home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 722 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Newcastle United - The Toon Army Attacks!
0 Brugere og 16 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Newcastle United - The Toon Army Attacks!  (Læst 2003 gange)
Gungner
Gæst
 
Newcastle United - The Toon Army Attacks!
« : 02 Apr 2008, 23:54 »



Historien:

Newcastle United Football Club ( også kendt som The Magpies eller The Toons) er en engelsk fodbold klub baseret i byen Newcastle-Upon-Tyne, som spiller i den engelske Premier League. Klubben blev grundlagt i 1892 efter de to klubber Newcastle West End og Newcastle East End slog sig sammen til én klub. Siden året 1892 har klubben spillet sine hjemmekampe på St. James Park, der i dag har plads til 52.387 tilskuere.

De har vundet den engelske første division 4 gange, og FA Cuppen 6 gange, men deres succes fandt sted før 2. Verdens krig. Deres største rivaler er Sunderland, med hvem de har spillet The Tyne-Wear Derby siden 1898. Newcastle spiller i sorte og hvid stribede trøjer, men da man startede klubben spillede man faktisk i røde trøjer og hvide shorts.

Newcastle er berømte for deres fans, der kalder sig selv for The Toon Army. Faktisk havde Newcastle i 2006/2007 sæsonen ligaens 3. højeste tilskuer gennemsnit. Navnet Toon kommer sig faktisk ikke af det engelske ord for tegnefilm, men ad den geordiske udtale af ordet town (by). Af kendte Newcastle fans kan nævnes tidligere premiere minister Tony Blair og Formel 1 hold ejer, Frank Williams.

Baggrunden:

1. Juli sagde Kevin Keegan op efter en meget kort periode i klubben.
Efter chokket havde lagt sig, begyndte man at se sig om efter en afløser.
Mulighederne var mange, og en række navne blev straks nævnt i aviserne.
Efter et par uger var afløseren klar. Han hed Egon Skovmand. Hvem? Egon Skovmand.
Skovmand har ikke den store erfaring inden for manager faget, udover en assistent rolle hos SAS Liga klubben AGF. Men da Newcastle ringede, var han ikke sen til at slå til.
Skovmand selv siger:
”Muligheden var simpelthen for stor. Jeg kunne simpelthen ikke sige nej til denne mulighed, og jeg vil gøre mit aller bedste for at bringe Newcastle tilbage hvor de hører hjemme. I toppen! Jeg ved godt at i journalister og fans ser mig som det forkerte valg, men jeg vil gøre alt i min magt for at overbevise jer. Så må det briste eller bære!”

Skovmands første opgave bliver at kigge holdet igennem inden han skal lede holdet gennem en række venskabskampe når Newcastle drager til Grækenland på træningslejr.
Skovmand skulle efter sigende også have medbragt en liste over de spillere han meget gerne ser i Newcastle trøjen. Redaktionen arbejder på at fremskaffe denne liste.

Indtil næste gang
James McDonald, The Sunday Sun
Logged

Bave
Gæst
 
Sv: Newcastle United - The Toon Army Attacks!
« Svar #1: 02 Apr 2008, 23:57 »

En God Start.
Det ser ud til det kan blive en spændene blog.
Jeg ser frem til at følge med Thumbs Up
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Newcastle United - The Toon Army Attacks!
« Svar #2: 02 Apr 2008, 23:59 »

THE HITLIST:

Stuart Downing, Middlesbrough, Venstre midtbane
Midtbane spilleren fra Middlesbrough skulle være højt på Skovmands ønskeseddel, men om rivalerne vil sælge er en anden sag. Downing vil passe perfekt i Newcastles venstreside hvor man er dårligt besat.
Et prisskilt på ca. 11.000.000 pund skræmmer ikke Newcastle, og Downing selv skulle være interreseret i Newcastle.
Sandsynlighed:****

Rafael Van Der Vaart, Hamburg SV, Offensiv midtbane
Midtbane spilleren fra Holland er tilsynladene utilfreds i Hamburg og vil gerne skifte til en større liga.
Newcastle er klar til at ligge hele 17.000.000 pund på bordet for den teknisk dygtige midtbanespiller, og Hamburg skulle være møre nok til at acceptere. Men der er stor konkurrence fra andre europæiske klubber og Newcastle kan blot håbe.
Sandsynlighed: ****

