home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  1 Bruger, 1148 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  The Saint's Alive
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: The Saint's Alive  (Læst 101259 gange)
Rossonero
Gæst

Sv: The Saint's Alive [Afstemning: Kan TNS gå hele vejen?]
« Svar #150: 11 Maj 2008, 13:26 »

Jeg stemte selv på en solid organisation, da andet er svært at få til at fungere, når man er hold som TNS. Hvis du formår at spille narrow, og kombinere hurtigt tempo og direkte afleveringer, kan meget ikke gå galt.

Mht. den nye afsteming, har jeg stemt: ”Nej, de spiller i en for svag liga, til nogensinde at kunne tiltrække de rigtige spillere.” Det ville dog være helt, helt vildt, hvis du skulle gå hen og vinde det. Hvis det overhovedet kan lade sig gøre, tror jeg mindst du skal spille over 7-8 sæsoner. Nu er jeg relativt dårlig til at forudsige, så sikker er jeg ikke.

Opstemt

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #151: 11 Maj 2008, 14:08 »

Der skal ikke herske tvivl om, at der skal bruges en del sæsoner på at få dem til tops i CL. Min erfaring fra 07 siger mig dog, at det  kan lade sig gøre, selv om det harnarfon virket en anelse sværere i 08 end i 07, hvor jeg kom i CL gruppespillet allerede i min fjerde sæson mener jeg det var.

Jeg tror dog på det, det skal jeg, men måske burde spørgsmålet i afstemningen have lyt: "Tror I på, at et walisisk hold kan gå hele vejen i Champions League en dag?". For måske bliver det ikke med TNS, men min erfaring siger mig igen fra 07, at der med tiden bliver flere professionelle hold i ligaen efterhånden som der går nogle sæsoner, og måske kan jeg føre TNS så langt som muligt, for så at bygge et nyt hold op, som jeg også gjorde i 07 med Caernarfon.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #152: 11 Maj 2008, 14:14 »

Lejeaftaler på plads
Jeg måtte hurtigt sande, at det igen i år, er nødvendigt at låne de fem spillere det er tilladt, hvis vi skulle højne niveauet her og nu, specielt i forsvaret. Derfor er det også blevet til tre lejeaftaler med forsvarsspillere, en central midtbanespiller og en angriber.

Danny Osborne
Solid højre back fra Bolton, der har sin force i hans fysik og aggressivitet og det er den slags jeg godt kan lide, og som skal bære os igennem i Europa i år. Fornuftig hurtighed og også ganske fornuftigt teknisk set. En spiller jeg ser som et rigtig godt lån.

Dave Bullock
En fleksibel venstre back, der sogså kan bruges på den højre back. Vil i første omgang være den foretrukne spiller i Europa, mens unge Carl Orr vil få masser af spilletid i de hjemlige turneringer, hvor Bullock vil fungere mere som aflastningsspiller.

Ross Wilkinson
Den tredje forsvarsspiller vi har hentet ind på lån, er centerforsvaren Ross Wilkinson fra Leeds. Hovedsstødsstærk og fysisk stærk spiller, modstanderens angribere nok skal slå sig på.

Emmanuel Frimpong
Central midtbanespiller fra Arsenal og det skulle jo garantere for en hvis teknisk kunnen. Det er dog i første omgang ikke hans teknik, men hans fysik og arbejdsradius jeg glæder mig til at se i aktion. Er samtidigt timeligt farlig i feltet, så det skal nok give modstanderne problemer.

Jason White
En spændende angriber, der er mere flair-spiller end et fysisk pragteksemplar. Er samtidigt villig til at arbejde for sagen og med hans gode langskud og nogenlunde fysik, kan det ikke gå helt galt.

Ud over de fem nævnte spillere, er der skrevet kontrakt med det 18-årige fløj-talent Joss Spinkfra Sheff Wed. Han er den primære årsag til, at jeg ikke ønskede at låne en fløjspiller, selvom overvejelserne var mange. Årsagen hertil skal også findes i, at med 4-1-2-2-1 systemet, skal der være "rigtige" fløjspillere og ikke blot kantspillere til rådighed. Netop på højre side, er vi rimeligt tyndt besat, mens venstre ser bedre ud, med Fairclough og ikke mindst Bernard Holland.

