home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 935 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Liverpool - År 2022
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Skal jeg skrive en oversigt over hvordan det går mine landsholdsspillere?
Ja
- 17 (44,7%)
Nej
- 11 (28,9%)
Ligeglad
- 10 (26,3%)
Antal Stemmer: 38

Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Liverpool - År 2022  (Læst 4320 gange)
Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Liverpool - År 2022
« : 27 Apr 2008, 14:43 »

På grund af de forespørgsler jeg har fået på mit Liverpool spil, har jeg nu besluttet at oprette en blog, så folk kan følge med i den. Jeg har dog ikke tænkt mig at skrive en historie om den, eller lave en masse grafiske finesser, derimod bliver det blot en fortælling om et hold. Jeg har indtil videre brugt mine første 9 år af trænerkarrieren på at sende Hull op i Premier League, og til sejr i både Premier League og Champions League. Derefter kaldte en ny udfordring, og så slog jeg til i Liverpool, hvor jeg siden har ført scouserne til triumf i alle mulige turneringer. Jeg bruger ikke særlig megen tid på kampene, men derimod satser jeg på talentudvikling og en stram indkøbspolitik. Jeg har aldrig, og vil aldrig, bruge mere end £25mio på en enkelt spiller, og jeg vil kun betale over £20mio i sjældne tilfælde. Jeg satser i stedet på et stort scoutingnetværk, samt en masse samarbejdsklubber, som vil bringe mig de største talenter fra hele verden.

Netop af denne grund, består mit hold også af mange forskellige nationaliteter. Mit førstehold består pt. af 2 argentinere, 1 brasilianer, 1 chilener, 1 fra Elfenbenskysten, 1 fra Congo, 1 dansker, hele 5 englændere, 3 spaniere, 1 græker, 3 italienere og 1 portugiser. Mit reservehold har nogenlunde samme konstellation, med 1 argentiner, 1 brasilianer, 2 danskere, 8 englændere, 5 spaniere, 1 franskmand, 1 italiener, 1 marokkaner, 2 portugisere og 1 skotte. Det ligger en smule i mit baghoved at jeg helst vil spotte engelske talenter, men det er ikke altid at den bedste spiller er englænder.

For at I kan få et bedre overblik over holdet, nu hvor de fleste er newgens, vil jeg nu gennemgå førsteholdstruppen, og derefter talenterne. Jeg forventer ikke at I læser det hele, men det er rart at kunne kigge tilbage på, når man læser om spillerne i kampene.


Målmænd:
Francisco José Borras. Da jeg kom til klubben i november 2018, stod Benoit Costil på mål. Han var også en udmærket keeper, men i kraft af at han var over 30, kiggede jeg så småt efter nye keepere til at tage over på sigt. Jeg fandt Borras i Athletico Madrid, hvor han havde en frikøbsklausul på £6.25mio. Haps, slog jeg til, og i sommeren 2020, kunne han trække i sin Liverpool trøje. Han fik kun en enkelt førsteholdskamp i sin første sæson, men i sidste sæson begyndte han så småt at tage over for den aldrende Costil, og nu er han første valg på posten. I hans 21 kampe sidste år, lukkede han blot 14 mål ind, og med 9 clean sheets, fik han tilspillet sig en stamplads.

James Ashley: Ashley hentede jeg i Spurs på en fri transfer, da jeg mente at han havde nogle tal der var gode nok til at blive en god keeper. Han har dog ikke fået noget førsteholdsfodbold, og jeg begynder efterhånden at tvivle en smule på hans talent. Han er dog god at have som 3. keeper på holdet.

Patricio Cortés: Cortés er ganske vist ikke min spiller endnu, men finesserne mangler kun, og jeg regner med at han skifter efter næste kamp. Jeg henter Cortés til klubben, da han er en fantastisk målmand, og et stykke over Borras’ niveau. Han vil derfor blive 1. målmand når han kommer til klubben, og Borras bliver 2. målmand. Cortés bliver købt dyrt – Jeg måtte op og indfri hans frikøbsklausul på £23.5mio, for at Valencia ville slippe ham. Jeg har dog massive forventninger til ham, og regner med at han bliver rigtig god i Liverpool trøjen.

Højre back:
Marcello Biagini: Biagini var i forvejen i klubben da jeg skiftede til Liverpool, og han er en af de spillere som jeg har holdt fast på. Han vil helst spille venstre back, men jeg bruger ham både som venstre og højre back, i rotation med et par andre spillere.

