home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1249 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Viva la España
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Kan du lide stilen?
Nej, ny vinkel tak
- 2 (11,1%)
Nej, anderledes billeder tak
- 6 (33,3%)
Nej, mere tekst
- 0 (0%)
Nej, mindre tekst
- 1 (5,6%)
Ja, det hele er fint!
- 9 (50%)
Antal Stemmer: 18

Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Viva la España  (Læst 9418 gange)
-LFC-
Manager

Viva la España
« : 28 Mar 2008, 19:58 »

Ud med Aragonés - Ind med Zubizarreta
28. juni 2007

Her til morgen offentlig gjorde det spanske fodboldforbund, at Luis Aragonés havde indleveret sin opsigelse. Den aldrende spanske træner udtalte i et efterfølgende interview, at han havde fået nok af den spanske presse evigt og altid skulle snakke om Raul. 69-årige Aragonés udtalte samtidigt, at han nu er færdig med trænerverdenen efter mere end 30 års virke, og fodboldverdenen siger farvel til en af fodboldens mest kontroversielle personer nogensinde. Blandt andet vil Aragonés udtalelse om den daværende, Arsenal spiller Thierry Henry som han kaldte en "sort lort" under en samtale med Henrys  daværende holdkammerat José Antonio Reyes tilbage i 2004 under en landsholdssamling.

Det spanske fodboldforbund var hurtigt ude med en afløser og allerede i eftermiddags blev han præsenteret foran hele den samlede verdenspresse. Pressen fik sig et mindre chok da de så, hvem den nye mand i det varme sæde er. Hans navn er Andoni Zubizarreta og han er 45 år. Han er intet mindre end en legende på det spanske fodboldlandshold, hvor han var den sikre sidste skanske i mange år og er indehaveren af rekorden for flest landskampe med sine 125 styks af slagsen. På klubplan var han kendt som en loyal spiller og han repræsenterede kun 3 klubber gennem sine 17 sæsoner som professionel. Det startede med 5 sæsoner i Athletic Bilbao, så tog han til Barcelona og spillede fast i 8 sæsoner, mens han afsluttede sin karriere med 4 sæsoner i Valencia.

I trænerverdenen er Andoni Zubizarreta dog uerfaren. Han har ganske vist været sportsdirektør i Athletic Bilbao i 3 år, men ellers har han udelukkende kommenteret fodbold efter sin spillerkarrieres slutning. Da han blev præsenteret foran pressen, virkede han som en mand der ikke lod sig tynge af presset.
"Jeg er meget stolt over at fodboldforbundet har valgt mig som ny træner. Det er en ære at lede sit land. Jeg er uerfaren på trænerplan, men jeg tror jeg kan klare det og føre os til de titler som vi længe har savnet. Den spanske talentmasse er større end nogensinde, og mens spillere som Casillas, Puyol, Xabi Alonso og David Villa bærer holdet nu, står næste generation med Olazabal, Alexis, Fabregas og Bojan allerede klar til at tage over. Jeg vil spille en god gang offensiv fodbold, for vi har spillerne til det. Målet er at kvalificere os til EM, og jeg vil også forsøge at vinde det."

Første opgave for den nye spanske landstræner bliver en venskabskamp mod Grækenland den 22. august, til dem havde Zubizarreta følgende kommentar.
"Det er et stærkt hold med et godt kollektiv. Med Rehagel i spidsen har de en, af verdens klogeste taktikere, og jeg har ikke glemt, at de vandt EM i 2004. Vi var jo i gruppe med dem."

På pressemødet blev det desuden oplyst at Raúl beholder anførerbindet, mens Puyol er viceanfører.
« Seneste Redigering: 29 Mar 2008, 00:49 af LFC Freak » Logged

-LFC-
Manager

Sv: Viva la España
« Svar #1: 28 Mar 2008, 20:01 »

Reserveret Opstemt

-LFC-
Manager

« Svar #2: 28 Mar 2008, 20:03 »

Grafikken er lavet af mig, jeg ville egenligt spørge efter noget, men jeg var meget tilfreds med topbanneret, men jeg vil gerne vide det, hvis du ikke kan lide det Wink.