Derudover er det blevet til alle gode gange tre, med et salg på £300k + 50% i videresalgsklausul, da ledelsen med Edgar Jones i spidsen endnu engang overtrumfede deres manager, da skotske Gretna acceptere mit forslag om en transfer. Og endnu engang er jeg ikke ked af det, specielt fordi transferen først blive effektueret fra næste sæson.

Med den øgede udgift på £40k pr. måned pga. lånet til det nye stadion, er det da også meget nødvendigt, at der kommer flere indtægter ind på transfers hver sæson. Det har bl.a. også fået mig til at skrive kontrakt med et par talenter fra akademiet, som jeg måske ikke ville have skrevet med normalt. Det viste sig dog med salget af Glenn Pritchard sidste vinter på £85k + 20%, at det kan betale sig at skrive med spillere som bliver vurderet til at være gode spillere i Wales, men som ikke umiddelbart ville kunne begå sig for alvor i Europa.
« Seneste Redigering: 11 Maj 2008, 14:28 af KongFjong » Logged

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #153: 11 Maj 2008, 14:48 »

Ny feeder-club
The New Saints kunne i dag præsentere klubben med det legendariske navn Shifnal Town, som ny feeder-club. Midland Alliance-klubben er en semi-professionel klub, præcis som den anden og indtil denne dag, eneste feeder-club, Hailsham Town.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #154: 11 Maj 2008, 16:02 »

Tre nye spillere
Nogle gange lykkedes tingene på transfermarkedet, andre gange ikke. Sidste sommer var vi ikke vanvittigt heldige, men i år må vi sige at vi har været en smule mere heldige. Selvom vi har haft svært ved at finde spillere til vores højre kant, er det alligevel lykkedes, samtidigt med at vi har hentet en utroligt spændende, og etableret, venstre back.

Josh Spink
Spink er umiddelbart den mest talentfulde af de to højrekanter vi har signet, men ikke meget adskiller dem. Kun 18 år, og med masser af potentiale, og allerede gode evner som flair-spiller, lover rigtig godt. Han skal naturligvis også arbejde på hurtigheden, men det skulle ikke være umuligt at forbedre.

Mitchell Fraser
Fraser er den anden af de to nye højrekanter. Præcis som Spink er han en typisk flair-spiller, der dog også mangler noget hurtighed. Måske en smule bedre end Spink pt., men virker til at være tæt på det niveau han har potentiale til. Hentet på fri transfer, og derfor en "gratis" chance, som om ikke andet, kan gøre det godt i ligaen.

Jonathan Grounds
Jonathan Grounds er nok sommerens bedste signing indtil videre. Den tidligere Middlesbrough spiller, har været vidt omkring i hans karriere, og har masser af rutine og er en klar forstærkning til venstre back. Giver samtidig Carl Orr noget ro i hans udvikling, så denne ikke bliver forceret Smiley

Emeight
Ynglingespiller

« Svar #155: 11 Maj 2008, 16:20 »

Jeg har først nu taget mig sammen til at læse denne blog, og WOW - det er klart en af de bedste jeg har læst, om ikke DEN bedste. Det må være første gang, jeg er blevet fanget så godt af en blog, at jeg helt har glemt at jeg selv var igang med at spille FM forinden.

Stemte forresten på, at det vil være muligt at vinde CL, men at tålmodighed er en dyd, da jeg vil mene, at hvis du fortsætter udviklingen af klubben, vil rivalerne i ligaen så langsomt følge efter, og til sidst vil det eventuelt være muligt. Tror dog der vil gå 10+ sæsoner fra nu. :p

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #156: 11 Maj 2008, 16:22 »

Jeg har først nu taget mig sammen til at læse denne blog, og WOW - det er klart en af de bedste jeg har læst, om ikke DEN bedste. Det må være første gang, jeg er blevet fanget så godt af en blog, at jeg helt har glemt at jeg selv var igang med at spille FM forinden.

