Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
21 Maj 2025, 22:37
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37
Eraticator
Omklædning...
Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43
valverde4ever
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40
szukizek
Træningsbanen
Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere:
23570
0 Brugere, 600 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
mmb79493
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
De danske bænkevarmere
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
Forfatter
Emne: De danske bænkevarmere (Læst 3282 gange)
Dusty78DK
Manager
De danske bænkevarmere
«
:
19 Apr 2008, 17:17 »
http://www.bt.dk/article/20080418/sport02/80418032/
Ifølge dagens udgave af BT er der ufatteligt mange af de danske spillere, der er "inde omkring landsholdet", som sidder på bænken i udlandet.
Hvad mener du?
Er spillerne simpelthen for ringe?
Er den internationale konkurrence for hård til at danskerne kan følge med?
Burde de danske spillere ikke bare blive hjemme i suppeligaen og dermed være garanteret en plads fra start??
Hvad synes du om artiklens emne?
Suicide
Landsholdsspiller
Sv: De danske bænkevarmere
«
Svar #1:
19 Apr 2008, 17:22 »
Jeg sad lige og læste den i min kaffepause på arbejdet.
Selvfølgelig er det skræmmende at vores bedste spillere bare er bænkevarmere, men en spiller som f.eks. Daniel Agger, har været skadet hele sæsonen (stort set), men alle de kampe han ikke har spillet pga. skader er stadig talt med.
Hvis nu han havde spillet en god sum af de mulige kampe for ham, havde han jo bl.a. været med til at hive gns. op.
Men ja, tror en stor del af de danske spillere bare ikke er gode nok, og så har der selvfølgelig været nogen, som er kommet skidt fra start i deres klubber pga skader osv. men det kan vi jo ikke gøre så meget ved, det er bare sort uheld.
Til spørgsmålet om de bør blive i DK, så ja og nej, nogen af dem burde og andre burde måske satse på lidt mindre klubber, for at se hvordan de kan begå sig i ligaer med lidt mere konkurrence end i DK.
Sådan gøres en entré i crewet!!
Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper
Rossonero
Gæst
«
Svar #2:
19 Apr 2008, 17:28 »
Spændende, spændende emne, du disker op med.
Jeg har til dels samme mening som Suicide. Jeg tror desværre bare, at vores danske spillere er for ringe til udlandet. Måske skulle man bare nøjes med, at flytte til mindre store klubber, hvis man alligevel forventer, at man kun har en udsigt til bænken. Et eksempel er Simon Kjær, der nyligt skiftede til Palermo, som jeg mener, er et lidt for stort skridt at tage. Jeg håber, at hans udvikling bliver ligesom Daniel Agger's, men han ender nok bare som "de andre". (-:
Enten er de for ringe, eller så tager mange af spillerne en lidt for stor mundfuld.
kasperbp12
Manager
«
Svar #3:
19 Apr 2008, 17:42 »
de danske spillere er simpelthen ikke gode nok til udlandet! og jeg vil da sige at simon kjær ikke for alt for meget spilletid i palermo i starten ligesom alle andre danskere!
steeval
Reserveholdsspiller
«
Svar #4:
19 Apr 2008, 17:44 »
Danske spilleres renome/omdømme er heller ikke det samme mere. Ufatteligt mange danskere blev hentet til udlandet i 90'erne, ikke kun fordi de var bedre, men også p.g.a. danskernes rygte i de udenlandska klubber.
Må dog ærligt indrømme, at jeg mener de danske spillere skal blive i Danmark, hvis talentet ikke er til mere. Så må vi bare vente på den næste Michael Laudrup/Peter Schmeichel/Elkjær
«
Seneste Redigering: 19 Apr 2008, 18:11 af steeval
»
Citat af: plutonium 17 Jun 2009, 00:13
Vi har sgu ikke behov for en kejser
Vi skal bare bruge øl til dig
, masser af godt humør og naturligvis LARS
Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..
Andersen
Reserveholdsspiller
«
Svar #5:
19 Apr 2008, 17:45 »
Jeg tror, at mange af spillerne tager det hele i en for stor mundfuld, når de skifter. Der er jo trods alt en hel del, som skal falde i hak, når man flytter til et nyt land, med en anden kultur, et andet sprog osv.
