home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:08:19 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 18:18:52 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  1 Bruger, 1127 Gæster Online.

Indlæg: 1132901 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Hjørnesparkstaktikken
0 Brugere og 73 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 58 Udprint
Forfatter Emne: Hjørnesparkstaktikken  (Læst 165759 gange)
NisseQl
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Hjørnesparkstaktikken
« Svar #405: 19 Maj 2008, 23:32 »

Har ændret lidt løbende , har nu prøvet hvor jeg kun har 2 til at stå i det lille felt , simpelthen for at skabe plads , men de tre som skulle lave indløb bliver bare stående - så aner ikke lige mine levendes råd :-(

Min højre back er sat til at lave et indløb pga hans styrke i hovedspillet :-)
Logged


vondracek
Gæst
 
Sv: Hjørnesparkstaktikken
« Svar #406: 19 Maj 2008, 23:39 »

Min højre back er sat til at lave et indløb pga hans styrke i hovedspillet :-)

Ja okey det giver lidt bedre mening så. Alligevel er det slet ikke den samme hjørnesparkstaktik, som jeg har vist. Lad os lige tage et kig på dine indstillinger én gang til. Positionerne markeret med grøn er de spillere, som du behøver i feltet. Dem jeg har markeret med rød og unødvendige spillere, og disse vil blot fremkalde flere af modstanderens spillere og dermed give dig meget mindre plads. Jeg vil derfor råde dig til, at sætte de to markerede offensive midtbaner til at være 'Oustside Area' eller 'Forward'. Dermed har du de fire spillere i feltet, som du har brug for. Du skal ikke tro, at det giver flere mål ved blot at sætte flere og flere mænd i feltet. De giver dig blot mindre og mindre plads til at udnytte dine chancer.

DR - Attack far post
DC - Attack near post
DC - Challenge goalkeeper
DL - Stay back

MC - Stay back
MC - Forward
AMC - Near post flick on
AMC - Outside area
AMC - Stand on far post

FC - Attack ball from deep
« Seneste Redigering: 19 Maj 2008, 23:42 af vondracek » Logged

NisseQl
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Hjørnesparkstaktikken
« Svar #407: 20 Maj 2008, 00:26 »

Når man sætter spilleren til forward , hvor kan man så forvente han stiller sig ? for skulle da mene at det betød angriber altså at de ville stille sig inde i boksen ?
Logged


MortenJ
Gæst
 
Sv: Hjørnesparkstaktikken
« Svar #408: 20 Maj 2008, 07:12 »

Nu har jeg prøvet den i en sæson med Parma, og fik scoret omkring 20 mål på hjørnespark, og forsvarsspllleren Sidney scorede næsten dem alle sammen, og blev nr. 2. på den interne topscorerliste Smiley
Logged

makkerskilap
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjørnesparkstaktikken
« Svar #409: 20 Maj 2008, 14:34 »



tak vondra, mange tak  Thumbs Up
Logged

It's all, part of the plan.

hedengran
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Hjørnesparkstaktikken
« Svar #410: 20 Maj 2008, 16:17 »

Hej vondracek.

Jeg har givet lidt feedback tidligere på din geniale opfindelse.

Jeg springer lidt i øjeblikket for at prøve forskellige klubber og lande.

Men lige meget hvor giver denne simpelthen kasser.

Har lige spillet en sæson med shaktar, hvor jeg valgte at købe tudor, pga. hans stærke tal i hovedspil osv.

Han blev nr. 3 på topscorer listen med intet mindre end 19 mål i ligaen. Desværre intet screenshot da det fuckede lidt op, men skal se om jeg kan fremskaffe det til dig..

You are a God to me.. Opstemt
Logged

“What Carew does with a football, I can do with an orange.” Zlatan Ibrahimovic som svar på kritik fra John Carew

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hjørnesparkstaktikken
« Svar #411: 20 Maj 2008, 16:20 »

Steven Taylor bomber for mit Newcastle hold, han har scoret 4 mål i 3 kampe, og han lavde hattrick i den ene.
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Hjørnesparkstaktikken
« Svar #412: 20 Maj 2008, 16:36 »

Når man sætter spilleren til forward , hvor kan man så forvente han stiller sig ? for skulle da mene at det betød angriber altså at de ville stille sig inde i boksen ?

Kig eventuelt på billedet på side ét, der kan du se ham der angriber fra dybden og dem der står i det øvrige område. Det står stadigvæk inde i feltet, men ikke tæt på mål. Spillerne der mandsopdækker dem er derfor slet ingen provokation for dine tre andre spillere.

Nu har jeg prøvet den i en sæson med Parma, og fik scoret omkring 20 mål på hjørnespark, og forsvarsspllleren Sidney scorede næsten dem alle sammen, og blev nr. 2. på den interne topscorerliste Smiley

Det er da super flot klaret. Sidney har, så vidt jeg husker, ikke de mest habile stats i hovedspil, springkraft og styrke. Er det den nyeste patch du spiller med? I så fald, så er det rigtig godt klaret af ham.

tak vondra, mange tak  Thumbs Up

Det så sgu godt ud det screenshot, skilap Wink
Så vidt jeg kan se, så var Sakho manden der sikrede dig tre point. Var alle målene på hjørne?

Har lige spillet en sæson med shaktar, hvor jeg valgte at købe tudor, pga. hans stærke tal i hovedspil osv.

Han blev nr. 3 på topscorer listen med intet mindre end 19 mål i ligaen. Desværre intet screenshot da det fuckede lidt op, men skal se om jeg kan fremskaffe det til dig..