Petros Ziogas: Han blev købt i sidste sæson, da jeg solgte min normale højre back, Connor Powell, til Hull. Ziogas var mit hidtil dyreste køb, da jeg gav £23.5mio for ham i Torino. Han spiller dog også udmærket, og bliver brugt i mit rotationssystem på backpladserne.

Venstre back:
Ricardo Zamora: Zamora var et af mine første køb i klubben, da jeg var i desperat mangel for en backup venstre back for Biagini. Zamora har siden været lidt on-and-off på mit førstehold, men da jeg kun gav £7.25mio for ham, er jeg glad for købet, for han er altid god at kunne sætte på.
   
Centrale forsvarere:
Michael Muggleton: Som led i at jeg helst vil købe englændere, gav jeg West Ham £17.75mio for Muggleton i 2019. Han var dengang 23 år, og har siden da etableret sig på en fast plads i mit midterforsvar. Han har dog endnu ikke fået sit gennembrud på landsholdet, men det er vist kun et spørgsmål om tid.

Manuel Santos: Manuel Santos er en af de spillere som jeg er mest glad for. Jeg fik ham på en frikøbsklausul fra Getafe i 2019 for £7.25mio, og han er siden vokset fra et stort talent, til en stor spiller. Han er første mand i min opstilling til forsvaret, og i kraft af sine kun 24 år, vil han helt sikkert være god i mange år frem. Det kan allerede nu ses på hans værdi, der er steget voldsomt, og er pt. på £18.75mio.

James Greenwood: Greenwood var endnu et af mine forsøg på at købe engelsk, da jeg hentede ham fra Reading for £7.25mio. Et røverkøb hvis i spørger mig, men hans utilfredshed med klubben banede vej til skiftet. Han har endnu ikke helt etableret sig på førsteholdet, men det er kun et spørgsmål om tid, da hans talent er stort.

Højre wing:
Andy Tisdale: Godtnok blev Tisdale ikke rost til skyerne af mine scouts, men da jeg var i desperat mangel for en højre wing, hentede jeg ham fra Chelsea for £9.5mio. Efter et par sæsoner fik han dog hurtigt etableret sig, både på mit førstehold, men også på landsholdet, hvor han er en af de vigtigste spillere. Han er en meget konsistent spiller, og med sine £19mio i værdi, er han faktisk den mest værdifulde spiller jeg har.

Paul Higgins: Higgins blev en meget eftertragtet spiller, da han pludselig ønskede sig væk fra Tottenham, og til en større klub. Både Barcelona, Real Madrid og Juventus var efter ham, men jeg fik sikret ham for de £15.5mio som Spurs forlangte af ham. Han vil, forhåbentlig, blive en god backup spiller for Tisdale og angrebet, men jeg har ærlig talt ikke de store forventninger til ham. Han er dog lige blevet købt, og nu må vi se hvordan hans sæson udvikler sig.

Venstre wing
Felipe Ortega: Ortega blev købt som backup til Fabio Ros, men da Ros endnu ikke har rendt ind i nogle større skader, har han i stedet udfyldt rollen som venstre wing, da den er lidt mangelfuld i mit nuværende hold. Ortega er dog stadig bedst som den defensive centrale midtbanespiller, og der vil jeg spille ham når det er muligt.

Niels-Christian Jacobsen: Okay okay, jeg indrømmer det: Jacobsen blev købt med et par store rød-hvide briller på… Han bombede i Blackburn, hvor han fik 22 mål på 38 kampe i ligaen, samt 5 mål i 5 kampe før jeg købte ham. På trods af manglende stats forventede jeg dog ikke for meget af ham, og derfor overraskede han da han i de første 5 kampe scorede 5 mål for mig, og samtidig fik rigtig høje ratings. Desværre fik han en alvorlig skade, og siden da har han ikke kunnet etablere sig i mit angreb. Han har dog scoret en del på trods af de få chancer han får, og han vil nu altid være en af mine yndlingsspillere – Nok mest på grund af hans nationalitet.