Stemte forresten på, at det vil være muligt at vinde CL, men at tålmodighed er en dyd, da jeg vil mene, at hvis du fortsætter udviklingen af klubben, vil rivalerne i ligaen så langsomt følge efter, og til sidst vil det eventuelt være muligt. Tror dog der vil gå 10+ sæsoner fra nu. :p

Tak for de pæne ord, det glæder mig at høre Smiley

Det kan bestemt ikke udelukkes, at der gør så langt tid, men med den seneste FM-historik in mente, går der nok mindst 7-8 måneder før næste FM er fuldt "færdig-patchet" Smiley

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #157: 11 Maj 2008, 17:03 »

MTK Budapest - TNS 1-0
Det var ikke  just nogen velspillet kamp i den første kamp i 1. kvalrunde af Champions League. Med udgangspunkt i en solid og kompakt  defensiv, i en 4-1-4-1, med Nathaniel Wedderburn som den defensive sikkerhed mellem forsvar og midtbane. Vurderingen af MTK var, at vi ikke anså dem for offensivt stærke nok til at bryde den defensiv ned, og vi fik ret.

Desværre kan der altid ske ting og sager på dødbolde, og det var da også på et hjørnespark at ungarerne scorede. Efter en halv time, tabte James Wilson et duel med Tamás Orosx der ved bagerste stolpe, let kkunne passere David  Martin.

Største skuffelse i dag var nok, hvor lidt vi skabte offensivt. Sølle tre forsøg, ingen indenfor rammen, er ikke godt nok, men at vi holdt ungarerne fra at få mere end fire forsøg var selvfølgelig tilfredsstillende og vi kan sagtens leve med det snævre nederlag.

Wonderboy
Ynglingespiller

« Svar #158: 11 Maj 2008, 18:11 »

kanon blog, har været elendig til at kommentere, men den eneste blog jeg har læst hvor jeg hele tiden vil blive ved og ved med at læse....
kanon....

http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=14696.new#new
en begynders blog: Düsseldorf - mod bedre tider

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #159: 11 Maj 2008, 18:15 »

kanon blog, har været elendig til at kommentere, men den eneste blog jeg har læst hvor jeg hele tiden vil blive ved og ved med at læse....
kanon....

Mange tak skal du have Wink

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #160: 11 Maj 2008, 19:02 »

TNS - MTK Budapest 2-0
Kæmpe forløsning. Intet mindre! Men sikke en kamp. 120 minutters nervepirrende fodbold, ikke særlig velspillet, men resultatet er dog det vigtigste. Men det holdt hårdt. For der skulle gå 82 minutter, før der kom hul på bylden. Indtil da, havde vi ikke just vist overlegen styrke, men dog haft de fleste chancer.

Angriberne kan dog ikke beskyldes for at være specielt skarpe, og det var da også midtbaneslideren Nathaniel Wedderburn de på direkte frispark, kunne sende et lettelsens suk gennem tilskuerne på Park Hall Stadium. En flot flot mål, der også satte managerens hjerterytme et hak ned.

Der skulle dog mere spilletid end 90 minutter til, før det samlede resultat var afgjort, og der viste vi heldigvis størst styrke. Og igen var Wedderburn med i et mål. For anden gang er lykkens gang får lejesvenden Ross Wilkinson fra Leeds, der efter at have fået sit første forsøg parreret af en sensationel redning af den ungarske målmand, igen fik plads af det ungarske forsvar til at stige til vejrs og denne gang pande sejrsmålet ind et minut før tid i den forlængede spilletid.

Nu står den så på israelsk modstand i 2. kvalrunde. Jeg er kommet en smule i tvivl om vores nuværende styrke skal jeg indrømme. Den samlede sejr giver selvfølgelig masser af selvtillid, men den får vi også brug for, for jeg synes ikke spillet har været godt.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #161: 11 Maj 2008, 20:30 »

TNS - Beitar Jerusalem 1-1
Første kamp i 2. kvalrunde i CL, stod på hjemmebane mod israelske Beitar Jerusalem. Og det blev en hård kamp, og det var tydeligt at mærke, at Beitar havde en større rutine. De lagde et godt pres på os fra starten, og efter 38 minutter, kunne de da også bringe sig foran, med et mål på randen af offside, ved Bandar Faisal.

Well, en del af mine spillere var utilfredse med dommeren, men efter at have set situationen igen, må jeg dog sige, at dommeren havde 100% ret. Ærgeligt mål kort før pausen, men vi må også sige, at vi havde været en smule skuffende indtil da.

