home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1279 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  11# Royal Standard de Liege - Guldet er milevidt fra Liege
0 Brugere og 18 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: 11# Royal Standard de Liege - Guldet er milevidt fra Liege  (Læst 10063 gange)
JimmyGP
Manager

Sv: 7# Royal Standard de Liege - Fortsat på guldkurs
« Svar #30: 30 Apr 2008, 11:02 »

Tak ska du ha  Smiley

Jamen tak, er da glad for at en "blog-legende" som dig sys den er go... Rullende Øjne

Der kommer update senere i dag  Peace

Jeg har lavet 3 "lange" blogs i 08-udgaven, så jeg vil ikke kalde mig for legende.. men tak alligevel.. Thumbs Up Men en god blog skal da have det ros den fortjener.. Jeg ved godt at du ikke er tilmeldt til blogkonkurrencen, men forstætter du bloggen under konkurrencen?

- Veni, vidi, vici -

sheriffen87
Landsholdsspiller

« Svar #31: 30 Apr 2008, 11:18 »

Jeg har lavet 3 "lange" blogs i 08-udgaven, så jeg vil ikke kalde mig for legende.. men tak alligevel.. Thumbs Up Men en god blog skal da have det ros den fortjener.. Jeg ved godt at du ikke er tilmeldt til blogkonkurrencen, men forstætter du bloggen under konkurrencen?

Ja det gør jeg. Egentlig var jeg tilmeldt konkurrencen, men da jeg ikk kan lave updates fra den 22. valgte jeg at trække mig... men den fortsætter selvom der formentlig kommer færre læsere Smiley

JimmyGP
Manager

« Svar #32: 30 Apr 2008, 12:10 »

Ja det gør jeg. Egentlig var jeg tilmeldt konkurrencen, men da jeg ikk kan lave updates fra den 22. valgte jeg at trække mig... men den fortsætter selvom der formentlig kommer færre læsere Smiley
Oki.. Jamen så vil jeg da forsøge at følge med frem til 22.. KIU

- Veni, vidi, vici -

sheriffen87
Landsholdsspiller

« Svar #33: 30 Apr 2008, 13:04 »

Oki.. Jamen så vil jeg da forsøge at følge med frem til 22.. KIU

Det er jeg glad for.. det er altid dejligt at vide der er nogle der kigger med Smiley

tror i øvrigt det kan gå hen og blive en rigtig stor sæson....

JimmyGP
Manager

« Svar #34: 30 Apr 2008, 13:06 »

Det er jeg glad for.. det er altid dejligt at vide der er nogle der kigger med Smiley

tror i øvrigt det kan gå hen og blive en rigtig stor sæson....

Jah det har du ret i.. Og jeg er helt enig i det med at den bliver en stor sæson.. Hvis du kan snige dig med videre i UEFA cuppen så ser det rigtig godt ud.. Thumbs Up

- Veni, vidi, vici -

sheriffen87
Landsholdsspiller

« Svar #35: 30 Apr 2008, 18:13 »

Fantastisk afslutning på et fantastisk år
Mohamed Sarr har tiltrukket interesse fra Premier League og Serie A

Standard Liege fortsætter med at imponere i hele Europa. I ligaen er ligger Standard 6 point foran Club Brügge på andenpladsen. I Europa er det gået helt over forventning for klubben fra Liege, efter at have avanceret fra UEFA Cup'ens gruppe F. Lodtrækningen til de kommende knockout-runder giver store forhåbninger hos træner Marc Wilmots, som tror på at holdet kan komme langt.

Mouscron - Standard 1-2 (0-0)
0-1 Victor Anichebe (49.)
1-1 Oguchi Onyewu (sm, 71.)
1-2 Oguchi Onyewu (90.)

Standard - Mechelen 3-1 (2-0)
1-0 Salim Toama (18.)
2-0 Steven Defour (39.)
2-1 Aloys Nong (80.)
3-1 Segundo A. Castillo (90.)

Standard - FCV Dender 1-0 (0-0)
1-0 Dieumerci Mbokani (73.)