Hallas
Gæst

« Svar #3: 28 Mar 2008, 21:21 »

God start, jeg vil læse med. Dog, hvis du læser den første sætning finder du en fæl fejl Og topbannerets ramme er en tak for høj nederst. Ellers flot!

Edit: Casillas er også en af de bærende kræfter! ticked off
« Seneste Redigering: 28 Mar 2008, 21:22 af Hallas » Logged

-LFC-
Manager

« Svar #4: 28 Mar 2008, 21:36 »

Haha ja den var fæl og den er rettet nu Wink, tak for oplysningen. Jeg retter lige på topbanneret også Smiley.

-LFC-
Manager

« Svar #5: 29 Mar 2008, 00:42 »

Vurdering af det spanske landshold (Defensiven)
Det spanske landshold ser stærkt ud. Meget stærkere end nogensinde. På holdet er der allerede stjerner som Casillas, Puyol, Xabi Alonso, Joaquin, Guti, Raul og David Villa, mens stortalenter som Oierzabal, Albiol, Pichu Atienza, Miguel Torres, Emiliano Insua, Cesc Fabregas, David Silva og Bojan er en del af fremtidens spanske landshold. Vi vurderer her nutiden og fremtiden for det spanske landshold. Første gang er det defensiven der står for tur.

Målmænd:
Nutidens spillere: Iker Casillas R. Madrid, José Reina Liverpool, Victor Valdes Barcelona
Kommentar: Det spanske landshold er nok det allerstærkeste landshold på målmandsposten. De 3 målmænd der er en del af landsholdet er alle faste mand på storklubber. Det bedste ved disse målmænd er, at de alle er forholdsvis unge og stadig har mange år tilbage. Virkelig stor klasse der er på denne position. Ydermere står målmænd som Villarreals Diego Lopez, Arsenals Manuel Almunia og Sevillas Andrés Palop klar i baggrunden i tilfælde af skader.
Vurdering: ******

Fremtidens spillere: Oier Olazabal Barcelona, David de Gea Atletico Madrid, Sergio Asenjo Valladolid
Kommentar: 19-årige Olazabal, 16-årige David de Gea og 18-årige Sergio Asenjo, er udset som fremtidens målmænd på det spanske landshold. De er alle særdeles talentfulde. Olazabal tager turen gennem Barcas fantastiske ungdomsakemi, De Gea gennem Atleticos og Asenjo er udset til en fast plads på Valladolids La Liga hold. Det vidner om klasse og fremtiden ser god ud for målmændene i Spanien.
Forsvaret:
Nutidens spillere: Sergio Ramos R.Madrid, Alvaro Arbeloa Liverpool, Carles Puyol Barcelona, Raul Albiol Valencia, Marchena Valencia, Pablo Atletico Madrid, Daniel Jarque Espanyol, Joan Capdevilla Villarreal, Antonio Lopez Atletico Madrid.
Kommentar: Spaniens klasse i forsvaret er også stor. Stærke Ramos dominerer højrebacken. Suveræne Puyol er styrmanden i forsvaret sammen med kæmpetalentet Raul Albiol. Reserverne i centerforsvaret er så stærke spillere som Marchena, Pablo og Daniel Jarque. Det store problem for Spanien er uden tvivl backsne. Ramos er en klasse højreback, men hans reserve Alvaro Arbeloa mangler lidt. På venstrebacken er Capdevilla en stabil herre, men han er ikke verdensklasse, hvilket hans reserve heller ikke er. Det spanske centerforsvar er verdensklasse, mens backsne mangler lidt.

Fremtidens spillere: Sergio Ramos R. Madrid, Alexis Valencia, Albiol Valencia, Gerard Pique Man. United, Pichu Atienza Atletico Madrid, Cesar Arzo Villarreal/Murcia, Marc Torrejon Espanyol, Miguel Torres R.Madrid, José Enrique Newcastle, Emiliano Insua Liverpool.
Kommentar: Talentmassen i forsvaret er kæmpestor. Ramos som også er på A-holdet vil dominere højrebacken, mens Alexis vil stå i skyggen af ham. Albiol og Pique er udset til at danne et fantastisk midterforsvar, mens der er 3 talentfulde venstrebacks i Torres, Enrique og Insua. Insua er dog argentiner, men har også spansk pas så en debut på a-holdet ligger nok ikke langt væk. Talentmassen er enormt stor i forsvaret og der er snak om, at både Alexis og Miguel Torres skal ind på A-holdet, men Zubizarreta vil efter sigende vente lidt.

