home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 906 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [Pause på ubestemt tid] Brabrand - En begynder's blog.
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: [Pause på ubestemt tid] Brabrand - En begynder's blog.  (Læst 18841 gange)
Emeight
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
[Pause på ubestemt tid] Brabrand - En begynder's blog.
« : 08 Apr 2008, 18:19 »

Indledning


Dette er min første blog - ja, faktisk min første post på dette forum, selvom jeg igennem længere tid har fulgt nogle blogs, og læst nogle informative indlæg.
At det er min første blog, vil nok betyde at jeg ikke vil bruge særlig mange billeder, eller anden form for grafik. Jeg har dog tænkt mig at lade et screenshot eller to komme med ved hver update, og eventuelt lade et klub-logo eller lignende hoppe ind.

Jeg vil prøve at komme med updates så ofte som muligt, men forvent ikke at der kommer 4 om dagen eller lignende, da jeg ikke har tid til det.

Som titlen på bloggen siger, er denne blog skrevet med en begynder's øjne, da jeg ikke har spillet FM08 så forfærdelig længe. Dette vil så nok enten gøre bloggen bedre, da det muligvis vil være spændende at følge en begynder's opdagelser i FM, eller også vil det gøre den værre, eftersom I - læserne, forventer en spiller/blog-skriver på samme/højere niveau som jer selv.

Den første del af bloggen vil komme i løbet af denne aften, og den vil omhandle træningskampenes resultater, spillerhandler, taktiske tanker, samt en smule andet.

Jeg håber, nogen vil finde dette interessant, og følge med. Derudover vil jeg være meget taknemmelig for konstruktiv kritik.
« Seneste Redigering: 04 Maj 2008, 01:13 af Emeight » Logged

Yoggidk
Gæst
 
Sv: Brabrand - En begynder's blog.
« Svar #1: 08 Apr 2008, 18:20 »

Lyder godt, glæder mig til at se.
Logged

AMRDK
Gæst
 
Sv: Brabrand - En begynder's blog.
« Svar #2: 08 Apr 2008, 18:22 »

Velkommen til siden Smiley

Det lyder spændende, men ville nu nok gerne se at du valgte grafik etc...
Men man kan jo ikke få alt og atter velkommen til Freaks Wink
Logged

Søren91
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brabrand - En begynder's blog.
« Svar #3: 08 Apr 2008, 18:23 »

Velkommen til siden Smiley Du er velkommen til at smide en privat besked, hvis du har spørgsmål om grafik ol Smiley  Jeg vil give din blog en chance
Logged


EFBMANUTDX2
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brabrand - En begynder's blog.
« Svar #4: 08 Apr 2008, 18:27 »

Velkommen. Synes det lyder spændende og jeg vil følge den  Thumbs Up
Logged

Viva Ronaldo ! §

vondracek
Gæst
 
Sv: Brabrand - En begynder's blog.
« Svar #5: 08 Apr 2008, 18:29 »

Velkommen til siden Emeight.
I din indledning har du jo udmærket styr på den skriftlige del, så glæder mig til at se om du er ligesom kvalificerede til det grafiske - Dog synes jeg ikke, at det noget du bare skal kunne, selvom mange ofte hopper af når det grafiske ikke fungerer. Som sagt glæder jeg mig til at se mere fra din side. Brabrand har jeg desværre ikke hørt noget om, men held og lykke med det anyway!
Logged

DavideSanton
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brabrand - En begynder's blog.
« Svar #6: 08 Apr 2008, 18:36 »

lyder spændende, vil følge med i din blog. Smiley
Logged

Emeight
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Brabrand - En begynder's blog.
« Svar #7: 08 Apr 2008, 19:13 »

Brabrand



Mit klubvalg faldt på en lille dansk boldklub ved navn Brabrand IF.
Sidste sæson rykkede Brabrand ned fra Viasat Sport Divisionen, og endte i Anden Division Vest, herfra vil jeg forsøge at bringe dem så langt op som muligt.




Brabrand starter med en acceptabel trup, dog mangler den en god målmand, såvel som en højreback. Klubben har dog absolut INGEN talentspejdere, så det første jeg gjorde, var at sætte en annonce op.
Derefter bad jeg så bestyrelsen om at finde en Moderklub.

