home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23581
  0 Brugere, 597 Gæster Online.

Nyeste Bruger: diannawiggins
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  FC Fyn taktik
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: FC Fyn taktik  (Læst 694 gange)
Thybsen
Lilleputspiller
*

FC Fyn taktik
« : 29 Apr 2008, 13:56 »

Hej alle.

Jeg er gået lidt død i FM, men har nu fået den glimrende ide at starte et spil med FC Fyn og prøve at gøre dem til et storhold i dansk fodbold. Men men men, kan simpelthen ikke finde nogen opstilling der passer til klubben. Jeg har et okay tag på de mindre klubber i 2. Div Vest, dog er jeg ikke så suveræn som jeg mener spillertruppen beretiger til. Mod de bedre hold i rækken taber jeg konstant, og jeg kan ikke komme meget længere op i tabellen end en 5-6 plads.

Karakteristik af holdet (som jeg ser det  Smiley )..:
Svagheden på Fc Fyns hold er helt klart på målmandspositionen, hvor ingen besidder kvaliteten til toppen af 2. Division. Derudover er forsvaret egentlig okay, dog er der lidt problemer på venstre backen. På den centrale midtbane er der spillere som Ken Ragus og Morten Panduro som må siges at høre til de bedste i rækken, og Henrik Fagerberg der kan dække en def midt er også rigtig god. Der er et par okay spillere der kan dække en offensiv midtbane/hængende angriber men heller ikke de har et specielt højt niveau. På kanterne har jeg stort set kun forsøgt mig med Lwasi Sahula og Mchuno Mlungisi da de har god speed og acceleration, og mener også de burde kunne skabe problemer for de fleste hold i 2. Division. I angrebet er der også mangel på kvalitet, men hurtige Mads Overgård må siges at være den fortrukne.

Jeg forestiller mig umiddelbart en 4-5-1 eller 4-2-3-1 vil være optimal til FC Fyn, men som sagt har jeg ikke haft succes.

Så nu vil jeg spørge om der er nogen derude i cyberspace der kan hjælpe mig med en taktik til FC Fyn.

Mange hilsner den snart opgivende Thybsen...

TheDuck
Reserveholdsspiller

Sv: FC Fyn taktik
« Svar #1: 29 Apr 2008, 14:06 »

Min erfaring, specielt med mindre hold, er at det ikke kan betale sig med indviklede taktikker. En simpel 4-4-2 er mit bedste bud. Der er du dækket godt ind både offensivt og defensivt.

Prøv at tænke lidt mere helhedsorienteret og accepter, at din trup ikke består af verdensstjerne. Prøv at forme taktikken, så du udnytter de spidskompetencer, der måtte være i truppen. F.eks. en meget hurtig spiller eller en styg angriber.

Herudover kender jeg desværre ikke nogen mirakkelkur til at vinde.

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

MLL
Manager

« Svar #2: 29 Apr 2008, 14:09 »

Spiller selv med FC Fyn lige nu. Jeg er i 09/10 sæsonen og er i 1 div.
Det går okay, kan prøve at tage et ss af min taktik. Smiley

Tilbage på FmF Opstemt

Thybsen
Lilleputspiller
*

« Svar #3: 29 Apr 2008, 14:20 »

Spiller selv med FC Fyn lige nu. Jeg er i 09/10 sæsonen og er i 1 div.
Det går okay, kan prøve at tage et ss af min taktik. Smiley

Det må du meget gerne!

sheriffen87
Landsholdsspiller

« Svar #4: 29 Apr 2008, 14:25 »

Min erfaring med mindre hold er at spille med lavt tempo så de kan følge med...

Thybsen
Lilleputspiller
*

« Svar #5: 29 Apr 2008, 20:12 »

Men er der nogen der har et konkret forslag af taktik.? Synes bare det slår fejl ligemeget hvad jeg gør....

Jharn
Landsholdsspiller

« Svar #6: 29 Apr 2008, 20:31 »

Men er der nogen der har et konkret forslag af taktik.? Synes bare det slår fejl ligemeget hvad jeg gør....

Du kan jo ikke bare stable en taktik på benene, spille en kamp som går af lort, og derefter skrotte taktikken...
Spillerne bliver jo somregel bedre og bedre til at holde aftalerne, jo flere kampe de spiller efter de samme aftaler.

Derfor lyder mit råd - Find en simpel taktik, der passer din trup, og brug den i et stykke tid..

Thybsen
Lilleputspiller
*

« Svar #7: 02 Maj 2008, 12:17 »

Vil lige sige tak for rådene omkring min FC Fyn taktik. Selvom de sikkert var simple og logik for de fleste FM-spillere, var det altså en stor hjælp for mig Wink

Havde en efterårssæson som var godkendt med 9 sejre, 3 uafgjorte og 3 nederlag og en 3. plads til følge. I forårssæsonen har jeg været helt suveræn og vundet 13 kampe i træk. Mangler 2 kampe og fører med 11 point ned til Brabrand. Så nu er mit FC Fyn eventyr begyndt... Smiley

Men endnu engang mange tak!

DavidMadsen
Manager

« Svar #8: 02 Maj 2008, 12:38 »

Tillykke Smiley

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010