home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23582
  0 Brugere, 493 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mahimahajan
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Holdindstillinger Vs. Spillerindstillinger
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Holdindstillinger Vs. Spillerindstillinger  (Læst 1389 gange)
Guldbrand
Gæst

Holdindstillinger Vs. Spillerindstillinger
« : 06 Apr 2008, 13:06 »

Ja..  Selvom jeg efterhånden har spillet Football Manager i en del år nu, så har jeg faktisk aldrig fundet ud af hvad forskellen er på holdindstillinger og spillerindstillinge r   Forlegen

Hvis man nu f.eks. har en offensiv midtbane med en holdmentalitet på 12 og en spillermentalitet på 16, hvad er forskellen så?  Selv har jeg egentlig altid haft de teori, at der ikke er nogen forskel på holdmentalitet eller spillermentalitet..  Men at man med spillermentalitet kunne sætte en anden mentalitet i forhold til resten af holdet.. Altså hvis man ønskede at ens off. midtbane skulle være mere offensiv end de andre spillere...

Men der er jo også indtillinger som kreativ frihed og afleveringer.. Og er der nogen forskel på holdindstillinger og spillerindstillinge r der ?  Igen, hvad hvis man har en spiller hvor afleveringerne er sat til direkte i holdindstillingerne, men hvor den er sat til kort under spillerindstillinge rne.. ?

Kort sagt.. hvad er forskellen på spillerindstillinge rne og holdindstillinger?  Eller er min teori med at de er det samme, men at bare kan sætte individuelle indstillinger ved enkelte spillere for at give dem en anden mentalitet, afleveringer eller kreativ frihed rigtigt..?

BenMusalho
Gæst

Sv: Holdindstillinger Vs. Spillerindstillinger
« Svar #1: 06 Apr 2008, 13:27 »

tror nok din teori er rigtig Thumbs Up ihf. også det jeg altid har troet

Daniel-123
Landsholdsspiller

« Svar #2: 06 Apr 2008, 13:43 »

Jeg tror også din teori er rigtig..

ManUtd83
Manager

« Svar #3: 06 Apr 2008, 13:45 »

Tror jeg også. I ivkreligheden er det kun Tempo, Tidsspild og forsvarslinjens dybde der har noget med holdet at gøre. Men du kan jo lave et lille forsøg, hvis du gider.

Prøv at sæt individuelle indstillinger for alle dine spillere i mentalitet, og se om det gør en forskel når du ændrer mentaliteten drastisk i holdinstillinger.

Daniel-123
Landsholdsspiller

« Svar #4: 06 Apr 2008, 14:35 »

Tror jeg også. I ivkreligheden er det kun Tempo, Tidsspild og forsvarslinjens dybde der har noget med holdet at gøre. Men du kan jo lave et lille forsøg, hvis du gider.

Prøv at sæt individuelle indstillinger for alle dine spillere i mentalitet, og se om det gør en forskel når du ændrer mentaliteten drastisk i holdinstillinger.

og bredde..

Guldbrand
Gæst

« Svar #5: 06 Apr 2008, 16:17 »

Men lad os så sige at man har sat spillerindstillinge r for hvert enkelt spiller i mentalitet..  Hvis man så ønsker at sætte mentaliteten et hak højere ved alle spillere.. skal man så virkelig ind og gøre det ved hver enkelt spiller?  Eller hjælper det at rykke holdmentaliteten istedet for?

Daniel-123
Landsholdsspiller

« Svar #6: 06 Apr 2008, 16:18 »

Men lad os så sige at man har sat spillerindstillinge r for hvert enkelt spiller i mentalitet..  Hvis man så ønsker at sætte mentaliteten et hak højere ved alle spillere.. skal man så virkelig ind og gøre det ved hver enkelt spiller?  Eller hjælper det at rykke holdmentaliteten istedet for?

Det skal du ind og gøre ved alle..