Jeg besluttede mig for at spille en enkelt venskabskamp inden jeg ville begynde at ændre for meget i truppen.
Denne kamps modstandere var FC Nordsjælland, et midterhold fra SAS ligaen. Jeg forventede ingen sejr, men en udmærket indsats, og et tab på 2-3 mål.

Blot 9 minutter efter kampens start på Brabrand Stadion, stod den dog 0-1 til FC Nordsjælland, ved Martin Bernburg. Seks minutter senere, blev han så dobbelt målscorer, da han gjorde det til 0-2. Dette resultat holdt til pausen, hvorefter Nordsjælland viste deres klasse, ved at score 2 mål i det 63. og 65. minut, ved henholdsvis Henrik Bødker og Thomas Kristensen. To minutter før slutfløjtet satte Bo Storm sejren fast, ved at gøre det til 0-5. En storsejr til FC Nordsjælland, som desværre var fortjent.

Efter denne kamp stod det dog klart, at jeg måtte få fat i en ny målmand, og jeg besluttede mig samtidig for at hente en højreback til klubben så snart som muligt.




Jacob Andersen, en 21. årig højreback fra FC Roskilde blev så hentet til Brabrand, hvor jeg er sikker på, han vil få stor success.

Imidlertidig havde bestyrelsen fundet nogle eventuelle moderklubber.
Valget stod så mellem tre klubber:

AC Horsens
FC København og
Lyngby BK

FC København må siges at være det største af disse hold, men eftersom jeg er meget glad for Lyngby i den virkelige verden, samtidig med at de har en virkelig god ungdomsafdeling, valgte jeg så Lyngby.
Straks efter dette, sendte de mig en ung Offensiv Midtbanespiller ved navn Samir Wadi - han er dog ikke helt god nok til at starte inde.

Den næste modstander, var SønderjyskE, som er et af de store hold i Viasat Sport Divisionen.

På papiret virkede dette som en virkelig svær modstander, Brabrand spillerne viste stor klasse, og efter at være kommet bagud med 0-1 ved blot 9 minutters spil, gik der kun to minutter før Mads Beierholm udlignede.
11 minutter senere scorede Anders Pallesen - 2-1 til Brabrand. Ved 29. minutters spil, blev Mads Beierholm så dobbelt målscorer, da han gjorde det til 3-1. To minutter før halvlegen gjorde Anders Pallesen ham så kunsten efter, da han scorede til 4-1. Anden halvleg forløb uden scoringer.

Den næste venskabskamp var ude mod B1913 - en kamp Brabrand vandt med hele 0-5, efter et hattrick af Anders Pallesen, og to mål af Morten Søndergaard.

Derefter var det så Avarta der tog imod Brabrand, i en kamp der endte 4-4. Dette viste virkelig, hvor vigtigt det var at få en ny målmand til klubben, da Avarta ligger og fjoller rundt i Danmarksserien.

Til sidst kom Reggina fra den Italienske Serie A så på besøg. Selvom Brabrand spillede en udmærket kamp, vandt Reggina 0-3.

Logged

DavideSanton
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brabrand - En begynder's blog.
« Svar #8: 08 Apr 2008, 19:14 »

god start, men skuffende mod avarta Smiley
Logged

Emeight
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Brabrand - En begynder's blog.
« Svar #9: 08 Apr 2008, 19:16 »

Tusind tak for de venlige beskeder allesammen, jeg er virkelig glad for, I vil følge med, og jeg håber så, I vil finde det jeres tid værd. Jeg glæder mig også meget til at få noget konstruktiv kritik. Tak igen.
Logged

NichlasKirk
Gæst
 
Sv: Brabrand - En begynder's blog.
« Svar #10: 08 Apr 2008, 21:51 »

Først vil jeg sige velkommen på siden Smiley
Det er faktisk en yderst spændende blog du har fået startet op,
hvis du har brug for grafisk hjælpe kan du bare sende en PM, eller hvis du har andre problemer må du os gerne spørger, så vil jeg svare så godt jeg kan Smiley
Igen, flot blog KIU Thumbs Up
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brabrand - En begynder's blog.
« Svar #11: 08 Apr 2008, 21:54 »

Et spændende klubvalg. Kan godt se at det er din første blog, men fortsæt med at arbejde med det. En super spændende klub du har valgt  Thumbs Up
Logged

Emeight
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Brabrand - En begynder's blog.
« Svar #12: 09 Apr 2008, 12:04 »





Handler




Nu kunne jeg så koncentrere mig om at føre Brabrand frem, og for dette var det tydeligt at der var brug for en ny Målmand. Dermed blev Nicklas Højlund, en 17 årig målmand så lånt fra Lyngby. En låne-kontrakt der vil holde sæsonen ud. Højlund har virkelig gode stats, udover hans fysik. Han er dog LANGT bedre end de andre målmænd i truppen.