Det kun vores absolut bedste spillere, som kan gå direkte fra SAS-ligaen også ind på et større hold i en god liga. Men mange af de spillere, som skifter til udlandet, de har jo heller ikke niveauet, de gør det for pengenes skyld. Det undrer mig, at en prof. Serie A klub som Reggina laver 2 idiotkøb med Stadsgaard og ham den anden, som jeg ikke lige kan huske hvad hed.
De har simpelthen ikke niveauet til Serie A, og de får det formentlig heller aldrig
Men pengene er sikkert gode alligevel.
Mange spillere vil jo også gå totalt i stå, når de ikke får den nødvendige spilletid. Det vil i sidste ende gå ud over dem selv, deres klub og også vores eget landshold, når man kigger langsigtet.
Det er formentlig også derfor, at det går så ekseptionelt dårligt for vores hold i disse år. Udover at vi har en super-konservativ træner altså...
Dusty78DK
Manager
«
Svar #6:
19 Apr 2008, 17:49 »
Citat af: steeval 19 Apr 2008, 17:44
Danske spilleres renome/omdømme er heller ikke det samme mere. Ufatteligt mange danskere blev hentet til udlandet i 90'erne, ikke kun fordi de var bedre, men også p.g.a. danskernes rygte i de udenlandska klubber.
Må dog ærligt indrømme, at jeg mener de danske spillere skal blive i Danmark, hvis talentet ikke er til mere. Så må vi bare vente på den næste Laudrup/Schmeichel/Elkjær
Det må du lige forklare nærmere!
Betyder det at de danske spillere i dag har et DÅRLIGERE rygte end de havde for 10 år sidne? Og hvorfor??
United-styrer
Gæst
«
Svar #7:
19 Apr 2008, 17:54 »
Citat af: Dusty78DK 19 Apr 2008, 17:17
http://www.bt.dk/article/20080418/sport02/80418032/
Ifølge dagens udgave af BT er der ufatteligt mange af de danske spillere, der er "inde omkring landsholdet", som sidder på bænken i udlandet.
Hvad mener du?
Det er helt klart problematisk, at så mange fra landsholdsstammen har meget langt mellem spilleminutterne, og jeg synes, at Morten Olsen bør have mere øje for den hjemlige liga. Der har dog været en tendens på det seneste, hvor spillere som Thomas Kristensen, Anders Randrup og Thomas Rasmussen er blevet hevet ind, og det er et skridt i den rigtige retning, for kampformen har en stor indflydelse på en spillers præstation, og i sidste ende kan formen være den faktor, der sender Sverige til VM 2010 på vores bekostning.
Spillere som Jeppe Curth, Mikkel Thygesen m.fl. kunne sagtens få en chance i den rød-hvide dragt.
Er spillerne simpelthen for ringe?
Det er en voldsom generalisering, man begår, hvis man svarer 'ja' eller 'nej' til dette spørgsmål. Men der er ingen tvivl om, at vi har haft langt mellem Laudrupperne, Elkjærene, Schmeichlerne og Simonserne på det seneste. Det er egentlig en smule mærkeligt, for fodbold er bestemt ikke blevet en mindre populær sport, så antallet af aktive burde ikke være mindre end tidligere (det ved jeg ikke, om det er; kan ikke forestille mig det).
Er den internationale konkurrence for hård til at danskerne kan følge med?
Burde de danske spillere ikke bare blive hjemme i suppeligaen og dermed være garanteret en plads fra start??
Det er svært at give et facit over en bred kam, men der er helt klart visse spillere, som har for travlt med at komme ud og tjene penge. Jeg er på mange punkter enig med Rossonero; der er for mange spillere, som har for øje tanker om sig selv (eller måske bare for pengegriske?) og derfor vælger en klub, som de ikke har en chance i.
En spiller med et potentiale som Daniel Agger skal selvsagt ikke blive hjemme, men hellere en stamplads i Brøndbys startopstilling end en stamplads på Bielefelds reservebænk.
Tullberg, derimod, er et godt eksempel på en spiller, som ikke havde tålmodighed nok.
«
Seneste Redigering: 19 Apr 2008, 18:04 af United-styrer
»
kasperbp12
Manager
«
Svar #8:
19 Apr 2008, 17:57 »
Citat af: steeval 19 Apr 2008, 17:44
Må dog ærligt indrømme, at jeg mener de danske spillere skal blive i Danmark, hvis talentet ikke er til mere.