Centrale midtbane
Victor Hugo Arangio: Ah ja, endnu en af mine yndlingsspillere! Arangio blev købt i Sevilla for £15.75mio, for at blive den store midtbanekreatør på midtbanen. Og det skal jeg lige love for at han blev. Han blev for længe siden valgt som min anfører, og han er basis for min spillestil. Hans teknik, overblik, dribleevne, kreativitet og arbejdsomhed samt skud er blot nogle af de facetter han mestrer. Arangio har imponeret mig fra start, og til knap £16mio har jeg aldrig fortrudt købet. Hans stats fra sidste sæson siger det hele: 32 kampe i ligaen, 14 mål, 16 assists og et snit på 7.50. Han er først lige begyndt at få sine første kampe på landsholdet nu, grundet spillestilen, men han har aldrig skuffet mig. Sikke en spiller!

Fabio Ros: Jeg var pænt glad da jeg fik hentet Ros til klubben for sølle £9.25mio. På det tidspunkt var han kun 19 år, men allerede da var hans talent indlysende. Han fik kun 3 kampe på førsteholdet i første sæson, men siden da har han imponeret, og er nu viceanfører, på trods af sine kun 23 år. Det er også utroligt at hans mentale tal er så utroligt høje, hvis man tænker på hans lave alder. Han er en fantastisk mand at have liggende ved siden af Arangio, og sammen har jeg en frygtindgydende midtbane. Ros er desuden den eneste på mit hold, som min assistent manager mener er ”quality player” i stedet for kun ”good player” – Det siger vist en del.

Hervé Bichon: Bichon opdagede jeg i Auxerre da jeg kiggede på talenter. På trods af sine daværende 18 år, var også hans talent allerede dengang stort. Jeg har siden lånt ham ud til både PSG, Rennes og Millwall. Alle tre klubber som brugte ham i stortset alle kampene. Han er dog efterhånden blev 21, og nærmer sig mit førstehold. Lige pt. ved jeg ikke om jeg skal bruge ham som midtbanespiller, eller forsvarer, men han skal i hvert fald bruges. Han bliver hele tiden budt på, men jeg accepterer intet under £23mio og 50% videresalgsklausul – Indtil videre noget der har afskrækket alle klubber.

Rafael Nogueira: Egentlig burde Nogueira ikke være i min trup, da han havde accepteret en kontrakt med Juventus, men da de allerede havde købt 1 ikke-eu spiller i denne sæson, kunne han ikke flytte. Buddet var på £15.75mio +50% videresalgsklausul. Jeg har derfor beholdt Nogueira indtil videre, og jeg vil da også nødigt slippe ham, da han er endnu en spiller der er kommet op igennem rækkerne. Nogueira blev købt for blot £600k i Vasco da Gama, og har i de sidste to sæsoner været udlånt til hhv. Nice og Ejido (der vandt La Primeira). Nu er han dog tilbage i Liverpool, hvor han er backup for midtbanen, nu hvor jeg mistede Fabregas og Forstieri i sommerpausen.

Angrebet
Jonathan Peralta: Jeg købte i sin tid Peralta for at være makker til Papa Aubry i mit angreb. Peralta kostede mig kun £9mio i Deportivo, og har siden været nogenlunde fast mand i startopstillingen. I hans første sæson scorede han 21 mål i ligaen, og 38 sammenlagt, og næste sæson scorede han 19 mål i ligaen. Han var dog plaget af skader i sidste sæson, og da han nu har rundet de 30, har han svært ved at kæmpe sig ind på startopstillingen.

Papa Aubry: Papa Aubry var en af de få spillere som var i Liverpool da jeg skiftede, og godt det samme. Han har i en overgang været anfører, og har altid været garant for en masse mål. Liverpools daværende træner hentede ham gratis i Monaco, og siden da har han scoret hhv., 10, 24, 22, 13 og 22 mål i ligaen for Liverpool. Sidste sæson var han allerede på 21 mål i februar, men en skade forhindrede en ellers fantastisk sæson fra hans side. Han er desværre også blevet de 30 år nu, og derfor er jeg så småt begyndt at kigge efter en afløser for ham.

Pedro Domingos: På min ikke ret velbesatte venstre fløj, var det åbenlyst at der var brug for forstærkning da Angel di Maria gik på pension. Domingos blev derfor købt i Sevilla, og spillede i rotation med Jacobssen på venstre fløj. Han er dog et stort navn på landsholdet hvor han har scoret 32 mål i 45 kampe, og derfor overvejer jeg nu at bruge ham i angrebet, og så lade Ortega blive på sin venstre fløj. Domingos er hovedstødsstærk, men på trods af sin højde, er han også teknisk stærk, og derfor altid farlig.