Det lyder da også rigtig godt. Tudor er jo en gammel mand, så fedt at se, at han stadigvæk kan sørge for de 19 mål på en sæson. Selvom du dog blev nr tre på listen, så er 19 mål stadigvæk en del. Er det mere end du normalt plejer at scorer? :-)
Kender ikke rigtig til klubberne i Ukraine, så ved ikke hvilket forsvarsspillere han har været oppe i mod, men det er da meget tilfredsstillende.

Steven Taylor bomber for mit Newcastle hold, han har scoret 4 mål i 3 kampe, og han lavde hattrick i den ene.

Det var dog fantastisk Philli. Inden du brugte taktikken fik du så ikke scoret så mange mål på hjørnespark, som du har gjort indtil videre?

Synes nemlig, at I alle sammen har gjort det mere end fantastisk og at der er blevet scoret en masse mål! :-)
Logged

Matigol
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hjørnesparkstaktikken
« Svar #413: 20 Maj 2008, 16:38 »

uha - Vondrack du gjorde sådan jeg vandt over Brøndby i min blog.

http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=14610.60 Peace
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hjørnesparkstaktikken
« Svar #414: 20 Maj 2008, 16:39 »

Det var dog fantastisk Philli. Inden du brugte taktikken fik du så ikke scoret så mange mål på hjørnespark, som du har gjort indtil videre?

Synes nemlig, at I alle sammen har gjort det mere end fantastisk og at der er blevet scoret en masse mål! :-)
Citat
Jeg scorede ikke ret tit inden denne taktik, det har virkelig fået mig op at køre.
Selvom angriberne fejler, så redder mine forsvarsspillere mig altid.
Logged

NisseQl
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Hjørnesparkstaktikken
« Svar #415: 20 Maj 2008, 16:42 »

Kig eventuelt på billedet på side ét, der kan du se ham der angriber fra dybden og dem der står i det øvrige område. Det står stadigvæk inde i feltet, men ikke tæt på mål. Spillerne der mandsopdækker dem er derfor slet ingen provokation for dine tre andre spillere.

kan lige prøve og tag et screenshot af hvordan opstilling ser ud til en hjørne .



Men har det problem at selvom jeg har skytten til at placere bolden i det lille målfelt ender den helt andre steder , for det meste til en mand som står uden for feltet , han afslutter og så er den chance spildt .

Mit andet problem er at de tre mænd som skal løbe ikke angriber de placeringer de har fået , hvilket resultere i at en af mine dårligste i hovedet kommer fra bagerste stolpe og header ind i en anden mand - han er netop placeres som forward , hvilet for ham betyder at stille sig bagerst i feltet .

Prøvede i dag taktikken for West Brom. hvor jeg satte sproget til dansk for at få det helt præcist som du har beskrevet , heller ikke her virkede det :-( irritere mig lidt da det virker som en taktik der er nogle vigtige mål i :-(

NisseQl
« Seneste Redigering: 20 Maj 2008, 16:59 af NisseQl » Logged


vondracek
Gæst
 
Sv: Hjørnesparkstaktikken
« Svar #416: 20 Maj 2008, 16:51 »

uha - Vondrack du gjorde sådan jeg vandt over Brøndby i min blog.

Dejligt at kampen over rivalerne blev vundet med to mål på hjørnespark! Wink

Jeg scorede ikke ret tit inden denne taktik, det har virkelig fået mig op at køre.
Selvom angriberne fejler, så redder mine forsvarsspillere mig altid.

Det er rigtig fedt at høre. Jeg havde det også helt på samme måde, da jeg var en aktiv manager.

Men har det problem at selvom jeg har skytten til at placere bolden i det lille målfelt ender den helt andre steder , for det meste til en mand som står uden for feltet , han afslutter og så er den chance spildt .

For du sætter indstillingerne som vist på side ét og sætter en højrebenet til at sparke i venstre og en venstrebenet til at sparke i højre, så burde der ingen problemer være. De eneste der vil gå efter bolden er dem der har følgende indstillinger: Angrib nærmeste stolpe, Angrib fjerneste stolpe, Udfordre MM og Angrebsbold fra dybde.

Prøv eventuelt at tjekke det hele igennem én gang til. Det lyder som om, at du har gjort noget forkert.
Logged

NisseQl
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Hjørnesparkstaktikken
« Svar #417: 20 Maj 2008, 17:04 »

Fra Venster sparker højrebenet Dor Malul



Fra Højre sparker venstrebenet Mika Äaritalo



Men kan du ud fra det billede jeg lige har uploadet i tidligere spørgsmål se om der er noget som er helt galt ?
Logged


vondracek
Gæst
 
Sv: Hjørnesparkstaktikken
« Svar #418: 20 Maj 2008, 17:21 »

Men kan du ud fra det billede jeg lige har uploadet i tidligere spørgsmål se om der er noget som er helt galt ?

Jep det kan du tro. Og jeg har fundet fejlen. Jeg kan se, at to af dine spillere står helt forkert på banen. De skal rykkes ud til 'Angrib nærmeste stolpe' og 'Angrib fjerneste stolpe'.

Sådan her ser din situation ud:


Sådan her burde den se ud:
Logged

NisseQl
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Hjørnesparkstaktikken
« Svar #419: 20 Maj 2008, 17:31 »

nummer 14 og 22 er sat til dette , de to du henviser til er sat til forward , det er vel heller ikke nogen god idé at have to til at lave mod samme bold ?

Men problemet ligger i de to , hvilken mand burde score målene for nu er mit første mål på hjørnespark faldet , fra Simon Kjær som er sat til at presse målmanden .
Logged


Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 58 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010