Så må vi bare vente på den næste Laudrup/Schmeichel/Elkjær
vi har allerede en schmeichel og en laudrup hehe
«
Seneste Redigering: 19 Apr 2008, 18:02 af kasperbp12
»
steeval
Reserveholdsspiller
«
Svar #9:
19 Apr 2008, 18:08 »
Citat af: Dusty78DK 19 Apr 2008, 17:49
Det må du lige forklare nærmere!
Betyder det at de danske spillere i dag har et DÅRLIGERE rygte end de havde for 10 år sidne? Og hvorfor??
Det kan sagtens være jeg tager fejl, set mange gange før, men det er det jeg mener.
I mine øjne skyldes det primært landsholdets dårligere resultater og manglen på store profiler.
Managers bliver valgt på deres omdømme, spillere bliver handlet på omdømme. Da den sydamerikanske invasion overtog Europa skulle alle pludselig have sydamerikanere.
Man hører tit udtryk som: "Amerikaneren har med flot spil banet vejen for kommende amerikanere".
Hvis du f.eks. har fået 500g forældet hakkekød i Netto, køber du ikke hakkekød i Netto næste gang. Hvis du derimod har fået dit livs middag på Jensens Bøfhus, tager du med stor sandsynlighed på Jensens Bøfhus igen.
På samme måde vil jeg sige, at "nationens" rygte betyder utroligt meget, men som sagt har taget fejl før
Citat af: kasperbp12 19 Apr 2008, 17:57
vi har allerede en schmeichel og en laudrup hehe
Hej Kasper godt du er opmærksom, vil straks rette den så du også kan forstå, hvad jeg mener.
Citat af: plutonium 17 Jun 2009, 00:13
Vi har sgu ikke behov for en kejser
Vi skal bare bruge øl til dig
, masser af godt humør og naturligvis LARS
Citat af: Shaft (Facebook)
Nogle gange burde jeg bruge hjernen.. Bare lidt..
Æsop
Gæst
«
Svar #10:
19 Apr 2008, 19:46 »
Citat af: United-styrer 19 Apr 2008, 17:54
Tullberg, derimod, er et godt eksempel på en spiller, som ikke havde tålmodighed nok.
Tulberg er et utrolig dårligt eksempel på en der ikke havde tålmodighed nok. Han er en elendig spiller, der under normale omstændigheder aldrig ville have fået chance i en SAS liga klub. Det er ikke mere et et par år siden han var på Grenaas Danmarkserie hold, hvor han ikke var videre imponerende..
Den eneste grund til at han alligevel fik en chance var at AGF i starten af sidste sæson var usandsynligt dårlig besat i angrebet, da de på daværende tidspunkt endnu ikke havde fået købt Dioh Williams. At Tullberg så laver en enkelt mirakel kasse i sidste minut på Brøndby stadion, ændrer ikke på det faktum at han er, og altid vil være en meter vare spiller, selv efter de lave standarder vi har os herhjemme..
Når tilfældet så er at Reggina har en Scout i Danmark, der enten er mentalt syg, eller bare usædvanligt ubegavet, eller ja måske endda begge dele. Ja så er det da bare at tage imod tilbuddet, og sige mange tak for en stor øknomisk gevinst, en mand som Tullberg under normale forhold aldrig burde have haft en chance for at få..
Tullberg havde været den dummeste mand i Danmark, hvis han havde sagt nej til det tilbud. Og det siger ikke så lidt, i et land hvor mere end 2 millioner mennesker har fulgt jævnligt med i X Factor...
Nå men tilbage til det egentlig emne. Jeg tror hvis vi skal snakke generelt at der da helt sikkert er nogen der tager ud for tidligt, og tager til for gode klubber for tidligt. Sådan har det altid været, og sådan vil det altid være.
Og det vil sådan set også være til at leve med, hvis vi havde haft nogle enere der kunne hive resten op. I 98 havde vi f.eks hvis man kigger på 8 ud af 11 mand i startopstillingen et endnu mere elendigt, og middelmådigt end vi har i dag, men de 3 sidste i den startopstilling var jo som bekendt verdens bedste målmand, og Laudrup brødrene. Og vi formåede jo også med det hold at nå Kvartfinalen til VM, hvor vi så var uheldige med at ryge ud til Brasilien.