Giordano Schiavi: Schiavi har altid været min joker. Han var i klubben da jeg skiftede, men han har aldrig fået tilkæmpet sig en startplads. Han er en god joker og backupspiller, men hver gang jeg bruger ham i startopstillingen, falder han igennem. Jeg ved ikke helt hvorfor, for han har ok tal og Barca har også været ude efter ham utallige gange. Sådan er han bare, og derfor bliver han ved med at være en backup spiller – Sikkert indtil han går på pension.


Jeg har besluttet ikke at gennemgå mit reservehold, da det vil tage alt for lang tid – I stedet vil jeg smide et SS op af det, og så lave et SS af en spiller, når de får deres debut på førsteholdet. Som I kan se, har jeg utroligt mange spillere lånt ud, og af dem har jeg en hel del store spillere iblandt. I vel bl.a. kunne høre om Boateng, Poggi, José Antonio, Sam Hindmarch, Soriano, Perdigão, Kristoffersen, Garcia og Aurélio i fremtiden. Jeg kunne nævne flere navne der bliver store, men det er ikke vigtigt lige nu. Jeg kan dog fortælle at der er mange mange gode talenter hos reserverne, og jeg glæder mig til at udvikle dem.

Vi springer ind i spillet, netop som jeg har vundet Community Shield over Barnsley, efter straffesparkskonkur rence. Mine friendlies er ikke gået specielt godt, hvor jeg kun har fået 1 sejr, 3 uafgjorte og 1 nederlag. Den første kamp i ligaen, er mod mine gamle venner fra Hull. Den, og det videre forløb, får i mere om i næste update.
« Seneste Redigering: 29 Apr 2008, 14:10 af Hawk1nZ » Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Grønthandleren
Gæst
 
Sv: Liverpool - År 2020
« Svar #1: 27 Apr 2008, 14:45 »

Intet mindre end imponerende!
Logged

Deejaaziim
Gæst
 
Sv: Liverpool - År 2020
« Svar #2: 27 Apr 2008, 14:54 »

Sweet (;
Logged

arsenalistic
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Liverpool - År 2020
« Svar #3: 27 Apr 2008, 15:02 »

Det er sgu en god start. Jeg kan godt lide den måde du sætter det op på og det faktum at det foregår så langt ude i fremtiden, det er også et plus.
Logged

Go you Gunners!

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Liverpool - År 2020
« Svar #4: 27 Apr 2008, 15:15 »

Kamp 1: Liverpool – Hull
Taktikken
Som skrevet før, er sæsonens første kamp, ude mod Hull. Som sædvanligt stiller jeg i en 4-4-2 formation, og den ser ud som følger

Jeg har valgt at placere Biagini på venstre back i dag, da Hull har verdens bedste højre wing i Theo van de Stelt (ja, det var mig der købte ham til Hull). De Stelt er driblestærk og god til indlæg, men ikke alt for hurtig, og derfor tror jeg at Biagini i kraft af sin takling og placeringsevne samt koncentration, er et godt modstykke. Desuden ligger jeg Santos på venstre side af det centrale forsvar, for at kunne have en habil backup for Biagini. Jeg har derfor også sat Ziogas ind på højre back, hvor Biagini ellers til tider huserer.
Rent taktisk har jeg valgt at starte meget offensivt, med et højt pres, der måske kan ryste Hull i de indledende minutter. Afleveringerne er korte men hurtige, og samtidig med høj kreativitet og bredde, som gerne skulle resultere i nogle chancer.