Antonio di Natale, Udinese, Kantspiller/Angriber
Den italienske kantspiller er sat til salg af sin klub for den lave sum af 5.000.000 pund, så prisen er bestemt ikke et problem for Newcastle. Om di Natale selv er klar på at spille i England er en anden sag, men han ville passe perfekt ind i Newcastles system og han kan også placeres i angrebet hvor Newcastle også mangler kraft. En italiener i Newcastle? Sandsynligheden er stor.
Sandsynlighed: *****

Nihat, Villareal, Angriber
Den lille tyrkiske angriber der scorer masser af mål i Spanien, er også højt på Skovmands ønskeseddel.
Her er problemet ikke prisen, der ligger på 13.250.000 pund som er hans frikøbsklausul, men om Nihat selv er interreseret i England. Hvis de økonomiske forhold er i orden kan han nok overtales, men hvor langt vil Newcastle gå for at sikre sig denne lille troldmand?
Sandsynlighed: **

Ezequiel Garay, Racing Santander, Centerback
Garay er en klasse spiller, der har tiltrukket sig opmærksomhed fra det meste af Europa.
Hvad koster en så ombejlet herre som ham så? Hans frikøbsklausul lyder på 13.250.000 pund, hvilket er indenfor Newcastles rækkevidde. Garay vil uden tvivl være et klasse køb for Skovmands drenge, men vil Garay foretrække Newcastle frem for, for eksempel Man Utd og Barcelona?
Sandsynlighed: **

Shaun Wright-Phillips, Chelsea, Højre midtbane
Chelseas højrekant har et prisskilt der hedder 5.500.000 pund, men hvad Chelsea egentlig vil have for ham er uvist. Wright-Phillips er placeret blandt reserverne og vil gerne væk og have spilletid. Men om Chelsea egentlig vil slippe ham er stadig uvist, men Skovmand skulle være meget begejstret for den lille kantspiller, og skulle være parat til at ligge op imod 10.000.000 på bordet.
Sandsynlighed: ***
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Newcastle United - The Toon Army Attacks!
« Svar #3: 03 Apr 2008, 00:04 »

God blog med et spændende hold. Jeg håber på Downing og Vaart til St. James Park  Thumbs Up
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Newcastle United - The Toon Army Attacks!
« Svar #4: 03 Apr 2008, 00:17 »

Hvad med Lecce bloggen? ellers en god start Smiley
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Newcastle United - The Toon Army Attacks!
« Svar #5: 03 Apr 2008, 00:19 »

Hvad med Lecce bloggen? ellers en god start Smiley

Ja, den er desværre død.
Spillet blev slettet ved et uheld, og jeg gad ikke starte forfra.

God blog med et spændende hold. Jeg håber på Downing og Vaart til St. James Park Thumbs Up

Stod det til mig, kom de allesammen til St.James Park, hehe.
Men jeg har jo ikke ubegrænsede midler.
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Newcastle United - The Toon Army Attacks!
« Svar #6: 03 Apr 2008, 09:30 »

EN HOLLÆNDER SIGER GODDAG!:

Newcastle kunne idag, den 19.Juli 2007, på et pressemøde præsentere den hollandske troldmand Rafael Van Der Vaart, der er skiftet fra Hamburger SV på en 3-årig kontrakt. Van Der Vaart har kostet Newcastle "små" 16,750,000 pund, og vil gå ind og indtage den offensive midtbane plads med det samme. Både journalister, bestyrelse, fans og ikke mindst manager Skovmand er begejstret for at Van Der Vaart valgte Newcastle fremfor bl.a. Barcelona og Juventus. Van Der Vaart selv sagde: "Jeg var i tvivl om min fodbold fremtid, men efter snakken med Hr. Skovmand var jeg ikke længere i tvivl. Han kunne love mig noget de andre ikke kunne. En fast plads på et ambitiøst hold. Jeg glæder mig til at komme igang", sluttede han af med et smil på læben. Skovmand sagde: "Med Rafael er første brik i puslespillet lagt, og jeg er ekstremt stolt over at han valgte os". De fans og journalister der var utilfredse med Skovmands ansættelse, er begyndt at tilgive ledelsen. Van Der Vaart's første uofficielle opgave bliver venskabskampen mod skotske St. Mirren.
« Seneste Redigering: 04 Apr 2008, 08:22 af Gungner » Logged

