standart der venter i La Liga, og vi møder jo både Sevilla, Barca og Real Madrid i sæsonens første 3 kampe, og de giver os ikke så store chancer i kampene, som vi har fået imod de små hold. Så det bliver en helt anderledes situation når vi starter op i ligaen den 25. august, der skal kæmpes for sejrene der. Vi kan ikke køre dem lige så let over som vi har gjort mod de hold vi har mødt i sæsonopstarten.
Logged

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5 - Los Leones
« Svar #21: 03 Maj 2008, 16:35 »

Det ser rigtig godt ud Smiley

Har aldrig selv prøvet at spille med klubben, kan man kun handle baskiskt? Kan man slet ikke byde på andre spillere?
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #5 - Los Leones
« Svar #22: 03 Maj 2008, 16:38 »

Det ser rigtig godt ud Smiley

Har aldrig selv prøvet at spille med klubben, kan man kun handle baskiskt? Kan man slet ikke byde på andre spillere?

Kan klart anbefales at prøve at spille med Bilbao... Man kan få et rigtig sjovt spil ud af det. Ja, du må kun købe spiller som er basker. Eller som er baskisk som anden nationalitet. Der er lukket hvis du prøver at hente danske, engelske, tyske spiller osv. Sjov regel de har der. Giver en god udfordring når man kan kommer nogen sæsoner længere frem i spillet.
Logged

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5 - Los Leones
« Svar #23: 03 Maj 2008, 16:40 »

Det vil jeg helt sikkert prøve hvis jeg begynder at spille manager igen Smiley

Men det er helt sikkert at jeg læser med her! Forsæt den gode stil.
Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #5 - Los Leones
« Svar #24: 03 Maj 2008, 16:43 »

Det vil jeg helt sikkert prøve hvis jeg begynder at spille manager igen Smiley

Men det er helt sikkert at jeg læser med her! Forsæt den gode stil.

Gør det du Smiley Lyder dejligt at du kan lide bloggen, og du vil fortsætte med at læse den Smiley Tak for rosen Smiley
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #5 - Los Leones
« Svar #25: 03 Maj 2008, 16:44 »


”Vi kan da ikke klage…”
LosLeones.com – Søndag d. 30/09/07

Vi kan da ikke klage...” sådan var Bilbaos manager Lawrie Sanchez kommentar da han blev spurgt om sit syn på Bilbaos sæson start.

Og den 48 årig manager har fuldstændig ret, Bilbao kan ikke klage over den sæson start holdet har fået i La Liga. Holdet var fra start af dømt til nedrykning, men efter sæsonens første 6 kampe ligger holdet på en anden plads, takket være at holdet har hentet 13 ud af 18 point i de kampe.


Bilbaos spillere har haft masser
at juble over i sæsonstarten.
Der ventede ellers Bilbao en svær åbning på sæson da holdet skulle møde Sevilla, Barcelona og Real Madrid i sæsonens tre første kampe. Alle mesterskabskandidat er, så Bilbao var ikke levnet mange chancer for at vinde en af disse kampe.
Den første af mesterskabskandidat erne Bilbao mødte var Sevilla hjemme på San Mamés. Her kom Bilbao hurtigt foran 1-0 på et mål Iñaki Muñoz. Kampen bølgede derefter frem og tilbage med masser af chancer til begge hold, men Bilbao holdte stand, og vandt 1-0.

Det flotte resultat mod Sevilla hjemme skulle den efterfølgende weekend følges op i kampen mod rivalerne fra Barcelona. I denne kamp lavede Bilbao et blitz angreb på Barcelona i starten af kampen, og kom foran 1-0 efter et minuts spil på et mål af Fernando Llorente. Dette mål rystede Barcelona lidt, og det udnyttede Bilbao til at ligge et pres på Barcelona i jagten på mål nummer 2. Dette mål kom også da Bilbaos højreback Andoni Iraola scorede i det 16 minut. Dette fik Barcelona frem på banen, og Barcelona pressede hårdt på at komme tilbage i kampen. Det kom Barcelona også i det 26 minut på mål af Thierry Henry. Men Bilbao var ikke færdig, og på et flot kontra spil lykkede det Bilbao at komme på 3-1 kort før pausen via Iñaki Muñoz. Efter pause blev det et rent angreb på Bilbaos mål fra Barcelonas side. Barcelona spillerne angreb det bedste de havde lært, men Bilbaos defensiv ville ikke give sig, og lukke holdet ind i kampen igen. Men med 15 minutter tilbage af kampen fik Barcelona reduceret da Ronaldinho på et flot frisparks mål scorede til 3-2. 3-2 blev også kampens resultat da det lykkedes Bilbao at hold stand resten af kampen, og forhindre Barcelona i at score.

Med to flotte sejre over Sevilla og Bilbao drog Bilbao så til Madrid for at gå efter sejren over Real Madrid på selveste Santiago Bernabéu. Men her blev Bilbao totalt udspillet af konge klubben, og kunne tage tilbage til Bilbao med et 2-0 nederlag i bagagen. Nederlaget til Real Madrid blev da dog hurtigt rettet op på igen, da holdet ude mod Almería.

De to næste kamp blev vundet sammenlagt 4-1. Første kom en 2-1 sejr i hus hjemme på San Mamés over Racing Santander. Her var Bilbao heldig. Bilbao var presset i bund, men to flotte scoringer fra Fernando Llorente og Iñaki Muñoz i henholdsvis første og anden halvleg sikrede Bilbao de 3 point.
Efter sejren over Racing Santander tog Bilbao en tog til Pamplona for at spille mod ærkerivalerne fra Osasuna. Det blev til et lige opgør mellem de to hold, men i sidste ende endte det med, at Bilbao kunne tage de 3 point med hjem. Det kom i stand af at Bilbao var det skarpere foran mål end Osasuna, og med 2 mål af Andoni Iraola og Tiko i første halvleg kom sejren i hus.
Logged

Erfurt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #6 - Los Leones
« Svar #26: 03 Maj 2008, 22:08 »

Fed blogs.. rigtig god opstilling.. bliv ved Opstemt
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #6 - Los Leones
« Svar #27: 03 Maj 2008, 22:12 »

Fantatisk start på La Liga Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #6 - Los Leones
« Svar #28: 04 Maj 2008, 00:07 »

Fænomal start på ligaen.. BILBAO FOR THE TITLE!!
Logged

- Veni, vidi, vici -

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #6 - Los Leones
« Svar #29: 04 Maj 2008, 01:14 »

Mange tak til jer alle 3. Det er jeg glad for at høre Smiley
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010