home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:37:30 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 586 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  TOTO cuppen i ny udformning.
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: TOTO cuppen i ny udformning.  (Læst 1156 gange)
ElGuapo
Landsholdsspiller

TOTO cuppen i ny udformning.
« : 27 Mar 2006, 19:38 »

Fra www.bold.dk:

"TOTO Cuppens format er ændret, så der nu er hele 11 UEFA Cup-pladser på spil. Det har fået samtlige SAS Liga-hold til at melde sig under fanerne.
UEFAs sommerturnering TOTO Cuppen er blevet opgraderet væsentligt, så der nu er 11 UEFA Cup-pladser på spil, hvor der hidtil kun har været tre.

Det har fået samtlige 12 SAS Liga-klubber til at udvise interesse for den plads som tilfalder Danmark i sommerens udgave af turneringen. Det skriver DBU i nyhedsbrevet Bulletin.

Modsat tidligere kan hvert land kun stille med ét hold i TOTO Cuppen – det bedst placerede hold i den øverste række, som ikke på anden vis er kvalificeret til de europæiske turneringer.

Den relancerede TOTO Cup-turnering forventes at få deltagelse af 49 europæiske klubber – en fra hvert af de lande, der plejer at deltage i de europæiske turneringer.

Desuden er turneringsformatet ændret, så der kun vil blive afviklet tre runder, før de 11 UEFA Cup-deltagere er fundet. Holdene vil træde ind i turneringen efter et seedningssystem baseret på UEFAs rangliste over de europæiske ligaer.

Her ligger Danmark på en 23. plads og det betyder, at det danske hold sidder over i første runde – SAS Ligaens deltager i TOTO Cuppen er således kun fire kampe væk fra en attraktiv UEFA Cup-billet."

Mon ikke det kan få de træge danske klubber op af sovesofaen?Wink

Heavil
Reserveholdsspiller

Sv: TOTO cuppen i ny udformning.
« Svar #1: 27 Mar 2006, 23:04 »

Det blir da spændende, at se Viborg i aktion i Toto cuppen.. Wink

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #2: 28 Mar 2006, 07:27 »

Bestemt, men de danske klubber har indtil nu valgt ikke at deltage i Toto Cuppen i flere år. Årsagen er noget tåget, men jeg gætter på uprofessionalisme.

Heavil
Reserveholdsspiller

« Svar #3: 28 Mar 2006, 09:27 »

Bestemt, men de danske klubber har indtil nu valgt ikke at deltage i Toto Cuppen i flere år. Årsagen er noget tåget, men jeg gætter på uprofessionalisme.

Det mener jeg nu ikke.. De har nok bare ikke set turneringen, som attraktiv nok - de mener nok, at turneringen er spild af tid, når de nu risikerer at møde et spansk hold i form..
Men det ska lige siges, at OB deltager fast, når de har muligheden..

Nees
Førsteholdsspiller

« Svar #4: 28 Mar 2006, 09:35 »

Det blir da spændende, at se Viborg i aktion i Toto cuppen.. Wink

Nu skal Viborg jo lige ende på den plads der giver det Smiley Smiley

DeBuur
Manager

« Svar #5: 28 Mar 2006, 11:24 »

Det er dejligt med disse total åndsvage sommerturneringer - sikken spild af tid - men giver det adgang til UEFA cuppen så vil vi se alle de danske klubber forsøge at komme med også selvom det ødelægger deres chanche i SAS ligaen - nej jeg så hellere Pokal vindernes turnering genindført også en reduseret udgave af UEFA cuppen

YNWA

wirenfeldt
Gæst

« Svar #6: 28 Mar 2006, 11:59 »

Nu skal Viborg jo lige ende på den plads der giver det Smiley Smiley
Lige netop i år håber jeg at VFF bliver holdet som skal deltage i TOTO cuppen, da jeg synes det er det mest kvalificerede hold, af dem som ikke kommer med på anden vis. De skal nok klare sig godt, og vi kan kune håbe at de kommer langt, så de er i kanon form til næste års udgave af SAS ligaen, så det måske bliver en bedre og tættere kamp om mesterskabet.. Smiley

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #7: 28 Mar 2006, 20:16 »

Svar til alle^^

1) Tipstjenesten afholdt alle udgifter til klubberne + at der var præmiepenge pr. point scoret.

2) Hvor stor er chancen for, at andre hold end FCK og BIF kvalificerer sig til Europæisk fodbold? Reelt er den 1,5/10. Toto Cuppen var en mulighed for at få, om ikke andet, Europæisk erfaring. Få vil være uenige i, at niveauet i Superligaen er pænt lavt.

3) Sommerturnering elller ej. Er man en professionel klub, der mener man kan noget, så vil man gøre ALT for at spille Europæisk fodbold! Måske er det bare mig, men en sommerturning er vel at foretrække fremfor en vinterturnering som Royale League er det? Dermed ikke sagt, at RL er dårlig, da jeg er af den mening, at RL kun kan forbedre de danske hold.

Jeg fastholder mit tidligeresynspunkt mht. uprofessionalisme.

Smith
Gæst

« Svar #8: 28 Mar 2006, 20:21 »

Danmark har været med alle år det har været muligt! Det er bare i 2005 og i 2003 at de ikke var med fordi det faldte sammen med super liagen, så de vil gerne det er ikke det.  Smiley

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #9: 28 Mar 2006, 20:39 »

Danmark har været med alle år det har været muligt! Det er bare i 2005 og i 2003 at de ikke var med fordi det faldte sammen med super liagen, så de vil gerne det er ikke det.  Smiley

Det ene udelukker det andet? Hvis det skulle være et argument, så kan det oplyses at CL, RL og UEFA Cuppen også falder sammen med afviklingen af Superligaen.

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010