-LFC-
Manager

« Svar #6: 29 Mar 2008, 00:44 »

Det var lidt om det spanske landsholds defensiv. Det er umiddelbart, hvem jeg har tænkt mig at bruge, men flere spillere kan også komme på, hvis de spiller godt.

Næste update bliver om offensiven, den samlede vurdering samt spillere lige uden om landsholdene Smiley.

-LFC-
Manager

« Svar #7: 29 Mar 2008, 00:50 »

Afstemning oppe, jeg håber i vil stemme så jeg kan få at vide, hvad jeg kan gøre bedre Thumbs Up
I må også gerne smide en kommentar Grin

Zone 43
Manager

« Svar #8: 29 Mar 2008, 00:53 »

Fremtidens spillere: Oier Olazabal Barcelona, David de Gea Atletico Madrid, Sergio Asenjo Valladolid

Ingen Adan? Skuffet

Men hyggelig lille tråd, du har for dig selv Wink .. Dejlig blog, og jeg glæder mig allerede til kampene Smiley

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

-LFC-
Manager

« Svar #9: 29 Mar 2008, 00:55 »

Ahh Adan, ham er jeg lidt delt ved, han har gode stats, men kommer normalt ikke på landsholdet i mine spil, men jeg har et øjne på ham da Smiley.

Tusind tak for kommentaren Opstemt.

Shaft
Manager

« Svar #10: 29 Mar 2008, 01:02 »

Jeg ville gerne have set den sidste update var om alle positionerne.. Altså Målmand, Forsvar, Midtbane og Angreb.

Ellers ser det meget godt ud Smiley

En mulig update engang kunne være at kigge på de spanske trænere, om de bruger samme taktik som landsholdet osv.

-LFC-
Manager

« Svar #11: 29 Mar 2008, 01:05 »

Ja var også udgangspunktet, men det blev lidt for langt. Og jeg forstår ikke helt hvad du mener med den der om de spanske trænere bruger samme taktik som landsholdet, jo jeg kan godt se, hvad du mener, men jeg forstår det ikke helt alligevel?

Men tusind tak da Smiley.

Shaft
Manager

« Svar #12: 29 Mar 2008, 01:09 »

Nok mere mig der er lidt træt nu Peace

Mente at du kunne se om de spanske klubber bruger samme taktik som landsholdet Smiley

Du ved ligesom Brøndby under Laudrup gjorde som Danmark..

Bedre ? Peace

-LFC-
Manager

« Svar #13: 29 Mar 2008, 17:27 »

Vurdering af det spanske landshold (Offensiven)
Det spanske landshold ser stærkt ud. Meget stærkere end nogensinde. På holdet er der allerede stjerner som Casillas, Puyol, Xabi Alonso, Joaquin, Guti, Raul og David Villa, mens stortalenter som Oierzabal, Albiol, Pichu Atienza, Miguel Torres, Emiliano Insua, Cesc Fabregas, David Silva og Bojan er en del af fremtidens spanske landshold. Vi vurderer her nutiden og fremtiden for det spanske landshold. Nu er det offensiven der står for tur.

Den defensive midtbane:
De dominerer nu: David Albelda Valencia, Albero Zapater Zaragoza, Senna Villarreal, Ruben Baraja Valencia
Kommentar: Zubizarreta vælger formegenligt, at se bort fra defensive midtbanespillere i sin startellever, og det har han også gode grunde til. 3 af de 4 bedste er alle over 30 og har set bedre tider, mens Zapater blot er 22 og på vej frem.