MrMads
Ynglingespiller

« Svar #7: 06 Apr 2008, 22:18 »

Jeg tror, at Holdmentalitet er hvordan spillerne TÆNKER fodbold, og at Spillermentalitet er hvordan man decideret vil have dem til at stå på banen... - Men overhovedet ikke sikker...

ManUtd83
Manager

« Svar #8: 06 Apr 2008, 22:20 »

Jeg tror, at Holdmentalitet er hvordan spillerne TÆNKER fodbold, og at Spillermentalitet er hvordan man decideret vil have dem til at stå på banen... - Men overhovedet ikke sikker...

Tror jeg ikke du har ret i. Holdinstrukser er bare beregnet til hvis du nu vil have alle dine spillere til at aflevere lige langt, så kan du sætte det i holdindstillinger.

og bredde..

Lort vidste jeg glemte en.

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #9: 06 Apr 2008, 22:20 »

Er det ikke nemmere, at rykke holdmentaliteten et hak op? Wink

MrMads
Ynglingespiller

« Svar #10: 06 Apr 2008, 22:22 »

Tror jeg ikke du har ret i. Holdinstrukser er bare beregnet til hvis du nu vil have alle dine spillere til at aflevere lige langt, så kan du sætte det i holdindstillinger.

Lort vidste jeg glemte en.

Jamen hvad så med mentaliteten... Hvis du så kun giver holdinstruktioner, og sætter den til offensiv, så giver det vel plads bag forsvaret?

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #11: 06 Apr 2008, 22:23 »

Spillerindstillinge r  er dem, der gælder, når der er sat hak ud for disse.

ManUtd83
Manager

« Svar #12: 06 Apr 2008, 22:23 »

Jamen hvad så med mentaliteten... Hvis du så kun giver holdinstruktioner, og sætter den til offensiv, så giver det vel plads bag forsvaret?

Deette handler jo om hvorvidt spiller- og holdinstrukser er to seperate ting eller ej. Jeg siger bare, at det er det samme.

Jimmi.Pop
Gæst

« Svar #13: 07 Apr 2008, 16:41 »

Jeg bruger Holdinstillinger til spillestil.

Og Spillerindstillinge r, til hvordan den enkelte spiller skal agere på deres position.

Jesperkl
Gæst

« Svar #14: 08 Apr 2008, 10:36 »

Spillerinstrukserne er de "ordrer" spillerne får. Mixed får spilleren til selv at tage beslutning, hvilket betyder "decision" er en vigtig skill. Holdinstillingerne er hvordan holdet generelt tænker fodbold, og generelt skal spille. Bredt? kompakt? hurtigt, langsomt? short passing? osv.

Hvor man så feks. i hver spillers pasningsbar osv. også kan vælge at lade den være på "team" hvorefter spilleren så følger holdinstillingerne for pasninger. Det samme i tacklinger osv. Så hvis man har hele holdet til at tackle hårdt, men der er en enkelt spiller man gerne vil havde til at tackle blødt, ja, så går man bare ind i spillerinstruks på den spiller, og ændre det.

Så må en måde "overskriver" spillerinstrukserne, holdinstillingerne, men begge ting er utrolig vigtige for succes.

Feks. når man spiller offensivt, kan det være en idé at backsne får lov til at komme med frem, men hvis kampen er ved at være slut, og modstanderne er ved at skifte til en 4-2-4, kan det være en god idé at backsne bliver tilbage. :-) IRL får indskiftere jo også instrukser når de bliver indskiftet, hvilket i høj grad kan samlignes med spillerinstrukserne i FM. Men hver hold har sin egen fodboldstil, og det er der holdinstillingerne er meget vigtige.

Så holdinstillingerne er hvordan holdet spiller som et hold, spillerinstrukserne er inviduelle. :-)

Jesper.
« Seneste Redigering: 08 Apr 2008, 10:39 af Jesperkl » Logged

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010