Kampen
Det høje pres gav udslag allerede i det 7. minut, da nogle hurtige kombinationer og gode dybdeløb sendte Aubry fri. Hulls målmand van de Heuvel parrerede flot, men på returen stod Domingos og sendte bolden i det tomme net. 1-0. Vi tog derefter foden af speederen lidt, rent taktisk, dog uden at stille os lang tilbage, og stadig med planer om at forblive boldbesiddende.
Som planlagt fastholdte vi boldbesiddelsen, og det gav bonus i det 21. minut, da Arangio tager et par hurtige træk, og sætter bolden køling ind i fjerneste hjørne. Flot scoring af Arangio, der tidligere var tæt på med et godt frisparksforsøg der blev parreret. 2-0. På grund af vores store dominans, har jeg valgt ikke at ændre på noget taktisk efter denne scoring. Resten af halvlegen forløb roligt, dog med en enkelt chance til Hull på et godt dybdeløb. Borras tog sig kærligt af skuddet. I halvlegen siger jeg til spillerne at de ikke skal sætte farten ned, og ændrer en smule i taktikken, så vi spiller mere direkte. Dette vil give plads til nogle gode kontraangreb, hvis Hull sætter det pres ind som jeg forventer. Efterhånden som 2. halvleg skrider frem, er spillet i kampen meget lige, og jeg vælger dermed at skrue lidt ned for vores angribende mentalitet, og prøve at trække tempoet en smule ud af kampen, og sætte os noget mere på bolden. Den kreative frihed bliver også sat ned en smule. Domingos har desuden fået en småskade, så han bliver erstattet af Higgins, der gerne skal bibeholde det fysiske aspekt i vores angreb.
Kampen nærmer sig nu sin afslutning, og der er stadig ikke de store chancer i kampen. Vores defensiv står solidt, og jeg vælger at tage Arangio ud, og sætte Nogueira ind i stedet. Arangio har i forvejen et gult kort, og da Nogueira er mere defensivt orienteret, vil han give mere fysisk styrke og robusthed til vores midtbane. Jeg tager også Aubry ud, og sætter Jacobsen ind og sætter spillerne til at spille mere bredt, så vi kan få nogle hurtige kontraløb på fløjene, og nogle indlæg til hovedstødsstærke Higgins og Jacobsen.
Tiden rinder ud uden flere chancer i kampen, og en komfortabel 2-0 sejr er hjemme. Jeg roser gutterne for en taktisk disciplineret kamp,  hvor Domingos bliver kåret til kampens spiller.

« Seneste Redigering: 27 Apr 2008, 16:01 af Hawk1nZ » Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Liverpool - År 2020
« Svar #5: 27 Apr 2008, 15:56 »

Har ikke fået læst samtlige ord endnu, men jeg kan ved hurtig skimning let sige, at det lover godt det her. Glæder mig til at følge med.
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Liverpool - År 2020
« Svar #6: 27 Apr 2008, 16:01 »

Kamp 2: Arsenal – Liverpool
Taktikken
Næste kamp er ude mod Arsenal. Dette er ikke så svær en kamp som det lyder, for jeg har ikke haft ret mange problemer med Arsenal på det sidste. Deres spillere er ikke specielt skræmmende, og derfor har jeg gode anelser om kampen. Min 4-4-2 ser i dagens kamp således ud:

Jeg har denne gang lavet en del udskiftninger på holdet. Som I kan se, har jeg fået Cortes til klubben, og han overtager derfor målmandstrøjen i denne kamp. Jeg har desuden valgt at sætte Domingos ned på venstre fløj, da jeg har kigget på Arsenals spillere, og deres højre back er bestemt ikke skræmmende – Tværtimod! Domingos burde sagtens kunne overmatche ham med hans dribleevne. I Arsenals centrale forsvar har de spillere som ikke er specielt hurtige, men heller ikke specielt gode til at hoppe. Jeg har derfor valgt at placere Jacobsen i angrebet med Higgins, da de kan hoppe meget højere end Arsenals centrale forsvarere. Netop af denne grund har jeg også Domingos og Tisdale på kanterne, da de er fænomenale til at ligge nogle indlæg.
Af samme grund har jeg også valgt at spille mere bredt til denne kamp, og med pasninger fokuseret mod venstre wing. Domingos skal sagtens kunne komme forbi deres højre back, og med Biagini offensivt fokuseret, regner jeg med en masse indlæg fra denne side. Jeg har ændret Arangio’s rolle til at være en smule mindre offensiv, så han kan ligge og distribuere boldene til fløjen, i stedet for at fare frem selv.