The Captain
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Newcastle United - The Toon Army Attacks!
« Svar #7: 03 Apr 2008, 19:31 »

Spændene klubvalg.. Og nice indkøb af Van Der Vaart
Logged

BenjaBabs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Newcastle United - The Toon Army Attacks!
« Svar #8: 03 Apr 2008, 19:33 »

helt enig, sygt med vdv han spiller altid godt..
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Newcastle United - The Toon Army Attacks!
« Svar #9: 03 Apr 2008, 23:16 »

ITALIENSK SPEED PÅ FLØJEN:

Manager Skovmand kunne idag for en samlet engelsk presse, præstentere sit indkøb nummer to. Han er fra italien og hedder Antonio Di Natale. Di Natale skifter én stribet trøje ud med en anden for 5,000,000 pund. En pris som Skovmand ser som et absolut røver køb. Di Natale skal ind og spille på venstre-fløjen, og forhåbentligt ligge boldene ind til Owen og Martins. Skovmand sagde: "Med Di Natale er vi ved at være færdige på markedet, nu har vi det hold jeg gerne vil have. Di Natale er en klassespiller og jeg glæder mig til at se ham i kamp." Di Natale, der endnu ikke taler engelsk, havde sin tolk med og sagde følgende: "Det her bliver stort. Jeg vil vinde alt med Newcastle og glæder mig til at komme igang." Igen har Skovmand fået journalister og fans til at klappe i hænderne med et af sine indkøb og er så småt ved at blive tilgivet. "Om der kommer flere indkøb? Jeg har en enkelt i kikkerten, men nu må vi se", sluttede Skovmand
pressemødet af.





Newcastle har spillet nogle venskabs kampe inden sæson-starten. Her er resultaterne:

St. Mirren (ude) 3-3
Martins, Viduka, Smith
Panserraikos (ude) 0-5
Viduka 3, Cacapa, Ameobi
Iraklis (ude) 1-1
Viduka
Ergotelis (ude) 1-1
Martins
Xanthi (ude) 1-2
Viduka, Van Der Vaart


Næste update omhandler sidste handel og sæsonstarten Smiley
« Seneste Redigering: 04 Apr 2008, 08:22 af Gungner » Logged

BenjaBabs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Newcastle United - The Toon Army Attacks!
« Svar #10: 04 Apr 2008, 06:58 »

fin lille update;) men kunne du ikk skrive en update med alle skift når det er gjort..
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Newcastle United - The Toon Army Attacks!
« Svar #11: 04 Apr 2008, 07:29 »

fin lille update;) men kunne du ikk skrive en update med alle skift når det er gjort..

Jo da... I næste update inkluderer jeg lige en opsumering af alle køb og salg Smiley
Logged

vondracek
Gæst
 
Sv: Newcastle United - The Toon Army Attacks!
« Svar #12: 04 Apr 2008, 08:01 »

Fin blog Gungner, men du skal huske noget, når du indsætter billeder.

Du skal huske, at lave mellem et sted, når du skal sætte et billed ind. Du skal derfor skrive:
Kode:
[img ]DIT LINK[/img]

Du har nemlig gjort det uden mellem ved det første [img].
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Newcastle United - The Toon Army Attacks!
« Svar #13: 04 Apr 2008, 10:33 »

AUGUST 2007



11.August 2007
Wigan - Newcastle 1-1

Vi starter sæsonen med at spille uafgjort på JJB Stadium. Vi kommer bagud lige efter pausen, da Marlon King efter et flot angreb sparker Wigan foran 1-0. Resten af kampen er det faktisk Wigan der styrer begivenhederne, og kun storspil fra vores målmand Steve Harper forhindrer yderligere scoringer. Men lidt held skal man jo have en gang imellem, og tre minutter før tid nedlægger Ryan Taylor Antonio Di Natale i feltet og det må man ikke. Rafael Van Der Vaart scorer sikkert på straffesparket og udligner til slutresultatet 1-1.