I anden halvleg blev det dog en smule bedre. Pasningsspillet sad dog ikke lige i skabet som det heller ikke helt gjorde mod MTK BUdapest og det kan måske til dels tilskrives en ændret spillestil hvor vi satser mere på direkte spil. Det skal helt sikkert ændres i en eller anden grad til returkampen.

Efter 58 minutter lykkedes det dog Ross Wilkinson at score hans andet mål i dette års Champions League, da han endnu engang steg til vejrs på hjørnespark af Wedderburn. Og med lidt held, havde vi såmen også puttet et mål nr. to ind bag den israelske målmand, men angriberne har endnu ikke formået at vise skarphed foran mål.

Det kan forhåbentligt ændres til returkampen, for det får vi brug for.
« Seneste Redigering: 11 Maj 2008, 20:39 af KongFjong » Logged

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #162: 11 Maj 2008, 20:32 »

Lodtrækning til 3. runde i CL-kvalen
Mellem de to kampe i 2. runde, er der lodtrækning til 3. runde. Her blev vi hurtigt trukket op af bowlen, og modstanderen blev giganterne fra Liverpool. Dermed kan vi godt glemme alt om at komme længere end 3. runde i år, men det vil også være fuldt tilfredsstillende Smiley

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #163: 11 Maj 2008, 20:41 »

Glæder mig over det foreløbige afstemningsresultat, det må jeg sige Smiley

At der ligefrem er over 1/4 der mener der "blot" skal tålmodighed til, er overvældende og det håber jeg da kan gå i opfyldelse Smiley

Nu er der dog lige et israels tophold der skal slås ud, og havde de en svag favoritværdighed før den første kamp, har de en større nu, efter det uafgjorte resultat Smiley

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #164: 11 Maj 2008, 22:28 »

Beitar Jerusalem - TNS 2-1
Skuffelse... Andre ord kan simpelthen ikke beskrive det vi føler lige nu. Forlænget spilletid, endnu engang, og så må vi tage et tårevædet farvel til dette års CL kvalifikation, efter en helt lige kamp, hvor vi endda havde de fleste chancer, men bare ikke kunne udnytte mere end den ene, Gary Livingstone fik foræret af den israelske målmand med tyve minutter igen.

Beitars niveau, var på ingen måde os overlegent gennem de to kampe, og det føles faktisk en smule uretfærdigt, at vi ikke kunne klemme os videre. Det er svært nu, men vi er nødt til at se fremad.

For os betyder det de hjemlige turneringer det næste års tid. Vi skal spille et hold sammen, og vi vil gøre det uden de spillere der ikke vil være her til næste sæson. Dvs. de fem spillere vi har på lån, samt de tre spillere der har skrevet under på kontrakter enten fra januar eller næste sommer.

Følgende spillere vil udgøre den foretrukne trup den kommende sæson:
Målmand
- David Martin
- Ross Atkins

Forsvar
- Jonathan Grounds (D L)
- Carl Orr (D L)
- Dan Madden (D C)
- Adrian Pettigrew (D C)
- Duane Courtney (D RLC)
- Callum O'Connor (D RC)

Midtbane
- Wayne Gary (D C, DM)
- Dave Morley (M C)
- Craig Duncan (M C)
- Daniel Hutchins (AM RLC)
- Josh Spink (AM R)
- Mitchell Fraser (AM R)
- Bernard Holland (AM LC)
- Richard Fairclough (AM L)

Angreb
- Martin Johnson (ST)
- Ian Daly (ST)
- Gary Livingstone (M C, ST)

Vi er tyndt besatte på højre back, hvor Callum O'Connor ikke er noget oplagt valg, men blot det bedste af alternativerne. Han fungerer bedst på midtbanen, og allerhelst på højre wing.

Ligeledes er der et par af spillerne, som jeg er spændt på hvor længe jeg kan få lov til at beholde. Det drejer sig primært om Hutchins og Daly der i længere tid har været eftertragtet af forskellige klubber. Hidtilt har der dog ikke været interessante forespørgsler, men det vil ikke overraske om et sådan pludseligt skulle dukke op.

Indtil videre er det dog kun Wedderburn (Januar), Kay (Januar) og Wilson (Juni) der forsvinder, alle for samme beløb, nemlig £300k.

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 31 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010