Kampen
Første mål kom fra en uventet front. Det lignede et indlæg fra højre side, men Arangio stak en bold i dybden til Tisdale, der lagde den indover – Her kunne deres føromtalte dårlige højre back gøre sig endnu dårligere bemærket, ved at score kampens første mål – Og altså et selvmål! 0-1. De næste minutter var der chancer til begge hold. Et hovedstød på hjørne til Arsenal blev flot reddet, og kort efter hamrede Higgins bolden på overliggeren fra 25 meters afstand. Det var dog endnu engang Arangio der stod for kampens 2. mål, da han igen gik frem med bolden på kanten af feltet, og lagde den fladt ind i fjerneste hjørne. En kopi af målet mod Hull. 0-2. Arsenal var lige ved at få reduceret 10 minutter senere, da de med en lang bold sendte Sturridge fri af forsvaret. Heldigvis kom Cortes flot ud af sit mål, og fik blokeret friløberen. En lille advarsel til os, og jeg gik derefter ind og satte vores forsvarskæde en anelse længere tilbage. Kort efter kom kampens 3. mål, da Arangio erobrede bolden langt oppe på banen. Han gav den videre til Higgins, som spillede Jacobsen, og med en fin finte var han fri af forsvareren, og sendte bolden sikkert ind i hjørnet – 0-3. Stillingen holdt til halvlegen, hvor jeg måtte erklære mig tilfreds med mine spillers indsats. I halvlegen satte jeg holdet til at spille mere korte bolde, men ikke alt for hurtigt, så vi kunne sætte os på resten af kampen. Samtidig blev mentaliteten skruet en smule ned, mens jeg bibeholdte bredden i vores spil.
Der skulle dog ikke gå mere end et par minutter af 2. halvleg, før Arsenal fik reduceret. Ros holdte fast i trøjen på en modstander, og så besluttede Goss sig for at hamre bolden ind for 35 meters afstand. Et helt forrykt mål, som man slet ikke kan gardere sig imod. 1-3. Dette rystede dog ikke vores hold, og vi kom hurtigt frem til et par gode hovedstødschancer uden at score. Arsenal fik kort efter et mål annulleret for offside. Dette kom fra stor passivitet i vores forsvar, og jeg besluttede mig for at skubbe kæden en anelse længere frem på banen, og samtidig øge vores pres og spille mere angribende og direkte. Et 4. mål ville lukke kampen.
Det 4. mål kom da også, da Jacobsen steg højest på et hjørnespark fra Tisdale. Dagens 2. mål fra Jacobsen, der på ny viste sin målnæse. 1-4. Et vigtigt mål for os, da det med 20 minutter igen, skulle sikre os sejren. Ros havde forinden været tæt på med et godt skud, og vores forsvar så ud til at stå meget stabilt nu. Med 10 minutter igen, besluttede jeg mig for at foretage mine indskiftninger. Domingos var ved at løbe tør for energi, og blev erstattet af Ortega. Arangio blev igen erstattet af Norgueira, da Arangio igen havde fået gult kort, og Jacobsen blev klappet af banen, og erstattet af Peralta. Jeg lavede ingen taktiske ændringer, da jeg ikke længere frygtede for sejren. Et par minutter efter blev Arsenal reduceret til 10 mand et par minutter efter, da Holden holdte fast i Ros’ trøje, og blev præsenteret for sit 2. gule kort. En dum udvisning, men den ville nok ikke have ret stor betydning for kampen.
På trods af en mand i overtal, tog vi derefter en gevaldig blunder, da hele forsvaret pressede en enkelt mand efter et hjørnespark, og da han køligt spillede farlige Goss fri, kunne han nemt udplacere Cortes og gøre det til 2-4. Et dumt, dumt mål at inkassere! Mere skete der dog ikke i 2. halvleg, og vi kunne gå fra Emirates med en fortjent 2-4 sejr. Jeg fortalte igen spillerne at de havde gjort det godt, og Jacobsen fik ekstra stor ros for sin præstation, og retsmæssigt blev han kåret til kampens spiller.

« Seneste Redigering: 27 Apr 2008, 16:33 af Hawk1nZ » Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Liverpool - År 2020
« Svar #7: 27 Apr 2008, 16:04 »

Tak for de positive svar Smiley

Som I nok kan se, har jeg besluttet at gå i dybden med taktikken, så jeg håber at de knapt så erfarne FM spillere, kan få et par fif med hér - Både med hvad jeg gør rigtigt, og hvad jeg gør forkert Wink Derfor bliver kampreferatet også en del længere end det først var tiltænkt, hehe.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Racmuzzen
Gæst
 
Sv: Liverpool - År 2020
« Svar #8: 27 Apr 2008, 16:11 »

fed blog,
men syntes dog at det bliver kedeleig i længden hvis du skriver så meget om EN kamp Smiley
men bare min mening.
Logged

ManUtd83
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Liverpool - År 2020
« Svar #9: 27 Apr 2008, 16:34 »

De spillere er jo åndsvagt gode. Ikke specielt spændende.
Logged


Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Liverpool - År 2020
« Svar #10: 27 Apr 2008, 16:44 »

Kamp 3: Liverpool - Blackburn

Taktikken
Kampen mod Blackburn tror jeg bliver svær – De er ikke så ringe endda, og de kæmper som regel en vis kropsdel ud af bukserne.