15.August 2007
Newcastle - Birmingham 4-1

Efter en sløv første kamp, kommer vi stærkt igen og besejrer oprykkerne fra Birmingham med hele 4-1.
Men det er først efter halvlegen vi kommer igang, da Mark Viduka header os på 1-0. To minutter senere er det Rafael Van Der Vaart der sparker os på 2-0. Derefter går der lidt gas ud af ballonen, og kampen dør lidt ud inden Alan Smith nærmest udækket marcherer igennem Birminghams forsvar og scorer til 3-0. Mark Viduka øger til 4-0 og minuttet efter får James McFadden reduceret til 4-1






18.August 2007
Aston Villa - Newcastle 3-2

Efter en ufattelig kedelig første halvleg der endte uden mål, kom der gang i sagerne efter pausen.
Gabriel Agbonlahor bringer Villa foran to minutter efter pausen, men Shola Ameobi får bragt balance i regnskabet og udligner til 1-1. Aston Villa presser på og producerer chance på chance, der også resulterer i et hjørnespark. På dette hjørnespark dukker vores egen Steven Taylor op, og udplacerer sin egen målmand, Harper. Agbonlahor er også manden bag Villa's scoring til 3-1, inden James Milner reducerer til 3-2 minuttet efter. Mere sker der ikke og vi taber vores første kamp.




25.August 2007
Newcastle - Arsenal 0-2

Vi tager hjemme imod en af favoritterne til mesterskabet, nemlig Arsenal.
Og lad det være sagt med det samme: Vi er heldige vi ikke taber større. Efter at have holdt nullet indtil pausen, er det danske Nicklas Bendtner der efter pausen bringer Arsenal på 1-0. Den stilling holder indtil ét minut før tid, hvor Francesc Fabregas scorer til slutresultatet 2-0. Kun en god kamp fra målmand Steve Harper forhindrer flere scoringer.




TROLDMAND TIL ST. JAMES PARK:

Newcastle kunne idag på et pressemøde præsentere den tyrkiske troldmand Nihat som ny tilføjelse til holdet. Nihat kommer fra den spanske klub Villareal og menes at have kostet Newcastle omkring 13,250,000 pund. Med købet er pengekisten også ved at være tom, men manager Skovmand er godt tilfreds. Han sagde: "Med Nihat er holdet nu på plads, og jeg er ovenud tilfreds med at det lykkedes os at lokke ham til England. Han er en god allround spiller, der kan spille flere pladser på banen."
Med købet af Nihat, har Skovmand altså hentet 3 spillere, nemlig Nihat, Van Der Vaart og Di Natale, mens der ikke er solgt nogle. Skovmands forklaring lød på at truppen ikke er bred nok til at han vil af med nogen lige nu.
En officiel udmelding fra fanklubben lød på at man var meget tilfreds med købet.




29.August 2007
Newcastle - Bury 4-1 (Liga Cup, 2.Runde)

I 2. runde af Liga Cuppen skal vi op imod Bury, der spiller to rækker under os.
Der blev ikke risikeret noget og der blev stillet op i stærkeste opstilling. Efter godt en halv time var det forsvars spilleren Abdoulaye Faye der på et kraftigt hovedstød bragte os foran 1-0. Lige inden pausen kunne James Milner så øge til 2-0. I pausen fik de besked på ikke at slappe af, da der ikke skulle risikeres noget! Men lige efter pausen kunne Bury's Andy Parrish reducere til 2-1 på en fejl af forsvaret. Heldigvis holdte den føring ikke længe, for Rafael Van Der Vaart viste lige hvordan man sparker på mål! Et drømmehug bragte os på 3-1, og kort efter kunne vores ny-erhverlse Nihat lukke og slukke til 4-1, og sende os videre til 3.Runde.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010