Samtidig sendte Lyngby så Andreas Bjelland, en 19 årig Defensiv Midtbane spiller, som også kan spille Central forsvarer, og venstre-back over til os i Brabrand.

Christian Stensborg, der nu blot ville være 3. målmand, blev så solgt til Fremad Amager for 20.000 kr.




Resultater




Truppen så nu på mange måder mere solid ud, og det måtte så være op til spillerne selv at vise os, om den virkelig var det.
Hobro kom nemlig på besøg på Brabrand Stadion til sæsonens første liga-kamp.

Det var en kamp, Brabrand hurtigt satte sig på, og allerede efter 11 minutter gav det pote, da Morten Søndergaard scorede til 1-0. Ti minutter senere, blev den blot 22-årige angriber så dobbelt målscorer - 2-0 til Brabrand. Blot 4 minutter senere - i det 25. minut, gjorde Anders Pallesen det så til 3-0. Resten af kampen forløb uden mål, selvom Brabrand klart spillede bedst.

I cuppen skulle der også spilles, og vi måtte tage helt østpå, da modstanderen hed FC Bornholm, og kampen skulle spilles på Rønne Stadion.
Efter 19 minutters spil, gjorde Anders Pallesen det til 0-1 til Brabrand, men kort før pausen udlignede FC Bornholm - 1-1. Blot to minutter efter pausen, gjorde Anders Pallesen det igen, da han scorede til 1-2. Nu skulle man tro, kampen var hjemme, eftersom Brabrand havde domineret fuldstændig, men ude i overtiden udlignede Ulrich Sørensen for FC Bornholm. 2-2, dette resultat holdt også gennem ekstra tiden, og vi måtte ud i en straffesparks konkurrence. Mod et Danmarksserie hold, var dette ikke lige hvad jeg havde håbet på, men i det mindste vandt vi den sikkert, da vi scorede på vores 3 første forsøg, mens de brændte 2 af deres.

Tilbage i ligaen mødte vi så Holstebro på udebane. En forholdsvis lige kamp, hvor Morten Søndergaard dog gav Brabrand føringen efter 60 minutter. Fire minutter før tid udlignede Holstebro dog. En 1-1 kamp er vel acceptabel på udebane, men det er lidt ærgeligt når det går galt i de sidste minutter.

Den næste kamp - mod Næsby, endte også 1-1, hvilket var lidt skuffende, men dette skulle nok blive bedre i den næste kamp, hvor Brabrand tog til Hjørring, for at møde.. ja, FC Hjørring.

Allerede i det første minut scorede Morten Søndergaard, Anders Pallesen gjorde ham kunsten efter, da der var spillet 23 minutter. Holstebro scorede et mål blot tre minutter senere, men dette bragte dem ikke tilbage i kampen. Søndergaard og Pallesen scorede hver endnu et mål, og kampen endte 1-4 til Brabrand.

Logged

Emeight
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Brabrand - En begynder's blog.
« Svar #13: 09 Apr 2008, 21:41 »

Smider en update op om et kvarters tid.
Den vil omhandle alt fra sidste update og frem til vinterpausen - dog i en lidt kortere form, da en detaljeret beskrivelse af hver eneste kamp nok ikke ville være så sjov at læse, når der er spillet 10~ kampe siden sidst.

Nå, men jeg håber, der stadig er nogen der følger med, og endnu en gang vil jeg være meget glad for konstruktiv kritik.
Logged

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brabrand - En begynder's blog.
« Svar #14: 09 Apr 2008, 21:49 »

Rigtig god blog, meget information og du skriver kun det der er vigtigt så en af de bedste jeg har læst
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010