Jeg har valgt at beholde Domingos på venstre, da han har gjort det godt indtil videre, og så kommer Aubry i angrebet med Peralta. De var et bomber-makkerpar engang, og det håber jeg at de beviser igen. Jacobsen er derfor røget på bænken som en joker. Derudover har jeg bænket Biagini fra start, og giver i stedet Zamora chancen, og også unge Greenwood får chancen, da han er betydeligt hurtigere end Muggleton, og Blackburn har en rimelig hurtig angriber. Rent taktisk vil jeg prøve at fortsætte med stor procent af boldbesiddelse på hjemmebane, og så ikke starte så offensivt som mod Hull, da de er gode til at slå en hurtig kontra. I stedet vil vi sætte os tungt på kampen og med nogle hurtige og smarte kombinationer, prøve at finde hullerne i deres kompakte forsvar.

Kampen
Som udgangspunkt var vi ikke så offensive i startfasen som i de sidste par kampe, og vi skulle derfor helt ind i det 9. minut før vi fik scoret. Tisdale spillede en flad bold ind til Aubry, der fintede sin modstand, og let kunne placere bolden uden for Blackburn keeperens rækkevidde. 1-0.
Kort efter skete noget nær det samme, bortset fra at Tisdale denne gang fandt Peralta, som rundede sin direkte modstander, og satte bolden ind ved nærmeste stolpe. 2-0. Der skulle nu gå over 10 minutter før vi fik næste mål. Tisdale fik sin 3. assist i kampen, da han lagde et hjørnespark perfekt ind i hovedet på Aubry, der takkede med sit 2. mål i kampen. 3-0. Som sædvanligt lettede vi derefter for gassen, og kørte 3-0 sikkert hjem i halvlegen. Jeg måtte endnu engang erklære mig tilfreds med spillet, og skruede en smule ned for offensiven i pausen. Dette gav plads til Blackburn frem af banen, og det udnyttede de til alt for let at kunne reducere til 3-1. Slet ikke godt nok af vores forsvar, og en småskadet Ziogas blev derefter udskiftet med Biagini, mens Ortega kom ind for Arangio. Jeg skruede derefter ned for tempoet, og gjorde afleveringerne kortere, samtidig med at Ortega og Ros fik lov til at presse højt oppe på banen. Straks efter kunne indskiftede Biagini score til 4-1, da han sikkert konverterede et straffespark, begået mod Peralta. Vi fortsatte vores flotte spil, og kun et par gode redninger forhindrede yderligere scoringer i kampen. Bichon fik sine første minutter på banen, da han kom ind i stedet for Ros med 10 minutter igen. Holdet og især Aubry blev igen rost, og vi havde fået en god sæsonstart.
 


Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Liverpool - År 2020
« Svar #11: 27 Apr 2008, 16:45 »

De spillere er jo åndsvagt gode. Ikke specielt spændende.

Beklager...
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

ManUtd83
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Liverpool - År 2020
« Svar #12: 27 Apr 2008, 16:50 »

Beklager...

Haha det er jo selvfølgelig ikke din skyld, men SI's  Wink det er åndsvagt der bliver lavet så mange talenter med så stort potentiale.

Mente bare at jeg nok ikke ville følge med.
Logged


Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Liverpool - År 2020
« Svar #13: 27 Apr 2008, 16:54 »

Haha det er jo selvfølgelig ikke din skyld, men SI's  Wink det er åndsvagt der bliver lavet så mange talenter med så stort potentiale.

Mente bare at jeg nok ikke ville følge med.

Hov hov, der er ikke specielt mange talenter med så stort potentiale.. Jeg har bare hentet de fleste Wink
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

ManUtd83
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Liverpool - År 2020
« Svar #14: 27 Apr 2008, 16:57 »

Hov hov, der er ikke specielt mange talenter med så stort potentiale.. Jeg har bare hentet de fleste Wink

Nå ok... jeg kiggede dem bare lige hurtigt igennem og så, at du havde 3 Buffon'er og op til flere Zlatan'er. Ved selvfølgelig ikke om det bare er dig der har støvsuget verden for talenter.
Logged


Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010