Så problemet er som i vores samfund, ikke den stor grå masse af middelmådige folk, de vil nødvendigvis altid være der.
Nej det virkelige problem det er manglen på genierne, dem der kan skabe noget ægte storhed..
Monk
Gæst
«
Svar #11:
21 Apr 2008, 19:00 »
Citat af: Rossonero 19 Apr 2008, 17:28
Et eksempel er Simon Kjær, der nyligt skiftede til Palermo, som jeg mener, er et lidt for stort skridt at tage. Jeg håber, at hans udvikling bliver ligesom Daniel Agger's, men han ender nok bare som "de andre". (-:
En midterklub i Italien burde hvis du kigger på hans talent være fint nok. Men hvis du kigger på at Palermo er en Mafia Styret klub der skifter træner som vi andre skifter underbukser., det kan måske nok blive noget hårdt for en dreng der knap nok har fået hår på den endnu...
Men rent fodboldmæssigt er det ikke helt hen i vejret efter min mening, han er altså virkelig god.
Jharn
Landsholdsspiller
«
Svar #12:
21 Apr 2008, 19:09 »
http://www.totalbold.dk/readarticle.php?article_id=128
Her har vi så en Top-20 over danske flops i udlandet...
Lidt apropos dette emne..
Jeg må sige, at det står virkelig skidt til.
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #13:
21 Apr 2008, 19:46 »
Svært og interessant emne du her har fundet
Lad mig give mit besyv med i rækkefølge:
1) Nej, synes egentligt ikke spillernes niveau er for ringe. Derimod synes jeg spillerne i dag søger for hurtigt ud. Man hører mere og mere om at spillernes agenter arbejder på at få spillerne til udlandet, at de sonderer f.eks. det engelske marked, senest med Magnus Troest, og her synes jeg der er noget fundementalt galt: Det er ikke klubberne der går ud og scouter for at finde en spiller der kan løse et problem på en given plads, men agent (og spiller) der prøver at finde en klub hvor man MÅSKE kunne få spilletid. Dvs. det er spillerne der vurderer klubberne og ikke omvendt. Det må alt andet lige være nemmere for klubberne at vurdere hvor de har brug for forstærkning, end for spillerne.
Spillere som Søren Larsen, Morten Skoubo med flere, har været uheldigt ramt af skader, mens spillere som Tullberg, Stadsgaard og andre, bare er taget ud, måske fordi de var bange for at aldrig at få tilbuddet igen. De er self godt klar over at der er flere penge at tjene i udlandet.
Hvis der skal nævnes noget som danskerne mangler, er det mental styrke og tålmodighed. Se på Martin Jørgensen der ikke startede ud med at slå til med det samme men gav det tid. Udinese er så også kendt for at være gode ved talenterne, og det underbygger vel egentligt blot mit punkt omkring hvem der scouter hvem.
2) Well, både og. Synes ikke man kan sige at det pludseligt er blevet sværere at slå igennem for danskerne. Synes det vil være en let købt undskyldning i hvert fald.
3) Jo det synes jeg bestemt, med mindre man har så stort et talent, at SAS Ligaen hurtigt vil blive for lille. Jeg siger ikke, at man skal være på et niveau så man er "for god" til SAS Ligaen for at skifte til udlandet, men man bør have så meget realitetssans, at man ikke bare vælger en klub for at komme til udlandet. For man ti tilbud, skal man ikke vælge det der virker bedst, man skal kun vælge det der passer.
Dusty78DK
Manager
«
Svar #14:
21 Apr 2008, 20:16 »
Citat af: Jharn 21 Apr 2008, 19:09
http://www.totalbold.dk/readarticle.php?article_id=128
Her har vi så en Top-20 over danske flops i udlandet...
Lidt apropos dette emne..
Jeg må sige, at det står virkelig skidt til.
Spændende top 20. Man kan diskutere om der ikke mangler nogle spillere - eksempelvis Miklos Molnar, der hverken slog til i Spanien eller USA, og så vidt jeg huske var Peter Møller også bænkevarmer det meste af tiden i Spanien
Sider:
[
1
]
2
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »