home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:53:59 Lavilldrymn Blogs ethyl phenethylcarbama...
I dag kl. 01:10:40 Lavilldrymn Pro Cyclin... 96 0038 00 assay dvlpm...
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
Antal Registrerede Brugere: 23581
  0 Brugere, 600 Gæster Online.

Nyeste Bruger: diannawiggins
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Vælger spillet selv hvem der skal "jordes"?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Vælger spillet selv hvem der skal "jordes"?  (Læst 1570 gange)
Killigan
Ynglingespiller

Vælger spillet selv hvem der skal "jordes"?
« : 09 Apr 2008, 20:45 »

Tja... Hvor skal jeg dog starte...Huh

Her er situationen:
For noget tid siden var jeg SUPER træt af spillet, og var egentlig klar til at afinstallere, og droppe det hele, men... Jeg bestemte mig for at give det en ny chance. Jeg hentede et par taktikker her på siden, og med mine egne små justeringer må jeg sige, at jeg blev glædeligt overrasket. Jeg havde spillet 3 sæsoner med AaB, og for hver sæson er det kun gået fremad. Da jeg så skulle i gang med 4. sæson mente jeg, at jeg havde holdet til at spille med om guldet, og erklærede dette til min bestyrelse. Resultatet var så, at jeg efter 7 kampe havde ligeså mange nederlag og lå - selvfølgelig - på en suveræn sidsteplads uden de store sandsynligheder for at vinde guldet.
Selvom jeg stort set ikke har skiftet spillere på holdet og heller ikke skiftet taktik kunne holdet altså lige pludselig ikke spille. Det skal også lige nævnes, at jeg har 2 VIDT forskellige taktikker jeg skifter mellem, og begge virkede i 3. sæson, men ingen af dem dur nu her i 4. sæson...
Hvis jeg så gik i defensiven, i 4. sæson, kunne jeg i det mindste holde nullet... I hvert fald indtil der var 5-10 minutter tilbage, og så tabte jeg 0-1 eller 1-2... HVER GANG! (det var ikke målchancer jeg manglede - mine ellers super giftige angribere kunne bare ikke score... Lige pludselig...).
Så skred jeg fra jobbet, og nu her hvor sæsonen er slut ligger AaB stadig til nedrykning? Hvordan fa'en kan det ske? Jeg nægter at tro på, at de andre hold er blevet SÅ meget bedre... Går computeren simpelthen ind og bestemmer, at AaB skal rykke ned, eller hvad sker der? Det er totalt urealistisk, og så gider jeg ikke spille spillet...

Jeg er imidlertid blevet træner i Holland, men her er billedet det samme - jeg kan simpelthen ikke få min taktik til at virke (selvom jeg har spillerne til det). Det lader til at mine taktikker ikke MÅ virke mere...

Er der nogen "der ude" der har oplevet det samme?

Frustrerede hilsner...

Anqes
Ynglingespiller

Sv: Vælger spillet selv hvem der skal "jordes"?
« Svar #1: 09 Apr 2008, 21:13 »

Ja det har jeg med fx Aston Villa, jeg havde købt klassespillere prøvede en masse taktikker, men intet hjalp så den droppede jeg, men har startet en med Arsenal nu, hvor det hele køre ret godt.

Yndlingshold: Brøndby & Arsenal!
Yndlingspiller: Luis Figo.

Anfield
Reserveholdsspiller

« Svar #2: 09 Apr 2008, 21:23 »

Man kan jo for dælen ikke spille med den samme taktik i 4 år hvor det så bar kører. det jo for urealistisk. Og bare fordi man har et klasse hold og prøver en masser taktiker er det ikke selsskrevet at det virker. Taktiker virker bedst når stammen for den er kørt ind. Det er min erfaring.

"Son, when participating in sporting events - it is not a question about winning and loosing, it's about how drunk you can get !"

dalle112
Førsteholdsspiller

« Svar #3: 09 Apr 2008, 21:38 »

mine erfaringer er også at man skal spille med samme taktik i noget tid, ellers virker den ikke fuldt ud

Killigan
Ynglingespiller

« Svar #4: 10 Apr 2008, 07:00 »

Til Anfield:

Så læste du ikke det jeg skrev... Jeg kørte jo netop IKKE med samme taktik i 4 år... Jeg havde 2 VIDT forskellige taktikker (+ nogle andre som jeg sjældent brugte) som jeg skiftede mellem. Kørte nogle perioder med den ene og nogle perioder med den anden.
Jeg har også forsøgt at småjustere taktikken i løbet af kampene (efter at have set på kampstatistikker, 2-D skærmen og hvad der ellers måtte være). Sagen er dén, at det kørte SKIDE godt i 3 år, men fra den ene dag til den anden var der INTET der virkede. Og jo, jeg forsøgte også at ændre til en HELT ny taktik, og lod den køre en del kampe, fordi den selvfølgelig lige skal "køres ind" før den virker ordentligt... Samme resultat! Og det er dét der gør mig skide frustreret!

Mvh

Anfield
Reserveholdsspiller

« Svar #5: 10 Apr 2008, 08:37 »

My bad læste lige forkert,.

Min erfaring er jo mere og længere man spiller des mere offensivt skal man spille pga. ens rep er kommet op.

"Son, when participating in sporting events - it is not a question about winning and loosing, it's about how drunk you can get !"

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #6: 21 Apr 2008, 20:09 »

Står i høj grad i samme situation for tiden, spiller med Hoffenheim, og har ført dem op som topklub i 2. division, hvor de startede som bundhold. Har i hele første sæson såvel som i 2/3 af anden sæson været rækkens klart mest scorende hold, og har generelt tromlet bundholdende ned, der har selvfølgelig været semidårlige perioder, men selv når jeg lå med lav moral vendte tingene for det meste efter en dårlig kamp eller to. Indtil nu!

Har spillet 6 kampe i træk mod rækkens bundhold, ikke et eneste mål i nogen af kampene, mine angribere med hhv. 15/19 i finishing og høj composure brænder alt, selv med "bløde" tacklinger laver mine spillere en 4-5 fuldstændigt ligegyldige gule kort per kamp, ja generelt laver de frispark stort set hver gang de er i nærheden af en modstander, mine ellers ganske udmærkede forsvarsspillere står fuldstændigt stille og ser på mens modstandernes angriber med 10 acc/speed og 9-11 finishing løber forbi og scorer, man føler sig virkeligt magtesløs, har tabt kampe med 4-0 mod hold der har en værdi på en fjerdedel af min, og lige meget hvordan jeg ændrer taktik, skifter ud hjælper det absolut ingenting. Fjerner virkeligt ens lyst til at spille..

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Dusty78DK
Manager

« Svar #7: 21 Apr 2008, 20:19 »

Jeg har ikke oplevet det i beskriver i nogle af de nyere udgaver af FM. Mange ting kan påvirke spillet: Hvor meget man skifter ud på holdet, hvor meget man udvikler sin taktik over tid, moralen på holdet osv.

Kamds
Førsteholdsspiller

« Svar #8: 21 Apr 2008, 20:28 »

Med mit nuværende Aab hold, har jeg lavet 3 taktikker som jeg skifter lidt imellem, og det fungerer rigtig godt Smiley Men tror meget det kommer an på moral, teamtalk, hvad du udtaler dig om før kampen, udskiftninger og sådan.. Smiley

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #9: 21 Apr 2008, 20:32 »

Kan jo sagtens være et udslag af tilfældighed, tog lige en kamp til, holdt dem på 0 afslutninger, havde 23 selv, mod en målmand med den flotte værdi af 90k, endte med 0-0.

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010