Talenterne Sunny Valencia, Alberto Zapater, Ignacio Camacho Atletico Madrid, Bruno Villarreal
Kommentar: Udvalget er ikke så stort på A-landsholdet, men på diverse ungdomshold ser det særdeles godt ud. Sunny, Zapater og Camacho er alle store talenter, mens Bruno kan gå ind og afløse en af dem ved skader i fremtiden.
Den centrale midtbane:
De dominer nu: Xabi Alonso Liverpool, Francesc Fabregas Arsenal, Xavi Barcelona, Raul Garcia Atletico Madrid
Kommentar: Ren overflod af fantastiske fodboldspillere, de 3 første er allerede etableret verdensstjerner i topklubber, og er alle kendt for fantastiske afleveringer. Raul Garcia er en upcoming star og bliver også en stor stjerne.
Vurdering:******

Talenterne: Francesc Fabregas Arsenal, Javi Martinez Athletic, Raul Garcia Atletico Madrid, Ruben de la Red Getafe
Kommentar: Talentmassen er stor på den centrale midtbane. Fabregas er allerede udset en nøglerolle på A-landsholdet og på storholdet Arsenal. Garcia, Martinez og De la Red er også meget dygtige og forventes at spille fast i La Liga i den kommende sæson.
Fløjene:
De dominerer nu: Silva Valencia, Vicente Valencia, Joaquin Valencia, Mikel Arteta Everton
Kommentar: Fløjene på det spanske landshold er også særdeles stærkt besat. De er alle driblestærke, lynhurtige og kan slå gode indlæg, mens de også kan afgøre kampe. Silva tager sig af venstrekanten, med Vicente som reserve, mens Joaquin tager sig af højrekanten, hvor Arteta er reserve.

Talenterne: Silva Valencia, Juan Manuel Mata Valencia, Aquino Murcia, Diego Capel Sevilla, Jesus Navas Sevilla, Santi Cazorla Villarreal
Kommentar: På venstrefløjen finder man 3 spillere der alle kan gå hen og blive verdensstjerner. Silva er allerede etableret, Mata står i skyggen af ham i Valencia, mens Capel dominerer i Sevilla. Ydermere er der Aquino på 16 år som ligenu spiller for Murcias ungdomshold, og han spås også en stor fremtid. De kan alle 4 blive utroligt store. På højrefløjen finder man Jesus Navas fra Sevilla og Santi Cazorla fra Villarreal. 2 unge spillere der er lynhutige og kan drible som få, og selvom de begge er meget unge er de faste i 2 klubber der ellers må betragtes som rimlig store klubber i Spanien.
Den offensive midtbane og angrebet:
De dominerer nu: Iniesta Barcelona, Guti R. Madrid, José Reyes Atletico Madrid, David Villa Valencia, Fernando Torres Liverpool, Raul R. Madrid
Kommentar: Guti og Raul er igen velkommen på landsholdet efter Aragonés holdt dem begge ude. Til de 2 pladser der udgør den offensive midtbane og angrebet vil Zubizarretas foretrukne nok blive Inieste og David Villa, men Zubizarreta udelukker ikke at det kan blive andre, i tilfælde af dårlige præstationer. Uanset hvad, så ser angrebet forrygende stærkt ud. Den offensive midtbane er også stærk, men ikke helt suveræn.

Talenterne: Iniesta Barcelona, Raul Garcia Atletico Madrid, José Reyes Atletico Madrid, Bojan Barcelona, Aaron Valencia, Soldado R. Madrid.
Kommentar: Iniesta er stadig ung og ser ud til, at skulle styre den offensive midtbane i mange år. Raul Garcia vil formegentligt blive hans reserve, mens Reyes vil blive valgt i tilfælde af skader. I angrebet huserer 2 kæmpetalenter i Barcelonas Bojan og Valencias Aaron. De er begge udråbt som kommende verdensstjerner og verden ligger åben for deres fødder. Tredjemanden Soldado er der lidt mere tvivl om, men Zubizarreta er angiveligt en god afslutter i ham, men det kan nemt blive en anden der overtager hans plads. Igen er angrebet meget stærkt, mens den offensive midtbane halter lidt efter selvom den også er god.
Den samlede vurdering:
Landsholdet nu: Det er forrygende stærk. En god blanding af rutinerede spillere og unge verdensstjerner. Potentialet er stort, det er bare ikke blevet indløst.
Vurdering:******

Landsholdet i fremtiden:Talentmassen er som sagt forrygende stor. De spanske klubber spytter talenter ud på stribe, og flere af dem er allerede på landsholdet selvom de kun lige er fyldt tyve.
« Seneste Redigering: 29 Mar 2008, 17:56 af LFC Freak » Logged

smb
Gæst

« Svar #14: 29 Mar 2008, 17:37 »

Dejlig gennemgang af truppen Opstemt

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010