De 3 sidste ligakampe i 2008 var overkommelige opgaver, og derfor jagtede Standard 9 point i kampene mod Mouscron, Mechelen og FCV Dender. De tre sejre kom i hus, men de knebne sejre fortalte ikke hele sandheden. Først galdt udekampen mod Mouscron, som inden kampen ikke havde vundet siden anden spillerunde. Standard styrede kampen, og kom da også planmæssigt foran ved Anichebe. Da Onyewu lavede et tåbeligt selvmål, så det længe ud som om at Mouscron skulle hente et yderst ufortjent point, men istedet gik Onyewu fra skurk til helt ved at score sejrsmålet til 2-1 i overtiden. I den efterfølgende kamp mod Mechelen blev flere profiler sparet inden mødet med Bordeaux. Alligevel blev det til en fortjent 3-1 sejr hjemme på Stade Maurice Dufrasne. Anfører Steven Defour var den helt store oplevelse i kampen, hvor han lagde op til det første mål, og senere øgede han til 2-0. Årets sidste kamp i Jupiler League fandt også sted på hjemmebane. Standard tog hul på den anden halvdel af sæson ved at slå FCV Dender med 1-0. Standard havde kampen igennem store problemer med at komme frem til store chancer, men Dieumerci Mbokani altså blev matchvinder et kvarter før tid med et fantastisk mål fra kanten af feltet. Titelkonkurrenterne, Club Brügge, smed point to gange i december efter målløse kampe på hjemmebane mod Gent og Anderlecht.

Salim Toama jubler efter scoringen
til 1-1 mod Rapid

Rapid - Standard 1-2 (1-1)

1-0 Ranko Despotovic (10.)
1-1 Marco Ingrao (18.)
1-2 Salim Toama (61.)

Standard - Bordeaux 3-1 (2-1)
0-1 David Bellion (16.)
1-1 Victor Anichebe (35.)
2-1 Steven Defour (45.)
3-1 Victor Anichebe (65.)

UEFA Cup

Der ventede Standards fans to nervepirrende kampe i UEFA Cup'en, hvor der skulle hentes mindst én sejr, hvis det europæiske eventyr skulle fortsætte. Den første kamp skulle spilles i Rumæniens hovedstad Bukarest, hvor modstanderen var Rapid. Selvom Standard kom bedst fra start, kunne Ranko Despotovic heade Rapid foran efter kampens første hjørnespark. Det fik ikke belgierne til at lægge sig ned, og 8 minutter senere kunne Marco Ingrao udligne på langskud fra 20 meter. Efter målet gik tempoet ud af kampen, men efter pausen kom der igen gang i kampen. Et kvarter ind i 2. halvleg bragte Salim Toama gæsterne foran, og to minutter senere blev Rapids Ionut Stancu udvist. Dermed kunne belgierne sikre sig en vigtig sejr, i bestræbelserne på at komme videre i UEFA Cup'en.

Inden Bordeaux kom på besøg var begge hold klar over at hvis kampen endte uafgjort kom begge hold videre, men stik mod alles forventning ville begge hold frem på banen for at hente en 3 point, som i givet fald ville sikre dem førstepladsen i gruppen. Franskmændende bragte sig foran ved David Bellion, som løb fra Standard-forsvaret og passerede Espinoza mellem stængerne. Herefter stod der Standard på alt. 10 minutter før pausen, bragte den lejede Victor Anichebe balance i regnskabet, og i første halvlegs sidste minut scorede Steven Defour til 2-1. Halvvejs inde i 2. halvleg cementerede Anichebe sejren, da han scorede sit andet mål i kampen. Dermed vandt Standard Liege fuldt fortjent, og tog førstepladsen i Gruppe F, mens Blackburn og Bordeaux endte på de efterfølgende pladser.

Lodtrækningen til UEFA Cup'en

Lodtrækingen 1. knockout-runde i UEFA Cup'en var god ved Standard Liege, der skal forsøge at slå skotske Aberdeen over to opgør. Lykkes det for de flyvende belgiere venter enten tjekkiske Mlada Boleslav, eller Michael Laudrups Getafe. Marc Wilmots tror på at Standard kan blive årets helts store overraskelse: "Med de resultater vi har præsteret hidtil, tror jeg helt sikkert på at vi er gode nok til at slå Aberdeen. Derefter forventer jeg at vi skal op mod Getafe, og den duel ser jeg som 50/50. Men kommer vi også forbi Getafe, kan alt ske og så vil vi forsøge at gå hele vejen."

Lodtrækning til 1. knockout-runde

Lodtrækning til 2. knockout-runde

sheriffen87
Landsholdsspiller

Sv: 8# Royal Standard de Liege - Fantastisk afslutning på 2008
« Svar #36: 30 Apr 2008, 18:23 »

Så kom der en update...der kommer endnu en lille update om ikke så længe  Rullende Øjne

LouisNott
Førsteholdsspiller

« Svar #37: 30 Apr 2008, 18:39 »

Jeg har først lige fået mit første øjekast på denne blog i dag, og jeg har lige læst den sidste update - resten må vente til senere.

Men en smuk blog du har dig her, og smukke præstationer du har ført dig frem til med Standard. Nu er det ikke ligefrem fordi jeg kender så meget til belgisk fodbold, men så vidt jeg kan huske har det bedste hold gennem lang tid været Anderlecht, eller er det mig der er helt væk?

Men uanset hvad der end er sket IRL, så er det en umådelig flot opsat blog, og jeg glæder mig til at læse med videre og da også under blogkonkurrencen, som jeg ved at læse lidt længere opad kan se du ikke deltager i. Men en kæmpe pose velfortjent ros skal du ha' herfra! Wink

KUTGW!! Smiley Thumbs Up

sheriffen87
Landsholdsspiller

« Svar #38: 30 Apr 2008, 19:03 »

Jeg har først lige fået mit første øjekast på denne blog i dag, og jeg har lige læst den sidste update - resten må vente til senere.

Men en smuk blog du har dig her, og smukke præstationer du har ført dig frem til med Standard. Nu er det ikke ligefrem fordi jeg kender så meget til belgisk fodbold, men så vidt jeg kan huske har det bedste hold gennem lang tid været Anderlecht, eller er det mig der er helt væk?

Men uanset hvad der end er sket IRL, så er det en umådelig flot opsat blog, og jeg glæder mig til at læse med videre og da også under blogkonkurrencen, som jeg ved at læse lidt længere opad kan se du ikke deltager i. Men en kæmpe pose velfortjent ros skal du ha' herfra! Wink

KUTGW!! Smiley Thumbs Up

Præcis. Det er Anderlecht der er forsvarende mestrer, og de var da også tippet til at vinde igen. Men jeg er glad for at de er løbet ind i krisen  Wink Mange tak for den flotte kommentar...  Peace

sheriffen87
Landsholdsspiller

« Svar #39: 30 Apr 2008, 20:09 »

Anføreren forlader Standard Liege

Marc Wilmots ved præsentationen på klubbens træningsanlæg

Da transfervinduet åbnede den 1. januar var der henvendelser fra europæiske topklubber, der ville tilknytte Steven Defour, og det var Palermo der trak det længste strå i. Afløseren, som blev hentet i brasilianske Cruzeiro, blev købt udmiddelbart efter at Defour skrev under med Palermo. Derudover har Standard sikret klubbens fremtid ved at hente 4 lovende talenter.

Da Standard indkaldte til pressemøde, blev pressen noget overraskende bedt om at møde op på klubbens træningsanlæg, og ikke i det sædvanlige konferrencelokale. Begrundelsen var at man ville præsentere de nye unge folk i et afslappet miljø, for det var vigtigt at de følte sig trygge under deres første møde med den belgiske presse. Samtidig blev det meddelt at holdets anfører skifter til italienske Palermo for en overgangssum på 125 millioner kroner + 10% af næste salg. Men afløseren er allerede på plads i det belgiske, og det er ikke et helt ubeskrevet blad for den europæiske fodboldverden. Kerlon er manden, eller knægten, der skal overtage Defours plads på den offensive midtbane. Kerlon går også under kælenavnet "Sælen", pga. hans fantastiske trick hvor han løber med bolden på hovedet. Kerlon er købt for 28 millioner i Cruzeiro. Det var Wilmots' scout Carlo Bruno der anbefalede Kerlon, som Bruno selv beskriver således: "Kerlon har en fantastisk teknik, og det er ikke for sjov at de europæiske storklubber har holdt øje med ham siden han debuterede tilbage i 2005. Mentalt og fysisk er han allerede på et meget højt niveau. Jeg tror han bliver en diamant for klubben." Kerlon var ikke det eneste nye ansigt, som blev præsenteret i selskab med 4 unge gutter. Præsentation af nyindkøbene:

Navn: Kerlon
Alder: 19 år
Landskampe: 7 U21-landskampe med 8 mål for Brasilien
Kerlon er en uden tvivl en spiller der bruger opholdet i Standard Liege, som springbræt til noget større. Han har potentialet til at blive drivkræften på et stort hold, men i først omgang skal han bevise at han er pengene værd i Liege. Selv har han udtalt at han ser skiftet til Standard, som det perfekte klubskifte, da han på denne måde lærer hvordan det er at spille fodbold i Europa, før han tager skridtet til en af de store ligaer.

Navn: Georginio Wijnaldum
Alder: 17 år
Landskampe: U19-landskampe
Wijnaldum, som er købt i Feyenoord er en af de størst talenter i verden. Han har allerede fået sin debut på Feyenoords bedste mandskab, som vidner om denne unge mands store potentiale. I Holland er han blevet udråbt som den næste Clarence Seedorf. Wijnaldum bliver allerede nu inkluderet i Standard Lieges A-trup, og er udset til at være Axel Witsels afløser på længere sigt. Standard har betalt 5 millioner kr. for den unge hollænder.

Navn: Erlend Thorvaldsen
Alder: 16 år
Landskampe: U19-landskampe
Denne unge nordmand er en særdeles talentfuld venstreback. Hans store styrke er at han er god frem ad banen, mens hans fysik kunne være bedre. Fysikken skal nok blive bedre, da han stadig har nogle år til at udvikle sig, men han er ikke langt fra at få en plads i førsteholdstruppen. Typemæssigt minder Thorvaldsen meget om John Arne Riise der også er rigtig god med bolden. "Den nye Riise" har kostet 1,2 millioner.

Navn: Dorian Andronic
Alder: 18 år
Landskampe: 1 U21-landskamp for Rumænien
Dorian Andronic er meget tæt på at have hvad der skal til for at spille for Standard. Det eneste han mangler er erfaring, og eftersigende er Standards plan at leje ham ud i foråret for at give ham noget spilletid, og så kan han muligvis blive en del af truppen efter sommerferien. Andronic kommer fra SC Vaslui, og har kostet 700.000 kr. Det kan vise sig at være et rigtig røverkøb.

Navn: Boyan Tabakov
Alder: 17 år
Landskampe: Ingen landskampe
Boyan Tabakov er navnet på den unge knægt der kan gå hen og blive Standards næste store målsluger. Tabakov er en meget alsidig spiller. Han kan både spille på den offensive midtbane og ligge helt på toppen. Standard vil formentlig leje Tabakov ud i foreløbigt to år, og så vil man på ny vurdere ham. Han er hentet til klubben fordi man tror på at han kan blive en kvalitetsspiller. Han har kostet 600.000 kr.

DavidMadsen
Manager

Sv: 9# Royal Standard de Liege - Farvel til Defour
« Svar #40: 30 Apr 2008, 23:57 »

spændende blog, og nogle interesante køb du får lavet!
- Jeg er faktisk lige startet på en Standard karriere, selvom det ikke er den jeg spiller på Wink

PS: hvad hedder dit skin? Grin ..
- og hvad er det med de billeder der? :b

sheriffen87
Landsholdsspiller

« Svar #41: 01 Maj 2008, 00:00 »

spændende blog, og nogle interesante køb du får lavet!
- Jeg er faktisk lige startet på en Standard karriere, selvom det ikke er den jeg spiller på Wink

PS: hvad hedder dit skin? Grin ..
- og hvad er det med de billeder der? :b

Skin'et hedder Black-In 2 vist nok...tror det ligger her på siden Smiley

Hva for nogle billeder mener du?   Tunge

sheriffen87
Landsholdsspiller

« Svar #42: 01 Maj 2008, 00:48 »

Dette er en test for at se om folk overhovedet vil kigge forbi mens konkurrencen er igang...
Beklager det lidt irriterende indlæg  Forlegen

Dusty78DK
Manager

« Svar #43: 01 Maj 2008, 00:53 »

Dette er en test for at se om folk overhovedet vil kigge forbi mens konkurrencen er igang...
Beklager det lidt irriterende indlæg  Forlegen

Tag imod et lille råd, der er sagt i bedste mening: Det der er en meget dårlig vej at gå ind på. Lige nu er der vild gang i blogkonkurrence-forummet. Om en uge er aktiviteten drastisk formindsket og om to uger er der lige så meget gang herinde som der er i konkurrenceforummet .

MEN du ødelægger glæden ved blogs for dig selv, hvis du spekulerer over om folk vil læse det her.  Smiley

sheriffen87
Landsholdsspiller

« Svar #44: 01 Maj 2008, 00:57 »

Tag imod et lille råd, der er sagt i bedste mening: Det der er en meget dårlig vej at gå ind på. Lige nu er der vild gang i blogkonkurrence-forummet. Om en uge er aktiviteten drastisk formindsket og om to uger er der lige så meget gang herinde som der er i konkurrenceforummet .

MEN du ødelægger glæden ved blogs for dig selv, hvis du spekulerer over om folk vil læse det her. Smiley

Jamen jeg har bestemt heller ik tænkt mig at stoppe...som du kan se har jeg tidliger lave 2-3 updates uden kommentarer...var bare nysgerrig Smiley

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010