home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23580
  0 Brugere, 616 Gæster Online.

Nyeste Bruger: susankeaton
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Taktisk genialitet!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Taktisk genialitet!  (Læst 7138 gange)
Mernild
Landsholdsspiller

Sv: Taktisk genialitet!
« Svar #15: 24 Apr 2008, 19:06 »

Er der nogen som har et link til et sted hvor nogen har skrevet noget om Closing down.
Eller er der nogen som mener de har helt styr på det selv, så kunne jeg godt tænke mig lidt hjælp.

Jeg spiller en 4-4-2 hvor den ene MC er defensivt orienteret og den anden offensivt.
Jeg spillet meget defensivt og markerer derfor tæt og bruger man marking i forsvaret.
Derfor har mine DC's meget lav closing down (da de ikke skal rykkes ud af position når de skal lave tætte markeringer) og ligeledes mine backs som har et enkelt eller to takker højere.
Mine Wings har rimelig høj closing down og ligesom den ene af mine angriber som skal presse det andet hold bagi.
Min offensive midt skal heller ikke have for høj closing down da han ikke skal for meget ud af position.
Mit spørgsmål kommer til den defensive MC (DMC om I vil). Hvordan gør i med jeres? Kan i bedst lide en afventende type som rydder op eller en som tonser rundt med 18 i closing down

ManUtd83
Manager

« Svar #16: 24 Apr 2008, 19:12 »

Jeg synes helt klart en defensiv midt skal løbe, løbe og så løbe. De er alt for nemme at spille udenom, hvis deres Closing Down er for lavt.

Mernild
Landsholdsspiller

« Svar #17: 24 Apr 2008, 19:15 »

Jeg synes helt klart en defensiv midt skal løbe, løbe og så løbe. De er alt for nemme at spille udenom, hvis deres Closing Down er for lavt.
Han er jo også let at spille udenom hvis han bare tonser rundt.

ManUtd83
Manager

« Svar #18: 24 Apr 2008, 19:20 »

Han er jo også let at spille udenom hvis han bare tonser rundt.

Ok jeg argumenterede nok ikke helt nok for min holdning.

Jeg synes den defensive midtbane spiller skal lægge pres på modstanderens boldholder, så de ikke har det for nemt på ens egen banehalvdel. Han skal forsøge at fremprovokere boldtab og fejlafleveringer, som evt. kan lede til kontra, i stedet for at bare at stå et par meter foran backkæden og vente på at modstanderen spiller over kanterne eller skyder udefra.

Mernild
Landsholdsspiller

« Svar #19: 24 Apr 2008, 19:25 »

Ok jeg argumenterede nok ikke helt nok for min holdning.

Jeg synes den defensive midtbane spiller skal lægge pres på modstanderens boldholder, så de ikke har det for nemt på ens egen banehalvdel. Han skal forsøge at fremprovokere boldtab og fejlafleveringer, som evt. kan lede til kontra, i stedet for at bare at stå et par meter foran backkæden og vente på at modstanderen spiller over kanterne eller skyder udefra.
Okay tak Smiley

Jeg har bare siddet med fm åben i 3 dage nu og har kun spillet 10 kampe, kan satme ikke få det til at hænge sammen. Og går snart død i det. ARRRRRR ticked off

7kfum
Gæst

« Svar #20: 24 Apr 2008, 19:28 »

Okay tak Smiley

Jeg har bare siddet med fm åben i 3 dage nu og har kun spillet 10 kampe, kan satme ikke få det til at hænge sammen. Og går snart død i det. ARRRRRR ticked off

Jeg har det efterhånden på samme måde. Jeg har efterhånden prøvet alt!

Mernild
Landsholdsspiller

« Svar #21: 24 Apr 2008, 19:29 »

Jeg har det efterhånden på samme måde. Jeg har efterhånden prøvet alt!
Skal vi bytte  Grin

7kfum
Gæst

« Svar #22: 24 Apr 2008, 19:31 »

Skal vi bytte  Grin

Heller end gerne Grin

Rossonero
Gæst

« Svar #23: 24 Apr 2008, 19:35 »

En defensivmidtbanespi ller er i mine taktikker én af de absolut vigtigste.

Han er den, der løber for livet, erobrer bolde og spiller lange afleveringer. Her har jeg haft mine bedste FM-dage med Andrea Pirlo, der i mine øjne er den bedste DM i spillet. Mentaliteten lige ned til defensiv, hårde tacklinger og lange afleveringer, og så kører det ellers derudaf. Så sørg bare for, at spillerens stats er gode, og udnyt hans specialiteter.

Det glemmer mange! Opstemt

7kfum
Gæst

« Svar #24: 24 Apr 2008, 19:37 »

Han er den, der løber for livet, erobrer bolde og spiller lange afleveringer. Her har jeg haft mine bedste FM-dage med Andrea Pirlo, der i mine øjne er den bedste DM i spillet. Mentaliteten lige ned til defensiv, hårde tacklinger og lange afleveringer, og så kører det ellers derudaf. Så sørg bare for, at spillerens stats er gode, og udnyt hans specialiteter.

Omkring den defensive midtbane, der er der mange store taktikkere, der siger at det er klogt at have ham på samme mentalitets indstilling som midterforsvarene, da de derved vil arbejde bedre sammen.

ManUtd83
Manager

« Svar #25: 24 Apr 2008, 19:38 »

Skægt at du har haft så stor succes med Pirlo som DCM, selvom han ikke lige er mit billede på en defensiv midtbanemand. Har har overhovedet mere end 8 i tackling eller noget. Jeg leder mere efter en Cambiasso eller Gattuso.

Men i indstllingerne har du ret synes jeg.

Rossonero
Gæst

« Svar #26: 24 Apr 2008, 19:41 »

-Sommer-, det har jeg ikke forsøgt, da det virker fortræffeligt, som jeg gør nu.

Andrea Pirlo er heller ikke mit billede på den perfekte DM, ManUtd83, men derimod en vaskeægte playmaker. Han fungerede dog overraskende godt som DM, og jo, han har rigtigt nok 8 i hans tacklingsfærdighede r.

Mernild
Landsholdsspiller

« Svar #27: 24 Apr 2008, 19:47 »

Og hvad mener du så hans specialiteter er ?

ManUtd83
Manager

« Svar #28: 24 Apr 2008, 19:50 »

Den er svær hva' ?

Ham skal du da helt klart have til at tonse, gå ind i tacklingerne og lægge pres på modstanderen. Jeg vill sætte hans Closing Down, næsten helt op, tacklinger på hårdt, men lav kreativ frihed.

Rossonero
Gæst

« Svar #29: 24 Apr 2008, 19:53 »

Og hvad mener du så hans specialiteter er ?

Jeg skal over og skyde nogle hoops nu.

Vender tilbage med svar, muligvis senere i dag.

Have a nice day!

Sider: 1 [2] 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010